VM 2021 i Riga (2 haller)

johnpx

Re: VM 2021 i Riga (2 haller)

Post by johnpx »

JJ spiller ikveld for Dusseldorf!

johnpx

Post by johnpx »

Fladeby er ute nå og ferdig. Spörs hvordan det er med studier som Sorum sier.

johnpx

Post by johnpx »

Espeland også ute og klar for landslaget nå. Dem kommer etter hvert her.

sorum

Post by sorum »

johnpx wrote:
Sat Apr 03, 2021 12:02 am
Ludvik Hoff kom hjem i februar 2018 for å spille OL i Korea. Han var også på VM-laget samme år. Men det var hans 3- år i NCAA. Han tok aldri 4. året i NCCA. Litt merkelig.

Med så lenge Fladeby er i bruttotroppen må de vel ha form for avtale om at han skal komme til Norge for å spille seg inn på VM-laget. Da bør han komme om ei uke senest, med tanke på 10 dagers karantene som han neppe slipper unna??. Vi spiller mot DK 5-6. mai.

johnpx

Post by johnpx »

sorum wrote:
Wed Apr 07, 2021 12:32 am
johnpx wrote:
Sat Apr 03, 2021 12:02 am
Ludvik Hoff kom hjem i februar 2018 for å spille OL i Korea. Han var også på VM-laget samme år. Men det var hans 3- år i NCAA. Han tok aldri 4. året i NCCA. Litt merkelig.

Med så lenge Fladeby er i bruttotroppen må de vel ha form for avtale om at han skal komme til Norge for å spille seg inn på VM-laget. Da bør han komme om ei uke senest, med tanke på 10 dagers karantene som han neppe slipper unna??. Vi spiller mot DK 5-6. mai.
Ja, kan også synes det er rart han er med i bruttotroppen om han uansett ikke kan spille VM.

Om det ikke var 100 % klart fra för så er det klart nå.
https://www.vg.no/sport/ishockey/i/9O1a ... -viktigere

Synes det er trist men må repsektere det.

sorum

Post by sorum »

At Patrick ikke blir med til VM har vel egentlig vært klart. Men han trenger ikke pakke det inn med masse forklaringer. Han gidder ikke og trenger det ikke. Hvis han skyter oss til OL er alt glemt :-) Har hørt at lagene kan ta med 28 spillere, tre mer enn vanlig. Det bør gi plass til spillere som Emil Martinsen Lilleberg, Bjørgvik Holm, Eskild Bakke Olsen og Emilio Pettersen. Må legges trykk på for å gå med de to i AHL. Kan rekke VM, da sluttspill er i de blå der borte.

johnpx

Post by johnpx »

sorum wrote:
Wed Apr 07, 2021 6:10 pm
At Patrick ikke blir med til VM har vel egentlig vært klart. Men han trenger ikke pakke det inn med masse forklaringer. Han gidder ikke og trenger det ikke. Hvis han skyter oss til OL er alt glemt :-) Har hørt at lagene kan ta med 28 spillere, tre mer enn vanlig. Det bør gi plass til spillere som Emil Martinsen Lilleberg, Bjørgvik Holm, Eskild Bakke Olsen og Emilio Pettersen. Må legges trykk på for å gå med de to i AHL. Kan rekke VM, da sluttspill er i de blå der borte.
Ja, det er jeg enig i.
Nå kan vi ikke rykke ned så synes jeg vi bör ta med fremtiden. Ikke spillere som bare er med på gamle meritter eller ikke det en gang.

tiger_n

Post by tiger_n »

johnpx wrote:
Wed Apr 07, 2021 6:26 pm
Nå kan vi ikke rykke ned så synes jeg vi bör ta med fremtiden. Ikke spillere som bare er med på gamle meritter eller ikke det en gang.
Et veldig viktig poeng i årets VM er nettopp det du nevner der. Det i par med at vi faktisk er hælklippet fra før av som følge av en nasjonal serie som ikke er blitt spilt og derav mye spillere utenfor sesong, så er egentlig årets VM å anse som en mellomsesong der vi i prinsippet ikke har noe å stille med. Da kan en heller slippe til litt yngre spillere ja, men viktig med en så god miks som mulig så det ikke bare blir braktap Det er jo ikke å tape mot internasjonal motstand vi skal lære de yngre heller....

johnpx

Post by johnpx »

tiger_n wrote:
Thu Apr 08, 2021 8:57 am
johnpx wrote:
Wed Apr 07, 2021 6:26 pm
Et veldig viktig poeng i årets VM er nettopp det du nevner der. Det i par med at vi faktisk er hælklippet fra før av som følge av en nasjonal serie som ikke er blitt spilt og derav mye spillere utenfor sesong, så er egentlig årets VM å anse som en mellomsesong der vi i prinsippet ikke har noe å stille med. Da kan en heller slippe til litt yngre spillere ja, men viktig med en så god miks som mulig så det ikke bare blir braktap Det er jo ikke å tape mot internasjonal motstand vi skal lære de yngre heller....
Nettopp. Vi kan ikke riskere stortap heller selfölgelig. Men mener vi bör ha en mixet tropp. Jeg tror det er ett par unge som kan göre en minst like god jobb som noen av "veteranene" . Og förhålentligvis vill dem vise seg frem også.

tiger_n

Post by tiger_n »

Budstikka wrote:Egentlig skulle bruttotroppen vært på samling i Lillehammer nå, men den ble avlyst på grunn av koronasituasjonen. Derfor trenere blant annet Valkvæ Olsen hjemme i Asker.

https://www.budstikka.no/ishockey/dropp ... t/635503!/
Oppkjøringen er utsatt pga corona, galskap at andre nasjoner skal være istand til å skape en "korona boble" mens her i Norge er det umulig å få til.... Sprøtt...

johnpx

Post by johnpx »

Det ender vel opp med att Norge trekker seg om 2 uker.

tiger_n

Post by tiger_n »

Noen som har noe mer info rundt oppkjøringa til VM? Siste nå jeg har fått med meg var jo den saken om TVO der det opplyses om at det ikke er noen samling enda pga corona...

Blir det i det hele tatt noe istid å snakke om før mesterskapet? Dette er jo i grenseland til absurd....

sorum

Post by sorum »

Fra Hamar Arbeiderblad i kveld:

Oppkjøringen til hockey-VM har vært – og er fortsatt – en reise i forandringer og usikkerhet for landslagssjef Petter Thoresen (59) & co.
For noen uker siden ble det tatt ut en stor bruttotropp.

Gulrota for alle spillerne var en VM-billett.

Planen var å starte den samlingen på Lillehammer sist mandag. Men det gikk ikke.

– Reglene og risikoen satte en stopper for den samlingen. Vi risikerte at hele troppen måtte i ti dagers karantene. Det kunne vi ikke. Dessverre ble det slik, men vi er blitt vant til å se raskt videre og legge nye planer.

Siden den første troppen ble tatt ut har altså samlingen på Lillehammer blitt avlyst, tiden har gått, og nye spillere har blitt tilgjengelige. Da HA-sporten var på besøk i Strandvegen i Hamar planla landslagssjefen en ny ringerunde.

Noen spillere må få beskjed om at de ikke kan kjempe om en VM-billett likevel.

– Spesielt de unge spillerne hadde gledet seg til å vise seg fram på Lillehammer-samlinga. Det er mye læring i en slik samling også. Nå gikk ikke det. Slik er verden.
– Jeg synes det er litt guffent å gi den beskjeden på telefon. Det må jeg innrømme, men vi trenerteamet må ta noen valg. Det er en stor skuffelse for noen, men spillerne skal ha ros, for de takler det bra, sier Petter Thoresen.

Nå er planen å samle spillerne i København 23. april. Der er planen å spille to kamper mot Sverige 3. og 5. mai.
– Vi reiser ned dit med tre keepere, ti backer og fem rekker. Det blir en stor treningsgruppe. Det blir justeringer hele vegen. Det handler om å være fleksible og ikke svartmale ting hvis det ser vanskelig ut – det har jeg lært meg. Vi må se mulighetene, og ikke bruke energi på ting vi ikke får gjort noe med. Men det er langt unna en god oppkjøring , sier landslagssjefen, som ikke har tatt ut den endelige troppen som reiser til Danmark ennå.

Han fortsetter:
– Det er spillere som fortsatt spiller, og noen av gutta kommer inn senere. Olimb-brødrene kjemper for hvert sitt lag i Tyskland, og der kan det bli sluttspill. Det er ett av flere eksempler. I Sverige har vi flere aktuelle spillere. Der er de ikke helt ferdige før 15. mai.

Uten Patrick og Martinsen
Nylig ble det klart at Patrick Thoresen står over VM og konsentrerer seg om OL-kvaliken til høsten. Andreas Martinsen skal heller ikke spille VM for Norge.

– Martinsen har vært gjennom en kneoperasjon, og skal bygge seg opp igjen fram mot OL-kvaliken. Når det gjelder Mats Zuccarello så skal jeg ta en prat med ham. Utfordringen der er at Minnesota trolig går til sluttspill. Samtidig er belastningen veldig stor. Vi får se, sier Petter Thoresen – som er glad for at «Zucca» er tilbake fra skade.

Emilio Pettersen er også en spiller landslagssjefen gjerne vil ha med til VM.
– Vi får se hva som skjer i AHL.

– Hva blir målet i VM? – Norge skal alltid se mot kvartfinale, tenker jeg. Men det blir tøft. Vi må kanskje holde Latvia og Tyskland bak oss.

Post Reply