Kamptråd 14. okt 2021

Post Reply
sorum

Kamptråd 14. okt 2021

Post by sorum »

14.10.2021 18:00 Oilers - Frisk Asker Elite

14.10.2021 18:30 Lillehammer Elite - Manglerud Star Elite

14.10.2021 18:30 Storhamar Elite - Ringerike

14.10.2021 18:30 Sparta Elite - Grüner

14.10.2021 19:00 Stjernen Elite - Vålerenga Elite (TV 2 Sport 1)

Tabellen https://www.hockey.no/live/Standings?da ... 6&teamid=0

Poengligaen https://www.hockey.no/live/Statistics/P ... 6&teamid=0

Keepere https://www.hockey.no/live/Statistics/G ... 6&teamid=0

MaxDelt

Re: Kamptråd 14. okt 2021

Post by MaxDelt »

Her kan det fort bli bare hjemmeseire!

Ramp

Post by Ramp »

Oilers - Frisk Asker Elite: 5-3
Lillehammer Elite - Manglerud Star Elite: 7-2
Storhamar Elite - Ringerike: 4-1
Sparta Elite - Grüner: 2-1
Stjernen Elite - Vålerenga Elite: 3-2

sorum

Post by sorum »

For VIF blir det en liten tentamen i bortekampen mot serieleder Stjernen. Taper de kampen kan de være 9 poeng bak. Vinner de er de bare 3 poeng bak. VIF er uten Sundberg (karantene) og Oppøyen er usikker etter en smell mot hodet (uhell) sist torsdag mot Gruner. To energispillere som VIF kommer til å savne.

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

Tentamen for VIF og eksamen for Stjernen. Med det så mener jeg: VIF trenger virkelig poengene for å være med helt der oppe. VIF har vært fryktelig ustabile og variert veldig i spillet sitt. Keeperplassen har vært er utfordring så langt og ingen av keeperne har levert på toppnivå. Olimb og Partanen har levert meget solid offensivt og de har helt klart kvaliteter til å Slå Stjernen.

For Stjernen sin del er dette virkelig en kamp for å befeste seg som et topplag. Med seier her vil de garantert få en større luke til minst to av de andre antatte topplagene. Stavanger eller Frisk og VIF da naturligvis. Skal Stjernen være med helt der oppe trenger man å vinne disse kampene på hjemmebane. Hvis Stjernen vinner denne har de også slått den største gullfavoritten to ganger på like
mange kamper. Det er sterkt!

SimenL

Post by SimenL »

Oilers-Frisk Asker 3-2
Lillehammer-MS 5-2
Storhamar-Ringerike 5-1
Sparta-Gruner 3-0
Stjernen-Enga 5-3

sorum

Post by sorum »

sorum

Post by sorum »

Ole Einar Engeland Andersen om kampen

https://www.tv2.no/sport/14287301/

Slasher

Post by Slasher »

Da er iallefall Bovim og Morley tilbake i Frisk-troppen. Mangler med andre ord "bare" Hampus, Medby, Dokken og Opsahl nå. Frisk har hatt et helvetes program i det siste, med mye slitasje og dårlige resultater, men Oilers er riktig lag å reise seg mot. Håper på Fayen i mål, da jeg synes han har levert best i år. Dahlberg har disse periodene sine da han er helt umulig å score på, men den perioden har han ikke nå.

https://www.friskaskerhockey.no/artikel ... 3pUUonP3_o

daggen

Post by daggen »

Slasher wrote:
Thu Oct 14, 2021 3:53 pm
Da er iallefall Bovim og Morley tilbake i Frisk-troppen. Mangler med andre ord "bare" Hampus, Medby, Dokken og Opsahl nå. Frisk har hatt et helvetes program i det siste, med mye slitasje og dårlige resultater, men Oilers er riktig lag å reise seg mot. Håper på Fayen i mål, da jeg synes han har levert best i år. Dahlberg har disse periodene sine da han er helt umulig å score på, men den perioden har han ikke nå.

https://www.friskaskerhockey.no/artikel ... 3pUUonP3_o
Imponerende av Frisk og vinne med så mange skader. Bovim spilte løper i siste periode da Vold ble skadet, får håpe det ikke er alvorlig....Må også si at det er meget sterkt av Frisk og ha scoret flest mål i ligaen med Hampus og Medby ut i veldig mange kamper, da de som regel pleier å bidra sterkt fremover på banen. Når det er sagt så ser Frisk fryktelig svake og lette ut bakover på banen. Med et overskudd på mellom 180.000 og 300.000 kroner fra CHL spill og importplass ledig håper jeg at det blir hentet en back som kan ta styringen og kontroll bakover hos Frisk. Hvis det blir hentet og skadesituasjonen blir bedre kan Frisk blir farlige i ett sluttspill tror jeg.

Pellechinos

Post by Pellechinos »

Må si Grüner imponerer til tider i Sparta Amfi. Spesielt i 2 periode er de gode. Og denne Papillon i mål er jo et kupp!

MaxDelt

Post by MaxDelt »

Imponerte gjorde ikke ligaens Prygelknabe (M/S) i Eidsiva! De har så langt to (!) poeng - tatt mot nettopp Lillehammer i 1. runde...! Skrekkelig formkurve.

Selv om Lillehammer vant stort (7-1), imponerte de heller ikke. Sloppy in defence!
Last edited by MaxDelt on Thu Oct 14, 2021 10:09 pm, edited 2 times in total.

Slasher

Post by Slasher »

Var innom alle matchene, unntatt LIK-MS,underveis i dag. Synes Frisk er heldige og gode som drar i land en seier i DNB-arena. Ble straffet ekstremt hardt i PP, og slapp inn mål i de tre første undertallene. Litt surt at to av disse så veldig billige ut, så Oilers var faktisk litt heldige som ikke ble reist ifra tidlig. Uansett, Frisk fant veien til mål, og det er jo tross alt det som gjelder. To ny skader passer som vanlig helt perfekt...

Sparta og Grüner så jeg bare siste periode av. Der synes jeg Grüner var helt på høyde med hjemmelaget, Brandt en straffe, og hadde to 'alene-mot-keeper' pluss et overtall der de tok ut keeper og spilte 6 mot 4. Ikke det at det var spesielt godt spill, men mulighetene for poeng var innen rekkevidde.

Jeg så førsteperiode fra Hamar. Ringerike spilte smart, og ventet av spill til sjansene bød seg. Selv om Storhamar scora i første PP, fikk de svart med en scoring med en gang, og gikk forholdsvis fort opp i ledelse. Det gir jo boost og selvtillit, og da er underdogs som Ringerike vriene å spille mot.

I Stjernehallen så jeg mest andre og store deler av sisteperiode. Ser to veldig solide lag og mye bra prestasjoner. At VIF klarte å hente inn 0-2 til seier på tampen der er veldig sterkt. Haneborg med blemme i sudden mistet et poeng for serielederen. Hører det ble noen backskader her, og så Andersen gikk i garderoben haltende etter 3 etter knetaklingen fra Brekke Henriksen. Noen som vet noe om status her?

MaxDelt

Post by MaxDelt »

Kanskje noe av forklaringen på at Lillehammer ikke spilte bra i forsvar, står i GD:

"Backen Teemu Vuorisalo måtte gi seg tidlig i kampen med en skade. Ifølge HockeyLive spilte han kun ett minutt og elleve sekunder.

– Det er litt tidlig å si hva det er med Teemu. Selvsagt er vi litt bekymret for skadesituasjonen på backsiden, men vi håper alle kommer tilbake snart.

– Hvordan skade er det snakk om?

– Jeg vet ikke, vi må prate med legen i morgen."

Bekkevold

Post by Bekkevold »

Kjedelig når 1x spiller er forklaringen på at et lag sliter defensivt. 22 mann i kamptroppen.

MaxDelt

Post by MaxDelt »

Du må lese litt bedre før du prøver å være morsom. Jeg skrev... "Noe av forklaringen" Ikke forklaringen!!!!
Muligens du ikke har fått med deg at Lillehammer allerede har et "tynt" Backkorps på 7 stk. som kanskje ikke er de mest merriterte i utg.pkt.
I tillegg var Fosse ute før kampen. Og da når de da mister Teemu tidlig i kampen... Kan det være dråpen som gjør at de funker dårlig defensivt.
Det er ikke verre enn som så...
Så du kampen?

Post Reply