Norske i SM Liiga 19-20

NHL, KHL, SHL, etc. Alt som ikke skjer i Norge.
Post Reply
johnpx

Norske i SM Liiga 19-20

Post by johnpx »

Nesten den morsomste tråden og igjenskape föler jeg. For en sesong Kookoo gör. Det blir sluttspill for förste gang ledet av kaptein Bonsaksen og en meget god keeper i Haukeland.

Bonsaksen har vaert ute med en kneskade ett par uker men skall vaere tilbake med istrening. Her kan dere se taklingen.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nyt ... #gs.ye5x9p

Kookoo er på fjerdeplass med 6 kamper igjen. De vinner 7-1 idag.

Alexander Bonsaksen, Kookoo. 2+4. 6 poeng.
Last edited by johnpx on Sun Oct 11, 2020 10:14 pm, edited 1 time in total.

johnpx

Re: Norske i SM Liiga 19-20

Post by johnpx »

6 poeng på 3 kamper for kaptein Bonsa og Kookoo. Bra start.

Får se om de klarer en like fin sesong som forrige.

johnpx

Post by johnpx »

Kookoo er sterke i år igjen. Dette trodde jeg ikke. En fin 5:e plass etter 26 kamper.
Kaptein Bonsa med 2+2 så langt.

sorum

Post by sorum »

johnpx wrote:
Sat Jan 23, 2021 1:32 pm
Kookoo er sterke i år igjen. Dette trodde jeg ikke. En fin 5:e plass etter 26 kamper.
Kaptein Bonsa med 2+2 så langt.
Bonsa står overfor et stort valg ved sesongslutt. Er kaptein og har et år til på kontrakt med KooKoo. En stor tillitserklæring for en utlending i en liga som normalt er dominert av hjemlige spillere. Dette gjør nok at han helst vil fullføre kontrakten. Han og samboer Silje Norendal hadde nok tenkt å satse 100% på hver sin kant i alle fall til 2022. Men så fikk hun karrieren ødelagt av skade og ble tvunget til å legge opp, og nå er hun gravid med termin i sommer og bor for det meste i Finland. Bonsaksen sier da til VG: -"vi får bare se hvordan ting er til sommeren" og sier han har et ønske om å avslutte karrieren i Vålerenga.

For VIF som er i beit for norske backer, har bare to rene norske backer, ville en spiller og type som Bonsaksen være en kjempesignering. Han fyller 34 år i dag. Jeg håper han kommer hjem for å bidra i VIF, men ikke minst være med å heve standarden på den norske ligaen med sin 100% profesjonalitet.

johnpx

Post by johnpx »

Klart situationen har forandret seg nå. Tenker på Silje og også corona. Jeg er jo for att de norske skall vaere ute så lenge de kan og er gode nok. Ikke intressert av og ha ett landslag fullt av Fjordkraft spillere. Men nå er vi snart inne i ett generasjonskifte. Så vi får se. Andre må ta over.

johnpx

Post by johnpx »

Åtte strake seire på Kookoo nå! Og en strålende 3:e plass på tabellen! Herlig.

Post Reply