Kamptråd lør 27. nov og søn 28. nov 2021

Post Reply
sorum

Kamptråd lør 27. nov og søn 28. nov 2021

Post by sorum »

27.11.2021 15:30 Frisk Asker Elite - Storhamar Elite

27.11.2021 16:00 Sparta Elite - Ringerike

27.11.2021 18:00 Vålerenga Elite - Lillehammer Elite (TV 2 Sport 2)

28.11.2021 15:30 Stjernen Elite - Stavanger Oilers

28.11.2021 18:00 Grüner - Manglerud Star Elite

Tabellen https://www.flashscore.com/hockey/norwa ... standings/

Sjefsrøden

Re: Kamptråd lør 27. nov og søn 28. nov 2021

Post by Sjefsrøden »

En helg som definerer hvor lagene står til hverandre. Her legges premissene for hvordan sesongen blir videre for flere av lagene.

Kommer Stavanger til å gå forbi for å bli der?
Får Stjernen en luke?
Klarer MS eller Grüner å knappe innpå Ringerike?
Drar Ringerike i fra de to nederste?
Sparta topplag eller middelhavsfarer?
Det samme med VIF. Må/bør vinne for å henge med.
Med seier til Frisk blir det en luke til Storhamar på 4 poeng og det kan bli 7 poeng opp til 5. plassen for Lillehammer. Det begynner å dra seg til litt nå.
Seier til Stjernen og tap til Storhamar gir en luke på 15 poeng. Den er heftig.

sorum

Post by sorum »

FRI FRA FJØSET
Det er kun få dager til Felleskjøpets faste kunder går inn døra i Askerhallen.

Av THEA HANSEN LOKTU
Publisert: 25. november 2021 kl. 10:30
Vi begynner å nærme oss et skikkelig storoppgjør i Askerhallen. På lørdag kommer det storfint besøk fra byfolket. Hamarsingene våger seg utenfor stupetårnets grenser og setter kursen mot Asker. De har prioritert bort hytter, gårdsbruk og andre lørdagssysler for fintfolk, utelukkende for å ta turen til Asker. Vår samarbeidspartner SpareBank1 Østlandet har nemlig satt opp busser, slik at de skal slippe å ta seg hit med egen traktor.

https://www.friskaskerhockey.no/artikel ... fra-fjoset

Olga

Post by Olga »

Er optimist i dag…Kun 6 mann ute for Storhamar mot Frisk i dag. Kan ikke huske når det var så få mann ute 8-) Kampen ender forøvrig 2-4

Fjella

Post by Fjella »

Stakkars Lillehammer. Dei får vel unngjelde for at Ringerike tok dei i førre serierunde. Om ikkje blir det eit tungt nederlag for Ebga.

Men det bør gå lett for Enga. Lillehammer har ikkje skåra i fem mot fem sidan for fire serierundar då laget vann 2-4 over M/S. Også då vart to av måle skåra i overtal. Stjernen heldt på å brenne seg med utvisningar på Lillehammer. Vålerenga gjer neppe det same.

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

Altså!
Her kommer et hjertesukk eller en frustrasjon. Klarer ikke å la være melding på den her.

For fire dager siden er Sjur helt oppgitt over en dommeravgjørelse som går i mot de i sudden. Utgangspunktet en klar interference selv om det skulle ha vært en tominutter også på Asker-spilleren.

Den taklingen mot Ringerike i dag som i mine øyne er en soleklar 5min som det ikke blir tatt for, snakkes det null om.
Lett å «skrike» når man taper, og ikke når man vinner.

Dette gjelder forøvrig folk flest, men det er lov å si at man er heldig også. Har man gjort det i dette tilfellet har jeg dessverre ikke fått det med meg og legger meg langflat.

Min påstand er at det går opp i opp, men er det noen som bør føle seg bortdømt denne uka er det Ringerike.

sorum

Post by sorum »

Sjefsrøden wrote:
Sat Nov 27, 2021 9:49 pm
Altså!
Her kommer et hjertesukk eller en frustrasjon. Klarer ikke å la være melding på den her.

For fire dager siden er Sjur helt oppgitt over en dommeravgjørelse som går i mot de i sudden. Utgangspunktet en klar interference selv om det skulle ha vært en tominutter også på Asker-spilleren.

Den taklingen mot Ringerike i dag som i mine øyne er en soleklar 5min som det ikke blir tatt for, snakkes det null om.
Lett å «skrike» når man taper, og ikke når man vinner.

Dette gjelder forøvrig folk flest, men det er lov å si at man er heldig også. Har man gjort det i dette tilfellet har jeg dessverre ikke fått det med meg og legger meg langflat.

Min påstand er at det går opp i opp, men er det noen som bør føle seg bortdømt denne uka er det Ringerike.
Når i kampen var den taklinga.?

Slasher

Post by Slasher »

Da har jeg fått sett tre av matchene denne runden. MS og Gruner starter sitt oppgjør straks, men det oppgjøret vil ha lite innflytelse på toppen i år.

Frisk vinner fortjent mot Storhamar, og det er tydelig at laget så smått begynner å sette seg igjen. Storhamar og VIF har nå tatt over skadestafettpinnen, og merker nok fraværet av mange kvalitetsspillere.

VIF vinner kontrollert over Lillehammer, uten å briljere. Kjedelig kamp der det var helt tydelig at resultatet var det eneste som telte.

Stjernen og Oilers ble et oppgjør der det virket som gutta fra Stavanger hadde en game plan som var tett bakover, og hogge til på mulighetene fremover. Stjernen stanget og stanget, men klarte i det store og det hele ikke å trenge igjennom forsvarsmuren fra vestlandet. Selv ikke en haug med overtallsspill ga nevneverdige store muligheter for de røde. Alt i alt en taktisk seier til et lag som virket noen knepp hvassere enn hjemmelaget.

Da har vi fått ny serieleder, og jeg ser ikke helt at Stavanger kommer til å gi denne fra seg med det første. De tre lagene bak Stjernen vant alle sammen, så nå er det litt tettere mot toppen, men fortsatt en stor luke.

Post Reply