Vålerenga - lagbygge og rykter 2022/2023

tiger_n

Re: Vålerenga - lagbygge og rykter 2022/2023

Post by tiger_n »

Slasher wrote:
Wed May 18, 2022 1:27 pm
Lar vente på seg. Ikke mye som tyder på at ny hovedtrener har vært delaktig i ansettelsen av Trygg.
Er sikkert opptatt med VM, ikke noe lavere nivå er vel godt nok på Jordal?

sorum

Post by sorum »

Slasher wrote:
Wed May 18, 2022 1:27 pm
sorum wrote:
Sun May 08, 2022 11:56 pm
Jeg regner også med at hovedtrener er klar og at han har godkjent valget av Trygg som assistent. Blir nok innkalt til pressekonferanse en av de nærmeste dagene for å presentere ny hovedtrener.
Lar vente på seg. Ikke mye som tyder på at ny hovedtrener har vært delaktig i ansettelsen av Trygg.
Ansettelsen av Trygg og offentliggjøringen av dette var nok for å kunne komme med noe positivt. At Trygg er ansatt med spesielt ansvar for backene kan være for å kunne beholde Gabriel Koch og Stian Solberg.

Ser ifm Stjernens jakt på ny trener at de har mange kandidater og at flere trenere har tatt direkte kontakt med klubben for å selge seg inn.

Men enig, ny trener bør være på plass snart.

sorum

Post by sorum »

VIF kan bli seende slik ut:

Breivold - Magnus Knutsen

Espeland - Ekelund
Taimi - Solberg
Strøm - Koch
Sørvik - Ruud

Partanen - Olimb - Mr X (utenlandsk ving)
Karterud - Lindström - Røymark
Thoresen - Mr X (utenlandsk center) - Johansen
Falk-Larssen - Finstad - Olsen
Lalande - Mr X (norsk) - Mr X (norsk)

Har signaler på at Gabriel Koch (2004( og Stian Solberg (2005) fortsetter i VIF. 8. back kan bli Emil Ruud (2003) fra U-20.

Mange håper at David Booth returnerer og inn i 1. rekka. Jeg er usikker. Tror ikke han kommer. Ønsker meg en smart ving som kan bidra mer med assist enn mål. Liker spillere som David Morley og Dan Kissel. Håper VIF kan finne en slik spiller. I 3. rekka, sammen med de to unge forwards ønsker jeg meg en sterk to-veis center. Som Jarret Burton eller Nick Dineen. De to siste plassene, hvis Lalande resigneres, kan gå til spillere fra U-20. F.eks Michael Brandsegg-Nygård (er ryktet til Sverige) eller Tinus Riise Moe som hadde 70 poeng, og klart flest, i U-20 serien sist.

sorum

Post by sorum »

Vedr Gabriel Koch skriver VårtOslo torsdag:

--Når det gjelder Koch, har han to år igjen på sin kontrakt, men i avtalen skal det finnes en klausul som sier at han kan forlate Vålerenga om det kommer tilbud fra en bedre liga. I løpet av sesongen har det, ifølge sportssjef i ishockey ved Wang toppidrett, Anders Blegeberg, kommet henvendelser rundt Koch fra en rekke ligaer ute i Europa.

Dermed spekuleres det i at 18-åringen muligens kan være på vei bort fra Jordal denne sommeren. Selv ønsker han ikke å kommentere ryktene.

Slasher

Post by Slasher »

Lalande har signert for to nye år for VIF, mens Sole Ryen har dratt til Ringerike.

Pellechinos

Post by Pellechinos »

https://www.malmoredhawks.com/artikel/r ... i-redhawks

Gabriel Koch til Malmö Redhawks U20

Slasher

Post by Slasher »

Stian Solberg har signert for 2 ny år.

sorum

Post by sorum »

Pellechinos wrote:
Fri May 27, 2022 11:35 am
https://www.malmoredhawks.com/artikel/r ... i-redhawks

Gabriel Koch til Malmö Redhawks U20
Dette er nok et smart valg av Gabriel Koch. Holder U-20 alder i to sesonger til, og kontrakten er på nettopp to år. På den tiden skal han spille to U-20 VM også, forhåpentligvis i U-20 A-VM sesongen 23/24. I tillegg bør det være en stor sjanse for at han spiller A-VM senior allerede i 2023 om han spiller seg til plass på SHL-laget til Malmø. Intervju med Gabriel her i denne saken https://www.vif-hockey.no/artikel/tfhwa ... o-redhawks

sorum

Post by sorum »

Slasher wrote:
Fri May 27, 2022 1:23 pm
Stian Solberg har signert for 2 ny år.
Intervju med Solberg i denne https://www.vif-hockey.no/artikel/tfhwa ... o-redhawks

For VIF er det selvfølgelig et tap å miste Gabriel Koch til Malmø. Men de får en meget spennende erstatter i Stian Solberg som er en større back, som kan spille ganske så fysisk. Meget god på skøytene, og bra timing i alt han gjør. Fikk 11 kamper på A-laget før sesongen var over med et kragebeinsbrudd.

Svenoss

Post by Svenoss »

Brekke blir i VIF i to år til, det blir ingen tur til Hamar😁 https://www.vif-hockey.no/artikel/c7uta ... -to-nye-ar

Tv-supporter

Post by Tv-supporter »

Noen som har hørt noe om hvor Søberg går nå? Hvor sterkt rykte er f.eks Stjernen? Er det derfor vi ikke har hørt noen flere rykter?

sorum

Post by sorum »

Tv-supporter wrote:
Tue May 31, 2022 5:58 pm
Noen som har hørt noe om hvor Søberg går nå? Hvor sterkt rykte er f.eks Stjernen? Er det derfor vi ikke har hørt noen flere rykter?
Han skal ha hatt en frist på å svare Stjernen. Men klarte ikke å bestemme. Kan det bli Sparta i stedet?

sorum

Post by sorum »

Svenoss wrote:
Tue May 31, 2022 5:33 pm
Brekke blir i VIF i to år til, det blir ingen tur til Hamar😁 https://www.vif-hockey.no/artikel/c7uta ... -to-nye-ar
Veldig positivt for VIF sin del. Sier selv han gjerne vil utvikle det offensive, dvs gjøre flere målpoeng. Hadde 12 poeng på 39 kamper i 19/20, men bare 7 poeng på 36 kamper i 21/22. Før dette hadde han 21 poeng på 47 kamper i MS.

Jeg mener VIF skal rendyrke Brekke som fjerderekkecenter. Blir feil å plassere han i tredjerekka med mer offensive forwards når han ikke ser de offensive pasningene eller klarer selv å omsette sjanser til mål. Slik troppen er nå vil det være naturlig at han er center sammen med Falk-Larssen og Lalande, evt Thomas Olsen.

Slasher

Post by Slasher »

TV2 erfarer at Vålerenga er kun detaljer unna å kunne presentere sin nye hovedtrener. Fredrik Andersson skal være mannen.

https://www.tv2.no/sport/14835209/?fbcl ... -Ksn83r80A

54-åringen har vært hovedtrener i SHL-klubben Timrå, der han fikk sparken etter fem år. Har også tidligere erfaring som scout i NHL.

sorum

Post by sorum »

Slasher wrote:
Wed Jun 08, 2022 5:44 pm
TV2 erfarer at Vålerenga er kun detaljer unna å kunne presentere sin nye hovedtrener. Fredrik Andersson skal være mannen.

https://www.tv2.no/sport/14835209/?fbcl ... -Ksn83r80A

54-åringen har vært hovedtrener i SHL-klubben Timrå, der han fikk sparken etter fem år. Har også tidligere erfaring som scout i NHL.
Dette kan bli bra for VIF. Andersson har 8 år i SHL og 3 år i Allsvenskan som hovedtrener/assistenttrener. Kan være bra for spillergruppa som ikke har hatt andre trenere enn Roy Johansen og Espen Knutsen.

Vedr troppen mangler VIF en keeper, to backer og to forwards. VIF har tre ledige plasser på kvota. Men om de ikke blir tvunget til å hente tre til, tror jeg de henter to til i første omgang og at Fredrik Andersson bestemmer hvem som skal hentes. Kanskje han henter fra Timrå eller Modo? De siste tre spillerne tror jeg de må hente fra egne stall. F.eks Emil Ruud, Tinus Moe og Storm Mørch-Karlstad.

Tv-supporter

Post by Tv-supporter »

Bladde aldri så langt ned på eliteprospects-profilen til Søberg. Det skjedde visst en overgang 26.april...

Hvis det ikke er stjernen, og han ikke drar til andre land, er det da sparta som også står med kun 1 målvakt?

sorum

Post by sorum »

Tv-supporter wrote:
Thu Jun 09, 2022 6:48 pm
Bladde aldri så langt ned på eliteprospects-profilen til Søberg. Det skjedde visst en overgang 26.april...

Hvis det ikke er stjernen, og han ikke drar til andre land, er det da sparta som også står med kun 1 målvakt?
Mitt tips er Manglerud.

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

sorum wrote:
Thu Jun 09, 2022 7:40 pm
Tv-supporter wrote:

Mitt tips er Manglerud.
Jeg aner ikke, men hvorfor i all verden venter i så fall MS med å gå ut med denne signeringen? Trenger vi ikke noen positive nyheter fra Manglerud? Merkelig.

Tv-supporter

Post by Tv-supporter »

sorum wrote:
Thu Jun 09, 2022 7:40 pm
Tv-supporter wrote:

Mitt tips er Manglerud.
Men de har jo Haugen? Vil ikke profilen til MS da tilsi at de henter en annen type målvakt som back up?

tiger_n

Post by tiger_n »

Tv-supporter wrote:
Må du ikke drive å rope "Ulv! Ulv!" her da. :lol:

Det var da det ble klart at han ikke fikk ny kontrakt i VIF og betyr ikke at han har signert kontrakt med en ny ukjent klubb...

Hadde han lagt opp hadde han hatt status "retired", men siden han ikke har uttalt det og er kontraktsløs forventes det en overgang. Siden han ikke har signert er det ingen som vet hvilken klubb det skulle være, derav til "Unknown"...

Tv-supporter

Post by Tv-supporter »

tiger_n wrote:
Fri Jun 10, 2022 9:58 am
Tv-supporter wrote:
Må du ikke drive å rope "Ulv! Ulv!" her da. :lol:

Det var da det ble klart at han ikke fikk ny kontrakt i VIF og betyr ikke at han har signert kontrakt med en ny ukjent klubb...

Hadde han lagt opp hadde han hatt status "retired", men siden han ikke har uttalt det og er kontraktsløs forventes det en overgang. Siden han ikke har signert er det ingen som vet hvilken klubb det skulle være, derav til "Unknown"...
Da må de jo ha misforstått hva transactions betyr, for det betyr klubbskifte og ingenting annet.

tiger_n

Post by tiger_n »

Tv-supporter wrote:
Fri Jun 10, 2022 10:20 am
Da må de jo ha misforstått hva transactions betyr, for det betyr klubbskifte og ingenting annet.
Ok, det er helt sikkert de som leverer et globalt system med 23 års erfaring og fagkompetanse, som i tillegg har flere 100k brukere som gir tilbakemeldinger, som har misforstått... :shock:

Her er det en spiller som forlater en klubb fordi han ikke får ny kontrakt, som ikke har noen ny klubb og ikke har lagt opp. E.g så lenge han ikke går ut og informerer om at han legger opp er han midt i en overgang fra VIf til XXX, ergo står han i et klubbskifte. Skulle han velge å legge opp ville "to" i denne overgangen endres fra "Unknown" til "Retired". Jeg klarer ikke helt forstå hva som skulle være feil her, hverken semantisk eller definisjonsmessig?

Hadde en hatt betalt versjon av EP så hadde en kunnet åpne lenken til den offisielle informasjonen publisert nettopp den 26.4.22.

----------------------------------

Men forståelse av av begreper etc. er ikke interessant i denne konteksten, realiteten er at det ikke er noen vits i å skulle spekulere på hvor Søberg har gått da han ikke har gått noe sted enda. Men er vel MS eller RIngerike som fort vekk er kandidater for å plukke han, eventuelt osloklubber i 1.div. Ikke sikker på om han er så himla attraktiv for contenders, han ble tross alt sluppet av VIF, men kan jo være aktuell i Stjernen også som sikkert skulle ønske å bytte Hanneborg med en ny norsk keeper for å holde importbredden i det offensive i troppen på maks.

Tv-supporter

Post by Tv-supporter »

Hva har nå erfaringen de har med at de bruker ordet feil? Det som er feil er bruken av ordet transaction.

Pellechinos

Post by Pellechinos »

tiger_n wrote:
Fri Jun 10, 2022 11:41 am
Tv-supporter wrote:
Fri Jun 10, 2022 10:20 am
Ok, det er helt sikkert de som leverer et globalt system med 23 års erfaring og fagkompetanse, som i tillegg har flere 100k brukere som gir tilbakemeldinger, som har misforstått... :shock:

Her er det en spiller som forlater en klubb fordi han ikke får ny kontrakt, som ikke har noen ny klubb og ikke har lagt opp. E.g så lenge han ikke går ut og informerer om at han legger opp er han midt i en overgang fra VIf til XXX, ergo står han i et klubbskifte. Skulle han velge å legge opp ville "to" i denne overgangen endres fra "Unknown" til "Retired". Jeg klarer ikke helt forstå hva som skulle være feil her, hverken semantisk eller definisjonsmessig?

Hadde en hatt betalt versjon av EP så hadde en kunnet åpne lenken til den offisielle informasjonen publisert nettopp den 26.4.22.

----------------------------------

Men forståelse av av begreper etc. er ikke interessant i denne konteksten, realiteten er at det ikke er noen vits i å skulle spekulere på hvor Søberg har gått da han ikke har gått noe sted enda. Men er vel MS eller RIngerike som fort vekk er kandidater for å plukke han, eventuelt osloklubber i 1.div. Ikke sikker på om han er så himla attraktiv for contenders, han ble tross alt sluppet av VIF, men kan jo være aktuell i Stjernen også som sikkert skulle ønske å bytte Hanneborg med en ny norsk keeper for å holde importbredden i det offensive i troppen på maks.
Jeg tror lag som Sparta fort kan være interessert også. Både for Søberg og Colin Spaberg Olsen.

johnpx

Post by johnpx »

Legende.
Som jeg noen ganger synes det blir snakket for lite om.
Fysiskt fenomen

https://www.tv2.no/sport/14829550/

Svinne

Post by Svinne »

johnpx wrote:
Sat Jun 11, 2022 1:22 pm
Legende.
Fysiskt fenomen

En av de aller største. Etter Zucca, Shampo og PT, er det vel ingen som har hatt en bedre karriere enn Mats.

sorum

Post by sorum »

johnpx wrote:
Legende.
Fysiskt fenomen

Meget bra mann for VIF også. Skal ha ansvaret for backene. Der har jo VIF 5 veteraner, men Trygg har nok noe å tilføre dem også. Og så har VIF stortalentet Stian Solberg som får en flott læremester i Trygg. Spent på hvem de siste backene er. Kan bli to juniorer til fra VIF. Men det kan også bli en utlending. Spesielt fordi man hadde mye skadefravær i serie og sluttspill på Sørvik, Espeland og Taimi. Da kan det være behov for 6 seniorbacker i troppen.

VIF har tre ledige plasser på kvota. Jeg tror det blir en back og en forward, og så holdes en plass ledig.

PS! Som det står i artikkel har VIF kalt inn til pressekonferanse mandag 13.6. kl. 1400. Trolig for å presentere Fredrik Andersson som ny hovedtrener.

Tv-supporter

Post by Tv-supporter »

Svinne wrote:
Sat Jun 11, 2022 3:21 pm
johnpx wrote:
Legende.
Fysiskt fenomen

En av de aller største. Etter Zucca, Shampo og PT, er det vel ingen som har hatt en bedre karriere enn Mats.
Hva er kriteriene?
En rekke spillere har spilt i større ligaer bl.a...noen har sterke/utrolige stats...

Svinne

Post by Svinne »

Tv-supporter wrote:
Sat Jun 11, 2022 7:09 pm
Svinne wrote:
Sat Jun 11, 2022 3:21 pm
johnpx wrote:
Legende.
Fysiskt fenomen

Hva er kriteriene?
En rekke spillere har spilt i større ligaer bl.a...noen har sterke/utrolige stats...
Mats Trygg er back. Over 400 kamper i SHL og var regnet som en de aller beste backene i et veldig godt Farjestad i flere år. En bauta på det norske landslaget i 20 år. Jeg glemte Holøs og Olimb i farten og de kan kanskje regnes et lite hakk over, men ellers er det ingen som jeg vil si har hatt en bedre karriere selv om spillere som Vikingstad, Skrøder, Tollef og Bastiansen kanskje er i samme liga.

Tv-supporter

Post by Tv-supporter »

Skrøder er topp 6 i poengligaen all-time. Holtet bør inkluderes. Flere spillere som har mange kamper i sterkere ligaer. Og flere spillere har flere trofeer.

sorum

Post by sorum »

Dette er Vålerengas nye hovedtrener: – Jeg er her for å vinne
Fredrik Andersson (54) er Vålerengas nye hovedtrener.

https://www.tv2.no/sport/14863662/

https://www.youtube.com/watch?v=H602CJ56ymI

Post Reply