Publikum i sesongen 2019 - 2020

Post Reply
Fjella

Publikum i sesongen 2019 - 2020

Post by Fjella »

Slutten av sesongen, 2. divisjon

Eg vil også i det nye forumet «plage» dykk med publikumstal i norsk hockey. Eg fekk ikkje konkludert sidan puckprat gjekk inn.
I starten av sesongen spurde eg om det var bryet verd å sjå på 2. div. Konklusjonen må bli eit JA, for oppslutninga for somme av laga har vore god. Eg tippar at dei fleste har teke betaling, og såleis fått litt inntekter frå publikum, men ikkje alle ser ut til å vera så nøye med føringa på HockeyLive. Svært mange av dei tala som er oppgjevne er delelege med 25, 50 eller 100. I det store og heile gjev vel dette eit bra inntrykk. Alle kampane er førde opp, berre med eitt unntak for den 6. heimekampen til Ski.

Resultata vart desse:
1 Kongsvinger 233
2 Bergen 198
3 Tromsø 141
4 Skien 88
5 Ski 66
Gjennomsnitt 145
(har sett bort frå H/L-21 og Stavanger i dette gjennomsnittet)

Dette er slett ikkje dårleg av Kongsvinger, for 233 hadde halde til 6. plass i 1.div. berre 1 bak Lørenskog, og det er berre 36 bak Grüner i GET. Også Bergen skårar bra, medan Tromsø kanskje skuffar noko sidan denne vinteren var historie for Tromsø med eit seniorlag for fyrste gong i prestasjonsdelen.

I desse koronatider har vi Goood Tiiid, så eg nøyer meg med 2. div . denne omgangen. Held seinare fram med 1. div og GET.

DonCherry

Re: Publikum i sesongen 2019 - 2020

Post by DonCherry »

Fjella wrote:
Sun Mar 22, 2020 11:43 am
I desse koronatider har vi Goood Tiiid, så eg nøyer meg med 2. div . denne omgangen. Held seinare fram med 1. div og GET.
Husk at det er lite annet å vente på i disse coronatider. Ikke la oss vente for lenge.

Mens vi venter kan dere studere listen over de 100 klubbene i Europa med høyest tilskuersnitt. Under den igjen finner dere gjennomsnittlig tall for førsteligaene i Europa. Norge er nå passert av den franske Ligue Magnus og den danske Metalligaen, to ligaer som den norske hockeyekspertisen tradisjonelt har sett på som bakgårdsligaer. Dette bør uroe både Fjella og dere andre.

https://iihf.com/en/news/18318/season-e ... dance-high

Fjella

Post by Fjella »

DonCherry wrote:
Sun Mar 22, 2020 9:09 pm
Mens vi venter kan dere studere listen over de 100 klubbene i Europa med høyest tilskuersnitt. Under den igjen finner dere gjennomsnittlig tall for førsteligaene i Europa. Norge er nå passert av den franske Ligue Magnus og den danske Metalligaen, to ligaer som den norske hockeyekspertisen tradisjonelt har sett på som bakgårdsligaer. Dette bør uroe både Fjella og dere andre.

Eg ynskjer Ligue Magnus og Metallligaen alt godt.
Men sanneleg, eg er uroa!

Fjella

Post by Fjella »

Slutten av sesongen, 1. divisjon:

Vi går rett på sak, og presenterer publikumstabellen, gjennomsnitt per kamp, og +/- frå i fjor
1 Comet 1020 +147
2 Nidaros 668 +106
3 Ringerike 492
4 Gjøvik 363 -123
5 Lørenskog 234
6 Haugesund 208
7 Tønsberg 130 -75
8 Furuset 98 +11
9 Hasle/Løren 83 +3
Gjennomsnitt 366 +32

1: Her er det berre å gratulere Comet som har hatt ein fantastisk sesong. Det er bra når eit fyrstedivisjonslag snittar på over 1000. Det har sikkert skjedd før, men det er einaste gongen sidan eg tok til å interessere med for 1. div, og det var i 2013. (Veit nokon når sist det skjedde). Det ser ut som laget byggjer «stein på stein» som det heiter på vegen opp mot GET. Comet toppar også lista over +/- statistikken i høve til i fjor, +147 er bra.

2: Som ein god to-er fylgjer Nidaros med 688 og med ein framgang på +106. Auka interesse og ei plassering nokså høgt på tabellen kan tyde på at tankar om GET-spel ikkje er framandei i Nidaros. Vi får håpe at det ikkje skjer før det økonomiske fundamentet er i orden. Men det bør det snart vera.

3: Ringerike rykte ned i fjor, noko som for laget var eit antiklimaks. Då må det vera nokså bra å samle nesten 500 i snitt i år. Det var tett kamp om den siste kvalikplassen som Ringerike tapte til Comet.

4: Gjøvik samla 363, kanskje noko skuffande i den fine hallen laget har. Det er ein tilbakegang på -123.

5: Lørenskog, nyopprykt divisjonsvinnar, samla 234. Det er vel i skralaste laget for ein divisjonsvinnar.

6: Haugesund var også nyopprykt og samla 208 i ein hall som ikkje tek meir enn 250. Det må ein seia er bra.

7: Tønsberg hadde ikkje heimebane i starten på sesongen og gjekk med på å spela to heimekampar borte. Dermed fekk laget berre spela 18 heimekampar i staden for 20 (det var Ringerike og Furuset som fekk fordelane av det, altså 21 heimekampar kvar på dei to laga). Tønsberg er det einaste laget saman med Gjøvik som hadde tilbakegang, -75.

8 og 9: Dei to bydelslaga i Oslo trekte som vanleg lite folk. Furuset hadde 98 og H/L hadde 83 , +11 for Furuset og +3 for H/L. Det går seint å få på plass bydelspatriotismen i Oslo.

Det er lovande at divisjonen samla sett hadde ein framgang, +32, for dei laga som spela i år jamført med dei laga som spela i fjor.
Det var ei stor utskifting i divisjonen, slik at berre seks av laga var med også i fjor: Comet, Nidaros, Furuset, H/L, Tønsberg og Gjøvik. Desse laga samla hadde ein framgang på +38.

Alt i alt er det ei svak, positiv utvikling i divisjonen. Det er synd at det neste år blir køyrd vidare med 9 lag. Det er ikkje gunstig for oppsettet av serien som også treng ei spissing.

Det at berre to lag har publikumsnedgang, er også positivt. For Tønsberg sin del har det ei rimeleg forklaring i hall-situasjonen. For Gjøvik kan nemnast at laget hadde ein svært stor framgang frå 2018 til 2019, og at tala for i år er høgre enn dei frå 2018.

DonCherry

Post by DonCherry »

Fjella wrote:
Sun Mar 22, 2020 10:03 pm
Eg ynskjer Ligue Magnus og Metallligaen alt godt.
Men sanneleg, eg er uroa!
Jeg tok for meg de Europeiske tallene for både denne og foregående sesong. GET hadde forøvrig både Storhamar (89-82) og Stavanger (100-98) inne blant topp-100 klubbene for begge de to foregående sesonger.

https://www.iihf.com/en/news/9527/europ ... ce-ranking

1. (1) NL/SUI: 7074 -- 6949 / 125 +1,8%
2. (3) DEL/GER: 6523 -- 6215 / 308 +5,0%
3. (2) KHL/RUS: 6486 -- 6397 / 89 +1,4%
4. (4) SHL/SWE: 6056 -- 5828 / 228 +3,9%
5. (5) Extra/CZE: 5724 -- 5401 / 323 +6,0%
6. (6) Liiga/FIN: 4236 -- 4232 / 4 +0,1%
7. (7) EBEL/AUT: 3163 -- 2970 / 193 +6,5%
8. (8) EIHL/GB: 3043 -- 2850 / 193 +6,8%
9. (11) Extra/SVK: 2379 -- 1663 / 716 +43,1%
10. (10) Magnus/FRA: 1940 -- 1716 / 224 +13,1%
11. (12) Metal/DEN: 1632 -- 1525 / 107 +7,0%
12. (9) GET/NOR: 1626 -- 1827 /-201 -11,0%

Jeg beklager dårlig grafisk fremstilling av en tabell som kan være litt vanskelig å lese. Finnes det måte for å legge en tabell pent inn her?

Det interesante er at GET er den eneste av de topp-12 førsteligaene i Europa som har hatt nedgang i gjennomsnitllig tilskuertall fra foregående til denne sesongen, og som ikke det er nok så har nedgangen vært på hele 11%. Representerer denne utviklingen et problem for norsk ishockey, eller vil problemet forsvinne helt av seg selv bare det ventes lenge nok?

Fjella er uroa. Jeg også uroa, og mange flere enn oss to bør være det.

brukernavn

Post by brukernavn »

Skal bli morsomt å se hvordan dette utvikler seg i tråd med ferdigstillelse av nye arenaer rundt om i landet. Er jo ingen tvil om at en ny arena i Stavanger skapet økt hockeyinteresse. Skal bli interessant å se utviklingen i Asker og Vålerenga de neste årene.

Fjella

Post by Fjella »

DonCherry wrote:
Tue Mar 24, 2020 7:49 pm
Jeg tok for meg de Europeiske tallene for både denne og foregående sesong. GET hadde forøvrig både Storhamar (89-82) og Stavanger (100-98) inne blant topp-100 klubbene for begge de to foregående sesonger.
Stavanger burde vore nr. 91 på lista med eit gjennomsnitt på 3884. Så her er det ein feil.

DonCherry

Post by DonCherry »

Fjella wrote:
Wed Mar 25, 2020 9:01 am
DonCherry wrote:
Stavanger burde vore nr. 91 på lista med eit gjennomsnitt på 3884. Så her er det ein feil.
Jeg vil tro at det internasjonale forbundet baserer sin sammenstilling på tall rapportert fra de respektive nasjonale forbund og organisasjoner som drifter de aktuelle ligaene. Har vårt forbund rapportert feil, eller rapporteres det ulike tall ulike veier? Finner du avvik også for GETs snittall?

Med korrigering for Stavanger fyker GET forbi Melalligaen på ligalisten. Det er da noe betryggende i en tid hvor Storhamar har sviktet og Gruner har vist at de ikke hører med i vår førsteliga.

DonCherry

Post by DonCherry »

brukernavn wrote:
Tue Mar 24, 2020 11:59 pm
Skal bli morsomt å se hvordan dette utvikler seg
Detter er ikke morsomt.

Fjella

Post by Fjella »

DonCherry wrote:
Wed Mar 25, 2020 3:15 pm
Fjella wrote:
Wed Mar 25, 2020 9:01 am
DonCherry wrote:
Jeg vil tro at det internasjonale forbundet baserer sin sammenstilling på tall rapportert fra de respektive nasjonale forbund og organisasjoner som drifter de aktuelle ligaene. Har vårt forbund rapportert feil, eller rapporteres det ulike tall ulike veier? Finner du avvik også for GETs snittall?

Med korrigering for Stavanger fyker GET forbi Melalligaen på ligalisten. Det er da noe betryggende i en tid hvor Storhamar har sviktet og Gruner har vist at de ikke hører med i vår førsteliga.
Har tenkt på fleire årsaker, særleg ved at i vår serie har ikkje laga like mange heimekampar. Eg tenkte særleg på Sørum-korreksjonen(om nokon hugsar den), men den er svært liten i år.
Nei, eg finn ingen annan årsak enn at Stavanger rett og slett er utegløymt frå statistikken. Eg vil rapportere det til IIHF. Snittet er på 1626 som er det same som IIHF har. Vi ligg dermed etter Metallligaen.

sorum

Post by sorum »

Fjella wrote:
Wed Mar 25, 2020 8:04 pm
Nei, eg finn ingen annan årsak enn at Stavanger rett og slett er utegløymt frå statistikken. Eg vil rapportere det til IIHF. Snittet er på 1626 som er det same som IIHF har. Vi ligg dermed etter Metallligaen.
Venter på dine tall for GET-ligaen 19/20. Snittet som helhet har jo gått betydelig ned. Det er det flere grunner til. Men om vi ser på de åtte klubbene som også var med sesongen før så er ikke totalen så veldig forskjellig. Det er Storhamar som har den største nedgangen, mens Oilers klarte å snu en trend med nedadgående tall. Stjernen gjorde det også bra. Den største årsaken til lavere snitt er jo at nykommer Grüner bare hadde 271 i snitt. Den andre nykommeren Narvik hadde 788 i snitt.

Det er klart at vi med tre nye store arenaer vil få høyere publikumssnitt, noe vi forhåpentligvis vil se allerede fra neste sesong bare vi kommer i gang i september og at Vålerenga får flytte inn i Nye Jordal så fort som mulig. Akkurat som i Frankrike som så en kraftig økning fra 1716 til 1940 inneværende sesong. Denne økningen kan tilskrives at de i Angers fikk en ny arena. Angers hadde et snitt på 1004 i den gamle hallen, men i den nye hallen hadde de fullt hus i alle 20 kampene denne sesongen slik at snittet ble på 3425. Dette kan ligne på det vi minst kan håpe skje med Vålerenga. Her er tallene fra Frankrike denne sesongen http://pointstreak.com/prostats/attenda ... onid=19860

Hallen i Angers https://www.lesducsdangers.fr/nouvelle-patinoire/ og https://www.youtube.com/watch?v=hDKki63vOms

brukernavn

Post by brukernavn »

sorum wrote:
Wed Mar 25, 2020 8:49 pm
Fjella wrote:
Venter på dine tall for GET-ligaen 19/20. Snittet som helhet har jo gått betydelig ned. Det er det flere grunner til. Men om vi ser på de åtte klubbene som også var med sesongen før så er ikke totalen så veldig forskjellig. Det er Storhamar som har den største nedgangen, mens Oilers klarte å snu en trend med nedadgående tall. Stjernen gjorde det også bra. Den største årsaken til lavere snitt er jo at nykommer Grüner bare hadde 271 i snitt. Den andre nykommeren Narvik hadde 788 i snitt.

Det er klart at vi med tre nye store arenaer vil få høyere publikumssnitt, noe vi forhåpentligvis vil se allerede fra neste sesong bare vi kommer i gang i september og at Vålerenga får flytte inn i Nye Jordal så fort som mulig. Akkurat som i Frankrike som så en kraftig økning fra 1716 til 1940 inneværende sesong. Denne økningen kan tilskrives at de i Angers fikk en ny arena. Angers hadde et snitt på 1004 i den gamle hallen, men i den nye hallen hadde de fullt hus i alle 20 kampene denne sesongen slik at snittet ble på 3425. Dette kan ligne på det vi minst kan håpe skje med Vålerenga. Her er tallene fra Frankrike denne sesongen http://pointstreak.com/prostats/attenda ... onid=19860

Hallen i Angers https://www.lesducsdangers.fr/nouvelle-patinoire/ og https://www.youtube.com/watch?v=hDKki63vOms
Ser veldig bra ut den nye hallen i Frankrike. Ingen tvil om det hjelper med forbedrede fasiliteter for publikum og sponsorer. GET er tross alt et underholdningsprodukt og det er vel liten tvil om at publikum etterhvert stiller strengere krav til fasiliteter nå til dags. Tror det blir bra når vi får på plass de nye arenaene etterhvert. Kjenner flere som er interessert i gå på hockeykamp i hovedstaden men ikke gidder pga av standarden på ishallene.

Fjella

Post by Fjella »

Fjella wrote:
Imponert over rask svar frå IIHF. Lista vil bli retta og Stavanger får sin reffmessige plass mellom dei 100 beste publikumslaga i Europa.

DonCherry

Post by DonCherry »

Fjella wrote:
Wed Mar 25, 2020 10:16 pm
Fjella wrote:
Imponert over rask svar frå IIHF. Lista vil bli retta og Stavanger får sin reffmessige plass mellom dei 100 beste publikumslaga i Europa.
Det gikk raskt. Stavanger er inne på listen nå. Litt imponert jeg også.

DonCherry

Post by DonCherry »

brukernavn wrote:
Wed Mar 25, 2020 9:15 pm
sorum wrote:
Wed Mar 25, 2020 8:49 pm
Fjella wrote:

Ser veldig bra ut den nye hallen i Frankrike. Ingen tvil om det hjelper med forbedrede fasiliteter for publikum og sponsorer. GET er tross alt et underholdningsprodukt og det er vel liten tvil om at publikum etterhvert stiller strengere krav til fasiliteter nå til dags. Tror det blir bra når vi får på plass de nye arenaene etterhvert. Kjenner flere som er interessert i gå på hockeykamp i hovedstaden men ikke gidder pga av standarden på ishallene.
Liten, pen og intim, den nye til Angers. Dette burde vært minimumshallen for GET.

GET skal være et underholdningsprodukt slik du her skriver, men det blir feil å sette seg ned for å vente på at det skal komme nye haller. Gruner, Grunerhallen, tilskuertallene og en amatørklubb er ikke svaret på vekst for GET. Det var det ikke i fjor vår, og det burde i hvertfall ikke vært det nå etter at vi ser den store svikten i tilskuertall for GET samtidig med at for det øvrige Europa pekte pilen opp for denne sesongen.

For Vålerengas del bilr det viktig ikke å lene seg tilbake og stole på at den nye hallen fikser tilskuerne.

Fjella

Post by Fjella »

Slutten av sesongen, toppdivisjonen:

Slik møtte folk opp til kamp til seriespelet sesongen igjennom.
Det er gjennomsnitt per kamp for kvart lag, og +/- statistikken jamført med i fjor.

1 Stavanger 3884 +153
2 Storhamar 3340 -570
3 Sparta 1907 -151
4 Lillehammer 1732 -64
5 Stjernen 1504 +189
6 Frisk 1353 +59
7 Vålerenga 968 -129
8 Narvik 789
9 M/S 511 -50
10 Grüner 269
Gjennomsnitt 1626 -201

1: Stavanger vart publikumsvinnaren også i år liksom i fjor. Det kan sjå ut som Stavanger er komen att på toppen slik laget var i perioden 2013-2016. Oppslutninga ligg ikkje særleg langt frå det arenaen kan ta, 4250, så for nokre år sidan var det tale om utviding. Eg har ikkje høyrd noko om det lenger, naturleg nok, sidan arenaen ser ut til å vera passeleg stor. Positivt er det at Stavanger samla meir folk enn i fjor. Årsaka er vel det suverene seriemeisterskapet laget vann i år, medan fjoråret var fiasko ut frå økonomisk styrke og forventning.

2: Det er gode publikumstal på Hamar, men utviklinga sidan toppåret i 2017 har ikkje vore god. Tapet er på 1174 på desse 4 åra. Dette trur eg uroar folk på Hamar. Arenaen er stor og fin, men kan verke lite intim med lite folk. Det kan sjå ut som folk har vorte meir kresne og fylgjer ikkje opp så godt lenger om det ikkje er toppkampar. Den store arenaen er ein føremonn under sluttspel om Storhamar går til finale, for då har det kome over 6000 i snitt dei siste åra. Ikkje noko anna lag kan vise til noko slikt for alle andre arenaer blir for små.

3: Sparta har hatt eit imponerande tak på publikum, imponerande fordi laget «alltid» har hatt eit snitt på over 2000. Alltid i denne samanhengen tyder sidan 2007 så her kan ein tala om kontinuitet som publikumslag. På denne bakgrunnen må noverande 1907 vera eit vonbrot, men er vel heller ikkje dårleg når ein tek omsyn til storleiken på byen.

4: Lillehammer har funne ei gullgruve i Hockey Classic som pyntar sterkt på publikumstala. Det gjer at laget ligg på ein trygg fjerdeplass. Hockey Classic nådde historiske 10031 fyrste året det vart spela, men har tapt seg noko med tida, så i år samla det 8345. Tapet til Lillehammer frå i fjor kan berre delvis forklarast ved nedgangen i Hockey Classic. Også ved dei ordinære kampane var det ein nedgang. Nedgangen er ikkje grei sidan arenaen vart sterkt oppgradert og har vorte trivelegare etter det. Lillehammer kjempa hardt på slutten av serien med skadefritt mannskap for å forsvare tredjeplassen, og samla då bra med publikum på dei tre siste kampane, særleg den siste med 1765.

5: Stjernen går inn på femteplass med god margin. Det ser ut som denne sesongen var eit vendepunkt for Stjernen som er det laget som har auka mest, +189, i høve til i fjor. Det blir no nokre år sidan Stjernen hadde ein betre publikum-sesong, det var i supersesongen 2017. Svært positivt med ny hall, men la ikkje det bli noka sovepute i ventetida.

6: Frisk er det tredje og siste laget som hadde auke i høve til i fjor, men innsatsen i fjor kosta trenaren sparken og laget var langt nede. Ein framgang på +50 er difor ikkje mykje å rope hurra for. Bortsett frå i fjor, må ein tilbake til 2016 for å finne eit dårlegare frammøte. Det blir ny hall for Frisk, i utgangspunktet ikkje for den komande sesongen, men til sesongen 2021/22. Den mildaste vinteren noko gong observert på Austlandet, har gjort at bygginga ligg føre planen. Kanskje koronakrisa fører til meir ledig arbeidskraft og vidare framdrift, så kanskje hallen kan opnast til sluttspelet neste sesong. Det ville i så fall vore gildt.

7: Vålerenga. Eg forstår meg ikkje på laget, dreg berre 968, medan Comet i 1. div snittar på 1020. Furuset Forum er ein heilt grei arena. Kontrasten til Storhamar er stor. Kampen på Gjøvik drog 2416. Mange hamarsingar reiser nokre mil til Gjøvik, medan supportarane til Vålerenga ikkje orkar å reise nokre km til Furuset (gjeld sjølvsagt ikkje kjernen). Eg meiner klubben burde vore mykje meir aktiv i å promotere Furuset Forum, men slikt har ikkje Vålerenga tradisjon for. I fylgje mastergraden til Sigurd Kurdøl, var Vålerenga det einaste laget som ikkje hadde nokon tanke om å promotere laget for å dra meir folk på kampane. Nye Jordal Amfi vil gjera «susen» neste sesong, men det bør lagast ein strategi for å fylle mest mogleg av dei store tribunane. Det vil nokså automatisk skje i starten, men kva så når kvardagen gjer sitt inntog?

8: Narvik debuterte i GET og samla naturlegvis fullt med folk under debuten som også var debuten til Nord-Noreg i den øvste hockey-ligaen vår. Deretter kom det ei normalisering, slik som då eg var der og såg ein kamp mot Lillehammer. Då var det ikkje stolar i hallen, men som sesongen skreid fram vart etter kvart forholda betre for publikum, og ettersom prestasjonane til laget betra seg, kom det fleire folk. Kampen omkring sluttspel-streken engasjerte så den siste 5-delen av serien hadde eit såpass høgt snitt som 933.

9: M/S starta serien med ekstra lite folk på tribunane, men styrkte laget og hadde fleire gode kampar, ikkje minst vann dei over Vålerenga. Kampen med Narvik om den siste sluttspel-plassen drog bra med folk. Snittet for dei siste fem kampane var på 783, mot 379 på dei tjue fyrste. Det seier i grunnen alt. Det blir spennande å sjå kvar M/S skal spela komande sesong. Jordal Amfi er eit alternativ, men eg veit ikkje om M/S vil dit. Dei har ein alternativ plan med arena på Ryen, så om Jordal blir valt, vil vel det svekkje argumenta for eigen hall på Ryen. Vålerenga har peika på vanskar med sal av reklame i arenaen med to lag. Eg trur det lett kan løysast med eit samarbeid mellom dei to klubbane om felles reklamesal. Inntektene kunne så bli fordelte proporsjonalt med frammøte på kampane. Det ville eg like for det ville trigge klubbane til å arbeide hardt for å samle mykje publikum.

10: Grüner tek sikte på å skape seg ein identitet i bydelen og bli laget for dei. Publikumstalet viser vel at dei ikkje heilt har lukkast med det. Hallen er nokså skrøpeleg, men området rundt med pubar og samlingspunkt skulle kunna gjera det triveleg også for besøkjande. Men altså, 269, er ikkje mykje å rope hurra for. Det ville ikkje halde til meir enn ein 5. plass i 1.div. Ei stong som held eit pleksiglas hindrar noko av synet ned på banen. Ho går langs heile den langsida der publikum sit. Denne stonga kunne vore fjerna, så ville med eitt hallen vorte betre.

Nedgangen frå i fjor er om lag 200 i gjennomsnitt for kvar kamp for dei ti laga. Det er ein nokså drastisk nedgang. Vi bør gjera, som Sørum alt har vore inne på, dvs. sjå litt bakom tala også. Det er to forhold som må nemnast. 1) Vi hadde berre 9 lag i fjor, dermed vart då vekta større på dei fremste laga som samla mest folk. 2) Om det er interesse vi skal diskutere, må vi passe på å få ei rettvis jamføring, så dei laga som ikkje var med i fjor må kuttast ut. Då får vi tal som er mykje trivelegare. Nå blir nedgangen redusert frå 201 til 70. Vi ser også at Storhamar er skuld i heile nedgangen, berre nemner det (men eg likar ikkje å pynte på statistikk på denne måten).

Vi skal ikkje svartmåle situasjonen for ishockey, sjå berre masteroppgåva til Sigurd Kurdøl om den raske veksten i interesse. Likevel, er eg uroa fordi i dei siste åra har tendensen ikkje vore god. For å finne ein sesong med dårlegare oppslutnad må vi tilbake til 2012, dvs. før den store oppgangen til hockeyen hadde starta for alvor. Toppåra var 2016 som samla 1936 og 2017 med 1955. Eg venta då på at vi skulle passere 2000. Dei tre siste åra har vore nedgangsår, slik at vi no altså er komne ned på 1626.
Last edited by Fjella on Thu Mar 26, 2020 4:02 pm, edited 1 time in total.

brukernavn

Post by brukernavn »

Fjella wrote:
Thu Mar 26, 2020 11:02 am
Slutten av sesongen, toppdivisjonen:

7: Vålerenga. Eg forstår meg ikkje på laget, dreg berre 968, medan Comet i 1. div snittar på 1020. Furuset Forum er ein heilt grei arena. Kontrasten til Storhamar er stor. Kampen på Gjøvik drog 2416. Mange hamarsingar reiser nokre mil til Gjøvik, medan supportarane til Vålerenga ikkje orkar å reise nokre km til Furuset (gjeld sjølvsagt ikkje kjernen). Eg meiner klubben burde vore mykje meir aktiv i å promotere Furuset Forum, men slikt har ikkje Vålerenga tradisjon for. I fylgje mastergraden til Sigurd Kurdøl, var Vålerenga det einaste laget som ikkje hadde nokon tanke om å promotere laget for å dra meir folk på kampane. Nye Jordal Amfi vil gjera «susen» neste sesong, men det bør lagast ein strategi for å fylle mest mogleg av dei store tribunane. Det vil nokså automatisk skje i starten, men kva så når kvardagen gjer sitt inntog?
Til Vålerengas forsvar er Furuset en plass man gjerne ikke vil være for å være helt ærlig. Det gjelder både området og ishallen. Enig i at det er viktig at Vålerenga gjør en helvetes innsats for at nye Jordal blir en suksess, da ting sjeldent går av seg selv. De gangene jeg har vært i DNB arena har det vært veldig bra med underholdning før match, i pauser, mellom perioder samt at man har tilgang på en øl dersom man ønsker det. Håper Vålerenga og Frisk får til noe lignende.

Fjella

Post by Fjella »

Kva kan ver årsaka til nedgangen dei tre siste åra?.

Vi kan vera banale og berre seia at etter ein periode med stor auke, må ein vente ein nedgang (nett som ein vil seia om børsen).

Vi fekk ei omfattande TV-dekking gjennom sesongen med særlege forbetringar for TV2-Sumo. Var ho så god at folk heldt seg heime, særleg frå dei minst interessante kampane når stemninga i hallane ikkje er på topp?

Oppsettet for sesongen var kaotisk, lite føreseieleg når kampane kom. (Narvik braut opp noko av mønsteret).

Heimekampar (bortekampar) vart dynga i hop slik at det anten vart eit økonomisk problem for mange å gå. I andre tilfelle vart det lange pausar som fekk folk ut av rytmen. Eksempel Lillehammer som i perioden 21. jan. – 16 feb. hadde 6 heimekampar på rad.

Det vart lagt vekt på reint teknisk å vise kampane på TV. Kommentarar rundt kampane var mangelvare, i alle fall dårlegare enn for nokre år sidan.

DonCherry

Post by DonCherry »

Fjella wrote:
Thu Mar 26, 2020 4:20 pm
Kva kan ver årsaka til nedgangen dei tre siste åra?.

Vi kan vera banale og berre seia at etter ein periode med stor auke, må ein vente ein nedgang (nett som ein vil seia om børsen).

Vi fekk ei omfattande TV-dekking gjennom sesongen med særlege forbetringar for TV2-Sumo. Var ho så god at folk heldt seg heime, særleg frå dei minst interessante kampane når stemninga i hallane ikkje er på topp?

Oppsettet for sesongen var kaotisk, lite føreseieleg når kampane kom. (Narvik braut opp noko av mønsteret).

Heimekampar (bortekampar) vart dynga i hop slik at det anten vart eit økonomisk problem for mange å gå. I andre tilfelle vart det lange pausar som fekk folk ut av rytmen. Eksempel Lillehammer som i perioden 21. jan. – 16 feb. hadde 6 heimekampar på rad.

Det vart lagt vekt på reint teknisk å vise kampane på TV. Kommentarar rundt kampane var mangelvare, i alle fall dårlegare enn for nokre år sidan.
GET-ligaen hadde et fall i gjennomsnitt for tilskuerkamp på 11% fra foregående sesong til denne. Dette samtidig med at de øvrige førsteligaene i Europe hadde en økning. Slike tall burde bekymre både forbundet og NTH, men jeg er i sterk tvil om forbundet så på dette når de i forrige uke bestemte seriesammensetting for kommende sesong.

Til hjelp for å forklare mulie årsaker kan dere gjerne se på PlayerGs tabell 2 under annen tråd.

viewtopic.php?f=2&t=44

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

Ja, snittet har gått ned. Kan det ganske enkelt skyldes disse faktorene:

1. Nyopprykket lag trakk svært få tilskuere.
2. Stavanger avgjorde serien etter 11-12 kamper og Storhamarfansen spesielt møtte ikke opp pga dette.
3. Vif spådde før sesongen at det skulle bli tungt. Forum og vanskelig å trekke folk dit.

Jeg tror det blir en kjempeopptur til året jeg og stor økning.

Fjella

Post by Fjella »

Sjefsrøden wrote:
Fri Mar 27, 2020 8:42 am

2. Stavanger avgjorde serien etter 11-12 kamper og Storhamarfansen spesielt møtte ikke opp pga dette.
3. Vif spådde før sesongen at det skulle bli tungt. Forum og vanskelig å trekke folk dit.

Ja, i punkt 2 og 3 kjem du med nye moment som sikkert har vore viltige.
Punkt 3, for Vålerenga kan det ha hatt betydning. Vålerenga er ikkje kva som helst lag i norsk hockey, det er laget med suverent flest kongepokalar. Vi fekk inntrykk at dette var eit kvileår for Enga. Det var sikkert ikkje lurt for sin eingen del å gje det inntrykket, og heller ikkje annsynes dei andre laga. Alle vil slå Vålerenga, men kanskje blir det å slå laget i ein mellomsesong ikkje så gjevt som det elles ville vore. Dette vil endre seg til neste sesong, trur eg absolutt.

DonCherry

Post by DonCherry »

Sjefsrøden wrote:
Fri Mar 27, 2020 8:42 am

1. Gruner, så avgjort ja. Narvik, har trukket det de kan av folk. Fjella, hva var tallet for dem foregende sesong i 1. divisjon?
2. Kanskje et medvirkende forhold for Storhamar, men fallet er så stort at det må ha vært noe annet i tillegg.
3. VIF har som Fjella skrev med referanse til Kurdøls mastergradsoppgave aldri gjort noe annet for å trekke publikum enn bare å spille ishockey. Alle vet dette, og det er et fortsatt svakhetstegn når de ikke har gjort noe som helst denne sesongen for å forsøke å endre sin dårlige tradisjon. Der er jeg enig med Fjella.
Fjella wrote:7. Vålerenga. Eg forstår meg ikkje på laget, dreg berre 968, medan Comet i 1. div snittar på 1020. Furuset Forum er ein heilt grei arena. Kontrasten til Storhamar er stor. Kampen på Gjøvik drog 2416. Mange hamarsingar reiser nokre mil til Gjøvik, medan supportarane til Vålerenga ikkje orkar å reise nokre km til Furuset (gjeld sjølvsagt ikkje kjernen). Eg meiner klubben burde vore mykje meir aktiv i å promotere Furuset Forum, men slikt har ikkje Vålerenga tradisjon for. I fylgje mastergraden til Sigurd Kurdøl, var Vålerenga det einaste laget som ikkje hadde nokon tanke om å promotere laget for å dra meir folk på kampane. Nye Jordal Amfi vil gjera «susen» neste sesong, men det bør lagast ein strategi for å fylle mest mogleg av dei store tribunane. Det vil nokså automatisk skje i starten, men kva så når kvardagen gjer sitt inntog?

Fjella

Post by Fjella »

DonCherry wrote:
Fri Mar 27, 2020 10:00 pm
Narvik, har trukket det de kan av folk. Fjella, hva var tallet for dem foregende sesong i 1. divisjon?
Førre sesonen snitta Narvik på 503 per kamp, så auken har vore god, minner om 789 for i år. Etter den historiske opningskampen såg det ikkje særleg lovande ut for Narvik, heldt seg stort sett på 600-talet og var faktisk nede på 454 på den dårlegaste kampen. Då eg kom dit var hallen svært uferdig for publikum, men folk hadde utstyrt seg med sitteunderlag og teppen, grupper sat i lag så det heile minna om ein picknik. Som Sørum har funne ut, har facilitetane i hallen betra seg sterkt, og med suksessen har publikum kome.

I 1. div har som regel Narvik vore på 3.plass etter Comet og Nidaros. I dei tidlege åra for Narvik var laget publikumsvinnaren. Det var i åra 2013-2015. Desse åra var snittet for Narvik over 600. Ikkje verst!

Fjella

Post by Fjella »

Kva med framtida? Eg meiner at det burde liggje til rettes for ein god auke i oppslutnaden for ishockey. Alle sendingane må ha gjort folk kjende med sporten, og sett det fasinerande ved han. Skjerm-kvaliteten på TV har vorte mykje betre og skjermane større. Det gjer at hockey blir lettare å fylgje. Men om vi berre får auka oppslutning på grunn av Jordal Amfi og Askerhallen, kvar er vi då?

Vålerenga samlar no 1000 i gjennomsnitt per kamp. Eit varsamt tips kan vera 3000 i snitt på Nye Jordal (eller kva Sørum). Eg reknar med at M/S også spelar der og aukar til 1000 frå om lag 500. Nye Jordal genererer då 2500 i gjennomsnitt per kamp i høve til Furuset Forum og Manglerudhallen. Det gjev ein auke i GET på 250. Vi hadde sist sesong 1626, så med ein auke på 250, kjem vi opp i om lag 1875 om dei andre laga ikkje har endringar. Frisk med ny hall dreg sikkert 1000 ekstra, dvs. ein vidare auke i GET på 100, og då er vi på 1975, svært nær 2000.

Kva så med Fredrikstad Arena? Kor sikkert er det at det blir hall? På grunn av Covid19-krisa er det stor svikt i kommuneøkonomiane. Kan prosjektet bli skrinlagt eller utsett? Eller vil staten styrkje byggeaktivitet i kommunane, slik at tiltak som no er ferdig planlagde blir forsert? Sjølvsagt, ingen kan svara på dette no. Er planane ferdige, kan byggjeaktiviteten starte fort. I motsett fall kan det bli vanskeleg om den statlege stønaden til kommunane for slik aktivitet tørkar ut. Med dette sender eg ei utfordring til fredrikstadfolket – kvar står prosjektet per dags dato?

DonCherry

Post by DonCherry »

Fjella wrote:
Sun Mar 29, 2020 7:55 pm
Kva med framtida? Eg meiner at det burde liggje til rettes for ein god auke i oppslutnaden for ishockey. Alle sendingane må ha gjort folk kjende med sporten, og sett det fasinerande ved han. Skjerm-kvaliteten på TV har vorte mykje betre og skjermane større. Det gjer at hockey blir lettare å fylgje. Men om vi berre får auka oppslutning på grunn av Jordal Amfi og Askerhallen, kvar er vi då?

Vålerenga samlar no 1000 i gjennomsnitt per kamp. Eit varsamt tips kan vera 3000 i snitt på Nye Jordal (eller kva Sørum). Eg reknar med at M/S også spelar der og aukar til 1000 frå om lag 500. Nye Jordal genererer då 2500 i gjennomsnitt per kamp i høve til Furuset Forum og Manglerudhallen. Det gjev ein auke i GET på 250. Vi hadde sist sesong 1626, så med ein auke på 250, kjem vi opp i om lag 1875 om dei andre laga ikkje har endringar. Frisk med ny hall dreg sikkert 1000 ekstra, dvs. ein vidare auke i GET på 100, og då er vi på 1975, svært nær 2000.
Potensialet for vekst her der (positiv), men oppsvinget kommer ikke av seg selv, og forbundet gjorde en tabbe med Gruner i fjor. En tabbe som de nå har gjentatt etter at de kjente til tilskuertallene. Dersom det skal fortsette med 10 klubber i GET, da har vi visselig flere klubber i 1. divisjon som trekker brukbart med publikum. Dersom Vålerenga setter seg som mål 90% belegg gjennom serien, er villige til å lære av Stavanger og gjør den jobben som må til, da bør de kunne klare det. Oslo er ingen småby, men publikum kommer ikke av seg selv til kamp etter kamp.

Jobber MS for å komme seg inn i den nye på Jordal?

De nye hallene på Jordal, Asker og forhåpentligvis i Fredrikstad vil hjelpe godt på for både interessen og produktet GET-ligaen, men det vil være svært viktig på litt lengre sikt at det jobbes for å få de større utkantsbyene Kristiansand, Bergen, Ålesund, Trondheim, Bodø og Tromsø med mot toppen. Legg til Sandnes og Drammen her også. Når jeg skriver mot toppen tenker jeg både GET og øvre del av en andreliga. Det må et løft til for både GET og en andreliga, og da må det også et bredere fundament på plass som en solid grunnmur for norsk ishockey. Pyramiden må snues rett vei, og det må meisles ut en plan for hvordan dette skal gjøres.

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

idrettsjefen i Fredrikstad kommune var ute forrige uke og meldte at hallen har progresjonen som planlagt. Den vil stå ferdig til seriestart 2023.

brukernavn

Post by brukernavn »

Sjefsrøden wrote:
Mon Mar 30, 2020 12:10 am
idrettsjefen i Fredrikstad kommune var ute forrige uke og meldte at hallen har progresjonen som planlagt. Den vil stå ferdig til seriestart 2023.
Gode nyheter. Er det en plass man kan lese om hvordan den nye hallen blir?

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

Det er ikke endelig avklart med innvendige løsninger osv enda. Klubben hadde en del endringer de ønsket og skal vel i disse dager ferdigstille disse ønskene. Hvis du googler arena Fredrikstad campus og går inn på det som kommer opp fra Fredrikstad kommune sine sider så har du alt som har kommet ut. Får nesten tårer i øynene bare av å se skissene. Det blir fantastisk! Den beliggenheten i bybildet i tillegg blir helt unik.

brukernavn

Post by brukernavn »

Takker for svar Sjefsrøden. Håper og tror dette blir bra. Viste ikke at de fikk en slik beliggenhet. Forhåpentligvis vil dette også sette litt press på Sarpsborg for å gjøre noe.

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

La oss få noen år foran de blå før de følger etter. Trenger begge lagene høyest mulig for interessen sin del.

Fjella

Post by Fjella »

Sjefsrøden wrote:
Mon Mar 30, 2020 10:01 am
Det er ikke endelig avklart med innvendige løsninger osv enda. Klubben hadde en del endringer de ønsket og skal vel i disse dager ferdigstille disse ønskene. Hvis du googler arena Fredrikstad campus og går inn på det som kommer opp fra Fredrikstad kommune sine sider så har du alt som har kommet ut. Får nesten tårer i øynene bare av å se skissene. Det blir fantastisk! Den beliggenheten i bybildet i tillegg blir helt unik.
Ishallen og dei andre bygga kjem til å liggje fantastisk til. Eg streva med å finne ut kvar det var, famla i blinde med Fredrik II videregående og då eg søkte på Værste, kom eg til ein stad som ikkje passa med konseptet. Er det så at området ligg ved Båthavna? Det ser også ut til å bli gangavstand frå Fredrikstad stasjon. Det stod at det var byggjestart i 2021, men kanskje det var for skulen?

sorum

Post by sorum »

Fjella wrote:
Mon Mar 30, 2020 8:42 pm
Sjefsrøden wrote:
Mon Mar 30, 2020 10:01 am
Ishallen og dei andre bygga kjem til å liggje fantastisk til. Eg streva med å finne ut kvar det var, famla i blinde med Fredrik II videregående og då eg søkte på Værste, kom eg til ein stad som ikkje passa med konseptet. Er det så at området ligg ved Båthavna? Det ser også ut til å bli gangavstand frå Fredrikstad stasjon. Det stod at det var byggjestart i 2021, men kanskje det var for skulen?
Arena Fredrikstad og alt det andre som skal bygges kommer til venstre for rundkjøringen på kartet her https://kart.gulesider.no/?c=59.213406, ... tad%22;geo 2-300 m til høyre for rundkjøringen ser vi gangbrua som går rett over til brygga/sentrum. Det er ganske langt til togstasjonen.

Plansjer https://www.fredrikstad.kommune.no/glob ... campus.pdf Arenaen er den med det røde ovale taket. Så ser vi en utendørs hockeyrink. Den er på taket av treningshallen. Så det blir tre flater hvis det blir noe av utendørs-rinken. Håper de har tenkt på hvordan de skal få ismaskinen opp på taket der.

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

Hørt snakk om plast-is på sommeren. 10-12 min gange fra jernbanen. I dag er det umulig å gå fra jernbanen.
Kapasitet på 3000-3500, Tvers over Fredrikstad stadion. Ny vgs, ny flerbrukshall med kapasitet 2000, Wang ung og vgs og i tillegg Olympiatoppen filial. Alt innenfor samme område og i bykjernen. De som står bak dette kaller det for et kraftsenter innen idrett og det er vanskelig å være uenig. I tillegg er bryggepromenaden der med et stort antall vannhull og spisesteder.

Fjella

Post by Fjella »

Sjefsrøden wrote:
Mon Mar 30, 2020 10:47 pm
Hørt snakk om plast-is på sommeren. 10-12 min gange fra jernbanen. I dag er det umulig å gå fra jernbanen.
Kapasitet på 3000-3500, Tvers over Fredrikstad stadion. Ny vgs, ny flerbrukshall med kapasitet 2000, Wang ung og vgs og i tillegg Olympiatoppen filial. Alt innenfor samme område og i bykjernen. De som står bak dette kaller det for et kraftsenter innen idrett og det er vanskelig å være uenig. I tillegg er bryggepromenaden der med et stort antall vannhull og spisesteder.
Tusen takk! Dette treng byen, det skal bli herleg å koma på kamp når den tid kjem. På NRK har dei noko dei kallar stjernerekkja på fredagskveldane. Eg ser denne stjernerekkja: Jordal Amfi 2021, Askerhallen 2022, Arena Fredrikstad 2023
!

DonCherry

Post by DonCherry »

Fjella wrote:
Tue Mar 31, 2020 8:38 am
Tusen takk! Dette treng byen, det skal bli herleg å koma på kamp når den tid kjem. På NRK har dei noko dei kallar stjernerekkja på fredagskveldane. Eg ser denne stjernerekkja: Jordal Amfi 2021, Askerhallen 2022, Arena Fredrikstad 2023
Hva med en stjernefemmer og målvakt? Hvem kommer i 24, 25, 26 og 27?

Trondheim, Bergen, Sarpsborg, Lørenskog og en til?
Manglerud? Tromsø? Kristiansand?

Post Reply