Storhamar - Lagbygge og rykter 2020/2021

Post Reply
sorum

Storhamar - Lagbygge og rykter 2020/2021

Post by sorum »

Spillerstallen oppdateres her https://www.eliteprospects.com/team/181 ... /2020-2021

Rykte inn er Sondre Bjerke fra Lillehammer.

Fredagens store nyhet er at begge heltidsansatte trenere, Miika Elomo og Petteri Nummelin, har fått sparken. De hadde et år igjen av kontrakten. Dette kommer helt sikkert til koste Storhamar en hel del i avskjedspakke. Men om de går for bare en heltidsansatt trener, som får mindre i lønn enn det Elomo har hatt, så vil de nok spare penger i regnskapet for 2020.

http://www.sil.no/2020/04/03/pressemelding-trenere/

Er det duket for Alexander Smirnov igjen? https://www.eliteprospects.com/staff/15 ... er-smirnov

Edit: Storhamar opplevde en ganske stor publikumssvikt utover i sesongen. Det er det sikkert flere årsaker til. Men det var kanskje ikke et sjakktrekk fra trenerne å sette i gang en rullering av spillerne, slik at de ikke stilte med det beste laget til enhver tid. Et signal om at det ikke var så farlig med resultatene. Uvant for et kresent hockeypublikum som gjerne vil se at laget vinner på hjemmebane?

MaxDelt

Re: Storhamar - Lagbygge og rykter 2020/2021

Post by MaxDelt »

Merkelig stille fra SIL-supporterne her på forumet....Hva skjer? Hvor er Drebin og Nadaa? :D :D

berger

Post by berger »

Det gikk noen rykter at disse to var ute av bildet allerede før sluttspillet skulle starte og de ble "syke" begge to. Mads Hansen ledet laget de siste kampene. Dersom sil har sparket de som lokalavisen melder vil de nok koste noen hundre tusener i kompensasjon er jeg redd for. Hva med Patrick og/eller Larry som spillende trenere ? Ellers ser jeg Tor Nilsen prøver å selge seg inn....

sorum

Post by sorum »

MaxDelt wrote:
Fri Apr 03, 2020 5:57 pm
Merkelig stille fra SIL-supporterne her på forumet....Hva skjer? Hvor er Drebin og Nadaa? :D :D
Hvis noen vet hvem Drebin og Nadaa er, så gi dem beskjed om at vi har et nytt forum nå. De er savnet.

brukernavn

Post by brukernavn »

Anders Gjøse ansatt som ny hovedtrener i Storhamar. Har vært innom flere U-landslag og vært assistenten til Nilsen. Veldig morsomt med norsk trener, de trenger vi flere av, men lurer på om han er klar for å ta over et topplag.

Svenoss

Post by Svenoss »

Noen som vet hvilken klubb det er snakk om? Rasmus Ahlholm mulig aktuelt for en annen norsk klubb. https://www.h-a.no/2020/sport/vil-kjope ... rsk-klubb/

sorum

Post by sorum »

Svenoss wrote:
Wed Apr 29, 2020 4:45 pm
Noen som vet hvilken klubb det er snakk om? Rasmus Ahlholm mulig aktuelt for en annen norsk klubb. https://www.h-a.no/2020/sport/vil-kjope ... rsk-klubb/
Jeg tipper Manglerud.

Svenoss

Post by Svenoss »

sorum wrote:
Wed Apr 29, 2020 7:01 pm
Svenoss wrote:
Wed Apr 29, 2020 4:45 pm
Jeg tipper Manglerud.
Det kan skje, han ble jo hentet fra Manglerud til VIF. Om han vil tilbake til Oslo så kan det være MS.

nesrene
Site Admin

Post by nesrene »

Svenoss wrote:
Wed Apr 29, 2020 9:55 pm
Det kan skje, han ble jo hentet fra Manglerud til VIF. Om han vil tilbake til Oslo så kan det være MS.
Ahlholm har vist at penger er det eneste som betyr noe for ham. MS neste!
I am the kind of guy that goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.
- Raymond Chandler

Maa

Post by Maa »

nesrene wrote:
Wed Apr 29, 2020 10:18 pm
Svenoss wrote:
Wed Apr 29, 2020 9:55 pm
Ahlholm har vist at penger er det eneste som betyr noe for ham. MS neste!
Ryktene i vest sier Oilers

anders

Post by anders »

Kor har du hørt ryktene om oilers??

sorum

Post by sorum »

ÅPNER FOR OL-SPILL I 2022
Patrick Thoresen (36) forteller at det er noe tyngre å stå opp på morgenen nå enn for 15 år siden. Men han vil spille i minst to år til dersom Norge går til OL.

– Ja, jeg kjenner at det er tyngre å stå opp klokka 7.15 på morgenen nå enn det var for 15 år siden. Det kan være litt vondt. Kroppen har tatt imot mye bank, og det er slitasje her og der, men det er heldigvis ikke noe som plager meg ute på isen.

For et par uker siden forlenget han kontrakten sin med Storhamar med ytterligere en sesong, og han sier at han ikke var i tvil da tilbudet kom på bordet. 36-åringen innrømmer at han hadde OL i Beijing i 2022 i bakhodet da han forlenget kontrakten sin med Storhamar.

– Ja, jeg tenkte at jeg hvert fall skulle spille OL-kvalifisering. Nå er jo den flyttet, men går vi til OL, blir det i hvert fall to år til. Da blir 2021/22-sesongen et høydepunkt. Etter det vet jeg ikke, sier Thoresen. (NTB)

sorum

Post by sorum »

2002-modellene Sander Vold Engebråten og Eskild Bakke Olsen med A-lagskontrakt. To store talenter dette.

Christian Bull, Christian Larrivee, Eirik Salsten og Steffen Thoresen er spillerne som foreløpig ikke er signert. Salsten har tilbud fra andre klubber.

https://www.eliteprospects.com/team/181 ... /2020-2021

johnpx

Post by johnpx »

sorum wrote:
Sun May 10, 2020 6:33 pm
ÅPNER FOR OL-SPILL I 2022
Patrick Thoresen (36) forteller at det er noe tyngre å stå opp på morgenen nå enn for 15 år siden. Men han vil spille i minst to år til dersom Norge går til OL.

– Ja, jeg kjenner at det er tyngre å stå opp klokka 7.15 på morgenen nå enn det var for 15 år siden. Det kan være litt vondt. Kroppen har tatt imot mye bank, og det er slitasje her og der, men det er heldigvis ikke noe som plager meg ute på isen.

For et par uker siden forlenget han kontrakten sin med Storhamar med ytterligere en sesong, og han sier at han ikke var i tvil da tilbudet kom på bordet. 36-åringen innrømmer at han hadde OL i Beijing i 2022 i bakhodet da han forlenget kontrakten sin med Storhamar.

– Ja, jeg tenkte at jeg hvert fall skulle spille OL-kvalifisering. Nå er jo den flyttet, men går vi til OL, blir det i hvert fall to år til. Da blir 2021/22-sesongen et høydepunkt. Etter det vet jeg ikke, sier Thoresen. (NTB)
Bra nyheter dette. Tror ikke heller Thoresen vil gi seg så som VM endte sist.

sorum

Post by sorum »

To veldig viktige brikker falt på plass for Storhamar. Rasmus Ahlholm og Jimmy Andersson signerte for en sesong. Det er eksterne midler inne i bildet for Ahlholm sin del, etter at SIL har innført et lønnstak på 300000 kr. Andersson har hele tiden jobbet som snekker ved siden av ishockeyen.

SIL har dermed 2 keepere, 7 backer og 10 forwards.

Spillere som ikke har signert for neste sesong: Christian Bull, Christian Larrivee, Steffen Thoresen og Eirik Salsten.

Simen Løvhaug Hansen ble ikke tilbudt kontrakt, og har valgt å legge opp. Var utlånt til Narvik mesteparten av sesongen.

Pellechinos

Post by Pellechinos »

Slike interne tak er totalt uinterssant, uten verdi og latterlig så lenge eksterne midler dekker det spillerne krever over nevnte taket. Nå er jeg IKKE imot eksterne midler. Men å få inn masse eksternt til enkelte spillere ( ala Ahlholm, Thoresen etc)for så å skryte av lønnstak er bare latterlig. Enten det er Storhamar ( som i dette tilfellet) eller andre klubber.

Sitting Bull

Post by Sitting Bull »

Pellechinos wrote:
Wed May 13, 2020 8:05 pm
Slike interne tak er totalt uinterssant, uten verdi og latterlig så lenge eksterne midler dekker det spillerne krever over nevnte taket. Nå er jeg IKKE imot eksterne midler. Men å få inn masse eksternt til enkelte spillere ( ala Ahlholm, Thoresen etc)for så å skryte av lønnstak er bare latterlig. Enten det er Storhamar ( som i dette tilfellet) eller andre klubber.
Hvorfor mener du slike interne tak er latterlige og uten verdi hvis det kommer inn eksterne midler?

Jeg har for øvrig hverken sett eller hørt at SIL har skrytt av noe lønnstak. Tvertimot har jeg forstått det slik at dette er noe de ikke har ønsket, men har kommet som et resultat av den nåværende økonomiske situasjonen.

Pellechinos

Post by Pellechinos »

Jeg mener det er latterlig, da man fremstår som en nøktern klubb, og sannheten kan være noe helt annet.

Igjen, jeg er ikke nødvendigvis imot slike lønnstak, men det brukes som sagt ofte falsk propaganda av klubber. Klubben fremstår som en klubb på sparebluss, når realiteten er annen. Det gjenspeiler ikke hva spillerbudsjettet er i realiteten.

Hvor ofte siste årene har vi ikke hatt debatter på puckprat og Tips for get om hvor "flinke" klubber har vært på å senke utgifter i budsjetter, så viser det seg at de har brukt vesentlig mer penger i realiteten.

Sitting Bull

Post by Sitting Bull »

Pellechinos wrote:
Thu May 14, 2020 2:27 am
Jeg mener det er latterlig, da man fremstår som en nøktern klubb, og sannheten kan være noe helt annet.

Igjen, jeg er ikke nødvendigvis imot slike lønnstak, men det brukes som sagt ofte falsk propaganda av klubber. Klubben fremstår som en klubb på sparebluss, når realiteten er annen. Det gjenspeiler ikke hva spillerbudsjettet er i realiteten.

Hvor ofte siste årene har vi ikke hatt debatter på puckprat og Tips for get om hvor "flinke" klubber har vært på å senke utgifter i budsjetter, så viser det seg at de har brukt vesentlig mer penger i realiteten.
Men klubben reduserer vel faktisk egne utgifter?
Om det kommer eksterne midler som dekker ett eller annet, så går det utenom.
Jeg kjenner ikke til hva som eventuelt har kommet inn av eksterne midler i saken du sikter til her, men skjønner ikke helt poenget ditt. Det viktigste må vel være at klubben ikke bruker mer penger enn planlagt og forholder seg til den økonomiske realiteten.

Trumf

Post by Trumf »

Poenget hans er kort sagt at sil ikke har lønnstak på 300k,da det er spillere som mottar mer en dette i lønn for å spille for klubben

Sitting Bull

Post by Sitting Bull »

Trumf wrote:
Thu May 14, 2020 7:24 pm
Poenget hans er kort sagt at sil ikke har lønnstak på 300k,da det er spillere som mottar mer en dette i lønn for å spille for klubben
Jo, SIL som klubb har et lønnstak på 300k i sine budsjetter, altså hva de kan betale maks selv.

Trumf

Post by Trumf »

Skjønner at du er uenig i tolkningen hans om midler som ikke går inn i klubbkassa,men rett i lønningsposen skal telles som betaling som overgår lønnstaket eller ikke.
Men å forstå poenget hans skulle være grei skuring uavhengig av hvorvidt man har et annet syn på saken.

Sitting Bull

Post by Sitting Bull »

Trumf wrote:
Thu May 14, 2020 7:44 pm
Skjønner at du er uenig i tolkningen hans om midler som ikke går inn i klubbkassa,men rett i lønningsposen skal telles som betaling som overgår lønnstaket eller ikke.
Men å forstå poenget hans skulle være grei skuring uavhengig av hvorvidt man har et annet syn på saken.
Joda, skjønner tanken og for så vidt poenget, så kunne sikkert formulert meg annerledes.
Poenget mitt var den bastante påstanden om at dette lønnstaket var latterlig og helt uten verdi. Klart det har en verdi, klubben har et tak på hva de kan betale ut selv. Man må kutte utgifter. Alternativt, skal man si nei til eksterne midler? Eller skal man ikke si at man har et lønnstak, fordi man kanskje får inn aktører som vil betale en sum for enkeltspillere?

Pellechinos

Post by Pellechinos »

Poenget er ganske enkelt. Det er misvisende fremstilling av egen bedrift. Der man på en side fremstår nøktern, bruke man egentlig mye penger off books. I mange sammenhenger kalles det økonomisk doping.

Eksterne midler er fint det, men det burde føres inn via klubbens systemer.

sorum

Post by sorum »

Christian Larrivee er med videre.

Laget ser dermed slik ut (2 keeper, 7 backer, 11 forwards, 3 ledige plasser på kvota).

https://www.eliteprospects.com/team/181 ... /2020-2021

sorum

Post by sorum »

Elvsveen og Salsten er med videre. SIL har nå 2 keepere, 7 backer og 13 forwards.

Tre ledige plasser på kvota.

Fra HA: – Jeg tror det det blir færre importer kommende sesong. Korona og dårlig kronekurs påvirker, og vil nok bidra til at det blir færre spillere fra USA og Canada enn tidligere. Det betyr enda tøffere konkurranse om svenske spillere. Dette gjelder flere ligaer i Europa. Svensker er solide, du vet hva du får. De har kulturen i orden. Vi får se hva som skjer her. Det handler mye om økonomi. For meg skal en utlending løfte laget, være en ener, og fortjene lønna si, sier Anders Gjøse.

SIL jakter assistenttrener og sportssjef.

Nadaa

Post by Nadaa »

sorum wrote:
Fri Apr 03, 2020 7:14 pm
MaxDelt wrote:
Fri Apr 03, 2020 5:57 pm
Hvis noen vet hvem Drebin og Nadaa er, så gi dem beskjed om at vi har et nytt forum nå. De er savnet.

Beklager skuffelsen over avlyst sesong fikk meg til å gå i dvale:)

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

Beklager skuffelsen over avlyst sesong fikk meg til å gå i dvale:)
[/quote]

God å ha deg tilbake. Jeg feirer med å legge ut oppsummeringen av Storhamar om 20 minutter.

sorum

Post by sorum »

Storhamars nye sportssjef er Mads Hansen https://www.sil.no/artikel/qatcakbgm-41 ... -er-ansatt

sorum

Post by sorum »

Storhamar resignerer Petteri Nummelin som assistenttrener. Anders Gjøse er klubbens hovedtrener.

En nyhet fra Hamar er at U-18 og U-21 innlemmes i Storhamar Elite. Til sammen for de to lagene og A-laget har de åtte trenere som skal ha spillerutvikling i fokus. -– Jeg tror dette blir en bra løsning for Storhamar, der man knytter juniorlagene tett opp mot A-laget. Klubben har også fått på plass en sportssjef som kjenner de yngre lagene godt, og som har god kontroll på spillerne ellers i landet. Dette gir klubben en plan og en langsiktig tankegang på det å få fram yngre spillere. Dette er måten å satse på i framtida, sier Patrick Thoresen.

SIL har nå to keepere, sju backer og 13 forwards på kontrakt https://www.eliteprospects.com/team/181 ... /2020-2021 Det er tre ledige plasser på kvota. -Per dags dato er budsjettet brukt opp, men det kan selvsagt komme endringer på dette når vi vet mer hvordan sesongen blir, og ikke minst når neste sesongs budsjett blir vedtatt. Så frem mot 1.8 er det ikke planer om noe mer inn, sier Anders Gjøse til SIL.no https://www.sil.no/artikel/djzeakbqx-41 ... g-sesongen

johnpx

Post by johnpx »

Bull klar for Krefeld i DEL.

anders

Post by anders »

Bra for han og norsk hockey å få han ut. Kan bli en fast landlagspiller vis han tar nivået i DEl

sorum

Post by sorum »

Ole Einar Engeland Andersen har trent med Storhamar hele august, i håp om kontraktstilbud med moderklubben. Det fikk han, og Andersen har skrevet under en kontrakt ut kalenderåret.

– Det er en veldig god løsning for oss. Vi hadde i utgangspunktet satt backoppsetningen, men med skaden til Markus (Mikkelsen), får vi nå inn en fullgod erstatter. Vi er veldig fornøyd med dette, sier sportssjef i Storhamar Hockey, Mads Hansen.

Andersen scoret og var god i treningskampen mot Ringerike. Sportssjefen synes 21-åringen også har imponert på trening, i august.

– Ole Einar, hvordan føles det å være tilbake i moderklubben?

– Meget godt. Jeg har jobbet hardt for dette. Jeg er utrolig takknemlig for muligheten jeg har fått. Nå er resten opp til meg, svarer han.

Han ser fram til nye utfordringer, og tror det blir en spennende sesong.

Engeland Andersen har spilt i canadiske og amerikanske juniorligaer siden han reiste fra Norge før 2016/17-sesongen.

Men nå er det tøffe kår på den andre siden av Atlanterhavet, og det er ikke sikkert at det vil bli spilt kamper i løpet av den kommende høsten.

https://www.eliteprospects.com/player/3 ... d-andersen

Post Reply