Enig! Danskene var - litt overraskende med tanke på taktikken var mere rettet mot Slovakia i dag, men Heinz Ehlers nevnte på TV2 etter kampen at Canada var litt Karl Smart og litt for avslappede på oppvarmingen. En god laginnsats, og kan jo ikke være annet enn glad på Frans' vegne over å få sånn en seier i sitt siste mesterskap. For hans skyld må han gjerne få den kvartfinalen. Nyt skalpen! Norge klarte det i 2000 og har håpet på en gjenntakelse siden. Man vet aldri når man får oppleve det igjen.Bigbrother wrote: ↑Mon May 23, 2022 11:14 pmJa, det var flot af Danmark.Jágrmeister wrote: ↑Mon May 23, 2022 10:41 pmGratulerer Danmark! Gøy match å se og fullt fortjent seier til danskene.
Men Canada var arrogante og troede det ville blive nemt, de var først ude og varme op 6-7 min efter Danmark og skøjtede rundt på halv klinge.
Og Canada har heller ikke de bedste defensive forwards. Mange forwards som gerne vil frem og lave mål. Danmark er rutinerede og var ganske enkelt smartere. Modigt af Danmark også i boxplay, at gå højt op i aggressivt pres og det overraskede dem nok, og det gav også et mål.
Jeg tror ikke, at Canda vinder guldet. Tror de vil tabe klart til Finland eller Sverige
Men man kan snakke om Ehlers, Nielsen, Bjorkstrand, Bødker, Regin, Lauridsen, Blichfeld - Danmarks MVP de siste mange årene på landslaget må jo nesten i mine øyne være Sebastian Dahm. God Dahm jeg har irritert meg grundig over hvor god han har vært (men med dansk kone og som Rødovre-fan så kan man jo glede seg også?).