Corona, økonomi og sesongen 20/21

Fjella

Re: Corona, økonomi og sesongen 20/21

Post by Fjella »

Då er det vel slik at Sparta blir sitjande i karantene i 10 dagar. Då må to kampar utsetjast.
26/11 Sparta - Stavanger
28/11 Sparta - Frisk

Om det er slik at M/S også må i karantene i 10 dagar, skjer det same med desse kampane.
26/11 M/S - Narvik
28/11 Lillehammer - M/S

Kva så med Stjernen - Narvik den 28. om Narvik ikkje kan spela den 26. mot M/S?

Det blir fort ein mykje haltande tabell i FK. HockeyLive tabellen bør før jo heller ordnast etter PCT. Når forbundet har bestemt at det skal vera retningsgjevande, bør det ta konsekvensane av det og ordne tabellane der etter.

Om eg har forstått det rett, skal kampar som ikkje kan spelast etter 1. desember bli avlyste. Det burde heller vera på høg tid å sløyfe den 5. delen av serien og ha rom for å arrangere avlyste kampar.

Slasher

Post by Slasher »

Jeg tenker alle lag må ha spilt mot hverandre, hjemme og borte minst én gang, før man kan vurdere noen tabell. Når eksempelvis både kampen mellom Frisk og Sparta i dag, og Sparta vs Frisk neste uke ser ut til å ryke, vil disse lagene ikke ha møtt hverandre de to første rundene. Samtidig vil snart andre lag møtes for tredje gang. Det blir ikke riktig grunnlag.

Fjella

Post by Fjella »

Slasher wrote:
Sat Nov 21, 2020 11:08 am
Jeg tenker alle lag må ha spilt mot hverandre, hjemme og borte minst én gang, før man kan vurdere noen tabell. Når eksempelvis både kampen mellom Frisk og Sparta i dag, og Sparta vs Frisk neste uke ser ut til å ryke, vil disse lagene ikke ha møtt hverandre de to første rundene. Samtidig vil snart andre lag møtes for tredje gang. Det blir ikke riktig grunnlag.
Det er vel det som er meint med ein gyldig tabell at det minimum har vore spela dobbelt serie. Vidare slik eg forstår det, ville alle kampar som er spela telle. Somme lag kan ha vore heldige og møtt overvekt av svake lag, medan andre lag kan ha vore uheldige å ha møtt overvekt av gode lag. Det er nettopp difor eg meiner at den 5. delen av serien bør sløyfast for å auke sjansen for å få programmet gjennomført.

sorum

Post by sorum »

Fjella wrote:
Sat Nov 21, 2020 10:53 am

Om eg har forstått det rett, skal kampar som ikkje kan spelast etter 1. desember bli avlyste. Det burde heller vera på høg tid å sløyfe den 5. delen av serien og ha rom for å arrangere avlyste kampar.
Det var slik ordlyden var torsdag kveld. Ble rettet fredag. Det som er bestemt er at kamper i U-14 til U-21 som ikke kan spilles vil bli avlyst. Dette for å sikre istid til utsatte kamper i U-13 og nedover og i FK-ligaen/1. div.

Ja, de burde sløyfe den 5. runden. Ikke spille mer enn to kamper i uka. og ha reservedatoer til utsatte kamper.

sorum

Post by sorum »

Fjella wrote:
Sat Nov 21, 2020 10:53 am
Då er det vel slik at Sparta blir sitjande i karantene i 10 dagar. Då må to kampar utsetjast.
26/11 Sparta - Stavanger
28/11 Sparta - Frisk

Om det er slik at M/S også må i karantene i 10 dagar, skjer det same med desse kampane.
26/11 M/S - Narvik
28/11 Lillehammer - M/S
Det er tre kamper som må berammes på nytt for både Sparta og MS. De skulle jo ha spilt i denne helga også. Frisk-Sparta, MS-Lillehammer.

Det er noen ledige datoer i desember pga av det ikke blir landskamper. Så det kan spilles tirs 15.12. , tors 17.12. og lør/søn 19. evt 20.12. Eller en kamp flyttes til januar.

sorum

Post by sorum »

En spiller til på Sparta er bekreftet smittet: - Spilleren som nå er smittet, er sengeliggende med feber, men har det etter forholdene bra. Vi har flere som har lignende symptomer, slik at når svarene på deres prøver kommer i morgen og onsdag, forventer vi flere positive tester, sier Svendsen.

Den første smittede spilleren deltok ikke i kampen mot Manglerud Star kvelden før, men protokollen til Hockeyforbundet har gjort at MS har vært i karantene likevel. Nå vil de måtte følge samme karantene som Sparta nå har, som altså strekker seg til neste mandag.

– Helsemyndighetene avgjør karanteneperioden nå. Vi tar da konsekvensene av det i terminlisten, sier assisterende generalsekretær i Hockeyforbundet Kristoffer Holm til TV 2.

Manglerud Star sier til TV 2 at de forbereder seg på karantene og flere utsatte kamper.

https://www.tv2.no/sport/11795419/?fbcl ... PGJRSckTsI

Post Reply