Publikum sesongen 2020/2021

Post Reply
Fjella

Publikum sesongen 2020/2021

Post by Fjella »

Også denne sesongen vil eg fylgje hockey-folket på dei ulike arenaene. Det var ikkje i tankane mine for få dagar sidan, for kvifor skal vi bry oss når ikkje fleire enn 200 kan gå på kamp?

Nei, om ikkje situasjonen endrar seg, er det ikkje så interessant. Men som tida går, kan det bli slept opp gradvis under visse vilkår som klubbane må rette seg etter, og då blir det interessant å sjå kven som best kan tilpasse seg.

Sesongen startar den 19. sept med 1. div. I fjor var det berre 3 lag som i snitt ikkje kom over denne grensa på 200. Det var Tønsberg, Furuset og Hasle/Løren. Både Tønsberg og Furuset hadde minst ein kamp som drog meir enn 200, så det blir kanskje berre H/L som ikkje kjem til å merke restriksjonane.

Slik det er no, er vilkåret at dei som vil på kamp må registrere seg med namn og adresse. Med andre ord er det overvaking sjølv om ikkje smitteappen blir brukt.

Det er i alle fall nok av spørsmål som statistikken kanskje vil gje eit svar på. Så eg køyrer på slik som før om åra.

Sjefsrøden

Re: Publikum sesongen 2020/2021

Post by Sjefsrøden »

Det gledes!
Kjør på. Statistikk er gøy uansett selv om sesongen blir annerledes.

Bekkevold

Post by Bekkevold »

De klubbene som selger billetter utelukkende via APP har allerede registrert sine besøkende før de kommer. Fin løsning i disse tider.

redline

Post by redline »

Bekkevold wrote:
Mon Sep 07, 2020 8:48 am
De klubbene som selger billetter utelukkende via APP har allerede registrert sine besøkende før de kommer. Fin løsning i disse tider.
Gjenstår å se om appen lar seg bruke når det er begrenset med plasser. Blir nok mye manuelt arbeid for klubbene med utplukking og registrering av hvem som får komme, om de ikke kjører første mann til mølla hver kamp. I såfall kommer utfordringen med at noen kjøper flere billetter, og da er ikke disse billettene knyttet opp mot navn.

Bekkevold

Post by Bekkevold »

Jeg kan f.eks kjøpe to billetter - én til deg og én til meg. For at du skal bruke din må jeg sende den ene billetten til deg i appen. Da blir den automatisk registrert på deg. Latterlig enkel løsning.

Du kommer ikke inn i Stjernehallen uten smarttelefon og app med billett i. Skal du ha med unger må du registrere de på en liste opp mot billettene du har i appen.

Det er snakk om 100 billetter pr. kamp. Førstemann til mølla. Resten går til sponsorer og samarbeidspartnere i Fredrikstad.

redline

Post by redline »

Bekkevold wrote:
Wed Sep 09, 2020 10:47 pm
Du kommer ikke inn i Stjernehallen uten smarttelefon og app med billett i. Skal du ha med unger må du registrere de på en liste opp mot billettene du har i appen.
Enkelt og fornuftig.

Men i krenkesamfunnet vi lever i skal du nesten ikke se bort fra at noen kaller dette for diskriminering mot de som ikke har ny og råflott telefon.. Ikke at jeg støtter det altså.

Ser Storhamar velger utplukking blant sesongkortinnehaverene, så der blir det nok mer jobb med å fordele billetter.

Post Reply