HockeyLive

Post Reply
oligark

HockeyLive

Post by oligark »

HockeyLive blir bedre, litt etter litt. Jeg ser at man nå har "on ice" tracker. Altså at man kan se hvem som er på isen live. Styres dette manuelt eller med microchipper eller lignende?

sorum

Re: HockeyLive

Post by sorum »

oligark wrote:
Sat Sep 12, 2020 1:15 pm
HockeyLive blir bedre, litt etter litt. Jeg ser at man nå har "on ice" tracker. Altså at man kan se hvem som er på isen live. Styres dette manuelt eller med microchipper eller lignende?
Det vet jeg ikke noe om, men HockeyLive har sine mangler også. Er kanskje bare en teknisk feil, men vi får ingen (ute)spiller statistikk for treningskampene https://www.hockey.no/live/Statistics/P ... 9&teamid=0 mens keeperstatstikken ligger der https://www.hockey.no/live/Statistics/G ... 9&teamid=0

Bekkevold

Post by Bekkevold »

Tror det sitter folk i hallene og sjekker spillerne inn og ut av isen manuelt, faktisk.

Storhamar har system med chip.

redline

Post by redline »

oligark wrote:
Sat Sep 12, 2020 1:15 pm
Hockeylive viser også "time on ice" (TOI) totalt, og jeg antar at dette er en summering av "on ice" tallene.

Det styres uansett manuelt. Med en enkel software for å bytte spillere inn og ut går dette relativt enkelt, spesielt om man er 2 stk og har hvert sitt lag. Realiteten har vært at det tidvis har vært veldig misvisende tall, så jeg antar det kun er en person som styrer dette og at software kanskje ikke er like ideell.

For best presisjon er det mulig å bruke chipper som Storhamar har tatt i bruk. Men da må det programmeres opp mot Hockeylive, i tillegg til den voldsomme summen som teknologien koster. Er nok noen år til vi ser at alle lag i eliteserien har dette på plass.

Post Reply