OL-kvalifiseringen flyttes til august 2021

Post Reply
sorum

OL-kvalifiseringen flyttes til august 2021

Post by sorum »

IIHF har besluttet å flytte OL-kvalikken som skulle vært spilt august 2020 til august 2021.

“We are fortunate that we still have some time to play these tournaments, and so that a move to August 2021 will still allow these teams to be able to ice their best players,” said IIHF President René Fasel.

https://www.iihf.com/en/news/19038/olym ... iers-moved

Dette er bra nyheter egentlig. For da får vi ganske sikkert se både Mats Zuccarello (som har sagt at OL-kvalikken på Jordal i 2016 var et av høydepunktene i karrieren) og Emilio Pettersen. Men samtidig vil jo også Danmark kunne stille med sine NHL-proffer. Og Slovenia får med Kopitar. Det var snakk om at kvalikken skulle spilles i desember 2020 hvis det ikke var mulig å arrangere i august. Men da ville ikke man ikke kunne stille med det beste laget.

Arrangør nå i august skulle være Storhamar. OL-kval på Nye Jordal hadde vært noe, men det spørs om Storhamar frivillig gir fra seg dette arrangement når det ligger an til NHL-proffer kan være med.

sorum

Re: OL-kvalifiseringen flyttes til august 2021

Post by sorum »

Med muligheten for å få med Zuccarello og Emilio vil vi kunne stille med et meget sterkt lag. Jeg kan nesten ikke se at de to ikke ikke blir med på dette.

Forsøker meg på et drømmelag:

Haugen - Haukeland

Holøs - Nørstebø
Bonsaksen - Lesund
Johannesen - Espeland
Bull

Thoresen - Emilio Pettersen - Zuccarello
KA Olimb - M Olimb - Rosseli
Martinsen - Lindström - Olden
Røymark - Forsberg - Trettenes
Haga - Valkvæ Olsen

Fjella

Post by Fjella »

sorum wrote:
Wed May 06, 2020 7:01 pm
Arrangør nå i august skulle være Storhamar. OL-kval på Nye Jordal hadde vært noe, men det spørs om Storhamar frivillig gir fra seg dette arrangement når det ligger an til NHL-proffer kan være med.
Skal vi gje NHL-proffane ein føremon ved å stille til rådvelde ei trong bane for dei, slik dei er vane med? Eg trur ikkje det er klokt. Dessutan, sjølv med Jordal Amfi ferdig, vil arenaen på Hamar vera den største arenaen i landet. Eg trur det blir fullt på Noregs kampar, i alle fall den mot Danmark. (ser bort frå Håkons Hall i denne samanhengen).

Fjella

Post by Fjella »

sorum wrote:
Thu May 07, 2020 12:34 am
Med muligheten for å få med Zuccarello og Emilio vil vi kunne stille med et meget sterkt lag. Jeg kan nesten ikke se at de to ikke ikke blir med på dette.

Haugen - Haukeland

Holøs - Nørstebø
Bonsaksen - Lesund
Johannesen - Espeland
Bull

Haga - Valkvæ Olsen
Så spørs det om veteranane Forsberg og Røymark framleis er gode nok?
Ein som eg tippar kjem inn i troppa er Noer. Knaskje spelar han i ein god liga neste sesong, og tek ein soleklar plass i laget.

sorum

Post by sorum »

Fjella wrote:
Fri May 08, 2020 10:14 am
sorum wrote:
Wed May 06, 2020 7:01 pm
Skal vi gje NHL-proffane ein føremon ved å stille til rådvelde ei trong bane for dei, slik dei er vane med? Eg trur ikkje det er klokt. Dessutan, sjølv med Jordal Amfi ferdig, vil arenaen på Hamar vera den største arenaen i landet. Eg trur det blir fullt på Noregs kampar, i alle fall den mot Danmark. (ser bort frå Håkons Hall i denne samanhengen).
Hvis Jordal hadde stått klar i 2019 tror jeg at OL-kval i 2020 ville blitt lagt dit. Banestørrelsen spiller inn, men vi har også flere spillere på laget som spiller på liten bane. Men det blir ganske sikkert OL-kval på Hamar og blir det en ren finale mot Danmark siste spilledagen kan det fort bli 7000 tilskuere på Hamar, 1700 flere enn det kunne ha vært på Jordal.

sorum

Post by sorum »

Fjella wrote:
Fri May 08, 2020 10:20 am
sorum wrote:
Thu May 07, 2020 12:34 am

Haugen - Haukeland

Holøs - Nørstebø
Bonsaksen - Lesund
Johannesen - Espeland
Bull

Haga - Valkvæ Olsen
Så spørs det om veteranane Forsberg og Røymark framleis er gode nok?
Ein som eg tippar kjem inn i troppa er Noer. Knaskje spelar han i ein god liga neste sesong, og tek ein soleklar plass i laget.
Det er ikke dumt med erfaring i slike korte turneringer. Røymark og Forsberg har over tid vært blant våre viktigste spillere på landslaget, og for ei 4. rekke mener jeg de fortsatt er våre sikreste kort. Noer skal spille for Storhamar kommende sesong, så han får ikke erfaring fra en bedre liga før OL-kvalikken. Men han kan jo fort bli aktuell, men han er ingen typisk 4. rekkespiller. Andre alternativ for 4. rekka har vært Roest og Kristiansen. Men de også er som veteraner å regne.

elvis1

Post by elvis1 »

Hadde jo vært forbanna rått og se 36/41/20 sammen!!

sorum

Post by sorum »

elvis1 wrote:
Sat May 09, 2020 11:27 am
Hadde jo vært forbanna rått og se 36/41/20 sammen!!
Ja, men vi kan jo også håpe på at vi ser disse i VM i Riga i mai også. Det hadde vært en stor fordel at de ble samspilte før OL-kvalikken i august.

sorum

Post by sorum »

NHL har bestemt seg for at deres spillere får delta på sine respektive landslag i OL i Beijing 2022 og Milano 2026. https://www.iihf.com/en/news/19992/nhl% ... o-olympics

Post Reply