2. divisjon sesongen 2020/2021

Alt i Norge som ikke dekkes av "Get-ligaen, 1. divisjon og A-landslaget".
Post Reply
sorum

2. divisjon sesongen 2020/2021

Post by sorum »

Påmeldte lag skal være:

Kongsvinger, Ski, Skien, Kristiansand, Bergen og Tromsø. Nykommer fra sør altså.

Borte er Stavanger IHK og H/L U-21.

For Stavanger, som får stadig flere godt skolerte seniorer, er det ikke bra at det ikke finnes et alternativ mellom Eliteserie og en liten avdeling med lag i 3. div fra sør/vest.

Aktuelle lag fra 3. div Øst er f.eks Gruner 2, Skedsmo, Ullensaker og Storhamar YA. Men det er en stor forskjell på å spille bare mot lag fra sentrale Østlandet, enn å måtte reise til Kristiansand, Bergen og Tromsø.

Fjella

Re: 2. divisjon sesongen 2020/2021

Post by Fjella »

sorum wrote:
Thu Jun 04, 2020 10:40 pm
Påmeldte lag skal være:

Kongsvinger, Ski, Skien, Kristiansand, Bergen og Tromsø. Nykommer fra sør altså.
Dette må vera historisk. Ei landsomfattande avdeling utan at majoriteten av laga kjem frå Austlandet.
Og fyrste gongen Sørlandet er representert i prestasjonsdelen.

I fjor var det sju lag med som spela firedobbel serie. Med den store spreiinga av laga i dette oppsettet, tippar eg at det berre blir firedobbel serie også no, men då blir det berre 20 kampar gjennom sesongen. Det er i minste laget.

DonCherry

Post by DonCherry »

Fjella wrote:
Sat Jun 06, 2020 2:22 pm
I fjor var det sju lag med som spela firedobbel serie. Med den store spreiinga av laga i dette oppsettet, tippar eg at det berre blir firedobbel serie også no, men då blir det berre 20 kampar gjennom sesongen. Det er i minste laget.
20 kamper for en prestasjonsserie? Jeg er mer enn enig med deg. Det er ikke bare i minste laget. Det er alt for få kamper.

sorum

Post by sorum »

Det blir sju lag i 2. divisjon etter at Hasle/Løren igjen har meldt på sitt U-21 lag.

Kongsvinger, Ski, Skien, Kristiansand, Bergen, Tromsø og H/L U-21.

Post Reply