Oppdatert 2, januar
Keepere

Backer

Forwards

---------------------------------------------
For et par uker siden kom meldingen om at Svein Petter Falk-Larssen har meldt overgang til Sparta.
Men i kveld kom det store sjokket for Narvik, i det at både keeper Joona Partanen og målkongen Arttu Niskakangas forsvinner fra klubben. Nye klubber er ikke klart.
Fra Fremover.no: Winther sier han fikk telefon fra begge.
– Jeg vet at de forlater, men ikke hvor de drar, fortsetter Winther. Klubblederen skulle gjerne beholdt begge.
– Vi ønsker både Joona og Arttu lykke til i ny klubb, fortsetter han. Duoen følger dermed Svein Petter Falk-Larssen ut dørene i Narvik. Stig Winther sier Narvik Hockey jobber for å erstatte spillerne.
– Vi er flere i sving, og jobber mot agenter, sier klubblederen.
Trekløveret fra Amerika, Jake Bolton, Wade Murphy og Connor Hurley har allerede reist fra Narvik. Onsdagens gode nyhet er at Narvik har skrevet kontrakt med keeper.
– Oscar Frøberg har signert for ny sesong. Vi ønsket å sikre oss en god keeper, påpeker Stig Winther.
Hvis jeg skal tippe tror jeg at Sparta er ny adresse for Partanen. Det kan det være for Niskakangas også. Eller Vålerenga for sistnevnte.
Niskakangas ble norsk i august i fjor, mens Partanen ble norsk i begynnelsen av mars i år. For Narvik blir det ekstra tøft å erstatte disse to med nye nordmenn.
At disse to har blitt norske gir dem nås store fordeler i overgangsmarkedet. Ikke sikkert at større klubber ville brukt en utlendinsgsplass på dem. Slik reglene er nå, og særlig om Forbundet presser gjennom en kvote på fem, tror jeg at vi vel se mer av at de utlendingene som blir norske blir å sitte med meget gode kort på hånda i kontraktsforhandlinger.