Frisk Asker - Lagbygge og rykter 2021/2022

daggen

Frisk Asker - Lagbygge og rykter 2021/2022

Post by daggen »

Keepere: 3
Nicklas Dahlberg (Går utenom importkvoten)
Henrik Fayen Vestavik
Isak Wallin (på lån fra Modo)

Backer: 7
Kristoffer Thomassen
Joakim Opsahl
Jimi Kuronen
Sondre Bolling Vaaler
Nicolay Andresen
Patrick Bovim
Niklas Nevalainen (Ny fra Sport)

Løpere:13
Mikael Dokken
Magnus Geheb
Viktor Granholm
Hampus Gustafsson
Anders Bastiansen
Fredrik Bjørndal
Mats Frøshaug
Mikkel Christiansen
Endre Medby
Eskild Wold
Leiv Fogstad Vold (Ny fra Olten)
Jacob Lagacé (Ny fra Rouen)
David Morley (Ny fra Stavanger)

Antall ledig importplasser:

Ryktet inn:

Ryktet ut:

Bekreftet ut:
Victor Björkung
Fredrik Lystad Jacobsen (Legger opp)
Max Krogdahl (Sverige)
Bobby MacIntyre (Mora)
Thomas Valkvæ Olsen

Bekreftet inn:
Niklas Nevalainen (Ny fra Sport)
Leiv Fogstad Vold (Ny fra Olten)
Jacob Lagacé (Ny fra Rouen)
David Morley ( Ny fra Stavanger)
Eskil Wold
Last edited by daggen on Fri Jul 30, 2021 10:08 am, edited 14 times in total.

daggen

Re: Frisk Asker - Lagbygge og rykter 2021/2022

Post by daggen »

For første gang på mange har så har Frisk veldige mange Norske spillere som er på utgående kontrakt, blir spennende å se hvem som blir med neste sesong. Personlig ønsker jeg at Medby, Mikkel og Frøshaug blir med videre, men tror det blir vanskelig å få med alle 3 når det er ryktet noen nye norske løpere til klubben samtidig som Leiv Fogstad Vold har kommet inn. På backplass tror jeg at Frisk ønsker å ha med seg Bovim videre og regner med at Nico får ny kontrakt siden han er lokal. Victor Björkung kan gjerne forsvinne for min del hvis han blir erstattet med en ny import (Gjerne en Nick Pageau type!)

Sportskomiteen til Frisk har en stor oppgave foran seg, men denne sesongen flytter vi inn i ny hall og skal spille CHL (Mener jeg leste dette i går, hvis det blir mulig å reise til høsten). Disse to faktorene er et konkurransefortrinn for å både tiltrekke seg nye spillere og beholde spillere så jeg forventer et meget konkurransedyktig lag neste sesong!

daggen

Post by daggen »

Nicklas Dahlberg klar for 2 nye år! Fint at han er med videre og deilig at han ikke fyller en importplass!

Fransken

Post by Fransken »

Noen som vet hvordan Kåsastul gjør/gjorde det i AIK?

johnpx

Post by johnpx »

Fransken wrote:
Fri Apr 02, 2021 6:36 pm
Noen som vet hvordan Kåsastul gjør/gjorde det i AIK?
Han var vel gjort det ok. Ut og in av laget i det siste. Forundrer meg ikke om han drar hjem igjen. Men håper han blir ute.

Slasher

Post by Slasher »

Da er det offisielt at Fredrik Lystad Jacobsen legger opp. Frisk har nå mistet fire ekstremt viktige kontinuitetsbærere og lagspillere på få sesonger i Cocozza, Ødegaard, Kristiansen og Lystad Jacobsen. Veldig viktige brikker i laget. Generasjonskiftet er vel nå et faktum.

Veldig fint avsluttningsintervju og film med Fredrik på friskasker.no:

https://www.friskaskerhockey.no/artikel ... e-pa-hylla

Iamthelionking

Post by Iamthelionking »

Björkung ikke med videre. Han har lagt ut en "takk for alt frisk" på sin instagram!

tiger_n

Post by tiger_n »

Slasher wrote:
Wed Apr 14, 2021 6:47 pm
Da er det offisielt at Fredrik Lystad Jacobsen legger opp. Frisk har nå mistet fire ekstremt viktige kontinuitetsbærere og lagspillere på få sesonger i Cocozza, Ødegaard, Kristiansen og Lystad Jacobsen. Veldig viktige brikker i laget. Generasjonskiftet er vel nå et faktum.

Veldig fint avsluttningsintervju og film med Fredrik på friskasker.no:

https://www.friskaskerhockey.no/artikel ... e-pa-hylla
Var jo varslet, og en spiller med det spillestilen hans har nok kanskje best av å slutte før det blir for lite tid til trening og kroppen kanskje ikke helt henger med i spillet. Blir fort skader av sånt.

Men fy f... så trist......... En spiller det bare er å elske å ha på sitt lag.

Begynner å miste litt av den stammen en bygde opp i "Nye" Frisk da de prøvde samle gamle Askergutter... Hva sitter vi igjen med i Asker-stammen da som har erfaring å komme med? Krogdahl, Fayen-Vestavik, Geheb, Granholm, Vold og Andresen. (+ Basse og Dokken). Får håpe Wold og Bjørnstad fortsetter utviklingen så vi kan bygge videre på de.

Er det andre på vei opp vi skal følge med på?
- Beier Jensen har vel ikke helt tatt steget.
- Bolling Vaaler blir spennende å følge, kan han ta ytterligere steg tror jeg ikke han fullfører sesongen i Frisk.
- Er det andre fra U21 som aspirerer til noe mer tillit? Vrient å si ut ifra de sesongene som den som var, blir fort ett digert hull i utviklingen å dekke...

Slasher

Post by Slasher »

Iamthelionking wrote:
Thu Apr 15, 2021 11:29 am
Björkung ikke med videre. Han har lagt ut en "takk for alt frisk" på sin instagram!
Litt blandede følelser rundt dette. God på sitt beste og en fin fyr. Har kvalitet fremover, men innimellom for blodfattig i den defensive delen av spillet.

Slasher

Post by Slasher »

tiger_n wrote:
Thu Apr 15, 2021 11:43 am
Hva sitter vi igjen med i Asker-stammen da som har erfaring å komme med? Krogdahl, Fayen-Vestavik, Geheb, Granholm, Vold og Andresen. (+ Basse og Dokken). Får håpe Wold og Bjørnstad fortsetter utviklingen så vi kan bygge videre på de.

Er det andre på vei opp vi skal følge med på?
- Beier Jensen har vel ikke helt tatt steget.
- Bolling Vaaler blir spennende å følge, kan han ta ytterligere steg tror jeg ikke han fullfører sesongen i Frisk.
- Er det andre fra U21 som aspirerer til noe mer tillit? Vrient å si ut ifra de sesongene som den som var, blir fort ett digert hull i utviklingen å dekke...
Kristoffer Thomassen bør jo taes med. Synes kanskje han stagnerte noe etter en svært lovende debutsesong, i mine øyne. Regner med han kommer som en kule med mer erfaring/vekt. Joachim Opsahl er også spennede!

tiger_n

Post by tiger_n »

Slasher wrote:
Fri Apr 16, 2021 12:05 am
Kristoffer Thomassen bør jo taes med. Synes kanskje han stagnerte noe etter en svært lovende debutsesong, i mine øyne. Regner med han kommer som en kule med mer erfaring/vekt. Joachim Opsahl er også spennede!
Hadde lagt Thomassen litt på is etter de siste sesongene ja, har sett litt for mange ungdommelige blaff som klarer seg en sesong i flyt falle gjennom... Men kan jo håpe han kan få tillit nok til å komme seg tilbake på track og tar de nødvendige stegene han og. Var jo god i par med McMonagel da han kom opp, men syns egentlig kurven siden det har vært fallende og ikke stigende... Var det makker'n som løfta han?

Opsahl har jo størrelsen, men har han hatt progresjonen? Har vel ikke hatt allverdens av istid. Kan bli interessant å se hva som har skjedd for hans del nå i corona perioden, er jo midt i den perioden av utviklingen der mest kan gå galt om ikke fokuset holdes på riktige oppgaver.

Sånn på generell basis, kan det tenkes Coronaperioden har gjort det enklere med fokus da det ikke har vært like mange festemuligheter? Basse var vel i hvert fall ikke av de som holdt seg lengst unna fester i ungdomstiden så vidt jeg husker, men kan vel ikke klage på resultatet! :-P

daggen

Post by daggen »

Nicolay Andresen fått ny kontrakt (https://www.friskaskerhockey.no/artikel ... r-andresen)

daggen

Post by daggen »

daggen

Post by daggen »

Endre Medby, Mikkel Seiergren Christiansen og Mats Frøshaug er med videre (https://www.friskaskerhockey.no/artikel ... ed-klubben). Mangler vell kun 1 importback og 2 importløpere så er laget komplett

Slasher

Post by Slasher »

daggen wrote:
Wed May 05, 2021 10:06 am
Endre Medby, Mikkel Seiergren Christiansen og Mats Frøshaug er med videre (https://www.friskaskerhockey.no/artikel ... ed-klubben). Mangler vell kun 1 importback og 2 importløpere så er laget komplett
Da er ligaens beste 4. rekke sikret iallefall! Knallbra å få disse signaturene, og Endre er jo veldig viktig i de produsernede rekkene med skuddet sitt. At så godt som alle velger å bli i klubben viser hvor godt gruppa fungerer. De som slutter i Frisk drar enten til en bedre liga eller legger opp. Kontinuitet er viktig, og Frisk har i en periode hatt veldig mange spillere med mange kamper for klubben, noe som ikke var tilfelle for bare noen år siden. Suksessfaktor!

Ser også i en + artikkel i Budstikka at Mikkel Haga er ferdig i Djurgården. Han er dog relativt tydelig på at Fjordkraftligaen ikke er ønsket som neste stasjon. Han er bare 29 år og ser for seg noe mer hockey på høyere nivå før en retur til Asker blir aktuelt.

daggen

Post by daggen »

Slasher wrote:
Wed May 05, 2021 10:48 am
daggen wrote:
Wed May 05, 2021 10:06 am
Da er ligaens beste 4. rekke sikret iallefall! Knallbra å få disse signaturene, og Endre er jo veldig viktig i de produsernede rekkene med skuddet sitt. At så godt som alle velger å bli i klubben viser hvor godt gruppa fungerer. De som slutter i Frisk drar enten til en bedre liga eller legger opp. Kontinuitet er viktig, og Frisk har i en periode hatt veldig mange spillere med mange kamper for klubben, noe som ikke var tilfelle for bare noen år siden. Suksessfaktor!

Ser også i en + artikkel i Budstikka at Mikkel Haga er ferdig i Djurgården. Han er dog relativt tydelig på at Fjordkraftligaen ikke er ønsket som neste stasjon. Han er bare 29 år og ser for seg noe mer hockey på høyere nivå før en retur til Asker blir aktuelt.
Enig i alt du skriver, blir spennende å se nivået på importene som skal komme tatt i betraktning økt budsjett og CHL spill.

tiger_n

Post by tiger_n »

Ingen tvil om at det er et kvalitetstegn at spillere blir værende og har en følelse av lojalitet til klubben. Det viser at en har bygd noe som fungerer bra og sannsynligvis har et bra miljø innad! Sørge for å få penset inn en del yngre i dette miljøet så de blir farget av det og kan bære det videre så har en virkelig bygd noe for fremtiden.

sorum

Post by sorum »

Frisk melder nå at Max Krogdahl har skrevet under for en klubb i Allsvenskan.

https://www.friskaskerhockey.no/artikel ... l-utlandet

tiger_n

Post by tiger_n »

sorum wrote:
Wed Jun 02, 2021 2:11 pm

Som ventet etter det kanonmesterskapet + sesongen + EIHL han hadde. Faen ass (for Frisk) men helvette så fett for Max! Gratulerer. Fortsette de stegene han har tatt den siste sesongen så følger han Lesund opp i SHL+. Akkurat det Norge trengte nå for å bygge landslaget videre, to solide backer med internasjonal størrelse.

sorum

Post by sorum »

tiger_n wrote:
Wed Jun 02, 2021 2:32 pm
sorum wrote:
Wed Jun 02, 2021 2:11 pm

Som ventet etter det kanonmesterskapet + sesongen + EIHL han hadde. Faen ass (for Frisk) men helvette så fett for Max! Gratulerer. Fortsette de stegene han har tatt den siste sesongen så følger han Lesund opp i SHL+. Akkurat det Norge trengte nå for å bygge landslaget videre, to solide backer med internasjonal størrelse.
Det ble Västervik på Krogdahl. Samme klubb som nylig signerte også Johannes Johannesen. Laget har vært topp 6-8 siste tre sesonger i Allsvenskan. Og som du sier blir veien kortere opp til SHL.

PS! Ikke glem Emil Lilleberg som allerede er klar for SHL. Han er enda større og sterkere enn Max :)

tiger_n

Post by tiger_n »

sorum wrote:
Wed Jun 02, 2021 5:11 pm

PS! Ikke glem Emil Lilleberg som allerede er klar for SHL. Han er enda større og sterkere enn Max :)
Tja, styrken skal jeg ikke uttale meg om, men han er da både lavere og en noen kilo lettere enn Max vel? Men Lilleberg har nok et større potensial som en komplett back, men jeg tror Max kan bli en bedre defensiv ryddegutt enn Lilleberg

Slasher

Post by Slasher »

Max har virkelig tatt steg denne siste sesongen. Fikk en mye viktigere rolle i laget etter at Ødegaard og Kåsastul ble borte fra Frisk-troppen, og har tatt oppgaven på strak arm. For Frisk sin del betyr dette at vi har mistet tre norske landslags-backer på kort tid, samt Björkung, som også har vært viktig for laget, og vi står nå igjen med en noe tynn defensiv lagdel. Skal vel ikke se helt bort i fra at også Bolling Vaaler kan bli snappet opp om han fortsetter fremgangen. Dette er forholdsvis kritisk for et lag som har vært veldig stabilt over lang tid. Hvem skal fylle alle disse skoene?

daggen

Post by daggen »

Jacob Lagacé klar for frisk (https://www.tv2.no/sport/14054235/)! Vet ikke hva jeg syns om denne signeringen, skuffende stats fra Frankrike forrige sesong, men leverte i Stavanger og folk i Frisk liker han som person. Får håpe det kommer noe mer krutt på løpersiden da jeg regner med at det fortsatt skal 1 import løper til på plass før sesongen starter.

tiger_n

Post by tiger_n »

daggen wrote:
Fri Jun 11, 2021 11:55 am
Jacob Lagacé klar for frisk (https://www.tv2.no/sport/14054235/)! Vet ikke hva jeg syns om denne signeringen, skuffende stats fra Frankrike forrige sesong, men leverte i Stavanger og folk i Frisk liker han som person. Får håpe det kommer noe mer krutt på løpersiden da jeg regner med at det fortsatt skal 1 import løper til på plass før sesongen starter.
Denne singeringen har ekstrem fallhøyde... Her er det fort gjort det kan bli pekt på at båndene til Hellmann blir for sterke til en spiller ref hans sportslige kvaliteter. Han har jo vist før at han har lykkes i FK, men ser en tilbake 2 sesonger er han milevis unna f.eks. Costello og et stykke bak Sapponari også i samme klubb. Ta med at han da i fjor i Rouen var langt fra toppen av produserende spillere i sin franske klubb så begynner det se ut som en "has been" som ikke lengre er sulten nok til å gå utpå der og gjøre jobben.

Han har vært rundt og opplevd mye som hockeyspiller siden han kom til Tønsberg og kan fort være mett og ikke lengre ha det rette ambisjonsnivået.

Jeg håper han motbeviser meg til gangs, men for min del er dette nok en av fler signeringer Frisk har gjort de senere åra jeg ikke helt har sansen for.

Slasher

Post by Slasher »

tiger_n wrote:
Fri Jun 11, 2021 1:17 pm
Jeg håper han motbeviser meg til gangs, men for min del er dette nok en av fler signeringer Frisk har gjort de senere åra jeg ikke helt har sansen for.
Bare lurer, hvilke signeringer er det du tenker på som du var skeptisk til før de ankom? Jeg kan være enig i at eksempelvis Oscarsson og Marinaccio, som begge kom litt uti sesongen, var litt snodige, men utover de to ser jeg ikke mange spillere som på papiret ikke burde være solide signeringer. At Pageau og Petryk var ekstremt skadeplaget var jo vanskelig å forutse, og Szydlowski var jo mer eller mindre kåret til årets beste spiller før han viste seg å være det stikk motsatte.

tiger_n

Post by tiger_n »

Slasher wrote:
Fri Jun 11, 2021 10:35 pm
tiger_n wrote:
Fri Jun 11, 2021 1:17 pm
Bare lurer, hvilke signeringer er det du tenker på som du var skeptisk til før de ankom? Jeg kan være enig i at eksempelvis Oscarsson og Marinaccio, som begge kom litt uti sesongen, var litt snodige, men utover de to ser jeg ikke mange spillere som på papiret ikke burde være solide signeringer. At Pageau og Petryk var ekstremt skadeplaget var jo vanskelig å forutse, og Szydlowski var jo mer eller mindre kåret til årets beste spiller før han viste seg å være det stikk motsatte.
Resignering av Bjørkung, vi henter Kuronen/VIF henter Taimi, de to over. Men er vel for meg spesielt Björkung jeg har hengt meg opp i..

Slasher

Post by Slasher »

Frisk har signert den 27-årige finske backen Niklas Nevalainen, som kommer fra fire sesonger Liiga-spill. To-veis, venstrefattet, forholdsvis liten og lett. Brukbare stats.

https://www.eliteprospects.com/player/4 ... nevalainen

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

Slasher wrote:
Fri Jun 18, 2021 6:22 pm
Frisk har signert den 27-årige finske backen Niklas Nevalainen, som kommer fra fire sesonger Liiga-spill. To-veis, venstrefattet, forholdsvis liten og lett. Brukbare stats.

Han har spilt mange kamper i Liiga, men brukbare stats er jeg mer usikker på.
Har scoret 11 mål siden 2013/2014 sesongen. Totalt 6 mål på 185 kamper der. Har riktignok spilt for et relativt dårlig lag , men -38 i +- er ikke kjempesterkt. Har få utvisningsminutter, men har ikke sett han smelle på noe sted enda. Fra Ncaa er han milevis unna statistikken til Jones, Ellis eller DeHaas for å nevne noen. Jeg tror ikke dette blir noen poengkonge og jeg er veldig spent på hvordan han kommer til å gjøre vei i vellinga foran eget mål. Foreløpig klassifiserer jeg han som en middels importback så får vi håpe for Frisk sin del at jeg tar feil.

Svinne

Post by Svinne »

Sjefsrøden wrote:
Sun Jun 20, 2021 1:16 am
Slasher wrote:

Har scoret 11 mål siden 2013/2014 sesongen. Totalt 6 mål på 185 kamper der. Har riktignok spilt for et relativt dårlig lag , men -38 i +- er ikke kjempesterkt. Har få utvisningsminutter, men har ikke sett han smelle på noe sted enda. Fra Ncaa er han milevis unna statistikken til Jones, Ellis eller DeHaas for å nevne noen. Jeg tror ikke dette blir noen poengkonge og jeg er veldig spent på hvordan han kommer til å gjøre vei i vellinga foran eget mål. Foreløpig klassifiserer jeg han som en middels importback så får vi håpe for Frisk sin del at jeg tar feil.
Når han har spilt fast i Liiga de siste 4 år, nogenlunde ok statistikk og er i sin beste alder, så bør det være mer enn bra nok for FK.

johnpx

Post by johnpx »

Svinne wrote:
Mon Jun 21, 2021 9:43 am
Sjefsrøden wrote:
Sun Jun 20, 2021 1:16 am
Slasher wrote:

Når han har spilt fast i Liiga de siste 4 år, nogenlunde ok statistikk og er i sin beste alder, så bør det være mer enn bra nok for FK.
Min tanke også. Jeg tror bare han trenger ett miljöombytt.

Slasher

Post by Slasher »

De som hadde våte drømmer om at Bobby Macintyre skulle ta et år til i Frisk blir dessverre skuffa. Han er klar for Mora i Allsvenskan. Beste nord-amerikaner i Frisk siden første runde med Sapponari.

Slasher

Post by Slasher »

David Morley klar for to år i Frisk:

https://www.friskaskerhockey.no/artikel ... s-kontrakt

Slasher

Post by Slasher »

Fra artikkelen i Budstikka:

"Frisk anser seg nå som ferdighandlet for sommeren, opplyser mannen i klubbens sportskomité."

Betyr det at Valkvæ Olsen er tapt for denne gang?

Link (+ artikkel): https://www.budstikka.no/frisk-asker/ol ... ing/650317!/

sorum

Post by sorum »

Slasher wrote:
Sat Jul 10, 2021 4:27 pm
Fra artikkelen i Budstikka:

"Frisk anser seg nå som ferdighandlet for sommeren, opplyser mannen i klubbens sportskomité."

Betyr det at Valkvæ Olsen er tapt for denne gang?

Link (+ artikkel): https://www.budstikka.no/frisk-asker/ol ... ing/650317!/
Frisk ser litt tynne ut på backplass. En spiller som Christian Kåsastul står fortsatt klubbløs. Hvis han blir tilgjengelig tror jeg både Frisk og VIF er veldig interessert.

Slasher

Post by Slasher »

sorum wrote:
Sat Jul 10, 2021 7:51 pm
Frisk ser litt tynne ut på backplass. En spiller som Christian Kåsastul står fortsatt klubbløs. Hvis han blir tilgjengelig tror jeg både Frisk og VIF er veldig interessert.
Helt enig! Tror ikke Kåsa kommer hjem nå. Leste tidligere at han ikke hadde planer om retur, men han har fremdeles leiligheten i Asker.

Pellechinos

Post by Pellechinos »

Vil tippe det kommer inn en back der før jul ;)

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

Pellechinos wrote:
Sun Jul 11, 2021 9:40 pm
Vil tippe det kommer inn en back der før jul ;)
I Frisk eller i leiligheten :lol:

Pellechinos

Post by Pellechinos »

Begge deler? :lol: :lol:

Slasher

Post by Slasher »

Eskil Wold signerer proffkontrakt i morgen, sier faren Vidar Wold til Nitten.no. Og med det er Frisk ferdige med lagbygge for denne gang. Thomas Valkvæ Olsen blir dermed ikke med videre, da han ser etter en arbeidsgiver utenfor landets grenser. For Frisk sin del er budsjettet brukt opp, så en eventuell signering av Valkvæ Olsen måtte i såfall vurderes av styret for finansiering.

https://www.nitten.no/blogg/frisk-stall ... ser-bra-ut

Slasher

Post by Slasher »

Thomas Valkvæ Olsen er klar for Bratislava Capitols i Slovakia.

sorum

Post by sorum »

Slasher wrote:
Tue Jul 20, 2021 12:58 pm
Bra for han, og bra for landslaget. Bratislava Capitols spiller nå i ICE HL Østerrike. 14 lag i denne serien, mot 11 og 12 de siste årene.

Slasher

Post by Slasher »

sorum wrote:
Tue Jul 20, 2021 2:04 pm
Slasher wrote:
Tue Jul 20, 2021 12:58 pm
Bra for han, og bra for landslaget. Bratislava Capitols spiller nå i ICE HL Østerrike. 14 lag i denne serien, mot 11 og 12 de siste årene.
Absolutt! Thomas skal spille utenfor Norge, og Bratislava er nok et lag han får nok spilletid for, og ICE HL en liga med ok motstand. Skulle gjerne sett ham på enda et høyere nivå, men tror kanskje ikke han holder helt NLA eller DEL nivå.

Slasher

Post by Slasher »

Frisk MÅ få tak i en solid back. Vi så hvor viktig innlånte Kåsastul var i helgens matcher, så her er det bare å gå rundt med hatten.

daggen

Post by daggen »

Slasher wrote:
Sun Sep 05, 2021 10:25 pm
Frisk MÅ få tak i en solid back. Vi så hvor viktig innlånte Kåsastul var i helgens matcher, så her er det bare å gå rundt med hatten.
Helt enig, alle eksperter sier det samme og Frisk har erkjent behov etter back når de nå har hentet inn Kåsa. Problemet er bare at Frisk har null planer om å hente back (ifølge ryktene) og Thomassen er vurdert som god nok til å være en topp 6 back. Thomassen har ikke vist noe som helst de siste sesongene som tilsier at han er en topp 6 back og Joakim Opsahl har knapt spilt i Get/FK ligaen! Hva sportskomiteen i Frisk har tenkt på når de har satt sammen laget fatter jeg ikke, Frisk har 5 seniorbacker og latterlig utsatt for skader, hjernedødt spør du meg! Kan ikke huske sist Frisk var så tynne på backplass, tror vi må tilbake til 13/14 sesongen for å finne tilsvarende svakt.

Frisk har 2 plasser ledig på importkvoten (Dahlberg går utenom og tror Hampus også gjør det, starter sin 8 sesong) så hadde håpet at Frisk virkelig var på jakt etter back men virker ikke som det er penger eller ønske om å forsterke. Tipper det kommer en ræva svenske til jul når topp 4 så si er utenfor rekkevidde.

Slasher

Post by Slasher »

daggen wrote:
Fri Sep 10, 2021 10:35 am
... Frisk har erkjent behov etter back når de nå har hentet inn Kåsa.
Grunnen til at Kåsa kom nå er egentlig litt tilfeldig. Vi har skader i troppen (Andresen spilte CHL riktignok), og Kåsa hadde behov for matchtrening før han drar over til ECHL.
daggen wrote:
Problemet er bare at Frisk har null planer om å hente back (ifølge ryktene) og Thomassen er vurdert som god nok til å være en topp 6 back. Thomassen har ikke vist noe som helst de siste sesongene som tilsier at han er en topp 6 back og Joakim Opsahl har knapt spilt i Get/FK ligaen! Hva sportskomiteen i Frisk har tenkt på når de har satt sammen laget fatter jeg ikke, Frisk har 5 seniorbacker og latterlig utsatt for skader

Jeg har hørt rykter som sier annet også, at Frisk faktisk er ute etter en back. Dette er en balansegang som kan være vanskelig. Jeg er enig i at 5 voksne backer er litt snaut, men disse gutta på rundt 20 må få slippe til også.
daggen wrote:
...hadde håpet at Frisk virkelig var på jakt etter back men virker ikke som det er penger eller ønske om å forsterke. Tipper det kommer en ræva svenske til jul når topp 4 så si er utenfor rekkevidde.
Det er nok, som du sier, pengene som avgjør dette. En solid defensiv back inn ville gjort stor forskjell. Alle ser det. Håper det kommer en inn når Kåsa pakker sekken og drar.

daggen

Post by daggen »

Slasher wrote:
Fri Sep 10, 2021 10:55 am
Jeg har hørt rykter som sier annet også, at Frisk faktisk er ute etter en back. Dette er en balansegang som kan være vanskelig. Jeg er enig i at 5 voksne backer er litt snaut, men disse gutta på rundt 20 må få slippe til også.
Får håpe at du har rett og at det kommer 1 back :D Er helt enig at gutta på rundt 20 må få slippe til, men hvorfor kan det ikke gjøres på samme måte som med Krogdahl? Han var 7-ende back i 17/18 og 18/19 sesong der han fikk verdifulle minutter, mulighet til å vise seg frem og ikke minst lære av landslagsbacker (Kåsa, Ødegaard og Sean McMonagle) og kvalitetsimporter (Nicholas Pageau og Oskar Nilsson). På den måten spilte han seg inn i laget og Frisk fikk utviklet en god Get/FK liga spiller.

Svinne

Post by Svinne »

daggen wrote:
Fri Sep 10, 2021 11:25 am
Slasher wrote:
Fri Sep 10, 2021 10:55 am
Får håpe at du har rett og at det kommer 1 back :D Er helt enig at gutta på rundt 20 må få slippe til, men hvorfor kan det ikke gjøres på samme måte som med Krogdahl? Han var 7-ende back i 17/18 og 18/19 sesong der han fikk verdifulle minutter, mulighet til å vise seg frem og ikke minst lære av landslagsbacker (Kåsa, Ødegaard og Sean McMonagle) og kvalitetsimporter (Nicholas Pageau og Oskar Nilsson). På den måten spilte han seg inn i laget og Frisk fikk utviklet en god Get/FK liga spiller.
Jeg ville latt de 7 backene man nå har fått tillit nå i starten. Dette handler ikke bare om hvor godt de unge backene fungerer, men også hvordan import backene fungerer, hvilket steg eksempelvis Vaaler tar og om det kommer skader. Det vil alltid være mulig å hente en ny back lengre ut i sesongen og da vil man bedre vite hva man trenger.

daggen

Post by daggen »

Joakim Opsahl ute med kyssesyken som kan ta tid, Kristoffer Thomassen tilbake i oktober og Bovim ble skadet (Aner ikke hvor lenge han er ute) i helgen. Basse spille back igjen på torsdag mot VIF? Håper Sportskomiteen til Frisk henter en kvalitetsback om ikke alt for lenge:)

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

daggen wrote:
Mon Sep 13, 2021 4:16 pm
Joakim Opsahl ute med kyssesyken som kan ta tid, Kristoffer Thomassen tilbake i oktober og Bovim ble skadet (Aner ikke hvor lenge han er ute) i helgen. Basse spille back igjen på torsdag mot VIF? Håper Sportskomiteen til Frisk henter en kvalitetsback om ikke alt for lenge:)
De sa for en stund siden at budsjettet var brukt opp. Har situasjonen endret seg og hvordan er situasjonen rundt Morley?

sorum

Post by sorum »

Hvordan blir det med Kåsastul. Skal han spille seriekamper?

Post Reply