Kom gjerne med innspill, vær uenige og diskuter så det holder. Det er jo dere andre som har mest peil på laget deres.
Så først en liten betraktning rundt hvert enkelt lag, deretter kommer kåringer, rangeringer og annen unyttig info.
Morsomt å følge med på dine betrakninger, så gleder meg til fortsettelsen! Keep up the good workSjefsrøden wrote: ↑Sun Apr 12, 2020 1:26 pmDukker opp noe nytt igjen snart her nå. Hva tenker folket folket så langt?
Ikkje ta for lang påskeferie!Sjefsrøden wrote: ↑Sun Apr 12, 2020 1:26 pmDukker opp noe nytt igjen snart her nå. Hva tenker folket folket så langt?
Vi venter i spenning på de siste lagene !Sjefsrøden wrote: ↑Thu Jul 09, 2020 12:13 amNarvik:
Det var sesongen der vi skulle stifte bekjentskap med et lag i fra Nord-Norge. Regnet som en gigantisk kasteball, men overgikk samtlige spådommer og kjempet om sluttspill helt til det siste. Hjemme i Nordkraft arena ble de en fryktet motstander og stelte i stand trøbbel. Flere av importene satte sitt preg på ligaen og underholdningsverdien var høy.
Keepere: Velger å skrive om Partanen og Fröberg. Partanen tok ligaen med storm og reddet flere poeng nærmest alene for Narvik. Over 90% noe som må sies å være svært sterkt for et lag som ender på 9.plass. Har blitt hentet til Lillehammer og det spørs veldig om Narvik i det hele tatt kommer i nærheten av å erstatte han. Fröberg kom inn på tampen av sesongen og sto 6 kamper. 91%, over 4 mål i snitt innslupne og ble pepret av skudd (ca 50 i snitt pr. kamp) Spennende å se keepersiden til Narvik til neste år om de klarer å opprettholde denne statistikken. De må nok det dersom de skal kunne henge med i kampen om en sluttspills-plass.
Backer: Det er den lagdelen jeg definitivt har sett minst av i årets sesong og det er ikke den defensive styrken som gjorde at laget hang med såpass lenge. Mange spillere inn og ut og låneavtaler som ble brutt underveis. Det ble nok ikke helt den stabile linjen som klubben optimalt sett ville ha hatt, men samtidig så kom det mye godt ut av disse låneavtalene. Narvik var også avhengig av disse og vil nok fortsette med dette fremover.
Ozols: 17 kamper 6 poeng og bidro med heller lite etter min mening. Stor og sterk, men havnet ofte på etterskudd og ute av posisjon.
Bolton: Var etter min mening en solid forsterkning. Mye istid, god begge veier og tok for seg på isen. Har holdt mye av dette laget sammen defensivt, men har blitt litt for alene til at dette skulle ha blitt virkelig bra.
Kvål: Var på lån og gjorde sine saker godt. Stort savn de kampene han ikke var i Narvik. Skrevet under for Lillehammer neste sesong og kommer til å bli en fin tilvekst der.
De øvrige har jeg sett litt for lite eller rettere sagt lagt for lite merke til til at jeg ønsker å si noe om de.
Forwards: Her traff Narvik gull!
Importene i Hurley og Murphy var svært gode og kunne fint vært aktuelle for samtlige lag i ligaen. Sammen med Niskakangas var de verdt inngangsbillettene alene og sto for haugevis av flotte prestasjoner.
Hurley: 37 poeng på 45 kamper. Overblikk, hender og meget god. 25 assist og 12 mål lar seg høre for et lag som ikke kom til sluttspill.
Murphy: Var de 37 poengene til Hurley imponerende så kan vi legge til de 46 poengene til Murphy. 31 assist og 15 mål sier en hel del. Spilleskikkelig, godt skudd, tempo og egentlig en komplett forward i getligaen. Meget god.
Niskakangas: 23 mål!! Delt 3. plass i ligaen på toppscorerlisten. Mannen bak en rekke gode enkeltmannsprestasjoner og han er en meget god sniper. Gode håndledd, frekke finter og bra fart på jerna. Har skrevet under toårsavtale med Stjernen og Narvik skal slite med å erstatte han.
Falk Larssen: Nr 2 på toppscorerlista til Narvik. Er 23 år og har tatt nivået med storm. 30 poeng og 18 mål i sin første hele sesong i en av topprekkene i en Getliga-klubb. Dette er en spiller som er klar for sitt neste steg og han har signert for Sparta kommende sesong. Nok en spiller det blir vanskelig å erstatte for Narvik.
Byrkjeland: Nok en 23-åring som klarte seg svært godt i sin første sesong i Getligaen. 28 poeng fordelt på 5 mål og 23 assist. Viktig for Narvik at han ble med videre og vil kanskje få en enda større rolle til neste år. Blir spennende å følge utvikling og jeg tipper at denne spilleren tar nok et stort steg neste år.
Nordlund: 9 mål og 15 assist. Gjorde sine saker svært godt også han. Havnet natrulig nok i rekke bak de andre importene, men leverte over all forventning ut ifra det jeg hadde sett for meg før sesongen.
Engesveen: 7 mål og 5 assist. Har skrevet under for Gjøvik til neste år. Dette synes jeg er leit da jeg mener han er god nok for Getligaen og kunne ha tilført de lagene på nedre halvdel en god del. Har spilt for Lillehammer i ungdomsårene og jeg gjetter på at tilknytting til hjembyen og totalpakka spiller inn her.
Totalt sett en kjempepositiv sesong for Narvik. Forholdsvis godt med folk i Nordkraft arena, mange gode resultater og absolutt ingen kasteball.