Vålerenga - Lagbygger/Rykter 2020/2021

AMK79

Re: Vålerenga - Lagbygger/Rykter 2020/2021

Post by AMK79 »

Vålerenga forvalter med Calle S Olsen en av Norges største talenter. I dag, mot topplaget Grüner, fikk han 9 minutter, som vanlig i tredjerekka. Hva er dette for idioti? Forsøker Vålerenga å ødelegge med vilje? Hvorfor hente ham hjem om dette var planen? Han må spille i topp to rekker og få minst 15 min hver match. Herregud.

zuuc

Post by zuuc »

Ja Trenerteamet gikk så fint ut å sa at det skulle satses på unggutta . Hva skjer, de forsvinner en etter en, derimot så ser det ut som Halmrast nærmest har klippekort, (les statistikk i fjor og i år)
At ikke Spaberg Olsen blir flyttet opp i rekkene i dag er rett og slett utrolig når de styrer kampen slik de gjorde.
Ser ut for at historien med ‘ung gutta’ gjentar seg på nytt enda en gang.
Fjollete av Roy og Ask.

sorum

Post by sorum »

Det kommer til å løsne for Calle snart! Jeg er usikker på om 9 min istid mot Grüner er riktig. Calle hadde istid i de fire overtallene VIF hadde. At han kommer ut med f.eks et minutt mindre enn Leo er litt rart. Calle har kommet til sjanser. Han var alene med Dahlberg i forrige kamp, men klarte ikke å overliste han. Og han var bare uheldig når pucken går i stolpen i stedet for i mål bak Wik. VIF er voldsomt godt oppsatt med forwards. Alle tre i 1. rekka spilte i VM 2019. I 2. rekka har de Karterud og Thomas Olsen som begge spilte de fleste landskampene sist sesong. Og Murphy.

Calle har gode rekkekompiser i Axel Sundberg, som har 2+1 på 3 kamper, og Brekke Henriksen. Det kan være ei god rekke for VIF. I dag ble de allikevel overskygget av en utrolig god 4. rekke med Colin, Oppøyen og Leo.

Det som er positivt er at Calle spiller i PP 2 med Karterud og Thomas Olsen. Det tar litt tid for at samspillet skal sitte. Det er en nykomponert rekke.

johnpx

Post by johnpx »

Artig att Sörvik er tilbake. Trodde han skulle slutte.

DonCherry

Post by DonCherry »

AMK79 wrote:
Sat Oct 10, 2020 9:30 pm
Vålerenga forvalter med Calle S Olsen en av Norges største talenter. I dag, mot topplaget Grüner, fikk han 9 minutter, som vanlig i tredjerekka. Hva er dette for idioti? Forsøker Vålerenga å ødelegge med vilje? Hvorfor hente ham hjem om dette var planen? Han må spille i topp to rekker og få minst 15 min hver match. Herregud.
Jeg er 100% enig med deg, men han valgte det selv. Den nye hallen er fin, og det er helt sikkert kjekt å få spille i den blå drakten som han har drømt om siden han var liten, men det er ikke dette det skal handle om for et av Norges største talent i den alderen. Det kunne kanskje fungert i enkelte andre fjordkraftklubber for Calle, men ikke i Roys Vålerenga. En av toppklubbene i 1. divisjon ville også vært bedre for hans utvikling

Hvem er det som er agenten hans? Det må være en god kompis av Roy og Shampo.

johnpx

Post by johnpx »

DonCherry wrote:
Sun Oct 11, 2020 10:06 pm
AMK79 wrote:
Sat Oct 10, 2020 9:30 pm
Jeg er 100% enig med deg, men han valgte det selv. Den nye hallen er fin, og det er helt sikkert kjekt å få spille i den blå drakten som han har drømt om siden han var liten, men det er ikke dette det skal handle om for et av Norges største talent i den alderen. Det kunne kanskje fungert i enkelte andre fjordkraftklubber for Calle, men ikke i Roys Vålerenga. En av toppklubbene i 1. divisjon ville også vært bedre for hans utvikling

Hvem er det som er agenten hans? Det må være en god kompis av Roy og Shampo.
Fortsetter det sån blir valget att dra hjem til Norge enda vaerre. Men nå drar jo alle hjem så er vel samme. I hver fall for nå.

DonCherry

Post by DonCherry »

johnpx wrote:
Sun Oct 11, 2020 10:09 pm
Fortsetter det sån blir valget att dra hjem til Norge enda vaerre. Men nå drar jo alle hjem så er vel samme. I hver fall for nå.
Det er ikke alle som reiser hjem, eller det er ikke alle som har en ligastart hjemme hos seg, slik som feks i Tyskland. Derfor har John-Jason Peterka som er jevngammel med Calle latt seg låne ut til Østerrike. Salzburg RB har ikke akkurat gjemt han bort selv om det ikke er en av deres egne, og selv om han er der på lånt tid.

https://www.eliteprospects.com/team/949 ... ?tab=stats

Unge Peterka har sikkert en god agent som jobber for Peterka.

johnpx

Post by johnpx »

DonCherry wrote:
Sun Oct 11, 2020 10:32 pm
johnpx wrote:
Sun Oct 11, 2020 10:09 pm
Det er ikke alle som reiser hjem, eller det er ikke alle som har en ligastart hjemme hos seg, slik som feks i Tyskland. Derfor har John-Jason Peterka som er jevngammel med Calle latt seg låne ut til Østerrike. Salzburg RB har ikke akkurat gjemt han bort selv om det ikke er en av deres egne, og selv om han er der på lånt tid.

https://www.eliteprospects.com/team/949 ... ?tab=stats

Unge Peterka har sikkert en god agent som jobber for Peterka.
Når jeg skrev "alle" , tenkte jeg på norske spillere.

Pellechinos

Post by Pellechinos »

Er nok ganske enkelt et mentalt/holdnings problem med unge Norske spillere. Delvis fordi vi har det så godt her i Norge, som gjør at vi trives best hjemme. Vi Nordmenn gidder jo til og med knapt flytte på oss innad i Norge for å jobbe. En annen ting er at jeg tviler på at Norske spillere er godt nok rustet for miljøene rundt om utenfor Norges grenser. Det trenes langt hardere, det er ikke en kompisgjeng som spiller for gøy, det stilles langt hardere krav etc. Da blir nok Norske spillere satt utenfor sin egen komfortsone.

Reka sa det jo etter tapet mot Serbia i fotball. Det stilles ikke harde nok krav til ungdommen og barn ang prestasjoner. I norge skal alle med for enhver pris, det finnes knapt ærgjærrighet. Er selv trener for et G13 lag i fotball, på et helt ok nivå i distriktet vårt. Selv der er jo folk bare happy med å få være med, og egt likegyldig om de ryker fra krets/sone/akademier. Derfor mener jeg at man i de fleste tilfeller/idretter ikke bare kan skylde på spillerne selv. Det er i Norge en jantelov satt i system, der de som er gode og ærgjærrig skal holdes igjen, og holdningen skal læres bort. Dessverre. Da sliter dessverre en del norske spillere når de kommer ut av Norge.

Både Sørvik, Haga etc har vel sagt i intervjuer at de ble sjokkert når de kom til sine svenske klubber. Ingrid Syrstad Engen lå vel hjemme og gråt etter treninger i starten i Wolfsburg.

DonCherry

Post by DonCherry »

johnpx wrote:
Sun Oct 11, 2020 11:44 pm
Jeg vet det, og jeg tok eksemplet med Peterka helt bevist av to årsaker. Mens mange av våre spillere har reist hjem, så reiste han ut selv om han bare er 18 år. Det andre er at RB Salzburg bidrar til å virdereforedle han selv om han bare er 18 år og på korttidslån.

johnpx

Post by johnpx »

DonCherry wrote:
Mon Oct 12, 2020 7:59 pm
johnpx wrote:
Sun Oct 11, 2020 11:44 pm
Jeg vet det, og jeg tok eksemplet med Peterka helt bevist av to årsaker. Mens mange av våre spillere har reist hjem, så reiste han ut selv om han bare er 18 år. Det andre er at RB Salzburg bidrar til å virdereforedle han selv om han bare er 18 år og på korttidslån.
Jeg er absolut enig. Det var sikkert andre muligheter. Förstår ikke hvorfor en som Olden drar hjem. Etter to meget gode sesonger i Vienna. Ville dem ikke forlenge? Vanskeli og tro.

AMK79

Post by AMK79 »

At nordmenn på noe vis skal være mer hjemmekjære enn andre, er det neppe grunnlag for å si.

johnpx

Post by johnpx »

AMK79 wrote:
Tue Oct 13, 2020 10:04 am
At nordmenn på noe vis skal være mer hjemmekjære enn andre, er det neppe grunnlag for å si.
Litt svart på vitt har du det jo.

zuuc

Post by zuuc »

[quote=sorum post_id=1452 time=1602373349 user_id=50]
Det kommer til å løsne for Calle snart! Jeg er usikker på om 9 min istid mot Grüner er riktig. Calle hadde istid i de fire overtallene VIF hadde. At han kommer ut med f.eks et minutt mindre enn Leo er litt rart. Calle har kommet til sjanser. Han var alene med Dahlberg i forrige kamp, men klarte ikke å overliste han. Og han var bare uheldig når pucken går i stolpen i stedet for i mål bak Wik. VIF er voldsomt godt oppsatt med forwards. Alle tre i 1. rekka spilte i VM 2019. I 2. rekka har de Karterud og Thomas Olsen som begge spilte de fleste landskampene sist sesong. Og Murphy.

Calle har gode rekkekompiser i Axel Sundberg, som har 2+1 på 3 kamper, og Brekke Henriksen. Det kan være ei god rekke for VIF. I dag ble de allikevel overskygget av en utrolig god 4. rekke med Colin, Oppøyen og Leo.

Det som er positivt er at Calle spiller i PP 2 med Karterud og Thomas Olsen. Det tar litt tid for at samspillet skal sitte. Det er en nykomponert rekke.
[/quote]

Det som skjedde i går når det gjelder “ung gutta” er typisk, Calle Spaberg Olsen får masse spilletid og hva skjer, han får dagens BB. At han ikke har scoret ennå tror jeg har sammenheng med uflaks, rutine, kanskje litt høye skuldre ? Det nytter ikke å gi ung-gutta 3-4-5 min spilletid, for de som følger med så ser du ihvertfall på Sumo i går, at CSO spilte seg mer og mer varm (selvfortroende) utover i kampen, og han var strålende i bl.a. 3 periode. Jeg håper nå at ledelsen ser dette og utvikler CSO og alle ung-gutta på en riktig måte med mer spilletid.

Pellechinos

Post by Pellechinos »

Kunne ikke et alternativ for ENga være å låne han ut til MS eller Grüner. Snakkes jo mye om utlån og utvikling til 1 Div, burde ikke heller de lagene litt lengre ned på rangstigen låne unggutter fra de beste evt? Som samtidig kan gå inn å gjøre en god jobb. Vi ser jo ekstremt lite av eliteklubber som låner av hverandre.

sorum

Post by sorum »

Pellechinos wrote:
Sun Oct 18, 2020 6:26 pm
Kunne ikke et alternativ for ENga være å låne han ut til MS eller Grüner. Snakkes jo mye om utlån og utvikling til 1 Div, burde ikke heller de lagene litt lengre ned på rangstigen låne unggutter fra de beste evt? Som samtidig kan gå inn å gjøre en god jobb. Vi ser jo ekstremt lite av eliteklubber som låner av hverandre.
Det er jo en konkurransesituasjon mellom klubbene. Så det er ikke veldig naturlig at man låner spillere av hverandre. Bare Eliesen hos VIF som er utlånt til Grüner. Det skjedde ved sesongstart da VIF hadde 15 forwards mens Grüner trengte en ny forward,

Hvis du tenker på Calle Spaberg Olsen utlånt til MS eller Grüner må svaret bli nei. Han er i ferd med å vokse seg inn i en større rolle hos VIF. Bare spørsmål om tid.

FK-ligaklubber som trenger matching for sin 7-8. back eller 13-14. forwards kan bruke eget U-21 lag, evt benytte samarbeidsavtale med en 1. divisjonsklubb. Det er flere klubber som har slike avtaler, men hittil i sesongen er muligheten lite brukt. Det kan også ha litt med corona å gjøre. F.eks har ingen Sparta-gutter vært utlånt til Tønsberg som har få spillere i troppen selv. Opsahl hos Frisk har spilt alle kampene til Lørenskog, og to kamper for Frisk. Hafsmoe hos SIL har en kamp for Ringerike.

Sist helg spilte VIFs Filip Lalande 1. divisjonskamp for H/L, mens Leo Halmrast spilte dobbeltkamp for VIF U-21 borte mot Oilers. Hvordan man disponerer spillerne blir en kontinuerlig prosess. Ved sykdom eller skade blant topp-12 forwards hos VIF er Lalande og/eller Halmrast inne på A-laget, eller med som 13. forward.

DonCherry

Post by DonCherry »

sorum wrote:
Sun Oct 18, 2020 9:52 pm
Sist helg spilte VIFs Filip Lalande 1. divisjonskamp for H/L, mens Leo Halmrast spilte dobbeltkamp for VIF U-21 borte mot Oilers. Hvordan man disponerer spillerne blir en kontinuerlig prosess. Ved sykdom eller skade blant topp-12 forwards hos VIF er Lalande og/eller Halmrast inne på A-laget, eller med som 13. forward.
Dette er kanskje bra for Roy, men det er ikke bar for ungguttene. Send dem heller på mer permannet utlån til HL eller Gruner.

sorum

Post by sorum »

DonCherry wrote:
Tue Oct 20, 2020 4:43 pm
sorum wrote:
Dette er kanskje bra for Roy, men det er ikke bar for ungguttene. Send dem heller på mer permannet utlån til HL eller Gruner.
Så lenge man bare har 14 forwards i troppen (Eliesen er allerede utlånt på permanent basis) tror jeg ikke man sender Lalande og/eller Leo på permanent utlån til HL eller Gruner. Lalande spilte mot Lillehammer tirsdag, mens Leo ikke var med hverken på A-laget eller U-21. Det trenger ikke være annet enn sykdom eller skade. Man må også tenke på treningshverdagen for disse unge spillerne. I VIF har de et veldig proft opplegg hvor spillerne møter på jobb rundt kl. 0800 hver dag, og starter dagen med frokost og styrketrening. Deretter istrening kl. 1030 til kl. 1200, etterfulgt av lunsj. Mange av spillerne er 100% proffer, mens noen går videre til jobb eller skole. Og jeg vil påstå at nivået på treningen nok er flere hakk opp fra de glade amatører i Gruner eller H/L som trener sent på ettermiddagen/tidlig kveld.

Nå kommer det frem at VIF vurderer å hente Stefan Espeland og Mathis Olimb hvis den tyske ligaen avlyses (avgjørelse før midten av november). Vi har ikke hørt noe vedr Sørvik etter smellene han fikk mot Oilers lørdag. Kan hende Espeland blir en ren erstatter for Sørvik. Om Olimb kommer blir det straks mer aktuelt å finne et alternativ for en av yngre forwardene.

sorum

Post by sorum »

DonCherry wrote:
Tue Oct 20, 2020 4:43 pm
sorum wrote:
Ser ut til VIF-ledelsen leser her inne :) Leo Halmrast er nå på utlån til Grüner, og spiller for dem i kveld borte mot Storhamar. Kan også være fordi de rydder plass til nye spillere?

Svenoss

Post by Svenoss »

zuuc

Post by zuuc »

Nå når Karterud muligens får karantene, så håper jeg Vålerenga dytter opp Calle Spaberg Olsen i en event 1 eller 2 rekke. En spiller som han, med de finesser, fantastisk teknikk, og ikke minst det suverene spillet og blikket han har i PP er sjelden kost av en 18 åring. Jeg mener seriøst han bør få prøve seg i en av topp rekkene nå. Han har vell allerede 7-8 poeng på 9 kamper, og det mener jeg bør kvale til en plass i 1 ell 2 rekka.

DonCherry

Post by DonCherry »

zuuc wrote:
Sun Nov 01, 2020 11:06 pm
Nå når Karterud muligens får karantene, så håper jeg Vålerenga dytter opp Calle Spaberg Olsen i en event 1 eller 2 rekke. En spiller som han, med de finesser, fantastisk teknikk, og ikke minst det suverene spillet og blikket han har i PP er sjelden kost av en 18 åring. Jeg mener seriøst han bør få prøve seg i en av topp rekkene nå. Han har vell allerede 7-8 poeng på 9 kamper, og det mener jeg bør kvale til en plass i 1 ell 2 rekka.
Vålerenga, Roy og Calle er ingen god kombinasjon for Calle.

https://twitter.com/BlueDonC/status/1321123976043745281

sorum

Post by sorum »

DonCherry wrote:
Tue Nov 03, 2020 4:14 pm
zuuc wrote:
Sun Nov 01, 2020 11:06 pm
Vålerenga, Roy og Calle er ingen god kombinasjon for Calle.

https://twitter.com/BlueDonC/status/1321123976043745281
Som jeg skrev for tre uker siden. Det kommer til å løsne for Calle snart. Og det har det delvis allerede gjort. Han han har nå 1+7=8 på ni kamper. Det er 4. best i VIF og nr 14 i FK-ligaen. Viktigst er det at han i de tre siste kampene har vært i VIFs 1PP. VIF har ledet serien hele veien, men hadde etter fem kamper bare to mål på 35 overtall. Da ble Calle satt inn som høyre ving i stedet for Olden. Forskjellen er stor. Olden gikk bare for egne sjanser, mens Calle serverer puck kjapt og effektivt og det har blitt seks PP-skåringer hvor Calle er notert for tre assist. Han har en ro med pucken som er unik for så unge spillere. Han skal ikke ha æren alene for at det har løsnet i denne viktige delen av spillet, men han har utvilsomt bidratt til større tempo og presisjon med pucken som er helt avgjørende.

Mot Narvik sist ledet VIF komfortabelt 2-0 etter to perioder. Men Narvik jobbet hardt og fikk en fortjent redusering etter 42:00. Like etterpå ryker Karterud på matchstraff for fighthing. Fra da av er det naturligvis bare en ting som gjelder for laget og trenerne. Tre poeng. Her trodde vi at det var Calle som ville bli flyttet opp til 1. rekka. Det ble ikke han, Det ble storebror Colin som ble flyttet opp fra 4. rekka. Et bra signal, til han og til de andre spillerne. Colin har vært veldig god, og nå trengte vi folk med arbeidshanskene på. Og plassen til Calle i 3. rekka ble tatt av Oppøyen. Calle, og Sundberg, var dermed ferdigspilt? Nei, de ble matchet ifm med overtall. Og Calle var med å begrave kampen med et veldig bra PP-spill og mål med fire minutter igjen.

Karterud fikk to kampers karantene. VIFs to neste er begge hjemme. 12. og 14. nov mot hhv Frisk og Sparta. Det blir spennende å se hvordan de stokker på rekkene. Jeg tror nok at Calle har vist så mye bra at han får sjansen i førsterekka.

DonCherry

Post by DonCherry »

sorum wrote:
Wed Nov 04, 2020 1:53 am
Som jeg skrev for tre uker siden. Det kommer til å løsne for Calle snart. Og det har det delvis allerede gjort. Han han har nå 1+7=8 på ni kamper. Det er 4. best i VIF og nr 14 i FK-ligaen. Viktigst er det at han i de tre siste kampene har vært i VIFs 1PP. VIF har ledet serien hele veien, men hadde etter fem kamper bare to mål på 35 overtall. Da ble Calle satt inn som høyre ving i stedet for Olden. Forskjellen er stor. Olden gikk bare for egne sjanser, mens Calle serverer puck kjapt og effektivt og det har blitt seks PP-skåringer hvor Calle er notert for tre assist. Han har en ro med pucken som er unik for så unge spillere. Han skal ikke ha æren alene for at det har løsnet i denne viktige delen av spillet, men han har utvilsomt bidratt til større tempo og presisjon med pucken som er helt avgjørende.

Mot Narvik sist ledet VIF komfortabelt 2-0 etter to perioder. Men Narvik jobbet hardt og fikk en fortjent redusering etter 42:00. Like etterpå ryker Karterud på matchstraff for fighthing. Fra da av er det naturligvis bare en ting som gjelder for laget og trenerne. Tre poeng. Her trodde vi at det var Calle som ville bli flyttet opp til 1. rekka. Det ble ikke han, Det ble storebror Colin som ble flyttet opp fra 4. rekka. Et bra signal, til han og til de andre spillerne. Colin har vært veldig god, og nå trengte vi folk med arbeidshanskene på. Og plassen til Calle i 3. rekka ble tatt av Oppøyen. Calle, og Sundberg, var dermed ferdigspilt? Nei, de ble matchet ifm med overtall. Og Calle var med å begrave kampen med et veldig bra PP-spill og mål med fire minutter igjen.

Karterud fikk to kampers karantene. VIFs to neste er begge hjemme. 12. og 14. nov mot hhv Frisk og Sparta. Det blir spennende å se hvordan de stokker på rekkene. Jeg tror nok at Calle har vist så mye bra at han får sjansen i førsterekka.
Jeg vil påstå det har løsnet for Calle, og det kunne vært mer dersom han hadde fått mer tillit av Roy, men Roy er Roy. Hvor er det blitt av de mange som pleier å si at er du god nok er du gammel nok? Det er synd at det må karantener eller skader til for at Roy skal ta den delen av jobben hans som går på talentutvikling på alvor. Nå blir han litt tvunget med Karterud ute for to kamper, men hva gjør han når Karterud er tilbake?

Er du god nok, er du gammel nok. Shampo har også sagt dette, og han sa det for to år siden om nettopp Calle.

https://nitten.no/alle-reiser-utenlands ... i-i-norge/

Iamthelionking

Post by Iamthelionking »

Er Olden ferdig i VIF?

Ref: https://www.vg.no/sport/ishockey/i/OQQL ... vaalerenga
"Vålerenga måtte for øvrig klare seg uten sin toppscorer og beste målpoengjeger Sondre Olden (28). VM-løperens korttidskontrakt utløp i utgangspunktet for halvannen uke siden. Olden selv ønsker ikke å kommentere om den er fornyet eller ei, og Vålerenga-ledelsen har ikke besvart spørsmål i sakens anledning."

sorum

Post by sorum »

Iamthelionking wrote:
Fri Nov 13, 2020 8:04 am
Er Olden ferdig i VIF?

Ref: https://www.vg.no/sport/ishockey/i/OQQL ... vaalerenga
"Vålerenga måtte for øvrig klare seg uten sin toppscorer og beste målpoengjeger Sondre Olden (28). VM-løperens korttidskontrakt utløp i utgangspunktet for halvannen uke siden. Olden selv ønsker ikke å kommentere om den er fornyet eller ei, og Vålerenga-ledelsen har ikke besvart spørsmål i sakens anledning."
Jeg vet ikke noe mer om dette. Men frykter at Olden kan være tapt for VIF. For dette handler nok mye om penger. Bare han ikke dukker opp i Stavanger...

sorum

Post by sorum »

Olden spiller for VIF mot Sparta i dag.

Svenoss

Post by Svenoss »

sorum wrote:
Sat Nov 14, 2020 2:18 pm
Olden spiller for VIF mit Sparta i dag.
Det er bra 8-)

zuuc

Post by zuuc »

Deilig å ha Olden tilbake, vi trenger han ! Han Finnen Tammi er en Gull signering.
Utrolig inkonsekvente dommere i dag. Mye rar dømming ass..
Men jeg skjønner ikke i det hele tatt hvorfor Spaberg Olsen er tatt ut av første femmern, og byttet ut med Brekke Henriksen ?

AMK79

Post by AMK79 »

Det er helt drøyt hvordan Vålerenga forvalter CSO emm. Se hva Storhamar gjør med Eskild B Olsen. 20 min i går i førsterekka. Som vanlig.

zuuc

Post by zuuc »

AMK79 wrote:
Sun Nov 15, 2020 4:17 pm
Det er helt drøyt hvordan Vålerenga forvalter CSO emm. Se hva Storhamar gjør med Eskild B Olsen. 20 min i går i førsterekka. Som vanlig.
Det skiller vel et poeng eller to mellom Eskild og Spaberg, tross i at han har nesten bare spilt i tredje rekke oppsett. Ufattelig at ikke Roy ser dette å lar han få en plass av 6 FW. Eller Frick som er sportsjef, han har jo hatt Spaberg i mange år.

DonCherry

Post by DonCherry »

zuuc wrote:
Sun Nov 15, 2020 5:04 pm
AMK79 wrote:
Sun Nov 15, 2020 4:17 pm
Det skiller vel et poeng eller to mellom Eskild og Spaberg, tross i at han har nesten bare spilt i tredje rekke oppsett. Ufattelig at ikke Roy ser dette å lar han få en plass av 6 FW. Eller Frick som er sportsjef, han har jo hatt Spaberg i mange år.
Husk at Calle henter det meste av sine poeng i overtall, og ikke fra tredjerekken når det skal sammenlignes. Spørsmålet er hva han kunne fått til, og hvilken oppblomstring han kunne fått ved å bli spilt i en go førsterekke. Men Roy er Roy, og sportsjef Frick har helt sikkert ikke noe han skulle ha sagt. Da blir Calles store problem at han ikke har en agent som gjør den jobben en god agent skal gjøre for en ung talentfull spiller.

Mitt råd til foreldre til andre unge talentfulle spillere er, styr unna Vålerenga og den agenten eller det agenthuset som sitter med signaturen til Calle.

Utlånte Leo fikk 22 min og et pasningspoeng for Gruner i går mot Stjernen.
Slik det er nå sitter han bedre i det enn Calle.

johnpx

Post by johnpx »

Fin seier idag. Taimi og Sörvik flott backpar.
Så artig att Sörvik er igang igjen. Trodde karrieren var over der en stund.

sorum

Post by sorum »

johnpx wrote:
Sat Nov 21, 2020 6:17 pm
Fin seier idag. Taimi og Sörvik flott backpar.
Så artig att Sörvik er igang igjen. Trodde karrieren var over der en stund.
Ja, men hva synes vi om Eidstedt og Thoresen? Tåpelige greier av begge to er min dom. De har vært i tottene på hverandre før også. VIF og Storhamar møtes allerede neste lørdag på Hamar. Det blir nok uten disse to. Standard straff er vel 2 kampers karantene.

EDIT: Er ført bare Game på Eidstedt, da blir det bare Game på Thoresen også.

sorum

Post by sorum »

Klarere matchstraffer har jeg ikke sett på lenge. Begge burde hatt minst to kamper. For noen uker siden hadde vi matchstraff på Karterud og Francke-Enersen, og de fikk to kamper. Kveldes slåsskamp var langt mer hatsk og brutalt. Totalt unødvendig og derfor bør det også bestraffes hardt.

Edit: Slik så det ut https://twitter.com/i/status/1330172477260115969

Post Reply