Vålerenga - Lagbygge og rykter 2021/2022

tiger_n

Re: Vålerenga - Lagbygge og rykter 2021/2022

Post by tiger_n »

Slasher wrote:
Wed May 12, 2021 7:30 pm
Jeg vil mene det er syltynt å sette Sørvik på en liste over VIF-utviklet junior. Han var 19,5 år da han gikk til VIF, og var relativt godt utviklet allerede da han gikk fra Furuset. Han hadde da allerede rundt 90 matcher i Get, og det var flere klubber som var ute etter han da.
Stemmer jo det, var jo der han, Dokken og Rosseli ble gitt sjansen det da Furuset var på vei mot buklanding. Så stryk de også, ser Rosseli hadde 20p på 44 matcher for Furuset som U18 spiller der... Da har du jo vist du kan levere...

Pellechinos

Post by Pellechinos »

Slasher wrote:
tiger_n wrote:
Wed May 12, 2021 8:44 am
Summa summarum, stryk Søberg fra denne lista. Karetrud og Sørvik er vel de to som står seg.
Jeg vil mene det er syltynt å sette Sørvik på en liste over VIF-utviklet junior. Han var 19,5 år da han gikk til VIF, og var relativt godt utviklet allerede da han gikk fra Furuset. Han hadde da allerede rundt 90 matcher i Get, og det var flere klubber som var ute etter han da.

Men dette er egentlig en dum debatt. Poenget må jo være akkurat nå, og med Roy som coach. Og det store spørsmålet er jo hvor stor andel av alle unge talenter klubben klarer å foredle til fullverdige eliteserie-spillere. Med en såpass bra junioravdeling står det jo ikke på tilgangen på unge spillere. Er Vålerenga selv fornøyd med resultatet er det jo ingenting å diskutere. Jeg ville dog vært noe misfornøyd med dagens variant.

Hvorfor er det en dum debatt når Vålerenga selv mener de er gode på utvikling av unge spillere, når fakta tilsier noe annet?

sorum

Post by sorum »

Slasher wrote:
tiger_n wrote:
Wed May 12, 2021 8:44 am
Summa summarum, stryk Søberg fra denne lista. Karetrud og Sørvik er vel de to som står seg.

Men dette er egentlig en dum debatt. Poenget må jo være akkurat nå, og med Roy som coach. Og det store spørsmålet er jo hvor stor andel av alle unge talenter klubben klarer å foredle til fullverdige eliteserie-spillere. Med en såpass bra junioravdeling står det jo ikke på tilgangen på unge spillere. Er Vålerenga selv fornøyd med resultatet er det jo ingenting å diskutere. Jeg ville dog vært noe misfornøyd med dagens variant.
Jeg har ikke sagt at Sørvik er VIF-utviklet junior. Jeg svarte på dette fra Pellechinos: "Det jeg ikke liker, er at de ofte snakker om at Vålerenga er en bra klubb for unge spillere. Det er det overhodet ikke. Det satses ikke på dem, allikevel selger de produktet sitt som at de gjør det". Jeg viser til at 11 spillere på dagens A-lag har spilt hockey i VIF siden junioralder. Åtte av dem har VIF som moderklubb. I tillegg var to VIF-juniorer med A-lagskontrakt utlånt til Grüner. Den ene, Halmrast, hadde trolig spilt for VIF hele sesongen hadde det ikke vært for at Sondre Olden ble tilgjengelig rett før seriestart, mye pga corona-situasjonen.

Hvordan klubbene bygger spillerstallene handler mye om økonomi og hvor mye eierne er villig til å satse. Har klubben penger satses det som oftest på etablerte spillere. At VIF nå har 11 spillere som har kommet inn fra junioralder er ikke få i antall hvis man sammenligner med andre klubber som har satset hardt for å vinne serie og NM. Når Storhamar vant i 2018 hadde de ni importspillere på isen i finalene (seks på kvota, tre utenom) og Hampus Gustafson på tribunen. Det var bare fem Storhamar-gutter på laget. Det inkluderer Skadsdammen og Hesbråten som kom til klubben som ungdom fra Kongsvinger. Når Oilers vant siste gang i 2017 var det med fire Stavanger-gutter på laget.

Hvis vi mener vi bør ha flere juniorer i FK-ligaen er det egentlig en veldig enkel løsning på det. Vi har bare 10 lag i ligaen, og det kan være inntil 60 utlendinger på kvota og ca 15 utenom kvota. Hvis vi i løpet av 2-3 år bestemmer at vi skal ha 12 lag i FK-ligaen får vi større utbredelse og flere unge spillere får sjansen. Vi kan i tillegg redusere kvota til fem. Til sammen vil det gi ca 40 flere norske spillere i ligaen.

DonCherry

Post by DonCherry »

sorum wrote:
Wed May 12, 2021 11:31 pm
Hvordan klubbene bygger spillerstallene handler mye om økonomi og hvor mye eierne er villig til å satse. Har klubben penger satses det som oftest på etablerte spillere. At VIF nå har 11 spillere som har kommet inn fra junioralder er ikke få i antall hvis man sammenligner med andre klubber som har satset hardt for å vinne serie og NM. Når Storhamar vant i 2018 hadde de ni importspillere på isen i finalene (seks på kvota, tre utenom) og Hampus Gustafson på tribunen. Det var bare fem Storhamar-gutter på laget. Det inkluderer Skadsdammen og Hesbråten som kom til klubben som ungdom fra Kongsvinger. Når Oilers vant siste gang i 2017 var det med fire Stavanger-gutter på laget.

Hvis vi mener vi bør ha flere juniorer i FK-ligaen er det egentlig en veldig enkel løsning på det. Vi har bare 10 lag i ligaen, og det kan være inntil 60 utlendinger på kvota og ca 15 utenom kvota. Hvis vi i løpet av 2-3 år bestemmer at vi skal ha 12 lag i FK-ligaen får vi større utbredelse og flere unge spillere får sjansen. Vi kan i tillegg redusere kvota til fem. Til sammen vil det gi ca 40 flere norske spillere i ligaen.
Jeg tar med første setning fra de to avsnittene gjengitt fra Sorum.
Hvordan klubbene bygger spillerstallene handler mye om økonomi og hvor mye eierne er villig til å satse.

Hvis vi mener vi bør ha flere juniorer i FK-ligaen er det egentlig en veldig enkel løsning på det.
Et av de store problemene for norsk ishockey er at de to setningene ikke samsvarer med god utvikling av unge talentfulle spillere. Det er grunnleggende feil å mene at vi bør ha flere juniorer i FK-ligaen. Hva som bør menes er at flest mulig juniorer skal utvikles mest mulig optimalt for å nå sine potensialer. Det må en holdningsendring til her, og Vålernga kommer ikke til å stå først i køen for å få dette til. Diskusjonen bør kanskje legges over i en egen tråd.

sorum

Post by sorum »

Leo Halmrast er ferdig i VIF. Grunnen er en konflikt mellom han og klubben. Til H-a.no sier han at det er flere grunner til at han ikke fortsetter. Ønsker ikke å fortsette i FK-liga, men utelukker ikke Storhamar som er interessert

Pellechinos

Post by Pellechinos »

Lovet gull og grønne skoger og bli satset på? Og avspist med smuler som resten av unggutta? :roll: :?

sorum

Post by sorum »

Martin Røymark er med videre. Tre års kontrakt.

https://www.vif-hockey.no/artikel/615sa ... e-sesonger

VIF har fortsatt bare fire backer og åtte forwards. Tror at Andreas Stene signeres som back, og at Jonas Oppøyen og Magnus Brekke Henriksen skal være med videre. Og det er fortsatt fire ledige plasser på kvota.

AMK79

Post by AMK79 »

Jeg har lenge vært kritisk til Vålerenga som utviklingsarena for våre største talenter (Spaberg og Leo mv). Har sett litt på iskrigere og fått bekreftet det jeg trodde. Sjekk eks episode 11. Gutta i garderoben etter match klager på at må stå over bytt om slår en feilpasning. Resultatet er at alle slår vant ut. Ikke lett å utvikle seg da. Nei, skulle ønske Calle var i annen klubb og glad Leo nå drar.

tfjess

Post by tfjess »

AMK79 wrote:
Tue May 25, 2021 10:56 pm
Jeg har lenge vært kritisk til Vålerenga som utviklingsarena for våre største talenter (Spaberg og Leo mv). Har sett litt på iskrigere og fått bekreftet det jeg trodde. Sjekk eks episode 11. Gutta i garderoben etter match klager på at må stå over bytt om slår en feilpasning. Resultatet er at alle slår vant ut. Ikke lett å utvikle seg da. Nei, skulle ønske Calle var i annen klubb og glad Leo nå drar.
Ser på Iskrigerne jeg og.. Nå er TV ofte satt litt på spissen, men jeg må jo si at jeg blir litt bekymret over et par av uttalelsene og også hvordan Roy kommuniserer med gutta i boksen. Vi etterlyser ofte tydeligere trenere, men jeg synes han er i overkant. Kan lett se for meg at mange synes det blir litt for mye. Håper for Norsk hockey sin del, at de 2 episodene viser et urettferdig bilde av hvordan miljøet er..

Slasher

Post by Slasher »

Svaret på disse antydningene får dere ved å se på spillere som signerer 5-årskontrakter og blir i samme klubb, under samme trener i år etter år. Dette er helt åpenbart ikke et problem.

AMK79

Post by AMK79 »

Tror vi snakker forbi hverandre. Tenker på utvikling. Vålerenga mistet Halmrast og usikker på hva Roy får ut av Calle. Vi får se neste sesong.

tfjess

Post by tfjess »

Slasher wrote:
Wed May 26, 2021 10:39 am
Svaret på disse antydningene får dere ved å se på spillere som signerer 5-årskontrakter og blir i samme klubb, under samme trener i år etter år. Dette er helt åpenbart ikke et problem.
Var som AMK presiserer mtp spillerutvikling. Unggutter responderer ofte dårlig på sånt lederskap..

Slasher

Post by Slasher »

Jeg er absolutt ingen forsvarer av Roy eller Vålerenga som utviklingsarena for de som er på vei opp, for all del, men jeg tror ikke sjargongen i garderoben er verken drøyere eller mildere enn andre steder. Disse bildene fra TV2 er kryssklippa og kun enkelte setninger etc blir dratt ut. Dette er i et ekstremt konkurranse-miljø, og alle vil til en hver tid kreve mer av både seg selv og andre. Det går nok en kule varmt også i Storhamar-garderoben, da de mister en 3-0 ledelse mot MS, eksempelvis. Vålerengas problem som utviklingsarena ligger på et annet plan en at trenerne snakker fra levra.

sorum

Post by sorum »

Emil Holm Larsen resignerer for VIF.

https://www.vif-hockey.no/artikel/r487a ... itt-hjerte

Krutov

Post by Krutov »

sorum wrote:
Tue Jun 01, 2021 8:49 pm
Emil Holm Larsen resignerer for VIF.

https://www.vif-hockey.no/artikel/r487a ... itt-hjerte
Får virkelig håpe Emil får mer tillit denne sesongen. Ubeskrevet som yngre, men tok enorme steg gjennom U18/U20 tiden og en spiller som kan bli en riktig god back, men da må han matches mer.

sorum

Post by sorum »

Jonas Oppøyen og Magnus Brekke Henriksen er med videre !

https://www.vif-hockey.no/

zuuc

Post by zuuc »

Pellechinos wrote:
Fri May 14, 2021 10:16 pm
Lovet gull og grønne skoger og bli satset på? Og avspist med smuler som resten av unggutta? :roll: :?
Jeg så litt på 19/20 Sesongen til Halmrast og han spilte 39 kamper og hadde ett mål og en ass. Tot. 2 poeng.
Han spilte 12 kamper for VIF U21 og lagde hele 31 poeng, helt fantastisk. Og vi er ikke uenig at Halmrast er et kjempetalent.
Han var altså bare 16 år i 19/20 Sesongen og med 39. kamper hvor han spilte mye både i 1, 2 og 3 rekkene, så er spørsmålet om ikke spranget mellom U21 og GET/ FK ble litt for stort for han.
Sesongen 20/21 så startet han med 3 kamper i VIF, uten poeng, han blir derfor utlånt til Gruner og der spiller Halmrast 13 kamper med 2 mål og 6 ass. Tot. 8 poeng, der spilte han for det meste i 1 rekke.
Mitt spørsmål er; Hvor lenge skal en trener sette opp "talentene" i en 1 eller 2 rekke så de kan få nødvendig drahjelp og "hjelp til å levere" ?
Halmrast spilte altså 42 kamper for VIF og Roy med Tot. 2 poeng. Jeg vet at dette er en hårfin balanse, men man må se på realitetene. Jeg tror Halmrast hadde hatt godt av et år utenlands, slik Spaberg Olsen gjorde, med å dra til feks. Sverige. S O kom sterkere tilbake og spilte både i 1 PP oppsett og leverte godt med poeng for Vålerenga. Roy var så heldige å ha 2 stor-talenter i stallen samtidig, og jeg regner med at han måtte ta et valg om spilletid og i hvilken rekker disse kunne brukes i. Slik jeg har oppfattet det så var problemet at Halmrast forlangte mer spilletid i 1 eller 2 rekka. Dette var grunnen til at Halmrast ba om å bli utlånt til Gruner for å få mest mulig spilletid.

Det er faktisk sjeldent mellom hver gang det dukker opp en Eskild Bakke Olsen som takler å levere i ei 1 rekke i så ung alder.

tiger_n

Post by tiger_n »

zuuc wrote:
Sat Jun 12, 2021 3:10 pm
Pellechinos wrote:
Fri May 14, 2021 10:16 pm
Jeg så litt på 19/20 Sesongen til Halmrast og han spilte 39 kamper og hadde ett mål og en ass. Tot. 2 poeng.
Han spilte 12 kamper for VIF U21 og lagde hele 31 poeng, helt fantastisk. Og vi er ikke uenig at Halmrast er et kjempetalent.
Han var altså bare 16 år i 19/20 Sesongen og med 39. kamper hvor han spilte mye både i 1, 2 og 3 rekkene, så er spørsmålet om ikke spranget mellom U21 og GET/ FK ble litt for stort for han.
Sesongen 20/21 så startet han med 3 kamper i VIF, uten poeng, han blir derfor utlånt til Gruner og der spiller Halmrast 13 kamper med 2 mål og 6 ass. Tot. 8 poeng, der spilte han for det meste i 1 rekke.
Mitt spørsmål er; Hvor lenge skal en trener sette opp "talentene" i en 1 eller 2 rekke så de kan få nødvendig drahjelp og "hjelp til å levere" ?
Halmrast spilte altså 42 kamper for VIF og Roy med Tot. 2 poeng. Jeg vet at dette er en hårfin balanse, men man må se på realitetene. Jeg tror Halmrast hadde hatt godt av et år utenlands, slik Spaberg Olsen gjorde, med å dra til feks. Sverige. S O kom sterkere tilbake og spilte både i 1 PP oppsett og leverte godt med poeng for Vålerenga. Roy var så heldige å ha 2 stor-talenter i stallen samtidig, og jeg regner med at han måtte ta et valg om spilletid og i hvilken rekker disse kunne brukes i. Slik jeg har oppfattet det så var problemet at Halmrast forlangte mer spilletid i 1 eller 2 rekka. Dette var grunnen til at Halmrast ba om å bli utlånt til Gruner for å få mest mulig spilletid.

Det er faktisk sjeldent mellom hver gang det dukker opp en Eskild Bakke Olsen som takler å levere i ei 1 rekke i så ung alder.
Ankepunktet her er nå like mye hva VIF lovet av gull og grønne skoger som de nok ikke innfridde, var vel ikke manko på muligheter for Halmrast i Sverige, Det handler jo om at når en knytter til seg et slikt talent så tar en også på seg ansvaret for å bygge den opp og bistå til at den tar nivået. Det er jo derfor et godt poeng, og for oss uten blått hjerte enkelt å peke på, at VIF blir for grådige når de signerer to slike offensive talenter. Det er jo vrient å få plass og tid til å gi de den sjansen så unge spillere faktisk trenger.

sorum

Post by sorum »

Leo Halmrast er klar for Modo J-20. SIste tre år har Modo vært topp-4 av totalt 20 klubben i J-20 Nationell, inkl mestere i 2019.

https://www.nitten.no/blogg/vif-talente ... FLL0Ju4B20

tfjess

Post by tfjess »

Da var Espeland klar for Enga..

Stefan Espeland er tilbake!

– Nå har jeg spilt på et høyere nivå i to år og har på en måte fortsatt utviklingen der. Jeg føler jeg står foran mine beste år med tanke på erfaring og tempoet man har inne.

https://t.co/kuODZiEyic

Slasher

Post by Slasher »

Solid forsterkning!

Pellechinos

Post by Pellechinos »

"– Nå har jeg spilt på et høyere nivå i to år og har på en måte fortsatt utviklingen der. Jeg føler jeg står foran mine beste år med tanke på erfaring og tempoet man har inne."

Det er vel et argument han burde brukt om han takket nei til å komme hjem, og heller fortsatt i utlandet. Eller mener han at det er et steg opp å komme hjem?

MaxDelt

Post by MaxDelt »

Espeland har et fantastisk skudd...
Men forsvarspillet er det verre med!

sorum

Post by sorum »

MaxDelt wrote:
Sun Jun 27, 2021 11:05 am
Espeland har et fantastisk skudd...
Men forsvarspillet er det verre med!
Espeland er klart best i det offensive, med 50 assist for VIF sesongen 18/19 og 29 assist for Fischtown sesongen 19/20.

VIF mangler nå fem spillere for å ha full tropp. Og de har fire ledige plasser på kvota. Dette blir vondt for andre lagene ;)

sorum

Post by sorum »

sorum wrote:
Fri Jul 02, 2021 12:51 am
Andreas Stene legger opp. Skal bli brannmann.
https://www.vif-hockey.no/artikel/4z16a ... e-pa-hylla

Svenoss

Post by Svenoss »

Morten Ask blir leder for Vålerenga, da blir han borte fra spillerboksen til A-laget. https://www.vif-hockey.no/artikel/t3kwa ... topphockey

sorum

Post by sorum »

Kenneth Larsen er VIFs nye assistenttrener melder TV 2 https://www.tv2.no/sport/14102776/

Da tror jeg vi ser Larsen som hovedtrener innen et par år.

Slasher

Post by Slasher »

Vålerenga fortsetter å fylle opp alle posisjoner med gamle kjente som kjenner klubben inn og ut. Bygger klubbfølelese og sørger for at administrasjon og trenerapparat er lidenskapelig knyttet til klubben. Umiddelbart et pluss, spesielt om det sportslige går bra, men verre om det skulle gå litt skeis. Vanskeligere å sende bestekompisen ut av døra om det butter i mot. Kjær, Jensen, Shampoo, Ask, Johansen og Larsen vil nok passe på hverandre, både på godt og vondt. Men de fleste av disse besitter jo alle erfaring fra øverste hylle i norsk målestokk, så helt umiddelbart virker dette smart.

Isolertsett vil jeg tenke at å få Larsen inn i trenerapparatet er et stort steg opp fra Ask, og det ligger i kortene at han står med hovedansvaret innen ikke så alt for lang tid.

galiani

Post by galiani »

Brutal signering med 4 års kontrakt for (drumroll) Mathis Olimb :shock:

Slasher

Post by Slasher »

Vålerenga signerer vanvittig bra nå. Lange kontrakter med rollespillere som sikrer at laget vil være helt i toppen i lang tid. Frikk Juell har tydeligvis fått påfyll på kontoen for spillerkjøp, for nå SKAL det vinnes! Spent på hvordan Oilers svarer på dette, for nå er det ingen tvil lenger.

Svenoss

Post by Svenoss »

Herlig! Mathis Oblim er en ekte vålerengagutt som velger oss. Frisk Asker er nok sure nå😁Mange bra signeringer, blir spennende å se hvordan sesongen blir i år.

Slasher

Post by Slasher »

Svenoss wrote:
Sat Jul 10, 2021 2:38 pm
Herlig! Mathis Oblim er en ekte vålerengagutt som velger oss. Frisk Asker nok sure nå😁Mange bra signeringer, blir spennende å se hvordan sesongen blir i år.
I følge en plussartikkel i Budstikka sier Patrik Hellmann at det tidlig ble klart at Frisk ikke kunne konkurrere med "de økonomiske musklene" til Vålerenga, og at klubbtilhørighet også spilte inn. Tror egentlig ingen i Asker egentlig trodde Mathis ville velge Frisk, men det var jo en hyggelig tanke.

Svenoss

Post by Svenoss »

Mathis vender hjem og velger Vålerenga. https://www.tv2.no/sport/14109783/

sorum

Post by sorum »

Iflg denne https://www.nitten.no/blogg/roy-johanse ... aft-ligaen
Vålerenga mener alvor da Mathis Olimb og Stefan Espeland har vendt hjem til Vålerenga etter eventyr i utlandet. Nå ønsker VIF-sjefen se to spillere til.

- Vi er på jakt etter en back og en forward til. En defensiv back og en målscorer hadde passet laget vårt bra før kommende sesong.

Hvilke spillere er dere på jakt etter?

- Det må du ta med Frikk Juell (VIF-sportssjef). Men jeg håper vi kan få landet noen avtaler snart. Vi manglet det siste lille i vårt powerplay i fjor, og det føler jeg at vi har fått fylt opp i år, så da mangler bare de små brikkene før vårt lag er komplett, forteller den tidligere landslagstreneren.
----------------------

Med en back og en forward til har VIF 7 backer og 12 forwards. Det skal nok signeres en forward til. Det kan være en resignering av Axel Sundberg.

Pellechinos

Post by Pellechinos »

Tipper backen er Håkon Nilsen

Bekkevold

Post by Bekkevold »

Pellechinos wrote:
Wed Jul 14, 2021 2:31 pm
Kan godt være, men en defensiv back er han ikke.

Pellechinos

Post by Pellechinos »

Enig. Det er han ikke.

sorum

Post by sorum »

Bekkevold wrote:
Wed Jul 14, 2021 3:03 pm
Pellechinos wrote:
Wed Jul 14, 2021 2:31 pm
Kan godt være, men en defensiv back er han ikke.
Ganske sikker på at VIF henter en utenlandsk back. Trodde at Nilsen kunne være aktuell, men da ville han vært signert allerede.

Slasher

Post by Slasher »

Da har Axel Sundberg forlenget. Ser ingenting som tilsier annet enn en etårskontrakt.

https://www.vif-hockey.no/artikel/42qba ... -forlenger

galiani

Post by galiani »

Da har visstnok Roy Johansen fått fyken , litt rart tidspunkt ? Noe spesielt som har skjedd eller bare for svake resultater generelt :shock: ?

Svenoss

Post by Svenoss »

VIF-kaptein til Nitten.no: - Dette kom overraskende på oss.
https://www.nitten.no/blogg/vif-kaptein ... nde-pa-oss

Pellechinos

Post by Pellechinos »

Skjønner Enga godt jeg. Roy står for en gammeldags og utdatert type hockey. Larsen kan få til noe bra med det laget der. Derimot mer skeptisk til at Shampo skal ned i boksen som assistent.

sorum

Post by sorum »

Pellechinos wrote:
Fri Jul 23, 2021 8:53 pm
Skjønner Enga godt jeg. Roy står for en gammeldags og utdatert type hockey. Larsen kan få til noe bra med det laget der. Derimot mer skeptisk til at Shampo skal ned i boksen som assistent.
Jeg blir ikke forundret om det er snakk om tre trenere, hvor Larsen er hovedtrener og de to andre har ansvar for hhv backer og forwards. Da skal ikke assistentene lede laget og de skal bare ha fokus på sin lagdel. Slik de gjør det bl.a. i Sverige og i Sveits.

Slasher

Post by Slasher »

Uff da, dette var dårlige nyheter for oss som ikke heier på VIF... Roy har absolutt sine kvaliteter, og har levert helt OK resultater. Seriegullet i 2019 var jo imponerende, mens sluttspill har vært helt natta. Kan virke som han kjører gruppa ekstremt hardt, og får igjen i form av god fysikk. Coaching har derimot vært under pari, etter min mening. Finnes liksom ingen plan B når plan A ikke fungerer. Og jeg synes kanskje ikke han har vært flink nok med de unge som skal foredles til seniorspillere. Det er jo kanskje en yrkesskade fra hans lange fartstid som landslagstrener, der det sjelden handler om å gi unge gutter muligheter i riktig miljø.

Nå blir det vel Kenneth Larssen som tar over sjefsrollen, og da tror jeg helt seriøst Vålerenga blir mye bedre.

sorum

Post by sorum »

Tre unggutter har fått utviklingskontrakter med A-laget.

Jakob Wang Wikstøl er 20 år, førsteårs-senior og back https://www.eliteprospects.com/player/5 ... ng-wikstol
Sole Marius Ryen, er 18 år og forward https://www.eliteprospects.com/player/5 ... arius-ryen
Joakim Aarseth Opsahl, er 18 år og forward https://www.eliteprospects.com/player/5 ... eth-opsahl

Ryen og Opsahl, som er U-19 spillere av alder, er begge uttatt til U-20 landslagets samling fra 8. august.

Tre unge talenter på utviklingskontrakt - https://www.vif-hockey.no/artikel/47jka ... gskontrakt

Slik jeg har forstått er det meningen at dissa gutta skal få prøve seg i A-lagskamper mot f.eks Ringerike og Grüner. Wikstøl, som fikk fem kamper i 1. div med Haugesund sist sesong, kan delta i U-20 lagets kamper som overårig. Men det vil kanskje være mer aktuelt at han spiller med Hasle/Løren i 1. div. H/L er VIFs samarbeidslag, og spillere under 23 år kan gå fritt mellom lagene uten å måtte være i karantene. Ser ikke bort fra at også Ryen og Opsahl blir å se i noen kamper for H/L.

sorum

Post by sorum »

VIF forbereder tre supersigneringer... https://scontent.fosl3-2.fna.fbcdn.net/ ... e=61253048

johnpx

Post by johnpx »

sorum wrote:
Mon Jul 26, 2021 7:32 pm
VIF forbereder tre supersigneringer... https://scontent.fosl3-2.fna.fbcdn.net/ ... e=61253048
Hehehheh

Svenoss

Post by Svenoss »

sorum wrote:
Det hadde vært fint det😁 De kommer nok en gang senere

Slasher

Post by Slasher »

sorum wrote:
Med fire importplasser igjen bør jo dette bli et slagkraftig lag. Brukbar norsk stamme å bygge videre på.

sorum

Post by sorum »

Slasher wrote:
Mon Jul 26, 2021 10:14 pm
sorum wrote:
Med fire importplasser igjen bør jo dette bli et slagkraftig lag. Brukbar norsk stamme å bygge videre på.
Sundberg ble resignert forrige dagen, så det er bare tre ledige plasser på kvota. Men min kilde sier at bare to av dem fylles fra start. En defensiv back, og en målskårer.

Post Reply