U-20 VM 1. div A i Danmark 12-18. desember 2021

Alt i Norge som ikke dekkes av "Get-ligaen, 1. divisjon og A-landslaget".
sorum

U-20 VM 1. div A i Danmark 12-18. desember 2021

Post by sorum »

Starter en ny tråd om VM etter at laguttaket er gjort. Vi kan diskutere laguttak her, og selve VM i denne nye tråden.

Pre Camp
Det norske laget samles i København 6. - 12. desember, hvor de blant annet skal spille en oppkjøringskamp mot Danmark.

8/12 kl 20:15 NOR - DEN

Min kommentar: Pre Camp-laget har 3 keepere, 8 backer og 13 forwards. I VM skal de ganske sikkert ha bare 2 keepere og 7 backer. Jesper Martinsen Lilleberg har ikke spilt kamper siden 12. nov mot Sveits, så han har nok vært skadet. Ny ift til tidligere samlinger er 2005-modellen Stian Solberg fra VIF. Han fyller 16 år 29.12. Han må ha imponert på U-18 samlingene. Fra folk nærme VIF U-20 får jeg høre at noen regner han som et enda større talent enn Gabriel Koch (2004) som skal være i minst en NHL-scout sin kikkert. PS! Ser nå at Solberg ikke har spilt siden 2. nov.

Her hjemme er det serierunder 9. og 11. desember i FKL. En kamp skal spilles 7. desember, Storhamar-Sparta. Den kampen vil nok bli flyttet da SIL har seks mann på U-20 landslaget. SIL har allerede fått flyttet en bortekamp mot Ringerike fra 11. desember til 11. januar.

sorum

Re: U-20 VM 1. div A i Danmark 12-18. desember 2021

Post by sorum »

Kampprogram:

Informasjon om streaming o.l kommer.

12/12 kl 16:30 NOR - LAT

13/12 kl 13:00 KAZ – NOR

14/12 DAY OFF

15/12 kl 16:30 HUN - NOR

16/12 kl 20:00 NOR - DEN

17/12 DAY OFF

18/12 kl 13:00 BLR - NOR

https://www.iihf.com/en/events/2022/wm20ia

sorum

Post by sorum »

Uttak 29. nov:

Målvakter
Fabian Plogås - Narvik
Magnus Knutsen - VIF U-20
Markus Røhnebæk Stensrud - SIL A/U-20

Backer
Sander Vold Engebråten - SIL A
Isak Hansen - SIL A
Jonas Slettebø Haughom - Oilers A
Ole Julian Holm - Missisauga (OHL)
Anders Jonassen - MS A
Gabriel Koch - VIF A
Sander Vedul-Kjelsås - SIL A/U-20 ( forfall fra Jesper Martinsen Lilleberg - Sparta A/Comet)
Stian Solberg - VIF U-20

Løpere
Sondre Andreas Ahlsen - Sparta A
Andreas Dahl - SIL A
Patrick Rørbu Elvsveen - SIL A
Philip Granath - Rögle A/J-20
Martin Johnsen - Färjestad A/J-20
Eskil Bakke Olsen - SIL A
Sole Marius Ryen - VIF A/U-20
Andre Bjelland Strandborg - Oilers A
Lucas Loob Trygg - MS A
Filip Wiberg - Maine (NAHL), kaptein på laget i turneringen på Lillehammer i novemeber.
Eskil Wold - Frisk A
Sander Wold - Frölunda J-20
Mikkel Øby-Olsen - Oskarshamn A/J-20

AMK79

Post by AMK79 »

Skal komme tilbake med analyse.

Men har vi noensinne i moderne tid hatt et bedre U20-lag?

sorum

Post by sorum »

Skal se litt på mulige rekker. Under 4-nasjoners på Lillehammer var det veldig få endringer på rekkene. Vi spilte stort sett med samme lag i alle tre kamper. Derfor tror jeg på følgende backpar og rekker.

Keepere tror jeg blir Markus Stensrud og Fabian Plogås. Magnus Knutsen blir med som back-up. Kan bytte ut eller erstatte en skadet keeper.

Backpar:

Holm - Engebråten
Koch - Haughom
Jonassen - Hansen
Lilleberg

Rekker:

Johnsen - Bakke Olsen - Øby Olsen
Eskil Wold - Sander Wold - Granath
Dahl - Strandborg - Trygg
Elvsveen - Wiberg - Ahlsen
Ryen

DonCherry

Post by DonCherry »

Jeg stusser litt på deler av uttaket.

Stensrud og Plogås er 1 og 2, eller motsatt, som Sorum allerede har slått fast.

På backsiden, Stian Solberg, U17 spiller som er fersk inn. Min mening om dette er at underårige tas ikke med, med mindre de går inn som topp-4 på back eller topp-6 som løper. Solberg gjør ikke det. Hva gjør U18 landslaget i denne landslagspausen?

På løpersiden stiller jeg spørsmål ved Ryen og Wiberg. Ryen var ikke med på den forrige samlingen. Der var David Aas Larsen med, men han fikk bare en kamp og ferdig med han. Det spesielle med Aas Larsen er at han har valgt å holde seg i 1. divisjon, og han gjør sine saker godt der som U19 spiller. Når han nå utelukkes blant spillere på likt nivå for U20, så sender forbundets sportslige nok en gang ut et signal om at spillere som ønsker å komme med i VM diskusjon for U20, de må komme seg bort fra 1. divisjon. Forbundet ødelegger her for seg selv.

DonCherry

Post by DonCherry »

DonCherry wrote:
Tue Nov 30, 2021 9:15 pm

På backsiden, Stian Solberg, U17 spiller som er fersk inn. Min mening om dette er at underårige tas ikke med, med mindre de går inn som topp-4 på back eller topp-6 som løper. Solberg gjør ikke det. Hva gjør U18 landslaget i denne landslagspausen?

På løpersiden stiller jeg spørsmål ved Ryen og Wiberg. Ryen var ikke med på den forrige samlingen. Der var David Aas Larsen med, men han fikk bare en kamp og ferdig med han. Det spesielle med Aas Larsen er at han har valgt å holde seg i 1. divisjon, og han gjør sine saker godt der som U19 spiller. Når han nå utelukkes blant spillere på likt nivå for U20, så sender forbundets sportslige nok en gang ut et signal om at spillere som ønsker å komme med i VM diskusjon for U20, de må komme seg bort fra 1. divisjon. Forbundet ødelegger her for seg selv.
Bruttotroppene er lagt ut for alle seks lag.

https://www.eliteprospects.com/league/wjc-20-d1a

Det er sterke tropper også for Hviterussland og Latvia. Det blir det laget av de to og Norge som klarer å kjøre en nærmest feilfri turnering som vinner og tar opprykket. Danmark og Kazakhstan kan begge felle mine tre favoritter på en god dag.

DonCherry

Post by DonCherry »

DonCherry wrote:

Det er forøvrig dårlig med diskusjoner om troppen her, og det samme på twitter. Er norsk og VM juniorhockey virkelig så lite engasjerende?

Svinne

Post by Svinne »

DonCherry wrote:
Mon Dec 06, 2021 4:40 pm
DonCherry wrote:

Det er forøvrig dårlig med diskusjoner om troppen her, og det samme på twitter. Er norsk og VM juniorhockey virkelig så lite engasjerende?
Jeg får kommentere litt da!!

Synes troppen ser bra ut. Svakheten slik jeg ser det er keeper siden hvor det er ingen klar ener. Stensrud er utvilsomt veldig lovende, men er U18 spiller. Keeper plassen kan fort bli utslagsgivende og det som gjør at vi ikke når helt opp. Ellers ser det tildels veldig bra ut både på back og forward siden. Spesielt bredden blant forwardene ser bra ut og her er det vel det eneste spørsmålet hvem som tar det største ansvaret. Erfaringsmessig bør man ha 3-4 forwards som virkelig produserer og står fram. De som ligger lengst framme her er Bakke Olsen, Granath, MJ og Øby-Olsen. Når det gjelder uttaket av Wiberg og Ryen går det vel litt på type spillere og ønske om å balansere laget fornuftig mellom ulike spille typer. Wiberg er en defensiv center som også fikk kaptein ansvar på forrige samling. Ryen er en skøyte sterk spiller som nok kan bidra i en defensiv 4. rekke. Når det gjelder uttaket av Stian Solberg, ble jeg også overrasket. Har ikke sett han spille, men han må være et voldsomt talent når man tar med han framfor U20 spillere med bl.a mye FK erfaring. Ellers er den store overraskelsen at CSO ikke er med denne gangen også. Er veldig tilhenger at man stiller krav til deltagelse på de ulike samlingene etc, men det er synd for alle parter at man ikke finner en løsning her. Det er ikke tvil om at CSO i form hadde hevet laget.

sorum

Post by sorum »

Jesper Martinsen Lilleberg har meldt forfall pga skade. Inn med Storhamar-backen Sander Vedul-Kjelsås. Har 20 kamper for A-laget siste tre sesonger, hvorav ni kamper hittil i sesongen. Så er spørsmålet om han får en plass på VM-laget. Åtte backer skal ned til sju etter treningskampen mot Danmark onsdag.

https://www.eliteprospects.com/player/5 ... ul-kjelsas

Det er nå fire trøndere i troppen. Anders Jonassen, Sander Vedul-Kjelsås, Filip Wiberg og Andreas Dahl.

sorum

Post by sorum »

U20-landslaget VM-klare: - God mulighet til å gå hele veien

https://www.nitten.no/blogg/u20-klare-t ... mC1SXKiQRM

zuuc

Post by zuuc »

Svinne wrote:
Mon Dec 06, 2021 5:27 pm
DonCherry wrote:
Mon Dec 06, 2021 4:40 pm
DonCherry wrote:

Jeg får kommentere litt da!!

Synes troppen ser bra ut. Svakheten slik jeg ser det er keeper siden hvor det er ingen klar ener. Stensrud er utvilsomt veldig lovende, men er U18 spiller. Keeper plassen kan fort bli utslagsgivende og det som gjør at vi ikke når helt opp. Ellers ser det tildels veldig bra ut både på back og forward siden. Spesielt bredden blant forwardene ser bra ut og her er det vel det eneste spørsmålet hvem som tar det største ansvaret. Erfaringsmessig bør man ha 3-4 forwards som virkelig produserer og står fram. De som ligger lengst framme her er Bakke Olsen, Granath, MJ og Øby-Olsen. Når det gjelder uttaket av Wiberg og Ryen går det vel litt på type spillere og ønske om å balansere laget fornuftig mellom ulike spille typer. Wiberg er en defensiv center som også fikk kaptein ansvar på forrige samling. Ryen er en skøyte sterk spiller som nok kan bidra i en defensiv 4. rekke. Når det gjelder uttaket av Stian Solberg, ble jeg også overrasket. Har ikke sett han spille, men han må være et voldsomt talent når man tar med han framfor U20 spillere med bl.a mye FK erfaring. Ellers er den store overraskelsen at CSO ikke er med denne gangen også. Er veldig tilhenger at man stiller krav til deltagelse på de ulike samlingene etc, men det er synd for alle parter at man ikke finner en løsning her. Det er ikke tvil om at CSO i form hadde hevet laget.

zuuc wrote
Dersom ryktene er sanne så trente Spaberg med VIF A lag istedet for samlinga i Skien. Dette burde vel Frikk Juel ha klarert med U20 teamet ? Nå er altså et av våre større talenter ute av troppen. Trist for Spaberg også., men Typisk norsk Hockey.

sorum

Post by sorum »

Treningskampen nå i kveld streames her https://www.danskishockey.tv/da/game/61 ... 51d1cff528 Det de kaller adgangskode er bare et passord du må lage.

Games Online her http://www.hockeyligaen.dk/livedetails. ... meId=58782 og http://www.hockeyligaen.dk/gamesheet2.aspx?GameId=58782

Svinne

Post by Svinne »

sorum wrote:
Wed Dec 08, 2021 7:51 pm
Treningskampen nå i kveld streames her https://www.danskishockey.tv/da/game/61 ... 51d1cff528 Det de kaller adgangskode er bare et passord du må lage.

Games Online her http://www.hockeyligaen.dk/livedetails. ... meId=58782 og http://www.hockeyligaen.dk/gamesheet2.aspx?GameId=58782
Norge vinner 7-2. Noen som så kampen og kan gi noen kommentarer? Koch spilte ikke - skadet?

sorum

Post by sorum »

Jeg så kampen. Vi var fullstendig overlegne. Vinner skudda 12-32. Litt lite besluttsomme i 1. periode. Og danskene får enkelt ta ledelsen 2-0 tidlig i 2. periode hvor vi er ukonsentrerte. Men fra 4 min ut i andre kjører vi kampen totalt. Fem skåringer i overtall sender et varsel til de andre lagene om å ikke ta utvisninger mot Norge. Men vi har mange kvikke og tekniske spillere som ikke er lette å stoppe.

Og så er det bra at våre toppspillere produserer poeng. Det gjør noe med selvtilliten.

Det er en feil i protokollen her, Engebråten var nr 27, Sander Wold nr 17 http://www.hockeyligaen.dk/gamesheet2.aspx?GameId=58782

Backpar som jeg så de:

Holm - Engebråten
Vedul Kjelsås - Haugom
Solberg - Jonassen
Selnes ikke benyttet (Johan Selnes fra Nidaros må ha blitt hentet inn nå nylig, var egentlig ikke i troppen).

Eskild Wold - Sander Wold - Granath
Øby - Johnsen - Dahl
Trygg - Bakke Olsen - Elvsveen
Strandborg - Wiberg - Ahlsen
Ryen ikke benyttet.

To backer manglet. Koch og Hansen. At Selnes er inne på laget betyr nok at minst en av disse to er skadet/syk. Skal prøve å finne ut noe mer.

Legger merke til at Dahl får tillit i ei topprekke. Og kvitterer med to mål. Bruker de han feil på Hamar? Eller er det bare miljøforandring som slår ut positivt? Kan fortsatt ikke la være å tenke på at Calle og Leo kunne ha utrettet mye på dette laget. VIl ikke si hvem de skulle erstatte. Men vi kan regne med å ha mye offensiv puck i VM og de to er store tøffe og smarte spillere.

PS"! Danskene ble grinete mot slutten. Men på 2-6 burde trenerne tatt tak. Ikke vanskelig å forstå at danskene kunne miste hodet når de blir så utspilt. Nå fikk Wiberg en smell mot hodet. Vi burde vært disiplinerte og å ikke utfordre noe mer og være breiale med 10 min igjen og VM-start om fire dager.

AMK79

Post by AMK79 »

Meget bra dette her.

Er også overrasket over Dahl. Om han fortsetter sånn i VM må de ta selvkritikk på Hamar. For øvrig interessant at rekken settes opp sånn; Bakke O burde kunne vært i en av de to første. Men mulig gir dette tre omtrent like gode rekker, noe som er viktig. Må håpe Koch blir klar. Kan vel være at de bare hviler han?

Svinne

Post by Svinne »

AMK79 wrote:
Thu Dec 09, 2021 1:07 am
Meget bra dette her.

Er også overrasket over Dahl. Om han fortsetter sånn i VM må de ta selvkritikk på Hamar. For øvrig interessant at rekken settes opp sånn; Bakke O burde kunne vært i en av de to første. Men mulig gir dette tre omtrent like gode rekker, noe som er viktig. Må håpe Koch blir klar. Kan vel være at de bare hviler han?
Virker som de satser på å ha fire bra rekker. Rekken med Strandborg - Wiberg - Ahlsen er defensiv, men samtidig veldig solid.

Pucky

Post by Pucky »

Er det noe jeg ikke har fått med meg her, eller er det sånn at Calle Spaberg Olsen og Leo Halmrast ikke skal være med på U201A mesterskapet?
I så fall, hvorfor ikke?

zuuc

Post by zuuc »

Pucky wrote:
Thu Dec 09, 2021 11:05 am
Er det noe jeg ikke har fått med meg her, eller er det sånn at Calle Spaberg Olsen og Leo Halmrast ikke skal være med på U201A mesterskapet?
I så fall, hvorfor ikke?
Dersom ryktene er sanne så trente Spaberg med VIF A lag istedet for samlinga i Skien. Dette burde vel Frikk Juel ha klarert med U20 teamet ? Nå er altså et av våre større talenter ute av troppen. Trist for Spaberg også., men Typisk norsk Hockey.

Når det gjelder Halmrast så mener jeg å huske at han hadde litt problem med lysken og ikke var på Lillehammer samlinga.

Svinne

Post by Svinne »

zuuc wrote:
Thu Dec 09, 2021 12:32 pm
Pucky wrote:
I så fall, hvorfor ikke?

Når det gjelder Halmrast så mener jeg å huske at han hadde litt problem med lysken og ikke var på Lillehammer samlinga.
Hvis det er slik at ledelsen i klubben har nektet eller påvirket CSO til å droppe samlingen til fordel for noen treninger med a-laget så høres det ut som en forferdelig dårlig beslutning uten perspektiver. Dette er ikke typisk norsk Hockey siden de aller, aller fleste stiller opp for landslaget når man får æren av å bli tatt ut på landslaget.

tiger_n

Post by tiger_n »

zuuc wrote:
Pucky wrote:
I så fall, hvorfor ikke?

Aldri i livet om CSO har prioritert A-lagstrening istedenfor landslagssamling. Realiteten er at han ble lurt til å tro at han skulle bli gitt en utviklende sjanse i Enga om han valgte å bli der, det har jo vist seg å ikke stemme. Det er ikke utviklende for en ledende spillertype som han er å få den matchingen han har fått, se derimot på spillere som Eskil Wold og Eskil Bakke Olsen som har blitt satset på og gitt en reell sjanse ut ifra sine ferdigheter. De blomstrer og har passert det som _var_ ett av Norges største talenter, som han fremstår nå _er_ han ikke lengre det. Han er faktisk ikke lenger ansett som god nok for U20-landslaget, det er det som er realiteten, ikke at Frikk Juell skulle skaffe spesialbehandling for at en av hans spillere skulle få frikort på landsen, heldigvis er systemet blitt bedre enn at det skal være mulig.

Dette blir rett og slett den triste historien om Søberg i reprise...

johnpx

Post by johnpx »

Svinne wrote:
Thu Dec 09, 2021 1:10 pm
zuuc wrote:
Pucky wrote:
I så fall, hvorfor ikke?

Hvis det er slik at ledelsen i klubben har nektet eller påvirket CSO til å droppe samlingen til fordel for noen treninger med a-laget så høres det ut som en forferdelig dårlig beslutning uten perspektiver. Dette er ikke typisk norsk Hockey siden de aller, aller fleste stiller opp for landslaget når man får æren av å bli tatt ut på landslaget.
Sannheten om CSO vet jeg ingenting om. Men det er litt som dem sier, litt typisk norsk hockey er det. Det er alltid noe rart med uttakene i nedre ledd når det skall bli mesterskap. Når Norge spiller for ett A Vm kan vi ikke ta med spillere for og laere for fremtiden. Her må de beste med.
CSO var jo det störste talentet vi sett på mange år, som gjorde det rette og dro til Sverige, fikk SHL debut, men dro hjem for og spille i ett VIF der han ikke blir satset på. Hva dem sa till han för han skrev under aner jeg ikke. Han er ikke topp 7 forward i VIF en gang.
Se på Bakke Olsen og Wold som til tider dominerer i norsk hockey.

DonCherry

Post by DonCherry »

tiger_n wrote:
Thu Dec 09, 2021 2:24 pm
zuuc wrote:
Pucky wrote:
I så fall, hvorfor ikke?

Aldri i livet om CSO har prioritert A-lagstrening istedenfor landslagssamling. Realiteten er at han ble lurt til å tro at han skulle bli gitt en utviklende sjanse i Enga om han valgte å bli der, det har jo vist seg å ikke stemme. Det er ikke utviklende for en ledende spillertype som han er å få den matchingen han har fått, se derimot på spillere som Eskil Wold og Eskil Bakke Olsen som har blitt satset på og gitt en reell sjanse ut ifra sine ferdigheter. De blomstrer og har passert det som _var_ ett av Norges største talenter, som han fremstår nå _er_ han ikke lengre det. Han er faktisk ikke lenger ansett som god nok for U20-landslaget, det er det som er realiteten, ikke at Frikk Juell skulle skaffe spesialbehandling for at en av hans spillere skulle få frikort på landsen, heldigvis er systemet blitt bedre enn at det skal være mulig.

Dette blir rett og slett den triste historien om Søberg i reprise...
Dahl er det motsatte eksempelet til EBO på Hamar.

DonCherry

Post by DonCherry »

Kazakhstan har spilt to treningskamper mot Metalligalag denne uken. Seier 7-1 mot Esbjerg på tirsdag og seier 4-2 mot Odense i går. Hvis dette var mot tilnærmet ML lag for de to klubbene uten for mye bruk av B/juniorspillere, så seiler Kazakhstan opp i favorittgruppen sammen med Norge, Hviterussland og Latvia.

Er det noen som har funnet resultater fra den firenasjoners som nylig ble spilt i Latvia?

Fredrik

Post by Fredrik »

Noen som vet hvor U20 Vm blir mulig å se? Hadde vært gøy å få sett på ettersom det for min del er med en haug Storhamar gutter.

sorum

Post by sorum »

Gabriel Koch er ikke med til Danmark pga sykdom…

Svinne

Post by Svinne »

sorum wrote:
Thu Dec 09, 2021 7:28 pm
Godt det ikke var slik at han ikke måtte stille på et par ekstra VIF treninger før han kunne reise med U20 laget (ref Calle)... :)

johnpx

Post by johnpx »

sorum wrote:
Så både Koch og Lilleberg ute?

sorum

Post by sorum »

johnpx wrote:
Thu Dec 09, 2021 9:47 pm
sorum wrote:
Ja, begge er ute. Er også usikker på Isak Hansen som heller ikke spilte mot DK i går. De har derfor hentet inn Sander Vedul-Kjelsås (SIL), Johan Selnes (Nidaros) og Stian Solberg (VIF). Laget er ikke tatt ut enda. Men regner med at det skal være sju backer. En av de tre nevnte må da "vrakes".

sorum

Post by sorum »

Her vil det komme streaming https://www.danskishockey.tv/da/competi ... 01d924eaa8

Adgangskode = passord

johnpx

Post by johnpx »

sorum wrote:
Thu Dec 09, 2021 10:15 pm
johnpx wrote:
sorum wrote:
Ja, begge er ute. Er også usikker på Isak Hansen som heller ikke spilte mot DK i går. De har derfor hentet inn Sander Vedul-Kjelsås (SIL), Johan Selnes (Nidaros) og Stian Solberg (VIF). Laget er ikke tatt ut enda. Men regner med at det skal være sju backer. En av de tre nevnte må da "vrakes".
Hvordan er nivået på disse tre?

sorum

Post by sorum »

DonCherry wrote:
Thu Dec 09, 2021 5:01 pm
Kazakhstan har spilt to treningskamper mot Metalligalag denne uken. Seier 7-1 mot Esbjerg på tirsdag og seier 4-2 mot Odense i går. Hvis dette var mot tilnærmet ML lag for de to klubbene uten for mye bruk av B/juniorspillere, så seiler Kazakhstan opp i favorittgruppen sammen med Norge, Hviterussland og Latvia.

Er det noen som har funnet resultater fra den firenasjoners som nylig ble spilt i Latvia?
Fant denne som viser at Latvia vant mot Danmark, men tapte mot Østerrike (top divison) og 1-6 mot Hviterussland.

Så har Latvia spilt to kamper denne uka mot de to beste lagene i den latviske eliteserien

https://lhf.lv/en/team/601

Hviterusserne har spilt en litt spesiell treningskamp ser det ut til denne uka https://hockey.by/news/match/news170423.html

Danskene har ingen info på sine sider.

Østerrike: Weißrussland vs. Österreich 4:1

Österreich vs. Lettland 2:1

Dänemark vs. Österreich 2:3 n.V.

sorum

Post by sorum »

johnpx wrote:
Thu Dec 09, 2021 10:31 pm
sorum wrote:
johnpx wrote:

Vedul-Kjelsås ganske så storvokst trønder med ni kamper på A-laget til SIL i høst, og 14 poeng på 13 kamper på U-20. Står nok ikke veldig mye tilbake for Hansen eller Lilleberg som er mer fysiske backer. Selnes har jeg bare så vidt sett litt på i 1. div etter at han litt overraskende var med i U-20 turneringen på Lillehammer. Normal størrelse, litt spe? Men bra med puck og kvikk på skøytene. Litt som Koch? Står nok mellom han og Stian Solberg om den 7. backplassen. Solberg så jeg mot Danmark onsdag. Ganske høy og fysisk spill for alderen. Så veldig bra ut med tanke på at han egentlig bare er U-17 spiller. Snakket med Ricky Nygård som er assistenttrener på VIF U-20. Han har veldig sansen for Solberg og mente han har like stor fremtid som Koch. Her som U-15 spiller https://www.facebook.com/photo?fbid=222 ... 4123954731

Vedul-Kjelsås som U-16 spiller https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 0..&type=3 og U-18 spiller https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 0..&type=3

Selnes https://www.avisa-st.no/sport/i/Po05z7/ ... landslaget

johnpx

Post by johnpx »

sorum wrote:
Fri Dec 10, 2021 2:30 am
johnpx wrote:
Thu Dec 09, 2021 10:31 pm
sorum wrote:

Vedul-Kjelsås ganske så storvokst trønder med ni kamper på A-laget til SIL i høst, og 14 poeng på 13 kamper på U-20. Står nok ikke veldig mye tilbake for Hansen eller Lilleberg som er mer fysiske backer. Selnes har jeg bare så vidt sett litt på i 1. div etter at han litt overraskende var med i U-20 turneringen på Lillehammer. Normal størrelse, litt spe? Men bra med puck og kvikk på skøytene. Litt som Koch? Står nok mellom han og Stian Solberg om den 7. backplassen. Solberg så jeg mot Danmark onsdag. Ganske høy og fysisk spill for alderen. Så veldig bra ut med tanke på at han egentlig bare er U-17 spiller. Snakket med Ricky Nygård som er assistenttrener på VIF U-20. Han har veldig sansen for Solberg og mente han har like stor fremtid som Koch. Her som U-15 spiller https://www.facebook.com/photo?fbid=222 ... 4123954731

Vedul-Kjelsås som U-16 spiller https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 0..&type=3 og U-18 spiller https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 0..&type=3

Selnes https://www.avisa-st.no/sport/i/Po05z7/ ... landslaget
Takk for flott svar. Skall lese lite mer om disse gutta.
Föles dock som att dem ikke kan erstatte Lilleberg og Koch rett av. Vår styrke er helt klart offensiven, spörs om det noen gang sett så bra ut på u20 nivå. Kan ha 3 rekker som kunne vaert en förste rekke.

Hva med keeperne?

AMK79

Post by AMK79 »

Er det gitt at ikke Koch blir med? Var vel bare sykdom?

sorum

Post by sorum »

AMK79 wrote:
Sat Dec 11, 2021 2:59 am
Er det gitt at ikke Koch blir med? Var vel bare sykdom?
Covid 19.

zuuc

Post by zuuc »

Veldig veldig trist, har jo vært en fantastisk back i VIF, en av de bedre med god spilleforståelse.

AMK79

Post by AMK79 »

Gleder meg til match i morgen!

Tar vi Latvia?

Hvem tror vi blir vår beste i mesterskapet?

Jeg tror Bakke Olsen og Granath.

Spent på om vi får i gang Øby Olsen og hva Wold kan levere.

Blir drama!

sorum

Post by sorum »

Bakke Olsen før VM-åpningen: - Liker å sette press på meg selv

Norges lovende U20-landslag vant generalprøven mot Danmark 7-2 og mener selv opprykk til A-puljen er et naturlig mål under mesterskapet i Hørsholm.

https://www.nitten.no/blogg/bakke-olsen ... a-meg-selv

johnpx

Post by johnpx »

sorum wrote:
Sat Dec 11, 2021 9:19 pm
Bakke Olsen før VM-åpningen: - Liker å sette press på meg selv

Norges lovende U20-landslag vant generalprøven mot Danmark 7-2 og mener selv opprykk til A-puljen er et naturlig mål under mesterskapet i Hørsholm.

https://www.nitten.no/blogg/bakke-olsen ... a-meg-selv
Jeg må si att forventningene nå er rett så store ! :shock:

johnpx

Post by johnpx »

zuuc wrote:
Pucky wrote:
I så fall, hvorfor ikke?

Halmrast spilte jo idag for Modo J20. Så han er ikke skadet. Han scoret idag også. Så han er vel sett på som ikke god nok for dette mesterskapet?

sorum

Post by sorum »

Den norske troppen er klar. 7 backer og 12 forwards. Johan Selnes er utelatt, slik at det er funnet plass til 2005-modellen Stian Solberg på backplass. Filip Wiberg er ikke innmeldt.

Jeg så at Wiberg fikk en smell mot hodet i 3. periode onsdag. Det var litt unødvendig på stillingen 2-6 å bli litt breiale så danskene begynte å gå sure. Ble en del stygt spill pga dette. Er en ledig plass, så de holder nok den ledig i påvente av Wiberg. Litt rart dog at de ikke hadde 14 forwards med til Danmark.

https://stats.iihf.com/Hydra/40/IHM0400 ... _0_NOR.pdf

johnpx

Post by johnpx »

Håper Wiberg kommer seg.

Ikke for og mase om Halmrast men han har en helt fenomenal kamp idag for Modo. Han har 2+3 da Modo vinner 5-4 i sudden. Alltså winning goal også. Skade my ass! :D ;)

sorum

Post by sorum »

johnpx wrote:
Sun Dec 12, 2021 2:15 pm
Håper Wiberg kommer seg.

Ikke for og mase om Halmrast men han har en helt fenomenal kamp idag for Modo. Han har 2+3 da Modo vinner 5-4 i sudden. Alltså winning goal også. Skade my ass! :D ;)
Nye spillere kan hentes inn utenom Entry List, men det er en 24 timers periode fra innmelding og til spilleklar. Men må stå på den long list de leverte senest 14 dager før VM. Vi har meldt inn 19 utespillere, kan ha 20. De bør absolutt melde inn Halmrast mandag hvis de ikke er sikre på at Wiberg kan spille de siste tre kampene.

johnpx

Post by johnpx »

sorum wrote:
Sun Dec 12, 2021 3:49 pm
johnpx wrote:
Sun Dec 12, 2021 2:15 pm
Håper Wiberg kommer seg.

Nye spillere kan hentes inn utenom Entry List, men det er en 24 timers periode fra innmelding og til spilleklar. Men må stå på den long list de leverte senest 14 dager før VM. Vi har meldt inn 19 utespillere, kan ha 20. De bør absolutt melde inn Halmrast mandag hvis de ikke er sikre på at Wiberg kan spille de siste tre kampene.
Ja synes det bör det. Men har gjerne med Wiberg så klart.

Kazakhstan slår för övrig Ungern 1-3 i förste kampen.

johnpx

Post by johnpx »

Drömmestart 1-0 i PP. Trygg

Pucky

Post by Pucky »

Blir jo rundspilt av Latvierne. Helt håpløst

johnpx

Post by johnpx »

Pucky wrote:
Sun Dec 12, 2021 5:28 pm
Er veldig overrasket over dette, hva skjer.

Pucky

Post by Pucky »

johnpx wrote:
Sun Dec 12, 2021 5:31 pm
Pucky wrote:
Sun Dec 12, 2021 5:28 pm
Er veldig overrasket over dette, hva skjer.
Er litt typisk Norge egentlig. Det å være best når det først gjelder, det har vist seg vanskelig før også.

Pucky

Post by Pucky »

Å fy f. For en redning av Stensrud der!

Post Reply