Frisk Asker - Lagbygge og rykter 2021/2022

Slasher

Re: Frisk Asker - Lagbygge og rykter 2021/2022

Post by Slasher »

Var en +artikkel i Budstikka i dag der forståsegpåere peker på det "hinsides" matchprogrammet til først og fremst Frisk (i denne sammenhengen). Med de seks CHL-oppgjørene vil Frisk potensielt spille opp mot 72 matcher denne sesongen. 6 CHL+ 45 serie + 21 sluttspill, og i tillegg noen landskamper, om noen skulle få det.

Dette gjelder jo ikke Frisk alene, og det er jo slettes ingen nyhet, men akkurat nå er jo da Frisk i en periode med stort kampantall. Derav artikkelen, tenker jeg. Det ble snakket om den fysiske belastningen dette er for spillerne, med tre matcher hver uke. Noen spillere tåler det, men de fleste vil visstnok ikke takle det, i følge folk som er gode på fysiologi og trening. Det er rett og slett en stor risiko for skader. Nå virker det ikke som om Frisk sitt lille skademareritt kommer av dette, da de fleste virker å være ute etter direkte hendelser i kampsituasjoner. Problemet blir jo at den allerede store påkjenningen vil bli enda større for de som nå spiller enda mer. Frisk har spilt på tre rekker flere kamper nå, og har vært nede i fire seniorbacker. Enkelte spillere har blitt spart nå og da, og vi ser at noen juniorer får sine debuter.

Men det er jo virkelig noe positivt å trekke ut av dette også. Se hvordan Eskil Wold blomstrer med ansvaret! Granholm ser ut til å fortsette sin kurve. Må si jeg er imponert over Fayen Vestavik som viser at Dahlberg slettes ikke behøver å være for trygg på førstekeeper posisjonen sin. At Bastiansen og Frøshaug ser ut til å orke dette kjøret er også imponerende.

Når det kommer til backbesetningen, har Frisk uttalt at de denne sesongen skal gi yngre sjansen fremfor å hente inn importer. Jeg liker det. Det er god investering i fremtiden. Bare synd Opsahl har vært ute omtrent hele sesongen.

sorum

Post by sorum »

En ting jeg stusser på er at Frisk stiller med bare 16 utespillere (siste fire kamper). En av disse er Fredrik Bjørndal, men han får maks 1-3 bytt med bare et par minutters istid. Og er det virkelig så dårlig stilt med juniorer at ingen fra U-20 kan hentes opp?

Slasher

Post by Slasher »

sorum wrote:
Sat Oct 16, 2021 12:17 am
En ting jeg stusser på er at Frisk stiller med bare 16 utespillere (siste fire kamper). En av disse er Fredrik Bjørndal, men han får maks 1-3 bytt med bare et par minutters istid. Og er det virkelig så dårlig stilt med juniorer at ingen fra U-20 kan hentes opp?
Ja, det du sier er riktig, og man kan begynne å lure. Bjørndal har fått lite istid, men sist match mot Oilers måtte han av med skade. Likevel er det jo ikke offensivt det butter for Frisk, tross alt. Når man putter mest av alle lag, så er det jo helt skrikende åpenbart at det er bakover på banen noe må skje. Kanskje burde man fortsette med Basse bak, og heller la eksempelvis Bjørndal få mer tid i en rekke forover. Ikke vet jeg. Skadesituasjonen er jo selvfølgelig utfordrende, men jeg vet ikke om det finnes juniorer som er klare for oppgaven.

Svinne

Post by Svinne »

Slasher wrote:
Sat Oct 16, 2021 1:06 am
sorum wrote:
Sat Oct 16, 2021 12:17 am
Ja, det du sier er riktig, og man kan begynne å lure. Bjørndal har fått lite istid, men sist match mot Oilers måtte han av med skade. Likevel er det jo ikke offensivt det butter for Frisk, tross alt. Når man putter mest av alle lag, så er det jo helt skrikende åpenbart at det er bakover på banen noe må skje. Kanskje burde man fortsette med Basse bak, og heller la eksempelvis Bjørndal få mer tid i en rekke forover. Ikke vet jeg. Skadesituasjonen er jo selvfølgelig utfordrende, men jeg vet ikke om det finnes juniorer som er klare for oppgaven.
Ingen grunn til å bekymre seg for mye foreløpig. Med flere skader og CHL så er starten på FK ligaen rimelig i tråd med forventning. Det er veldig jevnt blant de 7 beste lagene og hvor Stjernen har fått noen poengs luke ellers er det helt jevnt. Serien er lang og det er hva som skjer mot Jul og over nyttår som teller. Positivt at det virker som topp spillere som Morley, Granholm, Lagace produserer bra, mens Bastiansen kommer sterkere og sterkere. Hampus var også bra før han ble skadet. På baksiden er alle topp 6 spillere på banen så jeg ser egen grunn til å flytte Bastiansen ned på back siden han er best som center.

Ideelt sett så mangler man en skikkelig forsvars sjef, men det er ikke bare å knipse i hendene så har man det på plass. Tror man gjør lurt i å la Vaaler, Thomassen bl.a få mye istid siden de begge har stort utviklingspotensiale, og så får man vurdere utover sesongen om noen av backene inkl. finnene tar steg. Hvis ikke bør man vurdere å hente inn en topp back fram mot Jul.

Forøvrig er jeg enig i at Bjørndal burde få mere spilletid, men antar at det har å gjøre med at man ikke ønsker å stykke opp rekkene med å en ekstra spiller.

Slasher

Post by Slasher »

Valkvæ-Olsen er fristilt fra sin kontrakt med sitt Slovakiske lag. Han sier han har mistet trenerens tillitt etter bare to mål på ti kamper. Ingen kjære mor der altså. Hans agent har visstnok vært i kontakt med flere klubber, og han ser for seg å fortsette i utlandet. Mon tro om det finnes en Norsk klubb som har prekær mangel på forwards... 🤔

https://www.budstikka.no/ishockey/valkv ... kia/667368!/

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

sorum wrote:
Wed Sep 15, 2021 10:48 pm
Hvordan blir det med Kåsastul. Skal han spille seriekamper?
Han er vel i USA og kjemper om plass i Ahl troppen. Mener det var det de sa på hockeyprat.

Slasher

Post by Slasher »

Sjefsrøden wrote:
Thu Oct 21, 2021 10:24 pm
sorum wrote:
Han er vel i USA og kjemper om plass i Ahl troppen. Mener det var det de sa på hockeyprat.
Dette er en gammel post fra sesongstarten, da Kåsa spilte noen CHL-matcher

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

Slasher wrote:
Thu Oct 21, 2021 10:36 pm
Sjefsrøden wrote:
sorum wrote:
Den tar jeg på min kappe. Så ikke at det var to sider og kommenterte på den nederste saken på første side. My bad!

sorum

Post by sorum »

Sjefsrøden wrote:
Thu Oct 21, 2021 10:47 pm
Slasher wrote:
Thu Oct 21, 2021 10:36 pm
Sjefsrøden wrote:

Den tar jeg på min kappe. Så ikke at det var to sider og kommenterte på den nederste saken på første side. My bad!
Uansett, Kåsastul spilte en treningskamp for Ontario Reign. Men han er ikke blant åtte backer på laget nå. Så han er sin ECHL-klubb som seriestarter først neste helg.

daggen

Post by daggen »

Ny back ut med skade i går...De som styrer butikken i Frisk bør sterkt vurdere å hente ny back nå! Hvor ille må skadesituasjonen og backspillet bli før det hentes en ny back? Slipper inn helt vanvittig mange mål, enkle mål og BP er helt krise. Savnet av en sjefsback er helt enormt.

Pellechinos

Post by Pellechinos »

Spørsmålet er vel da om det er penger til det? Bare synsing herfra. Men alle ser vel at Asker kan trenge en back til. Men er et økonomisk hensyn også.

tiger_n

Post by tiger_n »

Er det ikke penger så er det ikke penger. Selv med noen hundre tusen i pluss etter CHL...............
Uten at jeg har tallene helt klare, tipper jeg vi kommer til å sitte igjen med et overskudd på mellom 180.000 og 300.000 kroner på det å spille i CHL, sier daglig leder i Frisk Asker, Nicolay Sørensen.

daggen

Post by daggen »

tiger_n wrote:
Mon Oct 25, 2021 2:35 pm
Er det ikke penger så er det ikke penger. Selv med noen hundre tusen i pluss etter CHL...............
Uten at jeg har tallene helt klare, tipper jeg vi kommer til å sitte igjen med et overskudd på mellom 180.000 og 300.000 kroner på det å spille i CHL, sier daglig leder i Frisk Asker, Nicolay Sørensen.
Og Frisk gikk i overskudd i fjor med ca. 1.2 millioner kroner...Også verdt å nevne at de ikke "sprengte" banken for å få tak i Lagace (https://www.budstikka.no/frisk-asker/na ... ker/645344!/) samt at det i fjor var en sparesesong der det ikke skulle satses. Jeg syns det er rart hvis det ikke er penger.

Slasher

Post by Slasher »

daggen wrote:
Mon Oct 25, 2021 3:53 pm
tiger_n wrote:
Mon Oct 25, 2021 2:35 pm
Og Frisk gikk i overskudd i fjor med ca. 1.2 millioner kroner...Også verdt å nevne at de ikke "sprengte" banken for å få tak i Lagace (https://www.budstikka.no/frisk-asker/na ... ker/645344!/) samt at det i fjor var en sparesesong der det ikke skulle satses. Jeg syns det er rart hvis det ikke er penger.
Nå er det ikke kun spillerlogistikk som koster penger når man driver eliteserieklubb. Det kan være greit å tenke på at Frisk må ut med relativt store summer for mye utstyr som skal inn i ny hall også.

Ellers har det vært et uttalt valg at man skulle satse på de unge denne sesongen. Det er jo sånt de fattige klubbene gjerne sier, men det virker faktisk som dette var planlagt fra Frisk-hold. Så kom skadene, og så viste det seg at heller ikke de "voksne" er skarpe nok. Mange poengterte dette før sesongen, men nå ser vi det med egne øyne. Ja, det er et skrikende behov etter en (kanskje to) forsvarssjefer. Vi har mista Ødegaard, Kåsastul, Krogdahl, samt McMonnagle og Björkung de siste sesongene. Nå er vi hverken bra fremover eller bakover på back-siden.

daggen

Post by daggen »

Dahlberg ute med skade i 8-16 uker (Pluss artikkel i budstikka) og det skal hentes en erstatter. Noen har sett for seg at Oskar Østlund kan være aktuell siden han ikke har signert for noen klubb enda. Trente med Storhamar i august, men aner ikke om han har trent på is etter dette. Jeg hadde heller ønsket at de hadde hentet en back også gamlet på at Fayen holder seg skadefri til Dahlberg er tilbake.

tiger_n

Post by tiger_n »

Det å hente inn en ny 1.keeper er vel lite gjennomtenkt.

Fayen med 95,9% (!!) etter fulle kamper mot Storhamar, VIF og Stjernen var vel også før skaden til Dahlberg iferd med å jobbe seg inn som 1.keeper. Det borger for en keeper som bør holdes varm og bygges opp.

Greit å hente en eventuell backup som ikke er en utestet junior, men sannsynligvis ville Frisk hatt veldig veldig veldig mye mer ut av å bruke litt av disse midlene der skoen trykker hardest, og det er uten tvil på backplass. Det å hente inn f.eks. en Östlund som skal være 1.keeper virker rett og slett som lite "bang for the buck"...

Slasher

Post by Slasher »

tiger_n wrote:
Tue Nov 02, 2021 9:26 am

Fayen med 95,9% (!!) etter fulle kamper mot Storhamar, VIF og Stjernen var vel også før skaden til Dahlberg iferd med å jobbe seg inn som 1.keeper. Det borger for en keeper som bør holdes varm og bygges opp.

Greit å hente en eventuell backup som ikke er en utestet junior, men sannsynligvis ville Frisk hatt veldig veldig veldig mye mer ut av å bruke litt av disse midlene der skoen trykker hardest, og det er uten tvil på backplass. Det å hente inn f.eks. en Östlund som skal være 1.keeper virker rett og slett som lite "bang for the buck"...
Er greit å ha en keeper til som kan være fullt og helt med på treninger og i kamper. Keepere trenger den interne konkurransen for å pushe seg også. Men jeg er helt enig i at Frisk bør satse på Fayen Vestavik fremover. Han er arvesølvet. Han skal forhåpentligvis være vår neste hovedkeeper i mange år. Men fire måneder er fryktelig lenge, så her tenker jeg klubben er nødt til å se etter erstattning for Dahlberg.

Men en solid back er og blir helt avgjørende for denne sesongen. Ja.

sorum

Post by sorum »

Vidar Wold er jo ganske klar på at de skal hente en keeper fra Sverige eller Finland som kan være på plass etter landslagspausen. Da er i så fall kvota full slik at en ny utenlandsk back ikke kan bli aktuelt.

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

tiger_n wrote:

Hvis Fayen ikke blir 1.keeper når Dahlberg er ute så sender man feil signal mener jeg. Var det samme som skjedde med Hanneborg da Bengtsberg ble skadet. Fayen er mer enn god nok til å stå den perioden Dahlberg er ute (min mening). Utviklingen hans hadde helt sikkert hatt godt av det også.

tiger_n

Post by tiger_n »

Sjefsrøden wrote:
Tue Nov 02, 2021 7:43 pm
tiger_n wrote:

Hvis Fayen ikke blir 1.keeper når Dahlberg er ute så sender man feil signal mener jeg. Var det samme som skjedde med Hanneborg da Bengtsberg ble skadet. Fayen er mer enn god nok til å stå den perioden Dahlberg er ute (min mening). Utviklingen hans hadde helt sikkert hatt godt av det også.
Enig fra ende til annen. Argumentet med konkurransesituasjonen er jo godt det, men her er muligheten til å satse fullt ut på Fayen og samtidig bistå i at hans arbeidshverdag blir enda ett knepp bedre ved å hente inn en defensivt sterk back. For meg er det siste alternativet langt på vei å foretrekke.

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

tiger_n wrote:
Tue Nov 02, 2021 7:49 pm
Sjefsrøden wrote:
Tue Nov 02, 2021 7:43 pm
tiger_n wrote:

Enig fra ende til annen. Argumentet med konkurransesituasjonen er jo godt det, men her er muligheten til å satse fullt ut på Fayen og samtidig bistå i at hans arbeidshverdag blir enda ett knepp bedre ved å hente inn en defensivt sterk back. For meg er det siste alternativet langt på vei å foretrekke.
Jeg hadde i hvert fall ikke følt meg satset på hadde jeg vært Fayen. Dersom de signerer keeper ut sesongen er det jo håpløst for han når Dahlberg returnerer igjen. Jeg personlig mener jo også at Fayen er vesentlig bedre enn Dahlberg i oppgjørene mot Stjernen. Det tror jeg man trygt kan se i goals against snittet.

Slasher

Post by Slasher »

Her tror jeg Frisk-ledelsen gjør som de må. Det handler ikke om å ikke satse på Fayen. De kan ikke gamble på å kjøre videre med bare én seniorkeeper i det som fort kan være resten av sesongen. Hvilken form er Dahlberg i når han kommer tilbake? Skal han bruke kvartfinaleserien til å "spille seg tilbake i form"? Hva skulle Frisk gjort om Fayen plutselig ble skadet? Spilt med en junior?

Fayen kan fort ende opp med å spille majoriteten av kampene uansett. Så bra som han spiller bør det være gode muligheter for det.

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

Slasher wrote:
Tue Nov 02, 2021 10:02 pm
Her tror jeg Frisk-ledelsen gjør som de må. Det handler ikke om å ikke satse på Fayen. De kan ikke gamble på å kjøre videre med bare én seniorkeeper i det som fort kan være resten av sesongen. Hvilken form er Dahlberg i når han kommer tilbake? Skal han bruke kvartfinaleserien til å "spille seg tilbake i form"? Hva skulle Frisk gjort om Fayen plutselig ble skadet? Spilt med en junior?

Fayen kan fort ende opp med å spille majoriteten av kampene uansett. Så bra som han spiller bør det være gode muligheter for det.
Hvis det er hold i Østlund ryktene blir Fayen satt på benken. Jeg ville ha sørget for en keeper av nogenlunde lik kvalitet slik at treningshverdagen blir bra. Men for all del. Jeg ser heller at Frisk henter keeper enn en god back.

tiger_n

Post by tiger_n »

Slasher wrote:
Tue Nov 02, 2021 10:02 pm

Hentes det inn en seniorkeeper fra Sverige/Finland så hentes ikke han inn for å være backup, så enkelt er det. Kan nok være en idé å knytte til seg en norsk 2.keeper med seniorerfaring for å ikke sitte igjen med kun juniorer som ikke er våte bak øra engang, vi har vel ikke noen p.t. som akkurat står og hamrer på døra heller. Men det å bruke hele potten på å importere en keeper med de defensive utfordringene laget har nå virker som om en for lite holistisk tilnærming, mulighetsrommet for å få både i pose og sekk virker som noe de burde vurdert når denne situasjonen en gang oppstod.

Pellechinos

Post by Pellechinos »

Nå skal ikke jeg uttale meg om hva Frisk trenger/ikke trenger. Men på generelt grunnlag tror jeg flere lag kommer til å forsterke i løpet av sesongen. Mtp hvor jevn serien er, er det kort mellom hjmmebanefordel og ikke i sluttspillet, der vel evt en del kroner det er snakk om der. Så tipper Frisk og andre lag tenker kortsiktig og forsterker uten tanke på langsiktig utvikling. Spesielt på keepersiden er det avgjørende å være solid.

daggen

Post by daggen »

Hvor mange ledige importplasser har Frisk? Hampus er inne i sin 8-sesong, blir ikke han regnet som "norsk" etter 7 sesonger? Hvis det stemmer har Frisk 2 ledige importplasser som evt. kan brukes på back og keeper.

sorum

Post by sorum »

Han er i sin sjuende sesong nå. Må fullføre åtte. Så ikke før 23/24 går han utenom kvota.

Bekkevold

Post by Bekkevold »

Han spiller sin 8. sesong i Norge i år.

sorum

Post by sorum »

Bekkevold wrote:
Fri Nov 05, 2021 7:32 am
Han spiller sin 8. sesong i Norge i år.
Du har helt rett. Jeg la ikke merke til, eller husket, at han også var i Stjernen sesongen 11/12. Han fortsetter sikkert i Frisk og da har de fra neste år plass til seks utlendinger pluss Dahlberg og Gustafsson.

Slasher

Post by Slasher »

Jeg mener på generelt grunnlag at det er feil at utlendinger som har spilt "lenge nok" i Norge skal gå utenom kvota. Ser ikke poenget. Hvorfor er det bedre for utviklingen av norske spillere enn hvilken som helst annen utlending?

MaxDelt

Post by MaxDelt »

Slasher wrote:
Fri Nov 05, 2021 7:01 pm
Jeg mener på generelt grunnlag at det er feil at utlendinger som har spilt "lenge nok" i Norge skal gå utenom kvota. Ser ikke poenget. Hvorfor er det bedre for utviklingen av norske spillere enn hvilken som helst annen utlending?
Helt enig!

Pellechinos

Post by Pellechinos »

Helt enig jeg også. Er merkelig.

Svinne

Post by Svinne »

Slasher wrote:
Fri Nov 05, 2021 7:01 pm
Generelt mener jeg det er riktig at man holder antall utlendinger nede til 5-6 stk per lag. En ting er at det åpner opp for flere plasser til unge spillere, men kanskje det viktigste er at klubbene blir nødt til å jobbe mere langsiktig med rekruttering og kontinuitet i spillerstallen og det er vanskeligere å konkurrere hvis man ikke er god på dette. Er derimot mere usikker når det gjelder utlendinger som har spilt 8 sesonger eller mere i Norge. Det er noen fordeler med spillere som har spilt så mange sesonger i ligaen og gjerne er profiler i ligaen. At disse som etter så mange år har fått en lokal forankring (som er viktig), skal gå utenom kvoten synes jeg i utgangspunktet ikke er feil. Hva er egentlig forskjellen på en norsk senior spiller med mere enn 8 års erfaring i ligaen og svensk senior spiller med samme erfaring ligaen? Vi snakker heller ikke om veldig mange spillere.

Pellechinos

Post by Pellechinos »

Dette blir jo selvsagt en avsporing. Lager en egen tråd :)

sorum

Post by sorum »

Mats Hildisch på "Vårt lille land" på TV 2 https://play.tv2.no/programmer/fakta/va ... layer=true

Slasher

Post by Slasher »

Budstikka skriver at Frisk har en erstatter til Dahlberg klar. Blir presentert på mandag. Svenske med Allsvenskan- og SHL-erfaring. Kommer inn som andrekeeper som må kjempe seg til førstekeeper-status, sier Vidar Wold. Kun en midlertidig kontrakt frem til 11. desember. Blir sikkert forlenget i takt med Dahlbergs fravær. En annen Budstikka-artikkel forteller at Dahlberg er ute til minst over jul. Ubekreftede rykter sier at det er Oskar Östlund som kommer.

sorum

Post by sorum »

Slasher wrote:
Sun Nov 07, 2021 8:54 pm
Budstikka skriver at Frisk har en erstatter til Dahlberg klar. Blir presentert på mandag. Svenske med Allsvenskan- og SHL-erfaring. Kommer inn som andrekeeper som må kjempe seg til førstekeeper-status, sier Vidar Wold. Kun en midlertidig kontrakt frem til 11. desember. Blir sikkert forlenget i takt med Dahlbergs fravær. En annen Budstikka-artikkel forteller at Dahlberg er ute til minst over jul. Ubekreftede rykter sier at det er Oskar Östlund som kommer.
Det er bra for Frisk å få inn Östlund. Man må ha to gode keepere, også med tanke på treningene. Östlund har vært klubbløs i høst så det spørs hvilken form han er i.

Hvordan er status på de andre spillerne som har manglet i det siste? Seiergren Christiansen er nå ferdigsonet de seks kampene han fikk etter MS-kampen i oktober. Men mot Stjernen manglet også Hampus Gustafsson, Endre Medby, Mikael Dokken og Fredrik Bjørndal.

Slasher

Post by Slasher »

sorum wrote:
Mon Nov 08, 2021 12:14 am
Det er bra for Frisk å få inn Östlund. Man må ha to gode keepere, også med tanke på treningene. Östlund har vært klubbløs i høst så det spørs hvilken form han er i.

Hvordan er status på de andre spillerne som har manglet i det siste? Seiergren Christiansen er nå ferdigsonet de seks kampene han fikk etter MS-kampen i oktober. Men mot Stjernen manglet også Hampus Gustafsson, Endre Medby, Mikael Dokken og Fredrik Bjørndal.
Ja, det er en absolutt nødvendighet å ha minst to keepere. Når Õstlund da er ledig er jo dette en no-brainer.

Frisk manglet totalt syv mann i kampene mot Ringerike, Grüner, Lillehammer og Stjernen. I tillegg til de du nevner er også backen Opsahl ute. Mener det er kyssesyken på ham. Det er mange uker siden det ble informert om at Hampus var tilbake i istrening, og at han skulle være klar igjen «om kort tid». Når han likevel ikke er tilbake tyder vel det på at skaden sitter hardere enn først antatt. Kanskje de ikke ville gamble, og bevisst bruker landslagspausen som ekstra sikring. Medby og Dokken er begge plaget av sine hjernerystelser, så der er det day to day. Bjørndal bør være tilbake om litt. Armbrudd i bortematchen mot Stavanger. Skulle ta 6 uker ble det nevnt da. Dahlberg må operere leddbåndet i kneet, og han blir ute en god stund ut på nyåret.

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

Jan Andre Aasland sa i livestudio under kampen mot Stjernen at Hampus hadde spilt dersom det var en sluttspillskamp. Han er klar etter oppholdet. Sørensen (daglig leder) snakket også om den nye hallen og en del prosesser der. Sendingene ligger på Stjernen sine facebooksider.

Slasher

Post by Slasher »

Sjefsrøden wrote:
Mon Nov 08, 2021 7:13 am
Jan Andre Aasland sa i livestudio under kampen mot Stjernen at Hampus hadde spilt dersom det var en sluttspillskamp. Han er klar etter oppholdet. Sørensen (daglig leder) snakket også om den nye hallen og en del prosesser der. Sendingene ligger på Stjernen sine facebooksider.
Ja, se der ja. Mer info enn vi har fått fra offisielt Frisk-hold. Veldig bra sendinger!

Slasher

Post by Slasher »

På eliteprospects.com er nå den 23-åringe keepern Isak Wallin oppført i Frisk sin tropp.

https://www.eliteprospects.com/player/2 ... sak-wallin

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

Slasher wrote:
Mon Nov 08, 2021 3:15 pm
Sjefsrøden wrote:
Mon Nov 08, 2021 7:13 am
Ja, se der ja. Mer info enn vi har fått fra offisielt Frisk-hold. Veldig bra sendinger!
Takker!
Produktet kommer seg. Sendinger under hver eneste kamp. Vi opplever dog at motstanderlagene våre ikke har fått det med seg. Vi er absolutt ikke gode nok til å markedsføre det heller.

tiger_n

Post by tiger_n »

Slasher wrote:
Mon Nov 08, 2021 3:37 pm
På eliteprospects.com er nå den 23-åringe keepern Isak Wallin oppført i Frisk sin tropp.

Det er i så fall tragisk. Å forvente at en keeper med på sitt beste for noen år siden (90% i AS) plutselig skal levere bedre enn normen tilsier og ta opp en importplass er i beste fall naivt, sannsynligvis feil.

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

tiger_n wrote:
Tue Nov 09, 2021 1:34 am
Slasher wrote:
Mon Nov 08, 2021 3:37 pm

Det er i så fall tragisk. Å forvente at en keeper med på sitt beste for noen år siden (90% i AS) plutselig skal levere bedre enn normen tilsier og ta opp en importplass er i beste fall naivt, sannsynligvis feil.
Her er jeg for en gang skyld ikke enig med deg. Jeg mener dette er en helt riktig signering av Frisk. Fayen er utvilsomt et av de største talentene her i landet og det er i mitt hode hevet over enhver tvil at han bør være den soleklare førstekeeperen når Dahlberg er ute. Her får de en keeper som hever treningshverdagen og kan steppe inn dersom det er nødvendig. Foreløpig er jo dette en kortidskontrakt som strekker seg over 6-7 kamper hvis jeg ikke tar helt feil. Den blir nok forlenget dersom Dahlberg er lenger ute, men hadde vært totalt feil hvis man ikke gikk for Fayen som ren førstekeeper nå. Rimelig sikker på at Wallin ikke er tenkt å starte noen kamper i det hele tatt. Unntaket er skade på Fayen, men da henter de nok på en helt annen hylle.
Aasland sa jo også at flere spillere er på vei tilbake og da er ikke behovet for å hente utespillere på nåværende tidspunkt så stort.

Slasher

Post by Slasher »

Sjefsrøden wrote:
Tue Nov 09, 2021 9:37 am
tiger_n wrote:
Tue Nov 09, 2021 1:34 am
Det er i så fall tragisk....
...ta opp en importplass er i beste fall naivt, sannsynligvis feil.
Her er jeg for en gang skyld ikke enig med deg. Jeg mener dette er en helt riktig signering av Frisk. Fayen er utvilsomt et av de største talentene her i landet og det er i mitt hode hevet over enhver tvil at han bør være den soleklare førstekeeperen når Dahlberg er ute. Her får de en keeper som hever treningshverdagen og kan steppe inn dersom det er nødvendig. Foreløpig er jo dette en kortidskontrakt som strekker seg over 6-7 kamper hvis jeg ikke tar helt feil. Den blir nok forlenget dersom Dahlberg er lenger ute, men hadde vært totalt feil hvis man ikke gikk for Fayen som ren førstekeeper nå. Rimelig sikker på at Wallin ikke er tenkt å starte noen kamper i det hele tatt. Unntaket er skade på Fayen, men da henter de nok på en helt annen hylle.
Aasland sa jo også at flere spillere er på vei tilbake og da er ikke behovet for å hente utespillere på nåværende tidspunkt så stort.
"Tragisk" var jo kraftig ordvalg. Tviler på at tiger'n ikke ser poenget med en keeper, men tipper det er nivået med tanke på å ta opp en utlendingnsplass som sees på som problemet. Vil vel som mange andre helst ha inn en skikkelig back.

Usikker på hvordan vi skulle løst dette bedre uten å benytte importkvota. Hvor er det alle disse ledige, norske, seniorkeeperne vi heller skulle hentet er?

sorum

Post by sorum »

Isak Wallin er ny keeper i Frisk. På lån fra Modo https://www.eliteprospects.com/player/2 ... sak-wallin

Slasher

Post by Slasher »

I følge Frisk sin Facebook-side er det store muligheter for at Gustafsson og Opsahl er klare til torsdag, i tillegg til Mikkel, som er tilbake etter karantene.

https://www.facebook.com/125433129843/p ... 328629844/

tiger_n

Post by tiger_n »

Slasher wrote:
Tue Nov 09, 2021 9:51 am
"Tragisk" var jo kraftig ordvalg.
Det ville jo ikke vært første gangen jeg går hardt ut i håp om å starte en diskusjon. :twisted:

Har god forståelse for behovet for en treningshverdag med konkurranse, men sett ut i fra de utfordringene som strengt tatt gjør at Frisk ikke er nærmere ledelsen/er leder av serien på tross av haugevis med skader og noen håpløse karantener så føles det litt bittert å skulle bruke den importplassen og de pengene på en fulltidskeeper istedenfor en defensivt sterk back...

Og før noen hopper på og påpeker at det ikke bare er Frisk som har hatt skader og tapt jevne kamper så er den definerte konteksten av mitt innspill at alle andre lag er som de er men Frisk hadde hatt f.eks. Krogdahl eller tilsvarende import inn. Skulle andre lag forsterket seg blir det hele så teoretisk at det ikke gir mening å synse rundt det.

Nå har Frisk prioritert som de har gjort så da får vi bare håpe historien viser at de har fått skikk på det defensive spillet i pausen nå og at det ikke blir noe savn å ikke kunne forsterke seg der samtidig som Fayen blir presset til å levere videre på det nivået han ligger på nå.

Slasher

Post by Slasher »

Hampus er klar for 4 nye år i Frisk.

https://www.friskaskerhockey.no/artikel ... ampus-klar

Det er en signering jeg kan like! :-)

daggen

Post by daggen »

Slasher wrote:
Wed Dec 01, 2021 12:12 pm
Hampus er klar for 4 nye år i Frisk.

https://www.friskaskerhockey.no/artikel ... ampus-klar

Det er en signering jeg kan like! :-)
Veldig bra og ekstra deilig at han fra neste sesong ikke blir regnet som import :D

Post Reply