Frisk Asker - Lagbygge og rykter 2022/2023

tiger_n

Re: Frisk Asker - Lagbygge og rykter 2022/2023

Post by tiger_n »

Interessant lesning, selv om en sikkert bør ta den med en klype salt
budstikka.no wrote: – Alt er tilrettelagt for å kunne ha en fin utvikling som ishockeyspiller, sier Løken Pedersen.

Han sier at det ikke nødvendigvis er lønnen som er så mye bedre i Asker.

– Det er ikke så store forskjeller på lønnen i Hockey-Norge. Men det er det rundt Frisk som gjør klubben som et attraktivt valg, sier han.
Og denne varmer ett Friskhjerte!!
budstikka.no wrote: Han sier at det også var interesse fra utenlandske klubber, men at valget falt på Frisk.

– Det var interesse fra Østerrike og noe i Allsvenskan i Sverige. Men samtalene med Frisk var så gode at jeg ikke var i tvil, sier Håkon Løken Pedersen.

sorum

Post by sorum »

daggen wrote:
Fri May 13, 2022 12:43 pm
Vanvittig overraskende at han havner i Frisk. Ble spekulert i Oilers eller utlandet. Var meget sikker på at det var Sander som skulle presenteres i dag gitt hans kommentarer til SA denne uken. Nå anser jeg Frisk ferdig med lagbygget når det kommer til backer og jeg må si at jeg er veldig fornøyd. Har fått inn tyngde, størrelse og lederegenskaper - alt som manglet i fjor! Det beste er at vi ikke har brukt 1 importplass, og vi kan fortsatt hente 4 stk.

Nå er jeg meget spent på hva som skjer på løpersiden. Som nevnt tidligere ryktes Granholm og Eskild ut. Det har vært stille rundt Basse og Dokken. Medby kan ende opp med å legge opp. Godt å vite at vi har 4 stk. importplasser ledig og at vi har blitt linket til Sander Thoresen hvis vi ender opp med å miste en del forwards.
Skal Dokken legge opp? Hvis han ikke er i planene til Frisk kan et klubbytte kanskje være aktuelt?

Slasher

Post by Slasher »

tiger_n wrote:
Fri May 13, 2022 12:19 pm
Der satt den en til...

Ikke Thoresen som det var spekulert i, men nå er Løken Pedersen klar for 2 år i Frisk!!
budstikka.no wrote: Frisk Asker signerer landslagsspiller fra Sparta

Han ble vraket fra landslaget rett før VM-troppen ble tatt ut, men nå har Håkon Løken Pedersen (23) signert en toårsavtale med Frisk Asker.

– Jeg synes Asker er en klubb som har gode forutsetninger for å drive bra. De viste en sterk interesse for å hente meg til klubben, og det gir meg en ekstra trygghet som spiller, sier Håkon Løken Pedersen til Budstikka.

Les mer (+ sak)
Og artikkel hos Frisk (som ikke er +)
Dette er en super forsterkning! Wold annonserte tidlig at det var behov for en skikkelig oppgradering av forsvaret i Frisk.... Nydelig!

daggen

Post by daggen »

sorum wrote:
Fri May 13, 2022 2:06 pm
daggen wrote:
Fri May 13, 2022 12:43 pm
Vanvittig overraskende at han havner i Frisk. Ble spekulert i Oilers eller utlandet. Var meget sikker på at det var Sander som skulle presenteres i dag gitt hans kommentarer til SA denne uken. Nå anser jeg Frisk ferdig med lagbygget når det kommer til backer og jeg må si at jeg er veldig fornøyd. Har fått inn tyngde, størrelse og lederegenskaper - alt som manglet i fjor! Det beste er at vi ikke har brukt 1 importplass, og vi kan fortsatt hente 4 stk.

Nå er jeg meget spent på hva som skjer på løpersiden. Som nevnt tidligere ryktes Granholm og Eskild ut. Det har vært stille rundt Basse og Dokken. Medby kan ende opp med å legge opp. Godt å vite at vi har 4 stk. importplasser ledig og at vi har blitt linket til Sander Thoresen hvis vi ender opp med å miste en del forwards.
Skal Dokken legge opp? Hvis han ikke er i planene til Frisk kan et klubbytte kanskje være aktuelt?
Etter det jeg hørte i helgen så er han enig med Frisk men usikker på om kabalen går opp på privaten med barn, jobb osv. Så virker som det er Frisk eller legge opp.

tiger_n

Post by tiger_n »

Da var Eskil Wold bekreftet bort. Nå klar for Finland og HPK.
friskaskerhockey.no wrote: ESKIL WOLD TIL FINSK LIIGA
Mange har spekulert i veien videre for unge Wold, nå er det klart.

Les mer
I HPK vil han spille med bl.a. Juuso Hietanen og Annti Pihlström. Laget pleier å ligge sånn midt på treet og har ikke noen tradisjon for å kjempe helt i toppen. De har vært i finalen 3 ganger de siste 17 årene, og vant sist i sesongen 2018/2019.
Last edited by tiger_n on Mon May 16, 2022 2:29 pm, edited 1 time in total.

johnpx

Post by johnpx »

tiger_n wrote:
Mon May 16, 2022 2:20 pm

Les mer
Spennende valg må jeg si

daggen

Post by daggen »

tiger_n wrote:
Mon May 16, 2022 2:20 pm

Les mer
Granholm og Medby på tur ut også om ikke lenge. Håper alle 3 blir erstattet av importspillere eller etablerte norske løpere, ikke egne juniorer. Vi har 4 plasser igjen og har dermed 1 åpen importplass ledig hvis det er behov for å fylle på ved jul. Har Frisk ambisjoner om å være med i toppen av Norsk ishockey bør det komme noe ordentlig krutt på løpersiden, nå mister vi mange mål og poeng.

tiger_n

Post by tiger_n »

daggen wrote:
Mon May 16, 2022 2:28 pm
Granholm og Medby på tur ut også om ikke lenge. Håper alle 3 blir erstattet av importspillere eller etablerte norske løpere, ikke egne juniorer. Vi har 4 plasser igjen og har dermed 1 åpen importplass ledig hvis det er behov for å fylle på ved jul. Har Frisk ambisjoner om å være med i toppen av Norsk ishockey bør det komme noe ordentlig krutt på løpersiden, nå mister vi mange mål og poeng.
Satser på at Vethe Bye kan ta "plassen" til Eskil, og en kan vel muligens tenke seg at MacIntyre i 2-spann med Morley kan kompensere for Granholm. Medby må erstattes, derfor litt kjipt at Thoresen endte hos rottene. Men ja, skal vi ha ambisjoner videre må det inn noe offensivt med litt pondus her.

Fransken

Post by Fransken »

tiger_n wrote:
Mon May 16, 2022 2:31 pm
daggen wrote:
Satser på at Vethe Bye kan ta "plassen" til Eskil, og en kan vel muligens tenke seg at MacIntyre i 2-spann med Morley kan kompensere for Granholm. Medby må erstattes, derfor litt kjipt at Thoresen endte hos rottene. Men ja, skal vi ha ambisjoner videre må det inn noe offensivt med litt pondus her.
Er det helt utenkelig at Valkvæ Olsen ikke kommer tilbake?
Med litt nedadgående karriereutvikling, ikke mulig å bruke VM som utstillingsvindu, flere ex KHL spillere tilgjengelig i markedet og småbarn i livet er vel ikke F/A det verste alternativet?

Personlig håper jeg Fogstad Vold stepper opp og erstatter en del av de "norske" poengene vi mister.

daggen

Post by daggen »

tiger_n wrote:
Mon May 16, 2022 2:31 pm
daggen wrote:
Er delvis enig at Vethe Bye kan erstatte Eskil. Men liker ikke i det hele tatt tanken om 2 for 1 løsningen din knyttet til kompensasjon for Granholm, hvorfor er dette en god løsningen? Det spiser jo bare av bredden i stallen? Hvis vi nå mister Granholm og Medby har vi 9 løpere på kontrakt. Når to spillere som produserte 90 poeng forrige sesong forsvinner så må disse to erstattes med 2 nye spillere som produserer på samme nivå. Da holder det ikke med "satser på" og "kanskje han kan produsere like mye" spillere. Når kvalitet forsvinner så må det komme kvalitet inn. Når det er sagt så stoler jeg på Vidar etter jobben som ble gjort på backplass. I fjor var det katastrofe bakover, det er nå fikset. Få håpe at vi ikke blir for tynne og lette fremover i år, hadde vært deilig å starte en sesong med et komplett lag både fremover og bakover.

Jeg håper på noe slikt:

Eskild Wold - Erstattes av Leo Halmrast eller annen norsk løper
Granholm - Erstattes av import eller norsk kvalitetsløper
Medby - Erstattes av import eller norsk kvalitetsløper

Laget kan da se slik ut:

Mcintyre - Hampus - Ny spiller
Morley - Frøshaug - Ny spiller
Dokken - Geheb - Leiv Fogstad Vold
Fredrik Bjørndal - Mikkel Christiansen/Basse - Christian Vethe Bye

Som vi ser over, har vi med 2 nye spillere 4 fulle rekker. Hvis vi velger og ikke erstatte Medby, Granholm og Eskild har vi knapt 3 rekker. Jeg håper også at Vethe Bye og Fogstad Vold kan bidra i større grad i år, men blir helt feil i mine øyne at de skal erstatte Eskild og Granholm når de allerede er inne i årets tropp og medregnet de 14 løperne som Vidar sa var det vi skulle ha.

tiger_n

Post by tiger_n »

Vethe Bye har tilsvarende stats som Eskil Wold hadde i sin første sesong og vi skal forvente han skal ta steg gjemt bort i en 4.rekke? Håper han får sjansen med Morley og MacIntyre. Gi han en reell mulighet til å ta den plassen.

Mtp Granholm så misforstår du meg, han mener jeg er erstatta med Bobby, en ren 1-1 erstatning. Poenget mitt var at han ville bli ekstremt målfarlig i to-spann med Morley. Tenker det er bedre match enn å sette Bobby med Hampus. Frøs og Hampus vil være en tung, produserende rekke å hanskes med.

Dokken ut/ned og inn med en produserende import i 3.rekka og så ser vi sterke ut!

Tv-supporter

Post by Tv-supporter »

Frisk har en ganske enkel jobb, og det er å svare på følgende:Hva har de mistet/hva mister de nå ift det de hadde når de ble mestere? De må også se fremover. Når neste sesong er over, så forsvinner Granholm ut av landet!

Slasher

Post by Slasher »

Tv-supporter wrote:
Tue May 17, 2022 7:52 am
Når neste sesong er over, så forsvinner Granholm ut av landet!
Frisk planlegger sesongen som kommer uten Granholm. Han er nok ute av landet allerede fra og med nå.

Pucky

Post by Pucky »

Slasher wrote:
Tue May 17, 2022 10:40 am
Tv-supporter wrote:
Tue May 17, 2022 7:52 am
Når neste sesong er over, så forsvinner Granholm ut av landet!
Frisk planlegger sesongen som kommer uten Granholm. Han er nok ute av landet allerede fra og med nå.
Hvilken utenlandsk klubb er det snakk om? Svensk klubb?

Slasher

Post by Slasher »

Pucky wrote:
Tue May 17, 2022 11:00 am
Nei, ingenting er offentliggjort. Og det kan godt hende han ikke har signert noe ennå. Men at han ikke er en del av Frisks planlegging for kommende sesong er uttalt fra klubben, og at han går utenlands er omtrent bankers.

Slasher

Post by Slasher »

I en +artikkel i Budstikka forteller Basse at han tar en avgjørelse om han fortsetter eller ikke neste uke. Han sier det er størst sannsynlighet for at han fortsetter.

Tv-supporter

Post by Tv-supporter »

Slasher wrote:
Tue May 17, 2022 11:13 am
Pucky wrote:
Tue May 17, 2022 11:00 am
Nei, ingenting er offentliggjort. Og det kan godt hende han ikke har signert noe ennå. Men at han ikke er en del av Frisks planlegging for kommende sesong er uttalt fra klubben, og at han går utenlands er omtrent bankers.
For enkelte snakket jo om granholm og utdanning som han ville fullføre før han drar ut...

Slasher

Post by Slasher »

Tv-supporter wrote:
Thu May 19, 2022 6:08 pm
For enkelte snakket jo om granholm og utdanning som han ville fullføre før han drar ut...
Fra en Budstikka-artikkel fra 29. april:

- Vi får se hva som skjer i sommer. Det hadde vært kult å forsøke seg som ishockeyspiller i utlandet, sier Granholm til Budstikka."

I Varner Arena i Asker har man allerede langt på vei innsett at storscoreren ikke kommer til å spille for laget neste år.

– Vi har vel egentlig vært klar over det i en periode nå. At Viktor Granholm ikke blir med oss neste år, sier Vidar Wold.

– Vi holder på med å sette stallen og bygge laget for neste år. Da jobber vi med at Viktor ikke er med, innrømmer Vidar Wold.

Tv-supporter

Post by Tv-supporter »

Jeg betviler ikke informasjonen noen sitter på. Er det granholm som ikke har bestemt seg? Er også en masteroppgave. Er ikke bare bare å dra fra Norge da. Er viktig med et godt fagmiljø...

daggen

Post by daggen »

tiger_n wrote:
Tue May 17, 2022 7:12 am
Vethe Bye har tilsvarende stats som Eskil Wold hadde i sin første sesong og vi skal forvente han skal ta steg gjemt bort i en 4.rekke? Håper han får sjansen med Morley og MacIntyre. Gi han en reell mulighet til å ta den plassen.

Mtp Granholm så misforstår du meg, han mener jeg er erstatta med Bobby, en ren 1-1 erstatning. Poenget mitt var at han ville bli ekstremt målfarlig i to-spann med Morley. Tenker det er bedre match enn å sette Bobby med Hampus. Frøs og Hampus vil være en tung, produserende rekke å hanskes med.

Dokken ut/ned og inn med en produserende import i 3.rekka og så ser vi sterke ut!
Igjen, hvordan jeg har satt opp rekkene betyr ingen ting nå. Poenget mitt var bare å vise til at når vi mister spillere så må de bli erstattet. 4 løpere ut = 4 nye løpere inn. Hvis ikke blir troppen mindre og vi så i fjor hvor skadeutsatte vi var. Vidar har sagt at vi skal 13-14 senior løpere på kontrakt, vi er ganske lang unna det nå.

Mcintyre - Hampus - ?
Morley - Frøshaug - ?
? - Geheb - Leiv Fogstad Vold
Fredrik Bjørndal - Mikkel Christiansen - Christian Vethe Bye

Basse har signalisert at han er med videre, fortsatt spørsmålstegn knyttet til Dokken, Granholm og Medby. Når kommer det informasjon om disse spillerne? Ang. Granholm så er det noen som mener at han kommer til å forsvinne mens andre mener at det er god sjans for at han blir. Mulig at KHL situasjonen gjør det vanskelig å få plass i DEL eller SHL som kanskje er målet?

På den andre siden så signaliserer Frisk signering av import kl.15. Får inderlig håpe at det ikke er Lagace som er med videre.

tiger_n

Post by tiger_n »

Lagacè ville på mange måter bli en liten nedtur hele den tiden vi ikke lyktes sist sesong. Så kan en sikkert diskutere om det var offensivt eller defensivt de største manglene var.

Derimot med tanke på at en skal rekruttere 2 importer til (om en skal ha inn det) så kan Lagacè være et trygt alternativ, men da som en erfaren spiller i 3.rekka med gode muligheter for poengproduksjon med Vold og Geheb.

Så tar vi med Basse i en sesong til i 4.rekka så har vi dybde med erfaring. I et slikt scenario er det greit med Lagacè. Dette fordrer at vi tar sjansen på Vethe Bye i 1.rekka/2.rekka.

daggen

Post by daggen »

Fèlix Girard klar for Frisk (https://www.friskaskerhockey.no/artikel ... ar-signert). Stats: https://www.eliteprospects.com/player/8 ... lix-girard. Hva tenker vi om denne signeringen?

Fransken

Post by Fransken »

daggen wrote:
Wed May 25, 2022 3:02 pm
Fèlix Girard klar for Frisk (https://www.friskaskerhockey.no/artikel ... ar-signert). Stats: https://www.eliteprospects.com/player/8 ... lix-girard. Hva tenker vi om denne signeringen?
Statsmessig ser det svakt ut - liker dog kommentaren om at de forventer at han stepper opp i sluttspillet.

Slasher

Post by Slasher »

Budstikka skriver:

–Jeg tror Girard blir en viktig spiller for oss, og en type som vi har manglet i laget. Han er en toveisspiller som legger ned et enormt arbeid. Han er også fantastisk god til å droppe. Jeg er sikker på at han kommer til å bli en av de aller beste droppene i eliteserien, sier Vidar Wold.

– Han passer godt inn i det laget vi bygger. En type spiller som gjør mye av den jobben som ikke får som mye oppmerksomhet, sier Vidar Wold.

Og Friskasker.no melder:

Fèlix er en hardtarbeidende center, med meget gode dropp-egenskaper. Å vinne dropper er ekstremt viktig, for det åpenbart betyr at man har pucken oftere i laget. Han vil også tilføre den fysiske delen av spillet vårt en ekstra dimensjon. Girard er sterk i egen sone, er flink til å separere puck fra mann og liker seg godt i de tøffe områdene av isen, der mål ofte scores i tette kamper. Han er en type spiller som vokser med anledningen og vi forventer at han blir en spesielt viktig spiller i sluttspillskamper.

Her er det helt tydelig at det bygges et Lag. Det blir ikke bare hentet en flokk gode spillere som deretter skal settes sammen til fungerende rekker.

daggen

Post by daggen »

Vidar vold snakker her om lagbygget (https://www.budstikka.no/frisk-asker/dr ... ker/704567!/)

Sier at det skal en ving/center til inn i laget. Men at det de kan ende opp med å hente flere hvis noen forsvinner til utlandet.

Wold - Erstattet av Bobby MacIntyre
Lagace - Erstattet av Félix Girard
Granholm - Erstattet av spiller X

Laget begynner å ta form og det er positivt.

Mcintyre - Hampus - ?
Morley - Frøshaug - Felix Girard
? - Geheb - Leiv Fogstad Vold
Fredrik Bjørndal - Mikkel Christiansen - Christian Vethe Bye

Igjen ikke heng dere opp i hvor folk er plassert i rekkene. Som vi kan se mangler vi 2 stk. spillere for å fylle 4 rekker. Basse lener mot å fortsette og Vidar sier at det skal inn en ving/center til, da har vi 4 fulle rekker, men noe tynt kun med 4 fulle rekker? I artikkel nevnes ikke Dokken eller Medby, får håpe at en av de blir med videre slik at vi har konkurranse på plassene og kan tåle noen skader i løpet av sesongen. Den store jokeren blir Granholm, blir han og vi treffer på den siste importen bør vi henge med i toppen.
Last edited by daggen on Wed May 25, 2022 3:38 pm, edited 1 time in total.

daggen

Post by daggen »

Slasher wrote:
Wed May 25, 2022 3:20 pm
Budstikka skriver:

–Jeg tror Girard blir en viktig spiller for oss, og en type som vi har manglet i laget. Han er en toveisspiller som legger ned et enormt arbeid. Han er også fantastisk god til å droppe. Jeg er sikker på at han kommer til å bli en av de aller beste droppene i eliteserien, sier Vidar Wold.

– Han passer godt inn i det laget vi bygger. En type spiller som gjør mye av den jobben som ikke får som mye oppmerksomhet, sier Vidar Wold.

Og Friskasker.no melder:

Fèlix er en hardtarbeidende center, med meget gode dropp-egenskaper. Å vinne dropper er ekstremt viktig, for det åpenbart betyr at man har pucken oftere i laget. Han vil også tilføre den fysiske delen av spillet vårt en ekstra dimensjon. Girard er sterk i egen sone, er flink til å separere puck fra mann og liker seg godt i de tøffe områdene av isen, der mål ofte scores i tette kamper. Han er en type spiller som vokser med anledningen og vi forventer at han blir en spesielt viktig spiller i sluttspillskamper.

Her er det helt tydelig at det bygges et Lag. Det blir ikke bare hentet en flokk gode spillere som deretter skal settes sammen til fungerende rekker.
Helt enig det du skriver, bygges lag og det virker som det har lært fra i fjor og sett hvilke typer som manglet i laget. Få på plass de siste brikkene og
riktig trener så blir det en rå sesong :D

En Bjørkløven supporter sin kommentar til signeringen på Frisk sin Twitter konto:

"Grym på att vinna tekningar.
Spelar fysiskt.
Bra spelsinne och bra skott.
Ni har fått en riktigt bra spelare!

Hade gärna haft kvar honom i Björklöven men så blev det inte. Lycka till!"

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

Fytti granskauen for et lag dere bygger nå. De to første rekkene er nok topp to av det vi har sett her i landet. Grøss og gru. Dagens signering er pur klasse, men dyr i forhold til vanlig import målestokk. Moro at Frisk har kommet i den posisjonen så de virkelig kan utfordre Stavanger økonomisk også.

Slasher

Post by Slasher »

Sjefsrøden wrote:
Thu May 26, 2022 12:30 am
Fytti granskauen for et lag dere bygger nå. De to første rekkene er nok topp to av det vi har sett her i landet. Grøss og gru. Dagens signering er pur klasse, men dyr i forhold til vanlig import målestokk. Moro at Frisk har kommet i den posisjonen så de virkelig kan utfordre Stavanger økonomisk også.
Jeg kjenner ikke økonomien i disse kontraktene, men at klubben har fått mer armsleng etter at ny arena kom på plass er sikkert og visst. Synd det bare ble ett-års på de to siste, kanadiske signeringene. Har også bare ett år igjen av Morley. Må fort ut å erstatte alle etter neste sesong. Men ja, dette laget begynner å se ut som en utfordrer til tittel førstkommende sesong ja.

AMK79

Post by AMK79 »

Håper Asker fortsetter å fokusere på talentutvikling selv om budsjettene vokser. Ekstremt viktig for Norge.

daggen

Post by daggen »

Basse med videre (https://www.friskaskerhockey.no/artikel ... t-pa-plass). Vidar sier til budstikka at det fortsatt skal 1 center/ving til inn i troppen.

Slasher

Post by Slasher »

daggen wrote:
Fri May 27, 2022 12:11 pm
Basse med videre.
Ja, der er talentutviklingen som AMK79 etterlyste sikret i det minste. :lol:

daggen

Post by daggen »

Granholm til Europa (https://www.friskaskerhockey.no/artikel ... til-europa). Satser på at det kommer inn en import som vet hvor målet står. Vi har nå mistet 55 mål i Eskil og Granholm.

AMK79

Post by AMK79 »

Tipper Granholm skal til Østerrike. Litt skuffende kanskje

Trumf

Post by Trumf »

AMK79 wrote:
Tue May 31, 2022 2:39 pm
Blir spennende å se.. har du noe info på at han skal til Østerrike,eller er det kvalifisert gjetting?

tiger_n

Post by tiger_n »

AMK79 wrote:
Det er nok ikke noe dumt forslag det nei, men hvorfor er det egentlig skuffende? Han er jo en spiller som har åpenbare svakheter i totalspillet sitt.
Offensivt er det skudd av den absolutte topp-klassen, god nærteknikk og greit overblikk. Men i den defensive og fysiske delen av spillet har han veldig mye å gå på.

Han har også til gode å vise at han holder det samme nivået i et sluttspill, e.g. i 2019 var han kun på 9.plass(!!) internt. i 2021 hadde han 2 assist på 6 kamper... Han blir rett og slett litt satt ut når ting blir fysisk.

For all del, Viktor er en topp fyr og en veldig god hockeyspiller på FK nivå, men om han er så mye bedre enn ICEHL per nå er jeg jaggu ikke sikker på. Blir fort litt blenda av den sesongen han hadde nå...

daggen

Post by daggen »

Fikk høre at Dokken er ferdig. Ble ikke sagt om legger opp eller om han fortsetter i ny klubb. Ble også sagt at Valkvæ Olsen er nærme en retur til Frisk (erstatter for Granholm?)

Tv-supporter

Post by Tv-supporter »

tiger_n wrote:
Tue May 31, 2022 3:34 pm
AMK79 wrote:
Det er nok ikke noe dumt forslag det nei, men hvorfor er det egentlig skuffende? Han er jo en spiller som har åpenbare svakheter i totalspillet sitt.
Offensivt er det skudd av den absolutte topp-klassen, god nærteknikk og greit overblikk. Men i den defensive og fysiske delen av spillet har han veldig mye å gå på.

Han har også til gode å vise at han holder det samme nivået i et sluttspill, e.g. i 2019 var han kun på 9.plass(!!) internt. i 2021 hadde han 2 assist på 6 kamper... Han blir rett og slett litt satt ut når ting blir fysisk.

For all del, Viktor er en topp fyr og en veldig god hockeyspiller på FK nivå, men om han er så mye bedre enn ICEHL per nå er jeg jaggu ikke sikker på. Blir fort litt blenda av den sesongen han hadde nå...
Tyskland ville blitt for tøft? Ice er vel et greit springbrett?

sorum

Post by sorum »

Tv-supporter wrote:
Tue May 31, 2022 6:52 pm
tiger_n wrote:
AMK79 wrote:

Mitt tips er Red Bull Salzburg. Frisk spilte to kamper mot dem i CHL sist sesong. Da har de sett han ifm analyser og selve kampene. Absolutt toppklubb i ICEHL. Og et bra springbrett videre. Kan vi håpe på DEL eller Liiga om et par år.

johnpx

Post by johnpx »

sorum wrote:
Tue May 31, 2022 7:25 pm
Tv-supporter wrote:
Tue May 31, 2022 6:52 pm
tiger_n wrote:

Mitt tips er Red Bull Salzburg. Frisk spilte to kamper mot dem i CHL sist sesong. Da har de sett han ifm analyser og selve kampene. Absolutt toppklubb i ICEHL. Og et bra springbrett videre. Kan vi håpe på DEL eller Liiga om et par år.
Tenkte det også. Det er ikke fy skam.
Att han får prövd seg der först. Når det er i tilegg så som mange sier att han mangler mange deler av spillet.

Fransken

Post by Fransken »

daggen wrote:
Tue May 31, 2022 3:54 pm
Fikk høre at Dokken er ferdig. Ble ikke sagt om legger opp eller om han fortsetter i ny klubb. Ble også sagt at Valkvæ Olsen er nærme en retur til Frisk (erstatter for Granholm?)
Har også hørt tilsvarende om Valkvæ Olsen - at en retur ikke er utelukket.
Har du (eller andre) hørt noe om Medby?

Pr nå mangler Frisk nordmenn til å bekle topp 6 roller i laget, Valkvæ Olsen/Medby hadde vært fine kandidater.

daggen

Post by daggen »

Jacob Lagacé er ferdig, bekreftet på Frisk sine SoMe kanaler. Kanskje det kommer nyheter ang. ny spiller og trener denne uken?

daggen

Post by daggen »

Valkvæ Olsen som blir klar i dag sies det, grei erstatter for Granholm?

Fransken

Post by Fransken »

daggen wrote:
Thu Jun 16, 2022 7:45 am
Absolutt. Kan vel ikke være mange andre reelle norske alternativer som er bedre?

sorum

Post by sorum »

Fransken wrote:
Thu Jun 16, 2022 9:05 am
daggen wrote:
Absolutt. Kan vel ikke være mange andre reelle norske alternativer som er bedre?
Michael Haga er også ledig. Men mer sannsynlig at det er Valkvæ som signerer i dag, mens Haga fortsetter ute.

daggen

Post by daggen »

sorum wrote:
Thu Jun 16, 2022 10:53 am
Fransken wrote:
Thu Jun 16, 2022 9:05 am
daggen wrote:
Michael Haga er også ledig. Men mer sannsynlig at det er Valkvæ som signerer i dag, mens Haga fortsetter ute.
Michael Haga sa til budstikka at han ville fortsette noen år til ute men at han regnet med at det ble Frisk når han kom hjem. Laget til Frisk ser sterkt ut hvis det nå hentes en til import og Valkvæ Olsen.

daggen

Post by daggen »

Thomas Valkvæ Olsen klar for 1 år (https://www.friskaskerhockey.no/artikel ... ar-signert). Skal 1 løper til på plass, beste laget frisk har hatt på papiret noensinne?

Slasher

Post by Slasher »

Veldig fin signering igjen. Troppen begynner å se ekstremt solid ut ja. Fin blanding av spillertyper og ungt/gammelt. Spennende å se hvem som skal stå sammen Janna i boksen.

Bekkevold

Post by Bekkevold »

daggen wrote:
Thu Jun 16, 2022 12:36 pm
Thomas Valkvæ Olsen klar for 1 år (https://www.friskaskerhockey.no/artikel ... ar-signert). Skal 1 løper til på plass, beste laget frisk har hatt på papiret noensinne?
Bedre enn Zucarello og Abbott x2..?

daggen

Post by daggen »

Bekkevold wrote:
Thu Jun 16, 2022 2:15 pm
daggen wrote:
Thu Jun 16, 2022 12:36 pm
Bedre enn Zucarello og Abbott x2..?
Ja, årets lag ser bedre ut på papiret før sesongstart enn det laget du sikter til. Det laget som du nevner overrasket stort, veldig få som trodde at det laget skulle vinne serie og spille finale. Men sett i etterkant så skal det godt gjøres at årets lag blir bedre, må da evt. vinne serie og bøtta.

Slasher

Post by Slasher »

Nevnte seriemesterlag fra 2009 var ikke tippet over 7. plass av NOEN. Det var virkelig ikke mulig å forutse hvor bra disse skulle være.

Post Reply