OL-kvalifisering 26. - 29. august

Bigbrother

Re: OL-kvalifisering 26. - 29. august

Post by Bigbrother »

Fjella wrote:
Sat Aug 28, 2021 8:47 am
Statistikken syner at Noreg har eit godt grep på Danmark. Målskilnaden er 70-43 i vår favør på 17 kampar.
Men statistikken lyg, for dei siste tre møta har endt med tap for Noreg, i 2015, 2016 og 2018. Målskilnaden på desse tre kampane er 1-10. Aldri har Danmark vore større favirittar. Aldri har dei hatt eit betre lag etter det ei sjølve seier og etter det som papira også viser.

Trøysta er at det skal spelast fyrst før vi kan kåra ein vinnar og ein OL-deltakar.
Norge har stadig et godt sammenspillet hold, selvom i også som Danmark mangler vigtige spillere.
Norge er kendt for at være et stærkt kollektiv, arbejde hårdt og have en stærk defensiv. Får Norge et hurtigt mål bliver det svært for Danmark. Og hvem ved med Mats, han kan jo spille en klassekamp sammen med jeres målmand, som også er dygtig.
Nøglen for Norge må være tålmodighed, undgå udvisninger og hårdt arbejde.

Danmark er fysisk stærke med dette hold, Norge plejer at kunne overmatche Danmark fysisk, det tror jeg ikke sker denne gang. Bliver Norge for aggressive mod de skøjtestærke danskere, kan det give Danmark powerplay. Der har vi spillere som Ehlers, Bjorkstrand, Blichfeld, N. Jensen og M. Lauridsen med gode skud samt KHLs bedste PP back.
Og på centerpladsen med erfarne Frans, som vandt 75% af sine FOs mod Slovenien med mange mod Kopitar samt Regin og True. 3 spillere som er solide tovejs centere som arbejder over 60 meter.

Det bliver spændende at se, tror Norge vil give værdig modstand. Nogen gange slår vilje talent!

sorum

Post by sorum »

Vedr Patrick (fra h-a.no )

Patrick Thoresen (37) forteller at det er hans egen smertegrense som avgjør om han vil bli å finne i Norges tropp mot Danmark søndag.

– Det er frustrerende. Det er dette jeg har først og fremst har trent for i sommer og hatt en plan for. Nemlig det å være best mulig forberedt til disse kampene. Men det har det på en måte ikke gått helt sånn, med tanke på at jeg fikk meg en trøkk mot Latvia. Det er frustrerende. Det er ordet jeg kan bruke, sier han.

Hockeyspillere ønsker sjelden å avsløre hva som holder dem borte fra isen.

Og det er også tilfelle da HA-sporten spør 37-åringen om hva som plager ham.

– Det var det, da, sier han hemmelighetsfullt.

– Vi jobber på spreng for å forsøke å få meg klar. Vi har ikke tatt noen avgjørelse om kampen i morgen ennå. Vi er ikke kommet så langt i prosessen. Det har vært for vondt, sier han.

Fredag gikk Mats Zuccarello av isen etter 40 minutters spill.

Landslagssjef Petter Thoresen sa etter kampen at det var fordi Norge ikke ønsket å ta noen risiko med ham – etter at han hadde fått en liten kjenning.

Da HA-sporten spør Patrick om Zuccarellos skadesituasjon vil ha noe å si for om 37-åringen klarer å presse seg til spill, ler han det hele bort.

– Mats ble benka i går, så han er nok sikkert klar igjen, gliser han.

Bigbrother

Post by Bigbrother »

sorum wrote:
Sat Aug 28, 2021 1:21 pm
Vedr Patrick (fra h-a.no )

Patrick Thoresen (37) forteller at det er hans egen smertegrense som avgjør om han vil bli å finne i Norges tropp mot Danmark søndag.

– Det er frustrerende. Det er dette jeg har først og fremst har trent for i sommer og hatt en plan for. Nemlig det å være best mulig forberedt til disse kampene. Men det har det på en måte ikke gått helt sånn, med tanke på at jeg fikk meg en trøkk mot Latvia. Det er frustrerende. Det er ordet jeg kan bruke, sier han.

Hockeyspillere ønsker sjelden å avsløre hva som holder dem borte fra isen.

Og det er også tilfelle da HA-sporten spør 37-åringen om hva som plager ham.

– Det var det, da, sier han hemmelighetsfullt.

– Vi jobber på spreng for å forsøke å få meg klar. Vi har ikke tatt noen avgjørelse om kampen i morgen ennå. Vi er ikke kommet så langt i prosessen. Det har vært for vondt, sier han.

Fredag gikk Mats Zuccarello av isen etter 40 minutters spill.

Landslagssjef Petter Thoresen sa etter kampen at det var fordi Norge ikke ønsket å ta noen risiko med ham – etter at han hadde fått en liten kjenning.

Da HA-sporten spør Patrick om Zuccarellos skadesituasjon vil ha noe å si for om 37-åringen klarer å presse seg til spill, ler han det hele bort.

– Mats ble benka i går, så han er nok sikkert klar igjen, gliser han.
Selvfølgelig spiller begge to mod Danmark. Det er bare en omgang fjeldabe bluf, at sige andet 😀

Slasher

Post by Slasher »

Bigbrother wrote:
Sat Aug 28, 2021 4:57 pm
Selvfølgelig spiller begge to mod Danmark. Det er bare en omgang fjeldabe bluf, at sige andet 😀
:twisted:

Bigbrother

Post by Bigbrother »

Hvad er der med ham Zuccarello? Ehlers er da en meget bedre hockeyspiller.

MaxDelt

Post by MaxDelt »

Vi må nok score mer enn 3 mål for å vinne denne kampen. Danmark er skarpe foran, og vi er relativt dårlig defensivt. Backene må være helt på topp hvis vi skal ha en sjanse...! Framover er det bra💪

Tror det er viktig at Thoresen (hvis han spiller), Kåsastul, Lesund og Martinsen går foran og trykker til noe jævlig i starten slik at Rødpølsene går sure! Vi må starte slik vi gjorde mot Slovenia de første 10 minuttene...

Bigbrother

Post by Bigbrother »

MaxDelt wrote:
Sun Aug 29, 2021 9:58 am
Vi må nok score mer enn 3 mål for å vinne denne kampen. Danmark er skarpe foran, og vi er relativt dårlig defensivt. Backene må være helt på topp hvis vi skal ha en sjanse...! Framover er det bra💪

Tror det er viktig at Thoresen (hvis han spiller), Kåsastul, Lesund og Martinsen går foran og trykker til noe jævlig i starten slik at Rødpølsene går sure! Vi må starte slik vi gjorde mot Slovenia de første 10 minuttene...
Pas på med den taktik, det kan koste udvisninger og Danmark har verdensklasse powerplayspillere.

Slasher

Post by Slasher »

Bigbrother wrote:
Sun Aug 29, 2021 8:34 am
Hvad er der med ham Zuccarello? Ehlers er da en meget bedre hockeyspiller.
Ehlers går det greit, Ehler?

AMK79

Post by AMK79 »

Jeg gleder meg til dette er over. uutholdelig.

sorum

Post by sorum »

Thoresen er innmeldt i dag. Kan ikke bety annet enn at han er klar for spill !

https://www.iihf.com/pdf/899/ihm8990nor_33_3_0_nor

Bigbrother

Post by Bigbrother »

sorum wrote:
Sun Aug 29, 2021 12:59 pm
Thoresen er innmeldt i dag. Kan ikke bety annet enn at han er klar for spill !

https://www.iihf.com/pdf/899/ihm8990nor_33_3_0_nor
Uhhh, danskerne ryster i bukserne nu :D

Slasher

Post by Slasher »

Danskene virker overrasket. Helt blodfattig og dårlig samspill. Synd Norge ikke har klart å utnytte dette, da vi har hatt solid spille- og sjansemessig overtak. Klart godkjent av Norge etter en periode. Virker som de har mye mer sprut og vilje.

Bigbrother

Post by Bigbrother »

Dommerne hjælper Norge, de får lov at lave Late Hit flere gange.

Slasher

Post by Slasher »

...og slahingen på Thoresen var innafor, mener du?

Slasher

Post by Slasher »

En mer jevn andreperiode, der begge lag har hatt plenty sjanser. Spesielt var overtall heftige begge veier. Gode keepere har holdt burene rene, men når Danmark får sine tredje mulighet alene mot Haukeland så måtte den til slutt sitte. Fremdeles helt åpent her. Synes Norge spiller veldig bra i 5 mot 5.

Bigbrother

Post by Bigbrother »

Norge bliver trætte nu og så er der plads til Ehlers og Bjorkstrand.
Danmark burde have ført med 3 mål efter denne periode

Slasher

Post by Slasher »

Norge scorer ikke mål, så da er det greit med tap. Men dette Danske laget var virkelig en flau bris. Med litt flyt hadde dette vippet Norges vei.

AMK79

Post by AMK79 »

Gratulerer til Danmark. Men dette var litt flaut. Vi har hørt om dette danske drømmeholdet i åresvis og så er dette det. Norge førte spillet i tre perioder. Hadde vi fått første målet så hadde DK vært ferdige. Og nå er vi bedre på U16/18/20 så våre danske venner får nyte denne midlertidige seieren.

Fjella

Post by Fjella »

AMK79 wrote:
Sun Aug 29, 2021 7:01 pm
Gratulerer til Danmark. Men dette var litt flaut. Vi har hørt om dette danske drømmeholdet i åresvis og så er dette det. Norge førte spillet i tre perioder. Hadde vi fått første målet så hadde DK vært ferdige. Og nå er vi bedre på U16/18/20 så våre danske venner får nyte denne midlertidige seieren.
Ja, la dei berre få nyte det, men dette ser stygt ut for oss. Vi opplevde det fjerde tapet på rad, og det står 1 - 12 i målskilnad på desse fire kampane.

Bigbrother

Post by Bigbrother »

Godt kæmpet af Norge, men alligevel ikke nok når man møder et klassehold som Danmark.
Det der kendetegner klassehold er jo, at de også kan vinde på mindre gode dage. :D

Bigbrother takker af for nu, det har været en fornøjelse fjeldaber :twisted:

Svinne

Post by Svinne »

Jeg synes Norge gjør en god kamp. Enorm innsats og presset danskene gjennom store deler av kampen. Er egentlig positivt overrasket over hvordan laget har fungert og presentert både her og i VM. Er nødt å gi PT kred for det. Haukeland er solid i mål - Lesund en bauta i forsvar og Lilleberg imponerer og kommer til å ta SHL med storm - veteranene i angrepsrekkene holder koken og Martinsen viser at poengfangst i FK er et dårlig parameter på hva som skal til for å gjøre en god jobb på dette nivået. Nå må vi la flere unge få komme til fram mot VM.

Pellechinos

Post by Pellechinos »

Henger meg på ang Lilleberg. Det er en fremtidig klasseback for Norge. Med han Holm i USA, Kåsa og Krogdahl ser det faktisk MYE LYSERE ut noen kanskje hadde drømt om defensivt. Det vi må jobbe med nå er å få frem poengspillere på internasjonalt nivå. Der sliter vi fortsatt. Men alt i alt positivt overrasket.

tiger_n

Post by tiger_n »

Svinne wrote:
Sun Aug 29, 2021 9:06 pm
Jeg synes Norge gjør en god kamp. Enorm innsats og presset danskene gjennom store deler av kampen. Er egentlig positivt overrasket over hvordan laget har fungert og presentert både her og i VM. Er nødt å gi PT kred for det. Haukeland er solid i mål - Lesund en bauta i forsvar og Lilleberg imponerer og kommer til å ta SHL med storm - veteranene i angrepsrekkene holder koken og Martinsen viser at poengfangst i FK er et dårlig parameter på hva som skal til for å gjøre en god jobb på dette nivået. Nå må vi la flere unge få komme til fram mot VM.
Ikke uenig, men er vel på sin plass å nevne at på begge mål er det Lesund som er ute av posisjon...

Pucky

Post by Pucky »

tiger_n wrote:
Sun Aug 29, 2021 9:46 pm
Svinne wrote:
Sun Aug 29, 2021 9:06 pm
Ikke uenig, men er vel på sin plass å nevne at på begge mål er det Lesund som er ute av posisjon...
Den siste scoringa der til Ehlers, der Lesund sparker pucken først, der er han vel nokså uheldig vil jeg si.

AMK79

Post by AMK79 »

Pellechinos wrote:
Sun Aug 29, 2021 9:29 pm
Henger meg på ang Lilleberg. Det er en fremtidig klasseback for Norge. Med han Holm i USA, Kåsa og Krogdahl ser det faktisk MYE LYSERE ut noen kanskje hadde drømt om defensivt. Det vi må jobbe med nå er å få frem poengspillere på internasjonalt nivå. Der sliter vi fortsatt. Men alt i alt positivt overrasket.
Helt enig. Jeg tror vår neste eksport på forwardssiden blir Eskild Bakke Olsen.

Ellers må jeg si at Olden så usedvanlig bra ut. Muligens for sent men kan vi håpe på et lite gjennombrudd der nå?

Pellechinos

Post by Pellechinos »

AMK79 wrote:
Sun Aug 29, 2021 10:25 pm
Pellechinos wrote:
Sun Aug 29, 2021 9:29 pm
Helt enig. Jeg tror vår neste eksport på forwardssiden blir Eskild Bakke Olsen.

Ellers må jeg si at Olden så usedvanlig bra ut. Muligens for sent men kan vi håpe på et lite gjennombrudd der nå?
Enig i at Olden så frisk ut. Samtidig ble det vel en smultring i målprotokollen? Valkvæ var iskald. 0+0 inkludert PP tid. Trettenes også 0+1. Jeg føler vi har mange som jobber hardt og er gode uten puck. Men vi har knapt spillere utenom Zucca og Olimb's som faktisk er gode med puck også. Dessverre. Selv om Rosselli overrasker stort i det offensive spillet i denne turneringen, så er ikke han en spillertype vi burde være avhengig av i det offensive spillet.

Men vi har kanskje noe på gang med Bakke Olsen, Noer og Haglund Mathisen ( som jeg har trua på. Målscorer med god størrelse)

elvis1

Post by elvis1 »

Var på stadion, men har sett en del i reprise nå. Synes vi er heeelt på høyden, om ikke bedre, enn dette danske drømmelaget. Jækla trist at vi går av isen uten mål. Danskene gode bakover, men vi klarer likevel å skape nok til å score to-tre mål. Trettenes i første der er jo heeeelt blank. Utrolig.

Jágrmeister

Post by Jágrmeister »

Enormt kjipt med norsk tap i dag, men får vel heller være glad på konas vegne (som er dansk). Får vel også være glade på Frans Nielsen, Sebastian Dahm, Peter Regin og Julian Jakobsens vegne, som hadde siste sjanse til å gå til OL.

Syntes Norge spilte bra, men hadde ikke hellet med seg i dag. Selv om det er ting som må bli bedre, så er det også mye positivt å se i laget for fremtiden, som ikke var der for bare noen år siden. Ny sjanse igjen i 2024.

johnpx

Post by johnpx »

Fikk dessverre ikke med meg alt. Men har lest allt her inne nå.

Deres som var der , tror dere vi klart kommet til OL med Bonsa og Holös med. En frisk Thoresen og en Zucca i bedre form?
Vanskelig og si så klart men det föles sån. Vi her uheldige.

Og så klart att vi har problem og score mål.

Slasher

Post by Slasher »

johnpx wrote:
Mon Aug 30, 2021 10:38 pm
... tror dere vi klart kommet til OL med Bonsa og Holös med. En frisk Thoresen og en Zucca i bedre form?

Problemet med sånne eventualiteter er at de også må gjelde for motstanderlaget. Danmark også har frafall og spillere som sikkert ikke var på topp i denne matchen. Men slik matchen var, så var det såpass mange muligheter og nestensjanser og avgjørende utvisninger som ikke ble dømt at vi kunne fint vunnet dette oppgjøret med det mannskapet vi hadde, om de bare hadde hatt stang inn istedet for stang ut. Trettenes på blank kasse, Zucca hadde en gigantsjanse og vi hadde skudd i stanga osv. Utvisningen som ikke ble dømt på slashingen på Thoresen ville gitt 5 mot 3 mulighet på stillingen 0-0. Her var vi både uheldige og udyktige som ikke klarte å dra denne i land. At Danmark ikke satte flere på oss var også litt heldig, så med mer flyt kunne de punktert matchen tidligere også.

johnpx

Post by johnpx »

Slasher wrote:
Mon Aug 30, 2021 11:39 pm
johnpx wrote:
Mon Aug 30, 2021 10:38 pm
... tror dere vi klart kommet til OL med Bonsa og Holös med. En frisk Thoresen og en Zucca i bedre form?

Problemet med sånne eventualiteter er at de også må gjelde for motstanderlaget. Danmark også har frafall og spillere som sikkert ikke var på topp i denne matchen. Men slik matchen var, så var det såpass mange muligheter og nestensjanser og avgjørende utvisninger som ikke ble dømt at vi kunne fint vunnet dette oppgjøret med det mannskapet vi hadde, om de bare hadde hatt stang inn istedet for stang ut. Trettenes på blank kasse, Zucca hadde en gigantsjanse og vi hadde skudd i stanga osv. Utvisningen som ikke ble dømt på slashingen på Thoresen ville gitt 5 mot 3 mulighet på stillingen 0-0. Her var vi både uheldige og udyktige som ikke klarte å dra denne i land. At Danmark ikke satte flere på oss var også litt heldig, så med mer flyt kunne de punktert matchen tidligere også.
Sån er det jo. Det var jo stang ut. Men kanskje like hvel mest positivt.

Og jeg vill ikke alltid ta det opp. Men alle hyller alltid keepersiden. Nå hadde Haukeland 3 kamper og 85,7 %.. Er det bra nok mot Slovenia , Korea og Danmark. Det synes jeg ikke. Langt derifra.

99% her inne har sikkert Haukeland som en bedre keeper en danske Dahm. Han hadde både i VM sist og nå i OL kvalikken 92,9.
Bare fakta dette. Og da ser vi hva som skjer!

tiger_n

Post by tiger_n »

johnpx wrote:
Wed Sep 01, 2021 1:11 am
99% her inne har sikkert Haukeland som en bedre keeper en danske Dahm. Han hadde både i VM sist og nå i OL kvalikken 92,9.
Det hjelper jo å ha spilt mot Norge mtp den prosenten da. Den fordelen har jo ikke Haukeland...

johnpx

Post by johnpx »

tiger_n wrote:
Wed Sep 01, 2021 12:05 pm
johnpx wrote:
Wed Sep 01, 2021 1:11 am
Det hjelper jo å ha spilt mot Norge mtp den prosenten da. Den fordelen har jo ikke Haukeland...
Jajo men det er de samme hver gang.

Slasher

Post by Slasher »

I følge TV2 er det en større sannsynlighet for at Kina blir kastet ut av OL, da deres lag er for dårlig. I såfall vil Norge, som øvers rankede land uten OL-plass, få plassen :-)

Jágrmeister

Post by Jágrmeister »

Ifølge IIHF-president Luc Tardif:
This question really arises for the men's team, not for the women's team [...] There are going to be games for the China team that will be overseen by an IIHF official and a decision will be made afterwards [...] Watching a team being beaten 15-0 is not good for anyone, not for China or for ice hockey. [...] If it is not possible for China, we need a plan B and it will be (decided) by the 'ranking' of Norway.
https://www.tv2.no/sport/14256863/
https://www.france24.com/en/live-news/2 ... ice-hockey

På en måte er det litt kjipt å kvalifisere seg som et wild card, på den andre siden, hvem faen bryr seg? OL er OL! :lol:

Og hvem vet? Danmark kom i fotball-EM 1992 utelukkende som wild card fordi Jugoslavia ble diskvalifisert - og vant turneringen. Ikke at Norge skulle kunne gjøre samme bragd, men hvem vet hva som skjer hvis Norge skulle få OL-plassen i stedet for Kina? :P

Pellechinos

Post by Pellechinos »

ALDRI I VERDEN om de høye herrer i IOC har baller nok til å kaste ut Kina fra noen gren i OL. Tardif og IIHF kan mene hva de vil. Her er det IOC som bestemmer. Og pampeveldet tør aldri noe slikt. Håper selvsagt jeg tar feil, all tid Kina sportslig ikke har noe i ishockeyturneringen å gjøre.

tiger_n

Post by tiger_n »

Jágrmeister wrote:
Mon Sep 27, 2021 11:58 pm
På en måte er det litt kjipt å kvalifisere seg som et wild card, på den andre siden, hvem faen bryr seg? OL er OL! :lol:
Kan ikke si meg enig i dette. Er enda verre om et lag som ikke er i nærheten sportslig kvalifisert skal stille kun fordi de er arrangørland. OL er et arrangement som skal samle de 12 beste av de beste og etter kvalifiseringen er Norge nettopp det 12te beste laget. Kina spiller normalt mot Israel, Spania og Australia...

Jágrmeister

Post by Jágrmeister »

Pellechinos wrote:
Tue Sep 28, 2021 2:15 am
ALDRI I VERDEN om de høye herrer i IOC har baller nok til å kaste ut Kina fra noen gren i OL. Tardif og IIHF kan mene hva de vil. Her er det IOC som bestemmer. Og pampeveldet tør aldri noe slikt. Håper selvsagt jeg tar feil, all tid Kina sportslig ikke har noe i ishockeyturneringen å gjøre.
Vel, ishockey er tross alt den viktigste idretten i vinter-OL, så litt innflytelse har de da. Hvem vet, det kan jo være at kineserne velger selv å trekke laget etter testkampene hvis resultatene er skuffende. En ting er å få delta i OL, men jeg tror ikke kineserne er nevneverdig interesserte i å bli ydmyket av Crosby, McDavid, MacKinnon, Matthews, Kane, Draisaitl og resten av NHL-stjernene til Canada, USA og Tyskland. Om det blir Verdun eller Stalingrad vet jeg ikke, men stygt blir det.
tiger_n wrote:
Tue Sep 28, 2021 12:02 pm
Er enda verre om et lag som ikke er i nærheten sportslig kvalifisert skal stille kun fordi de er arrangørland.
Nå hentydet jeg til det å kvalifisere seg som et wild card fremfor å kvalifisere seg på egen hånd. ;) Men jeg er ellers enig i at Kina rent kvalitetsmessig ikke fortjener OL-plassen. Sør-Korea klarte spilte tross alt i Divisjon I A og klarte å rykke opp til toppdivisjonen i 2017.

Pellechinos

Post by Pellechinos »

Er større sannsynlighet for det scenarioet at Kineserne trekker seg frivillig. Men om de ikke gjør det, så er de med garantert. Dessverre. De har selvsagt ingenting der å gjøre. Får håpe de ser det selv.

DonCherry

Post by DonCherry »

Pellechinos wrote:
Tue Sep 28, 2021 2:56 pm
Er større sannsynlighet for det scenarioet at Kineserne trekker seg frivillig. Men om de ikke gjør det, så er de med garantert. Dessverre. De har selvsagt ingenting der å gjøre. Får håpe de ser det selv.
Kina trekker seg. Eller IOC, sammen med IIHF, setter dem ut. Absolutt ingen er tjent med 0-25 kamper i et OL.

Norge har hatt litt flaks her. Det vil være rart om vi ikke kommer oss med.

Pellechinos

Post by Pellechinos »

Problemet er at Kina ikke tenker rasjonelt på mange måter. Å måtte treke seg fra en gren i mesterskap man selv arrangerer på hjemmebane bil jo være å anse som en nasjonal ydmykelse. Samme forsåvidt med stortap selvsagt. Jeg håper jo de trekker seg/fjernes. Men er jaggu ikke sikker siden dette er storpolitikk.

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

Veldig rart at en slik avgjørelse kommer så sent. Dette burde jo ha vært oppe og avgjort før kval-kampene.

Pellechinos

Post by Pellechinos »

Meget legitimt og godt poeng Røden.

johnpx

Post by johnpx »

Pellechinos wrote:
Fri Oct 01, 2021 10:11 pm
Problemet er at Kina ikke tenker rasjonelt på mange måter. Å måtte treke seg fra en gren i mesterskap man selv arrangerer på hjemmebane bil jo være å anse som en nasjonal ydmykelse. Samme forsåvidt med stortap selvsagt. Jeg håper jo de trekker seg/fjernes. Men er jaggu ikke sikker siden dette er storpolitikk.
Godt inlegg. Er enig. Jeg tror ikke dem gör det. Pga att det skulle göre dem svake. Dem taper heller 20-0 i tre kamper.

Norge vant vel 22-0 i b vm mot dem for 15 år siden eller noe sånt? Ikke er dem så mye bedre nå. Til tross for det Khl tullet.

Jágrmeister

Post by Jágrmeister »

johnpx wrote:
Fri Oct 01, 2021 11:28 pm
Norge vant vel 22-0 i b vm mot dem for 15 år siden eller noe sånt? Ikke er dem så mye bedre nå. Til tross for det Khl tullet.
Problemet med Kunlun er at laget knapt har hatt kinesiske spillere; siden 2016/17 har troppen bestått hovedsakelig av finner og russere, krydra med noen canadere, svenskere og tsjekkere. La oss ta en kikk på Kunlun (GP-G-A-P):
  • 2016/17: 3 kinesiske spillere (Tianxiang Xia GP 15-0-0-0; Guanhua Wang 1-0-0-0; Rudi Ying 25-0-0-0)
  • 2017/18: 0 kinesiske spillere
  • 2018/19: 2 kinesiske spillere (FW Rudi Ying 2-1-0-1; G Zehao Sun GP 2 SVS% 86.7% GAA 4.00), 1 naturalisert spiller (D Zach Yuen 35-1-1-2)
  • 2019/20: 0 kinesiske spillere, 6 naturaliserte spillere (FW Brandon Yip 50-15-16-31, D Brayden Jaw 1-0-0-0, FW Cory Kane 2019-20 61-4-6-10, FW Luke Lockhart 60-13-3-16, FW Sam Hu (født i Beijing men statsborgerskap usikker), 1-0-0-0, D Mikaël Tam 11-0-0-0)
  • 2020/21: 0 kinesiske spillere, 6 naturaliserte spillere (FW Luke Lockhart 53-11-10-21, FW Cory Kane 16-3-3-6)
  • 2021/22: 8 kinesiske spillere (G Pengfei Han, D Zimeng Chen, D Ruinan Yan, FW Jianing Guo, FW Xudong Xiang, FW Juncheng Yan, FW Rudi Ying, FW Zesen Zhang), 7 naturaliserte spillere (D Victor Bartley, D Mikaël Tam, D Zach Yuen, FW Cory Kane, FW Luke Lockhart, FW Greg Squires, FW Brandon Yip)
Kunlun er pr. dags dato nederst på tabellen med 6 poeng etter 12 spilte kamper, og det er stort sett kun de naturaliserte spillerne som har produsert - og ikke særlig mye heller. Det ser litt bedre ut for flere av spillerne i farmerligaen VHLs KRS-BSU Beijing, men hverken KRS-BSU Beijing eller Tsen Tou Jilin har spilt i VHL siden den avbrutte 2019/20-sesongen. Og da endte KRS-BSU Beijing på 31. plass av 34, mens Tsen Tou Jilin endte sist.

Noe overfladisk analyse, så det er sikkert svakheter her, men det ser bare ikke ut til at de har et særlig sterkt lag. Og KHL-satsingen har i hvert fall ikke styrket produksjonen av egne spillere, som Kasakhstan og Hviterussland vil de være avhengige av leiesoldater. Men tida får vise om det er dem eller Norge som står overfor Patrick Kane og co. ved første dropp 10. februar.

johnpx

Post by johnpx »

Jágrmeister wrote:
Sat Oct 02, 2021 12:49 am
johnpx wrote:
Fri Oct 01, 2021 11:28 pm
Problemet med Kunlun er at laget knapt har hatt kinesiske spillere; siden 2016/17 har troppen bestått hovedsakelig av finner og russere, krydra med noen canadere, svenskere og tsjekkere. La oss ta en kikk på Kunlun (GP-G-A-P):
  • 2016/17: 3 kinesiske spillere (Tianxiang Xia GP 15-0-0-0; Guanhua Wang 1-0-0-0; Rudi Ying 25-0-0-0)
  • 2017/18: 0 kinesiske spillere
  • 2018/19: 2 kinesiske spillere (FW Rudi Ying 2-1-0-1; G Zehao Sun GP 2 SVS% 86.7% GAA 4.00), 1 naturalisert spiller (D Zach Yuen 35-1-1-2)
  • 2019/20: 0 kinesiske spillere, 6 naturaliserte spillere (FW Brandon Yip 50-15-16-31, D Brayden Jaw 1-0-0-0, FW Cory Kane 2019-20 61-4-6-10, FW Luke Lockhart 60-13-3-16, FW Sam Hu (født i Beijing men statsborgerskap usikker), 1-0-0-0, D Mikaël Tam 11-0-0-0)
  • 2020/21: 0 kinesiske spillere, 6 naturaliserte spillere (FW Luke Lockhart 53-11-10-21, FW Cory Kane 16-3-3-6)
  • 2021/22: 8 kinesiske spillere (G Pengfei Han, D Zimeng Chen, D Ruinan Yan, FW Jianing Guo, FW Xudong Xiang, FW Juncheng Yan, FW Rudi Ying, FW Zesen Zhang), 7 naturaliserte spillere (D Victor Bartley, D Mikaël Tam, D Zach Yuen, FW Cory Kane, FW Luke Lockhart, FW Greg Squires, FW Brandon Yip)
Kunlun er pr. dags dato nederst på tabellen med 6 poeng etter 12 spilte kamper, og det er stort sett kun de naturaliserte spillerne som har produsert - og ikke særlig mye heller. Det ser litt bedre ut for flere av spillerne i farmerligaen VHLs KRS-BSU Beijing, men hverken KRS-BSU Beijing eller Tsen Tou Jilin har spilt i VHL siden den avbrutte 2019/20-sesongen. Og da endte KRS-BSU Beijing på 31. plass av 34, mens Tsen Tou Jilin endte sist.

Noe overfladisk analyse, så det er sikkert svakheter her, men det ser bare ikke ut til at de har et særlig sterkt lag. Og KHL-satsingen har i hvert fall ikke styrket produksjonen av egne spillere, som Kasakhstan og Hviterussland vil de være avhengige av leiesoldater. Men tida får vise om det er dem eller Norge som står overfor Patrick Kane og co. ved første dropp 10. februar.
Ja du ser der. Jeg husker ikke hva grunnen till ett kinesisk khl lag var fra starten. Men det må jo ha vaert med tanke på OL også. För og pröve og få frem spillere og intresse. Men ingenting har skjedd.
Dem hade vel ikke en gang spilt landskamp på 2 år? Bare det bör vaere nok.

tiger_n

Post by tiger_n »

johnpx wrote:
Sat Oct 02, 2021 1:00 am
Ja du ser der. Jeg husker ikke hva grunnen till ett kinesisk khl lag var fra starten. Men det må jo ha vaert med tanke på OL også. För og pröve og få frem spillere og intresse. Men ingenting har skjedd.
Dem hade vel ikke en gang spilt landskamp på 2 år? Bare det bör vaere nok.
Det å etablert lag i KHL har ingen ting med nasjonal rekruttering å gjøre, det er ene og alene et tiltak disse landene gjør for å kunne være interessante for importer som har lyst på et ol eller vm. Hadde iihf faktisk krevd deltagelse i en ekte nasjonal liga og ikke verdens nest beste INTERnasjonale liga så hadde nok lag som Kazakhstan og Sør-Korea ikke vært i nærheten av et A-vm.

Pellechinos

Post by Pellechinos »

Er nok riktig det som skrives over. At det nok ikke har med nasjonal rekruttering, men snarere internasjonal rekruttering. De har jo hentet mange Nordamerikanere med Kinesisk bakgrunn. Typ Foo brødrene, Brandon Yip, tidligere Sparta back Mikael Tam og Zach Yuen.

Problemet dems er at dette ikke er spillere med høyt internasjonalt snitt. Så sånn sett har de nok feilet.

tiger_n

Post by tiger_n »

Tja, en kan jo se det som at heldigvis er disse litt i stil med Italia der de som naturaliseres hovedsaklig er de med historiske relasjoner til landet. Det er i det minste et lite pluss...

johnpx

Post by johnpx »

Pellechinos wrote:
Sat Oct 02, 2021 8:16 pm
Er nok riktig det som skrives over. At det nok ikke har med nasjonal rekruttering, men snarere internasjonal rekruttering. De har jo hentet mange Nordamerikanere med Kinesisk bakgrunn. Typ Foo brødrene, Brandon Yip, tidligere Sparta back Mikael Tam og Zach Yuen.

Problemet dems er at dette ikke er spillere med høyt internasjonalt snitt. Så sånn sett har de nok feilet.
Spiller disse for de kinesiske landslaget?

Post Reply