Kamptråd 18. - 19.12.20

Post Reply
sorum

Kamptråd 18. - 19.12.20

Post by sorum »

18.12.2020 19:00 Stjernehallen Stjernen Elite- Vålerenga Elite TV 2 Sport 2
19.12.2020 16:00 Askerhallen Frisk Asker Elite - Sparta Elite
19.12.2020 16:00 Eidsiva Arena Lillehammer Elite - Manglerud Star Elite
19.12.2020 16:00 CC-Amfi Storhamar Elite - Narvik

Tabellen https://www.flashscore.com/hockey/norwa ... standings/

PS! Fra "10 år med ishockey på TV 2", beste promo ever! https://www.facebook.com/watch/?v=829949870519215

Slasher

Re: Kamptråd 18. - 19.12.20

Post by Slasher »

Kampen i Stjernehallen er helt åpen. Kan ende med alt fra klar hjemmeseier til solid borteseier. To veldig ustabile lag, med lite rød tråd i resultatene. VIF har hatt taket på Stjernen, men nå er Stjernen forsterket og VIF har vist litt dårligere form i det siste. Søberg har vel heller ikke levert på forventet nivå i november/desember.

Frisk møter et Sparta-lag som har overrasket svært positivt etter corona-avbrekket. Begge kampene deres har de blåst ut av startblokka, og har vist at de har mye inne. Men kunne vi begynne å skimte et lag som blir litt fortere slitne i torsdagens oppgjør mot Stavanger? Tredje periode var de mindre propell enn de ellers har vært. Frisk på sin side har hatt mye tid til restitusjon mellom matchene i det siste, så de bør stille uthvilte og klare. Etter to svake kamper mot Narvik, valset de over MS i Garasjen sist helg, med et overtallsspill som det fremdeles lukter krutt av i hallen. Sparta MÅ holde seg unna utvisninger om dette skal gå.

Lillehammer bør klare å ta en hjemmeseier mot MS, som mangler en del spillere. Tredje oppgjør mellom disse på kort tid, og senest onsdag kjørte LIK enkelt inn tre poeng på borteis.

Storhamar hjemme mot Narvik er sikker H. SIL har vist den siste uken at de tar disse oppgjørene mot bunnlagene seriøst. Solide seiere der de knotet mye mer i starten av sesongen.

Slasher

Post by Slasher »

I følge overskrifter i +artikler i Fredrikstad blad vurderer Vålerenga protest, fortrinnsvis på 8-0 målet. Jeg får ikke lest innholdet, men antar dette handler om spilleren i utvisningsboksen som ikke kom ut igjen til riktig tid. Noen som kan opplyse om akkurat hva det vurderes å klage på, og eventuelt hva Vålerenga ønsker å oppnå med dette?

sorum

Post by sorum »

Slasher wrote:
Sat Dec 19, 2020 12:55 am
I følge overskrifter i +artikler i Fredrikstad blad vurderer Vålerenga protest, fortrinnsvis på 8-0 målet. Jeg får ikke lest innholdet, men antar dette handler om spilleren i utvisningsboksen som ikke kom ut igjen til riktig tid. Noen som kan opplyse om akkurat hva det vurderes å klage på, og eventuelt hva Vålerenga ønsker å oppnå med dette?
"Etter at Vålerenga pådro seg tre utvisninger spilte Stjernen i overtall fem mot tre. Da gjestene skulle få inn én ekstra spiller og da spille fem mot fire, oppsto det komplikasjoner.

– Dommeren holder igjen Vålerenga-spilleren som egentlig skal sendes utpå isen, forteller Stjernen-trener Lasse Fjeldstad, som i kampens hete hadde dialog med dommer.

Stjernen spilte dermed fem mot tre i elleve sekunder lenger enn de egentlig skulle. Det resulterte i scoring.

– Dommerne gjør en formell feil, så det får de bare stå for selv, sier en tydelig oppgitt Vålerenga-trener Roy Johansen til Fredriksstad Blad etter kampen.

– Blir det levert en protest fra dere?

– Det får vi se på. Det er en formell feil, og det er selvfølgelig protestgrunnlag. Det er synd, for denne kampen hadde vi tapt. Men hadde han annullert den, så hadde det ikke vært noe sak, sier Johansen".......

Ingen vits å protestere, det burde Roy ha sagt. Feil var det, men på 8-0 målet...

sorum

Post by sorum »

Stjernen var veldig gode, mens VIF var fryktelig dårlig.

Men vil gjerne høre hva folket synes om taklingen mot hodet fra Mikalsen på Sørvik. Ser den 1:05:35 ut i sendinga https://sumo.tv2.no/sport/ishockey/fjor ... layer=true

Sørvik prøvde å spille videre, men kom aldri ut på banen igjen etter 2. pause.

Slasher

Post by Slasher »

sorum wrote:
Sat Dec 19, 2020 2:28 am
Stjernen var veldig gode, mens VIF var fryktelig dårlig.

Men vil gjerne høre hva folket synes om taklingen mot hodet fra Mikalsen på Sørvik. Ser den 1:05:35 ut i sendinga https://sumo.tv2.no/sport/ishockey/fjor ... layer=true

Sørvik prøvde å spille videre, men kom aldri ut på banen igjen etter 2. pause.
Ser da veldig ut som Mikalsen retter seg opp og planter skulderen i hodet på Sørvik?! Han har jo god oversikt over situasjonen, og Sørvik er vel opptatt med Stjernen-spillern han allerede har på ryggen, samt har avlevert pasning. Samme type takling som McLeod fikk 15 matcher for da han traff Skadsdammen i hodet. Ikke det at jeg trekker automatiske slutninger, men dette er stygt, og en type forseelse vi definitivt ikke vil ha i hockey.

sorum

Post by sorum »

Anders Hilt Jørgensen, en av tre i PS, melder på Twitter at PS har meldt denne taklingen inn til Disiplinærutvalget. Bra.

Cola

Post by Cola »

Har ikke dømt på mange år, men dette er ett utdrag fra hockey.no

Stj 44 2 min og VIF 73 2+2 utvist 10:46 (utvisning ferdig 12:46) Kvittes (VIF 73 starter neste 2 min på 12:46)
Stj 55 2 min og VIF 88 2 min utvist 10:46 (utvisning ferdig 12:46) Kvittes
VIF 73 12:46. 2 min (utvisning ferdig 14:46)
VIF 11 12:56 2 min (utvisning ferdig 14:56)
SCORING STJ 13:47
VIF 73 ferdig sonet grunnet scoring 13:47)
VIF 11 ferdig sonet 14:56

sorum

Post by sorum »

Bildene og bevisene som foreligger, er ikke tilstrekkelig til at Disiplinærutvalget kan ilegge en utestengelse etter regel 124 Takling mot hode eller nakke.

Vedtak:

Stjernen spiller nummer 55 Mikael Resberg Mikalsen ilegges ingen straff.

https://www.hockey.no/fair-play/spiller ... 21/sak-45/

tiger_n

Post by tiger_n »

sorum wrote:
Tue Dec 22, 2020 10:07 pm
Bildene og bevisene som foreligger, er ikke tilstrekkelig til at Disiplinærutvalget kan ilegge en utestengelse etter regel 124 Takling mot hode eller nakke.
Her skulle en gjerne sett de hadde lagt ned de ekstra kaloriene i det å ha publisert det videogrunnlaget de har, slik de vel gjør i Sverige. Skorter vel på ressurser til å produsere videoen... Jeg oppfattet i det minste denne situasjonen som over kanten og at det godt kunne kommet en reaksjon på den.

Post Reply