Oppsummering sesongen!

Post Reply
Sjefsrøden

Oppsummering sesongen!

Post by Sjefsrøden »

Her blir det lagt ut lagt for lag når de er klare. Røden er i gang. Denne gangen kommer også samboerens korte betraktninger rundt de ulike lagene. Det er bare å glede seg :shock: :lol:

Kom gjerne med innspill, vær uenige og diskuter så det holder. Det er jo dere andre som har mest peil på laget deres.

Så først en liten betraktning rundt hvert enkelt lag, deretter kommer kåringer, rangeringer og annen unyttig info.
Last edited by Sjefsrøden on Sun Mar 29, 2020 9:06 am, edited 1 time in total.

21-Andersen

Re: Oppsummering sesongen!

Post by 21-Andersen »

Venter i spenning, Sjefsrøden, betraktningene dine pleier alltid å være artig lesing :D

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

Dette har tatt litt lenger tid enn planlagt. Kommer senere i dag og fortløpende utover i uka.

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

Sparta

Her var jeg ekstremt sikker før sesongen at de kom til å få det tungt. Og etter de 15 første kampene var jeg langt sikrere på dette. Grått, kjedelig og nitrist var vel det jeg tenkte. Hvem skulle score målene var spørsmål jeg stilte tidlig og det så ikke ut til at noen skulle klare det heller.
Jeg må si at dette Spartalaget overrasket voldsomt underveis og den formen de viste etter slakten i Stjernehallen er jeg voldsomt imponert over.

Lillegrend: Jeg stilte spørsmål om han var moden nok for å være førstekeeper gjennom en hel sesong. Der er jeg fortsatt i tvil og prosenten på 90,1 er ikke voldsomt imponerende. Sparta ble reddet av at Sander Berg virkelig stod frem til tider og med sine 12 kamper og 91,7% utfylte de hverandre. Trym Gram med over 92% på sine 6 kamper er også meget sterkt. Hadde det ikke vært for at de to sistnevnte stod såpass bra kunne dette ha blitt tungt. Mye å bygge videre på for neste sesong.

Kristian Jakobsson så akkurat ut som jeg forventet 1/3 av sesongen, men for en sesong det ble til slutt. Stod frem og tok ansvar både på isen og i poengproduksjonen. Leverte langt over forventet av meg.

Øhman: Orker ikke styre med svenske tegn. For en spiller som hadde produsert 39 poeng på de 4 siste årene i Allsvenskan er 33 poeng meget sterkt. Nok en overraskelse og produserte langt over det jeg forventet.

Tangen Henriksen: 24 poeng på 38 kamper for Ringerike, 31 poeng på 45 for Sparta. 5 færre mål scoret. Jeg hadde forventet litt flere scoringer, spesielt i powerplay. Ikke skuffende sesong , men litt under det jeg forventet.

Grønberg og Roest som forventet. At målsnittet til Roest gikk opp var nødvendig. Alt for få mål forrige sesong.

Knold økte snittet sitt en og stod mer frem på isen. God sesong og følger progresjonen som forventet.

Dahse hadde jeg få forventninger til da han kom, men bidro med mer enn jeg hadde trodd. 23 poeng på 29 kamper og bidro sterkt på isen.

Magnus Nilsen 16 poeng og hele 12 mål. Her er den store forskjellen på hvorfor Sparta kom foran Stjernen. Når spillere i de laveste rekkene scorer så mange mål er det mange som står frem og de dagene de antatt beste ikke har dagen så er det andre som tar over.

Christoffer Karlsen: Årets spartaspiller etter min mening. Kjempeutvikling og skaper mye på egenhånd. Tar han nye steg til neste år så blir jeg grinete for Stjernen sin del.

Backene: Østby stod for produksjonen og Nilsson er en klasseback. Nilsson leverte langt over det jeg forventet.
Sparta som lag overrasket meg som sagt og jeg var sikker på at de kom til å havne i trøbbel. Det så også stygt ut en stund i forhold til MS, men så våknet de noe voldsomt. De har signert stort sett samtlige spillere for neste sesong og kontinuiteten lyser lang vei. Østby vel den eneste som ikke ville forlenge og Svendsen har rett og slett ikke vært i nærheten av å være god nok. Så kommer det helt an på hvor stor påvirkning korona har på økonomien til de andre klubbene i forhold til hvor mye de vil klatre til neste år. Men steg vil de ta.

Samboerens syn: Om Sparta av alle lag på denne jord. Jeg aner ikke noe om de også er jeg for trøtt for det tullet der.

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

Lillehammer:
Kom skliende inn på et bananskall med økonomisk trøbbel og rot før sesongen.

Keepere: Det har vært en rar sesong på keepersiden. Bengtsberg med snitt langt under forventet, 87,9. På 22 kamper er dette ikke godt nok for en klubb som Lillehammer. Haneborg stod til 91,9 på sine 21 kamper. Da Bengstberg måtte kaste inn årene for sesongen ble Dackell hentet inn. Han fikk 93,8% på sine 9 kamper og var solid til tusen. Litt overraskende at de ikke valgte å satse på Haneborg som 1.keeper, men erstatteren leverte i hvert fall varene.

Backer:
Ellis og Danielsen bidro godt offensivt og Ellis visste nok en gang at han er en beste backene i ligaen. Bakken scoret 2 mål i år og begge var selvfølgelig mot Stjernen. Bak de to fremste backene offensivt er det tynt med produksjon, men de klarer seg godt defensivt.
Fosse blir bare bedre og bedre samtidig som Hagen har god utvikling etter min mening. Den norske stammen er god på Lillehammer.

Forwards:
Vigier: Visste seg nok en gang verdt pengene. Toppscoreren i ligaen og 47 poeng på 45 kamper. Leverte akkurat som forventet etter mitt syn.

Dineen: Leverte sin beste sesong poengmessig i Lillehammer. Hadde trodd Lillehammer skulle få en tyngre sesong enn det de fikk og Dineen var en stor pådriver til dette. Meget solide tall og spesielt i powerplay er han svært viktig. Leverte litt over forventet.

Persson: Overraskelsen for min del i dette laget. By far mye bedre enn forventet. Visste goalgetter egenskaper, fart og tok mye plass på isen. Solid spiller som antageligvis blir enda bedre neste sesong hvis den ikke blir avbrutt av skader.

Harms: Ut ifra poengproduksjonen i ECHL så trodde jeg ikke at han skulle snitte på over poenget. Levert over forventningene og igjen viser Lillehammer at de er gode på å hente importspillere. Lenge siden de bommet grovt på dette.

Nystuen, Stormli, Gran og Noer: Gran og Stormli! Sist Gran var i Get fikk han 8 poeng og det samme med Stormli i Sparta. 25 og 26 poeng på disse to økte de da fra 16 til 51 sammenlagt. Så ikke den komme og det er nær inntil sensasjonelt. Da også Nystuen og Noer over 20 poeng så er det ikke rart Lillehammer var det 3. mestscorende laget. De 5 importene har flest poeng, men en solid produksjon også av de norske. 10 spillere over 20 poeng er bak Stavanger med sine 12, men samtidig likt med Storhamar og foran resten. Vif har til sammenligning bare 4 spillere over 20 poengsgrensa.

En solid sesong av Lillehammer og var med helt inn i kampen om 3.plassen.

Samboerens kommentar: Lillehammer er mindre enn Storhamar og kom bak på tabellen. Det er ikke rakettforskning å gjette det på forhånd.

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

Grüner:
Det har vært artig å stifte bekjentskap med dette laget i år. Kom inn totalt uten forventninger fra min side og jeg hadde regnet med at de skulle bli slaktet i langt større grad. Det ble ikke så mange poeng, men med lite budsjett og små forutsetninger har de allikevel klådd noen skalper og vært trøblete å møte til tider.
Keepere:
Har til tider vært et svakt punkt. Det er vanskelig å stå i mål når de snitter på 39,7 skudd mot seg i snitt pr.kamp, lite hjelp av backene og mange personlige feil. Samtidig har de hjulpet til lite og redningsprosenten er samlet mellom 87-88% på de norske keeperne som er benyttet. Pietilä hadde 84,6 på de 12 kampene sine.

Backer: Sunnquist og Steen har vært de to foregangsspillerne offensivt med henholdsvis 16 og 22 poeng. De har stått mye på is i powerplay og vært viktig i den offensive delen av spillet. De har også spilt en del sammen med Öhrvall og Kucera som har gjort en del mål nærmest på egenhånd. Dette har også bidratt til noen av assist poengene.
Backene har gitt bort en del mål etter enkle personlige feil og totalt sett så er det på backsiden laget har slitt mest i år. Samlet ligger backkorpset på -23 til -36 i +- statistikken.

Forwards:
Öhrvall: har helt klart vært den som har imponert mest i år. 32 poeng på 42 kamper. 13 mål og 19 assist. Skulle ikke forundre meg om han spiller et annet sted til året. Har dratt mye av dette laget offensivt på egenhånd.

Kucera: Har vært mye av det samme her. Gjør mye på egenhånd og har scoret 13 mål. Har bidratt med bare 4 assist og har dermed få poeng totalt i 17. Hadde egentlig forventet flere poeng totalt sett for denne spilleren.
Syversen: 30 poeng fordelt på 7 mål og 23 assist. God med puck og grei fart på jerna. Bidrar lite defensivt, men god sesong poengmessig.

Carho Hansen: Gjør sin beste sesong poengmessig med 17 noe som er et langt steg opp fra tidligere. Det er nok mulig at også han spiller et annet sted til året.

Birkeflot: 3 poeng på sine 28 kamper. Hadde forventet mer da han har erfaring fra tidligere og vist mer da.
Blir spennende å se dette laget neste sesong. Nå er det flere spillere som har fått kjenne på nivået og kanskje flere tar nye steg. Hvilke spillere blir, hvilke forsvinner og kommer det noe nytt?

Seierne over Frisk og Stavanger var bemerkselsesverdige, men slakten mot Vif i siste kamp vil alltid stå i klubbens historiebøker.

Samboerens kommentar: Grünerløkka er fint da. Rett ved Freia også. Moro at det er lag der.

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

Dukker opp noe nytt igjen snart her nå. Hva tenker folket folket så langt?

Matthews34

Post by Matthews34 »

Sjefsrøden wrote:
Sun Apr 12, 2020 1:26 pm
Morsomt å følge med på dine betrakninger, så gleder meg til fortsettelsen! Keep up the good work :)

Fjella

Post by Fjella »

Sjefsrøden wrote:
Sun Apr 12, 2020 1:26 pm
Ikkje ta for lang påskeferie!

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

Oi! Dette tok lengre tid enn planlagt.

Storhamar:

Sesongen som var startet blytungt for Storhamar. 5 seiere på de 9 første kampene og 12 poeng bak Stavanger. Dette la en demper for laget som var regnet helt der oppe og sesongen var spådd som rekordjevn. Ikke bare var resultatene så som så, men spillet var heller ikke blendende. Tre strake hjemmetap mot Frisk, Stjernen og Sparta var et voldsomt slag i trynet i forhold til å kjempe i toppen. Jeg aner ikke, men det må være enormt lenge siden Storhamar gikk på tre strake hjemmetap.

Det var vanskelig å trekke så mange tilskuere som vanlig til hallen og snittet gikk ned fra tidligere år.
Det skulle gå frem til 1. desember før vi fikk se et lag som virkelig våknet. De gikk gjennom denne måneden ubeseiret og tok 9 strake triumfer. Da så alt mye lysere ut, men så gikk de på 4 tap på de 5 neste kampene. Stabiliteten har vært det store problemet til Storhamar i år.

Keepere:
Luca Gracnar var god han, men et lite knepp ned fra Østlund. Endte sesongen på 91,8 og tok det som var forventet. Litt lite kall det spektakulær utover dette og var ikke den store matchvinneren de hadde trengt.

Strand: Tok rollen som 2. keeper greit, men heller ikke han noen stor matchvinner da han fikk sjansen i buret. 7 baklengs på omtrent like mange skudd i Stjernehallen som et grusomt eksempel på dette.

Backer:
Her også var det for meg en del rart. Davis vist til tribunen i store deler av sesongen før han forsvant. Bull som etter min mening underpresterte ut ifra det jeg forventet av han. Jimmy spilte ikke mer enn 22 kamper, Øksnes var til tider opp og ned og så kom Newton inn.

Prapavessis: Klassespiller og en stor trussel offensivt. Blant ligaens topp 3 beste backer.
Ved +/- statistikken er jeg mer usikker på hvordan denne tellingen egentlig har fungert. Prapavessis står med + 40 og desidert best på laget. Nr to på lista av backene har + 14 og det er Øksnes.

Resten ligger plassert fra +11 og nedover til +7. Dette er et kjempesprang og jeg er usikker på om dette er helt nøyaktig. Ja, jeg vet at han har hatt enormt med istid og alt det der, men stiller allikevel spørsmålet da forskjellen er såpass stor.
Produksjonen til de øvrige backene har etter min mening vært for dårlig og Stavanger sine backer har produsert langt mer. På topp 4 backene i de respektive klubbene har Storhamar sine backer produsert 92 poeng mot Stavanger sine 118. 26 poeng færre på topp 4 er ganske så mye.

Løpere:

Thoresen, Cameranesi og Ahlholm dro en betydelig del av lasset. 64, 48 og 41 poeng. God poengproduksjon også på 2. og 3. femmeren.
Min personlige mening er at i hovedsak så underpresterte Zettergren og i særdeleshet Larivee i poengproduksjonen. Larivee sine 8 poeng er laaaangt under det jeg forventet av han. Ja, skader osv, men på over 20 kamper holder ikke dette ,dersom Storhamar vil vinne gull. Til sammenligning hadde Sommer Nielsen 8 poeng for Stjernen med 17 kamper spilt. Han er i tillegg back. Tønjum 6 på 15 kamper, Petryk som ikke var noe annet enn skadet hadde 8 på 15 kamper.
Som nevnt tidligere var det stor ustabilitet og det blir spennende å se hvordan det går neste sesong.

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

Stille her inne. Er alle enige i oppsummeringen?

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

Stjernen:
Dette var året som Stjernen skulle ta steg nærmere toppen. Sesongen begynte fryktelig tungt med tap borte mot Stavanger og Sparta i hjemmeåpningen foran en stappfull hall. 0-3 etter 2 minutter og det var helsvart. Kom fryktelig tungt i gang og med -3 poeng tok det en del serierunder før de var på + siden. En sesong med profiler, skader på feil spillere og ustabilitet preget denne sesongen.
Keepere:
Hackett, ble hentet inn og jeg hadde klokketro på denne keeperen. Viste seg å være skadet under hele oppholdet og tok vel knapt en puck de kampene han spilte. Max Nygren steppet inn som 1.keeper, men var svært varierende.
Redningen ble etter hvert Joey Rumpel. Ikke en fantastisk keeper det heller, men tok det som var forventet. Intet mer, intet mindre. 89,8% i snitt.

Backer:
Vanskelig å komme unna O`Brien her. Var visstnok klar for KHL før utbruddet også har det blitt stille i ettertid. Fantastisk back og forbilde for de yngre i klubben. Da tenker jeg ikke på de mange utvisningsminuttene, men måten han var på ovenfor de yngre. Alltid god tid, delte ut pucker og hadde et smil på lur. Da speakeren leste opp navnet hans i hallen var det alltid full jubel og de yngste var de som skrek mest. Lenge, lenge, lenge siden klubben har hatt en slik profil. Noen kommentarer på at han ikke var like populær i spillergruppa, men hockey kunne han spille.
Sommer Nielsen og Eikrem Haugen. De to spillerne som skulle stå frem og være våre beste norske backer. Av 45 seriekamper* 2, altså 90 kamper til sammen spilte de ikke mer enn 47. I en tynn backbesetning i utgangspunktet var dette svært uheldig. Begge er borte til året og er/blir erstattet av to import spillere.
Medby hadde en kjempeutvikling og fortsetter han sånn så kan det bli riktig så bra neste sesong. Rønnild og Hansen tok også nye steg og med Buskoven så ser det bra ut på den lokale backsiden vår.
Ponomarenko på det jevne og totalt sett er backsiden på vei i riktig retning for Stjernen sin del.

Løpere:
Artister, hardtarbeidende og lagspillere. Det er stikkordene for årets importer. Christoffer og Ciampini i førersetet og det er evigheter siden Stjernen hadde to spillere inne blant topp 5 på målscorerstatistikken. Coatta kom inn etter hvert og bidro godt i statistikken. Farrell går det rykter om at har forlenget kontrakten og jeg er ikke lei meg for det. Tar han enda et steg så vil han være mer enn god nok ved siden av de som allerede er hentet. Heier kom sent i gang og har mer å gå på.
Hallström gjorde ingen dårlige kamper i fjor, men produserte alt for få poeng. Jobber utrettelig, men det ble ikke noe ut av det. Fryktelig revansjesugen og jeg håper han produserer bedre til året.
Langdalen har foreløpig ikke fått kontrakt, men jeg synes han gjorde en god jobb i rekka si. God bakover, vant dropper, men skaper for lite i offensiv sone.
Medhus kom inn og gjorde en del gode kamper. Jeg synes han varierte for mye i prestasjonene, men visste samtidig et høyt øverste nivå. Blir han stabil så er han en kjempespiller og jeg forstår godt at han får fornyet kontrakt.
Trnavsky er med videre. Stor fart, masse energi og tut og kjør. Her også savner jeg enda mer rett på mål og bedre produksjon.
Hermansson er i god utvikling og jobber utrettelig. Kjempetalent som har skrevet en ny langtidskontrakt og med nye gode steg har vi en klassespiller.
Nybråten Hansen stagnerte litt og jeg hadde større forventninger. I hvert fall i forhold til produksjonen. 3 poeng på 41 kamper dog med lite istid i flere av kampene.
Mic og Mac. Mic bedre enn Mac og Mic har fått ny kontrakt. Ryktene sier at Mac takket nei til tilbudet og så får vi se hvor han ender opp.
På centersiden manglet vi en rendyrket center gjennom hele sesongen i de to topprekkene våre. I tillegg var det få spillere som produserte mål utenfor førsterekka vår.

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

Narvik:
Det var sesongen der vi skulle stifte bekjentskap med et lag i fra Nord-Norge. Regnet som en gigantisk kasteball, men overgikk samtlige spådommer og kjempet om sluttspill helt til det siste. Hjemme i Nordkraft arena ble de en fryktet motstander og stelte i stand trøbbel. Flere av importene satte sitt preg på ligaen og underholdningsverdien var høy.

Keepere: Velger å skrive om Partanen og Fröberg. Partanen tok ligaen med storm og reddet flere poeng nærmest alene for Narvik. Over 90% noe som må sies å være svært sterkt for et lag som ender på 9.plass. Har blitt hentet til Lillehammer og det spørs veldig om Narvik i det hele tatt kommer i nærheten av å erstatte han. Fröberg kom inn på tampen av sesongen og sto 6 kamper. 91%, over 4 mål i snitt innslupne og ble pepret av skudd (ca 50 i snitt pr. kamp) Spennende å se keepersiden til Narvik til neste år om de klarer å opprettholde denne statistikken. De må nok det dersom de skal kunne henge med i kampen om en sluttspills-plass.
Backer: Det er den lagdelen jeg definitivt har sett minst av i årets sesong og det er ikke den defensive styrken som gjorde at laget hang med såpass lenge. Mange spillere inn og ut og låneavtaler som ble brutt underveis. Det ble nok ikke helt den stabile linjen som klubben optimalt sett ville ha hatt, men samtidig så kom det mye godt ut av disse låneavtalene. Narvik var også avhengig av disse og vil nok fortsette med dette fremover.
Ozols: 17 kamper 6 poeng og bidro med heller lite etter min mening. Stor og sterk, men havnet ofte på etterskudd og ute av posisjon.
Bolton: Var etter min mening en solid forsterkning. Mye istid, god begge veier og tok for seg på isen. Har holdt mye av dette laget sammen defensivt, men har blitt litt for alene til at dette skulle ha blitt virkelig bra.
Kvål: Var på lån og gjorde sine saker godt. Stort savn de kampene han ikke var i Narvik. Skrevet under for Lillehammer neste sesong og kommer til å bli en fin tilvekst der.
De øvrige har jeg sett litt for lite eller rettere sagt lagt for lite merke til til at jeg ønsker å si noe om de.

Forwards: Her traff Narvik gull!
Importene i Hurley og Murphy var svært gode og kunne fint vært aktuelle for samtlige lag i ligaen. Sammen med Niskakangas var de verdt inngangsbillettene alene og sto for haugevis av flotte prestasjoner.
Hurley: 37 poeng på 45 kamper. Overblikk, hender og meget god. 25 assist og 12 mål lar seg høre for et lag som ikke kom til sluttspill.
Murphy: Var de 37 poengene til Hurley imponerende så kan vi legge til de 46 poengene til Murphy. 31 assist og 15 mål sier en hel del. Spilleskikkelig, godt skudd, tempo og egentlig en komplett forward i getligaen. Meget god.
Niskakangas: 23 mål!! Delt 3. plass i ligaen på toppscorerlisten. Mannen bak en rekke gode enkeltmannsprestasjoner og han er en meget god sniper. Gode håndledd, frekke finter og bra fart på jerna. Har skrevet under toårsavtale med Stjernen og Narvik skal slite med å erstatte han.
Falk Larssen: Nr 2 på toppscorerlista til Narvik. Er 23 år og har tatt nivået med storm. 30 poeng og 18 mål i sin første hele sesong i en av topprekkene i en Getliga-klubb. Dette er en spiller som er klar for sitt neste steg og han har signert for Sparta kommende sesong. Nok en spiller det blir vanskelig å erstatte for Narvik.
Byrkjeland: Nok en 23-åring som klarte seg svært godt i sin første sesong i Getligaen. 28 poeng fordelt på 5 mål og 23 assist. Viktig for Narvik at han ble med videre og vil kanskje få en enda større rolle til neste år. Blir spennende å følge utvikling og jeg tipper at denne spilleren tar nok et stort steg neste år.
Nordlund: 9 mål og 15 assist. Gjorde sine saker svært godt også han. Havnet natrulig nok i rekke bak de andre importene, men leverte over all forventning ut ifra det jeg hadde sett for meg før sesongen.
Engesveen: 7 mål og 5 assist. Har skrevet under for Gjøvik til neste år. Dette synes jeg er leit da jeg mener han er god nok for Getligaen og kunne ha tilført de lagene på nedre halvdel en god del. Har spilt for Lillehammer i ungdomsårene og jeg gjetter på at tilknytting til hjembyen og totalpakka spiller inn her.
Totalt sett en kjempepositiv sesong for Narvik. Forholdsvis godt med folk i Nordkraft arena, mange gode resultater og absolutt ingen kasteball.

zuuc

Post by zuuc »

Sjefsrøden wrote:
Thu Jul 09, 2020 12:13 am
Narvik:
Det var sesongen der vi skulle stifte bekjentskap med et lag i fra Nord-Norge. Regnet som en gigantisk kasteball, men overgikk samtlige spådommer og kjempet om sluttspill helt til det siste. Hjemme i Nordkraft arena ble de en fryktet motstander og stelte i stand trøbbel. Flere av importene satte sitt preg på ligaen og underholdningsverdien var høy.

Keepere: Velger å skrive om Partanen og Fröberg. Partanen tok ligaen med storm og reddet flere poeng nærmest alene for Narvik. Over 90% noe som må sies å være svært sterkt for et lag som ender på 9.plass. Har blitt hentet til Lillehammer og det spørs veldig om Narvik i det hele tatt kommer i nærheten av å erstatte han. Fröberg kom inn på tampen av sesongen og sto 6 kamper. 91%, over 4 mål i snitt innslupne og ble pepret av skudd (ca 50 i snitt pr. kamp) Spennende å se keepersiden til Narvik til neste år om de klarer å opprettholde denne statistikken. De må nok det dersom de skal kunne henge med i kampen om en sluttspills-plass.
Backer: Det er den lagdelen jeg definitivt har sett minst av i årets sesong og det er ikke den defensive styrken som gjorde at laget hang med såpass lenge. Mange spillere inn og ut og låneavtaler som ble brutt underveis. Det ble nok ikke helt den stabile linjen som klubben optimalt sett ville ha hatt, men samtidig så kom det mye godt ut av disse låneavtalene. Narvik var også avhengig av disse og vil nok fortsette med dette fremover.
Ozols: 17 kamper 6 poeng og bidro med heller lite etter min mening. Stor og sterk, men havnet ofte på etterskudd og ute av posisjon.
Bolton: Var etter min mening en solid forsterkning. Mye istid, god begge veier og tok for seg på isen. Har holdt mye av dette laget sammen defensivt, men har blitt litt for alene til at dette skulle ha blitt virkelig bra.
Kvål: Var på lån og gjorde sine saker godt. Stort savn de kampene han ikke var i Narvik. Skrevet under for Lillehammer neste sesong og kommer til å bli en fin tilvekst der.
De øvrige har jeg sett litt for lite eller rettere sagt lagt for lite merke til til at jeg ønsker å si noe om de.

Forwards: Her traff Narvik gull!
Importene i Hurley og Murphy var svært gode og kunne fint vært aktuelle for samtlige lag i ligaen. Sammen med Niskakangas var de verdt inngangsbillettene alene og sto for haugevis av flotte prestasjoner.
Hurley: 37 poeng på 45 kamper. Overblikk, hender og meget god. 25 assist og 12 mål lar seg høre for et lag som ikke kom til sluttspill.
Murphy: Var de 37 poengene til Hurley imponerende så kan vi legge til de 46 poengene til Murphy. 31 assist og 15 mål sier en hel del. Spilleskikkelig, godt skudd, tempo og egentlig en komplett forward i getligaen. Meget god.
Niskakangas: 23 mål!! Delt 3. plass i ligaen på toppscorerlisten. Mannen bak en rekke gode enkeltmannsprestasjoner og han er en meget god sniper. Gode håndledd, frekke finter og bra fart på jerna. Har skrevet under toårsavtale med Stjernen og Narvik skal slite med å erstatte han.
Falk Larssen: Nr 2 på toppscorerlista til Narvik. Er 23 år og har tatt nivået med storm. 30 poeng og 18 mål i sin første hele sesong i en av topprekkene i en Getliga-klubb. Dette er en spiller som er klar for sitt neste steg og han har signert for Sparta kommende sesong. Nok en spiller det blir vanskelig å erstatte for Narvik.
Byrkjeland: Nok en 23-åring som klarte seg svært godt i sin første sesong i Getligaen. 28 poeng fordelt på 5 mål og 23 assist. Viktig for Narvik at han ble med videre og vil kanskje få en enda større rolle til neste år. Blir spennende å følge utvikling og jeg tipper at denne spilleren tar nok et stort steg neste år.
Nordlund: 9 mål og 15 assist. Gjorde sine saker svært godt også han. Havnet natrulig nok i rekke bak de andre importene, men leverte over all forventning ut ifra det jeg hadde sett for meg før sesongen.
Engesveen: 7 mål og 5 assist. Har skrevet under for Gjøvik til neste år. Dette synes jeg er leit da jeg mener han er god nok for Getligaen og kunne ha tilført de lagene på nedre halvdel en god del. Har spilt for Lillehammer i ungdomsårene og jeg gjetter på at tilknytting til hjembyen og totalpakka spiller inn her.
Totalt sett en kjempepositiv sesong for Narvik. Forholdsvis godt med folk i Nordkraft arena, mange gode resultater og absolutt ingen kasteball.
Vi venter i spenning på de siste lagene !

Post Reply