Status på norsk ishockey 2020

Post Reply
Tv-supporter

Status på norsk ishockey 2020

Post by Tv-supporter »

Ishaller og spillere

Selv i 2011 hadde vi 1 ishall pr. mange færre innbyggere enn USA, Russland og Tyskland. Sørg for at all istiden utnyttes godt nok, sørg for at det er store VM-arenaer i alle de største byene. Legg så fokus vekk fra ishaller!

Man må slutte å sammenligne Norge med Danmark.de har en demografi vi ikke har. Hver eneste person i Danmark kan velge hvilken som helst idrett en vil. De er ett knøttlite land, med korte avstander til alt! Det har ikke vi. Derfor trenger Danmark få ishaller. Det betyr ikke noe, så lenge de er ett så lite land.

I idrett betyr demografi ALT! Men som jeg nettopp viste, så er ikke antall ishaller ett problem. Se på de nasjonene jeg listet opp, og hvor mange innbyggere det går på en ishall. Vi har også ett solid antall spillere. Slovakia hadde jo lenge kun 8000.

Landslaget

Så må man se på om man er nødt å be Zucca, om å spille i Europa...slik at han alltid er tilgjengelig for landslaget. vi vil jo ikke at noe dårlig skal skje med landslaget.

Thoresen har ikke fått til noen ting med landslaget. Bør vel se ett nye koster etterhvert? Det eneste Thoresen har fått til, har vært å vinne EN kamp i OL, over ett ikke alt for sterkt landslag.

Thoresen, Mathis, kenna, Zucca, Martinsen, Olden, valkvæ, Rosseli, sett inn den siste offensive forwarden dere vil ha med(Emilio kanskje?), så kan vi stille med 3 angrepsrekker i VM, ispedd de beste backene. Hvis vi ikke klarer å forsvare oss mot enkelte nasjoner, la oss heller kjøre på i angrep for å nå kvartfinaler!

Eliteserien

Hvilke tak har vi på utlendinger? Vi burde vel ha ettå lite tak som mulig på både backer og forwards?

Den gyldne vei til store lag/ligaer

Den går vel gjennom ligaer som Sverige, Tyskland, EBEL,landslaget, o.l? Bare se på zucca, Martinsen, Espeland, og ødegaards enkeltkamps-opphold i AHL.

Da bør vel ikke spillere som Holm avslå tilbud fra store klubber? Det gir deg noe du ikke får i norsk eliteserie. Jeg mener, vi bør da virkelig utnytte det, når vi har ryggen til veggen i mesterskap, og nå spille ett forsvars-VM. Da vil det jo bli ett større fokus på våre defensive spillere.

Hvor mange har vi i utlandet nå? Er ikke nevnte spillere ett perfekt eksempel på hvorfor man bare må dra ut med en gang man får tilbud?

KHL

Så må Norge selvfølgelig gå med i KHL. Er nesten ikke ett eneste motargument mot det.

Det blir jo som ett andre landslag. Da trenger vi bare å holde oss i A-VM. Ett slikt lag vil gjøre at vi spiller på VM-nivå hver eneste kamp, og vet hva man kommer til.

Da har man også ett perfekt utstillingsvindu, hvis våre norske NHL-spillere vil hjem, så har de ett lag i en solid liga å komme til. Man tetter det gapet som er mellom NHL og ligaene hvor vi har spillere, og vi kan gi ett solid tilbud til våre fremste, og kanskje de som ikke opplever å få ett tilbud.

La oss diskutere! Her sitter vi på noen gode svar som jeg listet opp.
Last edited by Tv-supporter on Fri Jul 24, 2020 9:07 pm, edited 1 time in total.

johnpx

Re: Status på norsk ishockey 2020

Post by johnpx »

Synes også det er alt for mange som sagt "nei" til og dra ut de sista åra. Men det er jo tryggere hjemme. Mange har også prövd seg, mange av de kommer hjem med halen mellom beina som man sier. Men da har de iaf fått prövd seg, noen drar ut igjen med samme resultat , noen pröver ikke mer.

Ett perfekt exempel på en som ikke gitt opp og flere ganger har fått sjansen og testet er Espeland som på fjerde försök hade suksess i en stor liga forrige sesong. Nå skal han spille for en av de beste klubbene i DEL. Respekt.

Ett exempel på en som ikke riktig for det til er Reichenberg, synes han har veldig mye som gör att han skulle kunne spille på ett bra nivå over GET. Men han for det ikke til. Han har også altid vaert god i VM. Blir ikke overrasket om han spiller i GET snart.

Jeg synes ambitionen alltid må vaere og få flest spillere ut og att vårt landslag skall ha flest mulig spillere ute i Europa. Det er bare og se på siste års VM, det holder ikke med 10-11 spillere fra GET.

Tv-supporter

Post by Tv-supporter »

johnpx wrote:
Tue Jul 07, 2020 10:07 am
Synes også det er alt for mange som sagt "nei" til og dra ut de sista åra. Men det er jo tryggere hjemme. Mange har også prövd seg, mange av de kommer hjem med halen mellom beina som man sier. Men da har de iaf fått prövd seg, noen drar ut igjen med samme resultat , noen pröver ikke mer.

Ett perfekt exempel på en som ikke gitt opp og flere ganger har fått sjansen og testet er Espeland som på fjerde försök hade suksess i en stor liga forrige sesong. Nå skal han spille for en av de beste klubbene i DEL. Respekt.

Ett exempel på en som ikke riktig for det til er Reichenberg, synes han har veldig mye som gör att han skulle kunne spille på ett bra nivå over GET. Men han for det ikke til. Han har også altid vaert god i VM. Blir ikke overrasket om han spiller i GET snart.

Jeg synes ambitionen alltid må vaere og få flest spillere ut og att vårt landslag skall ha flest mulig spillere ute i Europa. Det er bare og se på siste års VM, det holder ikke med 10-11 spillere fra GET.
Det blir noe litt annet hvis man spiller i GET, men har erfaring utenlands.

Men jeg tror det riktige er å dra til nevnte ligaer m.fl. Ødegaard/Haaland-metoden virker også i hockey!

DonCherry

Post by DonCherry »

Tv-supporter wrote:
Mon Jul 06, 2020 11:57 pm
Ishaller og spillere

Man må slutte å sammenligne Norge med Danmark.de har en demografi vi ikke har. Hver eneste person i Danmark kan velge hvilken som helst idrett en vil. De er ett knøttlite land, med korte avstander til alt! Det har ikke vi. Derfor trenger Danmark få ishaller. Det betyr ikke noe, så lenge de er ett så lite land.

I idrett betyr demografi ALT! Men som jeg nettopp viste, så er ikke antall ishaller ett problem. Se på de nasjonene jeg listet opp, og hvor mange innbyggere det går på en ishall. Vi har også ett solid antall spillere. Slovakia hadde jo lenge kun 8000.
Danmark har 27 isflater under tak.

Gamle Østfold, Vestfold, Buskerud, Telemark, Akershus, Oppland, Hedemark og Oslo har 33 ishaller uten at Menighetens to telles med, og flere registrerte spillere enn Danmark innenfor et relativt tett geografisk område som sikkert kan sammenlignes med Danmark.

Altså kan geografi og demografi neppe være noe stort problem her, eller mener du kanskje at ishockeyen i det sentrale Østlandsområdet hemmes av å måtte dra på det øvrige Norge?

DonCherry

Post by DonCherry »

Tv-supporter wrote:
Landslaget

Så må man se på om man er nødt å be Zucca, om å spille i Europa...slik at han alltid er tilgjengelig for landslaget. vi vil jo ikke at noe dårlig skal skje med landslaget.

Thoresen har ikke fått til noen ting med landslaget. Bør vel se ett nye koster etterhvert? Det eneste Thoresen har fått til, har vært å vinne EN kamp i OL, over ett ikke alt for sterkt landslag.

Thoresen, Mathis, kenna, Zucca, Martinsen, Olden, valkvæ, Rosseli, sett inn den siste offensive forwarden dere vil ha med, så kan vi stille med 3 angrepsrekker i VM, ispedd de beste backene. Hvis vi ikke klarer å forsvare oss mot enkelte nasjoner, la oss heller kjøre på i angrep for å nå kvartfinaler!
Her har du noen problemer. Du ønsker ikke å sammenligne oss med Danmark, men Danmark har fått frem så mange spiller på et høyt internasjonalt nivå at de ikke er avhengig av å få alle sine stjerner med til et VM for å klare seg, og de får hele tiden opp nye, mens vi er avhengige av de samme gamle og at Calgary fra nå av ikke går til sluttspill.

Kvartfinaler?
Det var for 7-10 sesonger siden, og den suksessen norsk ishockey da hadde, den ble ikke forvaltet.
Dessverre, kan vi si i dag.

DonCherry

Post by DonCherry »

Tv-supporter wrote:
Eliteserien

Hvilke tak har vi på utlendinger? Vi burde vel ha ettå lite tak som mulig på både backer og forwards?

Den gyldne vei til store lag/ligaer

Den går vel gjennom ligaer som Sverige, Tyskland, EBEL,landslaget, o.l? Bare se på zucca, Martinsen, Espeland, og ødegaards enkeltkamps-opphold i AHL.

Da bør vel ikke spillere som Holm avslå tilbud fra store klubber? Det gir deg noe du ikke får i norsk eliteserie. Jeg mener, vi bør da virkelig utnytte det, når vi har ryggen til veggen i mesterskap, og nå spille ett forsvars-VM. Da vil det jo bli ett større fokus på våre defensive spillere.

Hvor mange har vi i utlandet nå? Er ikke nevnte spillere ett perfekt eksempel på hvorfor man bare må dra ut med en gang man får tilbud?

KHL

Så må Norge selvfølgelig gå med i KHL. Er nesten ikke ett eneste motargument mot det.

Det blir jo som ett andre landslag. Da trenger vi bare å holde oss i A-VM. Ett slikt lag vil gjøre at vi spiller på VM-nivå hver eneste kamp, og vet hva man kommer til.

Da har man også ett perfekt utstillingsvindu, hvis våre norske NHL-spillere vil hjem, så har de ett lag i en solid liga å komme til. Man tetter det gapet som er mellom NHL og ligaene hvor vi har spillere, og vi kan gi ett solid tilbud til våre fremste, og kanskje de som ikke opplever å få ett tilbud.

La oss diskutere! Her sitter vi på noen gode svar som jeg listet opp.
Eliteserien, utlendinger, større ligaer, med i KHL.

Det er mye mer enn dette, og alt henger sammen.
Som en kompis pleier å si det.
Norsk ishockey er som mange spredte byggeplasser hvor nesten alle mangler de nødvendige byggetegningene, og hvor de overordnende organ ikke fungerer slik de burde.

Tv-supporter

Post by Tv-supporter »

DonCherry wrote:
Tue Jul 07, 2020 3:48 pm
Tv-supporter wrote:
Ishaller og spillere

Danmark har 27 isflater under tak.

Gamle Østfold, Vestfold, Buskerud, Telemark, Akershus, Oppland, Hedemark og Oslo har 33 ishaller uten at Menighetens to telles med, og flere registrerte spillere enn Danmark innenfor et relativt tett geografisk område som sikkert kan sammenlignes med Danmark.

Altså kan geografi og demografi neppe være noe stort problem her, eller mener du kanskje at ishockeyen i det sentrale Østlandsområdet hemmes av å måtte dra på det øvrige Norge?
Danmark har veldig få haller og er ett lite land. Der nevnte du alle innendørs isflater i hele danmark. Det du nevnte om Norge er ikke hele landet. Demografi betyr som sagt alt.

Der kan alle danske gutter velge og vrake i idretter. Da sier de:"Nå har jeg prøvd mange idretter. jeg liker hockey best".

samtidig i Norge:"Ishallen er nærmest. får begynne med hockey da", sa en liten gutt.

Tv-supporter

Post by Tv-supporter »

Her har du noen problemer. Du ønsker ikke å sammenligne oss med Danmark, men Danmark har fått frem så mange spiller på et høyt internasjonalt nivå at de ikke er avhengig av å få alle sine stjerner med til et VM for å klare seg, og de får hele tiden opp nye, mens vi er avhengige av de samme gamle og at Calgary fra nå av ikke går til sluttspill
.

Jeg skrev ikke noe om Danmark i den delen av sitatet du limte inn. bare i den første delen. der må man se på hva jeg skrev om de temaene, hver for seg, isolert sett..
Kvartfinaler?
Jepp kvartfinaler. Det må jo så klart være ett mål.

Tv-supporter

Post by Tv-supporter »

Eliteserien, utlendinger, større ligaer, med i KHL.
Disse tingene jeg skrev om temaene, er noen av nøklene til suksess for norske spillere og landslaget.

Bilvrag

Post by Bilvrag »

Å sammenligne klubblag med landslag, det blir som å sammenligne epler og giraffer. Jeg synes det er hyggelig med gode landslag, men det er klubblaget som er familie og hverdagen. Landslaget er bonus.

Dersom vi klarer å beholde de beste spillerne hjemme, så er det kjempepositivt for både laget og ligaen.

"De beste spillerne må reise til bedre ligaer" Det er det dummeste jeg leser. De beste spillerne må bli værende.

Og vi skal ikke til KHL. En seier mot Traktorsnovij, Moskva eller en annen type vodka, det gir meg ingenting. Jeg vil slå Vålerenga. Og Storhamar. DER finnes det følelser.

Tv-supporter

Post by Tv-supporter »

H......! Der avsluttet zenpad'en min seg av og jeg mistet alt. Får håpe jeg kan gjengi det meste av det. Må visste begynne å save...

Tv-supporter

Post by Tv-supporter »

Bilvrag wrote:
Wed Jul 08, 2020 1:54 pm
Å sammenligne klubblag med landslag, det blir som å sammenligne epler og giraffer. Jeg synes det er hyggelig med gode landslag, men det er klubblaget som er familie og hverdagen. Landslaget er bonus.

Dersom vi klarer å beholde de beste spillerne hjemme, så er det kjempepositivt for både laget og ligaen.

"De beste spillerne må reise til bedre ligaer" Det er det dummeste jeg leser. De beste spillerne må bli værende.

Og vi skal ikke til KHL. En seier mot Traktorsnovij, Moskva eller en annen type vodka, det gir meg ingenting. Jeg vil slå Vålerenga. Og Storhamar. DER finnes det følelser.

Ingen har sammenlignet klubb og landslag.

Det er vel og bra for serien å beholde spillere hjemme. Det gjør dem ikke til gode landslagsspillere, eller spillere av topp internasjonal klasse. Hvor stor er spillerpoolen til landslaget? Hvis man skulle få flere spillere i de største ligaene, så må man få en større bredde på landslaget. Vi har i mange år hatt våre tre største nøkkelspillere opptatt med seriespill, skader, o.l. og hva vet vi? Jo, med en gang blir det ryggen mot veggen!

Det dummeste du leser? Synes det går an å finne bedre måter å kommunisere på. Beklager, men jeg skyter den tilbake på det du skrev.

De beste ES-spillerne må ut i større ligaer, og spille i større ligaer mot bra motstand, der kan de utvikle seg, bli vant til ett større tempo, utfordre om en plass på landslaget, og kommer seg til de største lagene/ligaen. Blir de i Norge, så vil de stagnere og ikke ta det siste steget som spillere. Hvis ikke de beste drar ut, da kommer jo nesten ingen til å spille i større ligaer da. Da vil svært få være vant til større tempo, og forfall vil føre til at landslaget, blir enda mer grisebanket i VM.

Mens du bare er opptatt av ES, er jeg opptatt av at vi har flere tanker i hodet samtidig.

Jeg vil også at vi har de som drar ut tidlig, de som modner seg for større ligaer gjennom spill i ES, de som blir profiler i ES, som går til større ligaer, og deretter til de største ligaene/lagene og de som blir i barndomsklubben sin hele karrieren.

Fra Belgia, Nederland, Østerrike,championship, landslag og yngre landslag har vi fått en rekke av våre beste norske fotballspillere, til de fem største ligaene.

Denne formelen virker. Ikke bare i fotball, men det har også noen norske hockeyspillere vist er en vei som virker.

Zucca, Martinsen, Espeland, Holm(fikk tilbud fra internasjonale toppklubber etter 2019-VM), Haugen, Haukeland(vraket tilbud fra khl)m.fl...

Vi må også få ett b-landslag for våre beste hjemlige spillere.

Får de fleste av våre hjemlige god nok internasjonal matching?

Det er omtrent ingen gode argumenter mot å gå med i khl. Dette vil jo ikke gå utover den norske eliteserien på noen måte. Nå handler KHL om det beste for norsk hockey og dens utvikling, og ikke om følelser. Som sagt, khl vil ikke gå utover norsk eliteserie på noen måte. Så det er ikke en gang ett argument.

Tv-supporter

Post by Tv-supporter »

pdd er vi vel helt avhengig av at Thoresen spiller VM, for å kunne ha noen mulighet til å slå større lag? bør man ikke også spørre Zucca, om å dra til KHL/NLA, slik at han kan spille for landslaget? vi bør vel gjøre alt vi kan for å komme til kvartfinale. Det er vel ingenting som inspirerer norske hockeyspillere mer enn det. zucca i NHL er en ting, landslaget virker vel mye mer oppnåelig, gjør alt virkelig med suksess?

Thoresen, Mathis, kenna, Zucca, Martinsen, Olden, valkvæ, Rosseli

hvis man skal lage tre rekker med disse spillerne, hvem er den siste til å fylle opp den siste rekken?

Så sa Haukeland nei til KHL?

Noen som vet fra hvilken klubb Holm avviste tilbud

johnpx

Post by johnpx »

Förstår hva du mener. Men aldri att Zucca kommer velge Europa over NHL så lenge han kan spille der.
Martinsen kjempet jevlig lenge, han har all min respekt. Mange ulike klubber, slitsomt for familie og dra runt, med små barn. Men han prövde seg. Får se hvor han ender opp nå.

Tv-supporter

Post by Tv-supporter »

johnpx wrote:
Mon Jul 20, 2020 11:32 pm
Förstår hva du mener. Men aldri att Zucca kommer velge Europa over NHL så lenge han kan spille der.
Martinsen kjempet jevlig lenge, han har all min respekt. Mange ulike klubber, slitsomt for familie og dra runt, med små barn. Men han prövde seg. Får se hvor han ender opp nå.
Nå har Zucca null titler. KHL og Gagarin må da friste? Kan han ikke gå på ett lite opphold hos en toppklubb f.eks?

Martinsen er i EV Zug med Tangnes.

johnpx

Post by johnpx »

Tv-supporter wrote:
Thu Jul 23, 2020 11:11 pm
johnpx wrote:
Nå har Zucca null titler. KHL og Gagarin må da friste? Kan han ikke gå på ett lite opphold hos en toppklubb f.eks?

Nej er ganske sikker på han ikke velger KHL over NHL uansett. Hva tror dere andre?

Sen har vel ikke Martinsen noe kontrakt lenger?

Tv-supporter

Post by Tv-supporter »

johnpx wrote:
Fri Jul 24, 2020 4:45 pm
Tv-supporter wrote:
johnpx wrote:

Nej er ganske sikker på han ikke velger KHL over NHL uansett. Hva tror dere andre?

kan vel gå på korte opphold evt.?

Martinsen fornyer vel sikkert?

johnpx

Post by johnpx »

Tv-supporter wrote:
Mon Jul 27, 2020 2:17 am
johnpx wrote:
Tv-supporter wrote:

Håper han fornyer, rakk jo nesten ikke spille. Det er et bra lag og liga. Men ikke hört noe.

Tv-supporter

Post by Tv-supporter »

johnpx wrote:
Mon Jul 27, 2020 2:36 pm
Tv-supporter wrote:
Mon Jul 27, 2020 2:17 am
johnpx wrote:

Håper han fornyer, rakk jo nesten ikke spille. Det er et bra lag og liga. Men ikke hört noe.
Hvis han ikke vil til KHL da?

Tv-supporter

Post by Tv-supporter »

Hvis man skulle sette opp tre offensive rekker på landslaget, er ikke de spillerne i førsteposten nær fasiten? Hvem tar over for thoresen i fremtidige mesterskap?

Har vi egentlig råd til at Haukeland og Holm sier nei til tilbudene de får? Hvorfor si nei til tilbud som ligger nærmest fasiten på nivået du møter i VM?

johnpx

Post by johnpx »

Tv-supporter wrote:
Wed Jul 29, 2020 8:54 pm
Hvis man skulle sette opp tre offensive rekker på landslaget, er ikke de spillerne i førsteposten nær fasiten? Hvem tar over for thoresen i fremtidige mesterskap?

Har vi egentlig råd til at Haukeland og Holm sier nei til tilbudene de får? Hvorfor si nei til tilbud som ligger nærmest fasiten på nivået du møter i VM?
Haukeland har jo spilt i Liiga og neste sesong i FBK, det er så bra som det kan blir for ham tenker jeg.

Tv-supporter

Post by Tv-supporter »

johnpx wrote:
Wed Jul 29, 2020 9:21 pm
Tv-supporter wrote:

Haukeland har jo spilt i Liiga og neste sesong i FBK, det er så bra som det kan blir for ham tenker jeg.
tror han hadde tilbud fra en større liga.

johnpx

Post by johnpx »

Tv-supporter wrote:
Wed Jul 29, 2020 9:23 pm
johnpx wrote:
Tv-supporter wrote:

Mulig, husker ikke. Men tenk også på att han ikke veldig ofte har vaert serlig god på VM nivå.

Tv-supporter

Post by Tv-supporter »

johnpx wrote:
Wed Jul 29, 2020 9:40 pm
Tv-supporter wrote:
johnpx wrote:

Mulig, husker ikke. Men tenk også på att han ikke veldig ofte har vaert serlig god på VM nivå.
Men da har russerne/ikke russerne sett på det han har levert i SM-liiga da?

johnpx

Post by johnpx »

Tv-supporter wrote:
Wed Jul 29, 2020 9:43 pm
johnpx wrote:
Tv-supporter wrote:

Jo det er klart , mener bare han har hatt store brister i VM.

Tv-supporter

Post by Tv-supporter »

johnpx wrote:
Wed Jul 29, 2020 10:10 pm
Tv-supporter wrote:
johnpx wrote:

Nå er vel ikke KHL VM. Så de var vel ute etter han, pga det han har gjort i SM-liiga? Det er jo noe litt annet å være bra i en liga kontra ett VM. Å ha en prosent på over 90 er jo solid. Kanskje man kan bli en enda bedre landslagsmålvakt gjennom en sånn erfaring? En styrke hvis man kan få spillere i ligaer større enn SHL, uten å ha bevist det på landslaget først. men han har vel hatt gode VM før de dårlige...

johnpx

Post by johnpx »

Tv-supporter wrote:
Fri Jul 31, 2020 12:01 am
johnpx wrote:
Tv-supporter wrote:

Nå er vel ikke KHL VM. Så de var vel ute etter han, pga det han har gjort i SM-liiga? Det er jo noe litt annet å være bra i en liga kontra ett VM. Å ha en prosent på over 90 er jo solid. Kanskje man kan bli en enda bedre landslagsmålvakt gjennom en sånn erfaring? En styrke hvis man kan få spillere i ligaer større enn SHL, uten å ha bevist det på landslaget først. men han har vel hatt gode VM før de dårlige...
Jeg tror og håper han bare blir bedre. Her er hans sats. I tre VM og ett OL.

VM 2017. 2 kamper. 90,7%.
OL 2018. 1 kamp. 76,9%.
VM 2018. 4 kamper, 88,6%.
VM 2019. 4 kamper. 83,5%.

Mer og önske der vel? Selv om han hade en veldig fin og stabil for KooKoo sist.

Tv-supporter

Post by Tv-supporter »

johnpx wrote:
Mon Aug 03, 2020 2:02 pm
Tv-supporter wrote:
Fri Jul 31, 2020 12:01 am
johnpx wrote:

Jeg tror og håper han bare blir bedre. Her er hans sats. I tre VM og ett OL.

VM 2017. 2 kamper. 90,7%.
OL 2018. 1 kamp. 76,9%.
VM 2018. 4 kamper, 88,6%.
VM 2019. 4 kamper. 83,5%.

Mer og önske der vel? Selv om han hade en veldig fin og stabil for KooKoo sist.
2017 bra altså. Jeg har argumentert for at Holm burde være ener, nettopp pga dette. men VM er jo som sagt noe annet enn ligaspill.

johnpx

Post by johnpx »

Det blir en hard kamp om försteplassen. Har Haugen sagt att han slutter i landslaget?

Kan savne Söberg litt, det er har vi en mesterskapsspiller, han kom in mot de beste lagene og var meget god.

johnpx

Post by johnpx »

https://www.vg.no/sport/ishockey/i/WbQX ... traktsloes

Her er litt nytt om Martinsens siutation.

Tv-supporter

Post by Tv-supporter »

johnpx wrote:
Tue Aug 04, 2020 1:00 pm
Det blir en hard kamp om försteplassen. Har Haugen sagt att han slutter i landslaget?

Kan savne Söberg litt, det er har vi en mesterskapsspiller, han kom in mot de beste lagene og var meget god.
Vil vel si at om ikke Haugen har spilt seg ut av troppen(hans forrige VM var begredelig. før det var det riktignok bra), så ville jeg sagt at han var nærmere å være nr.3 i rekken, enn førstespaden.

For meg er Holm en klar ener. Med så mye bra bør han ha førstespaden! Føltes trygt etter at Haukeland lakk som en sil i VM. Er det ingen som vet hvilken storklubb som var ute etter han? ergrer meg hvis jeg ikke finner det ut.

Volden har visst stort sett gjort sine saker bra, etter at han var i Røgle. sluttsummen er helt klart mest på den positive siden. mye bra tall fra landslaget også. Han og Søberg kniver kanskje om å være nr.2? Kanskje en av de + Haugen og Haukeland kjemper om å være nr.3?

johnpx

Post by johnpx »

Tror Haugen vaert ener uansett. Men usikker på om han mer med nå. Söberg har vel også sagt "nei" tror jeg.

Så det er kanske åpent per dato skulle jeg si. Keeperplassen er ingen krise lenger men vi trenger jo en ener som kan vaere stabil og god i VM.

johnpx

Post by johnpx »

https://soundcloud.com/puckpodden/puckp ... -martinsen

Puckpodden med Martinsen, intressant.

sorum

Post by sorum »

johnpx wrote:
Thu Aug 06, 2020 6:56 pm

Ble det sagt noe hvor han spiller i år?

johnpx

Post by johnpx »

sorum wrote:
Thu Aug 06, 2020 7:11 pm
johnpx wrote:
Thu Aug 06, 2020 6:56 pm

Ble det sagt noe hvor han spiller i år?
Nej han vet ingenting. Har han ikke noe klubb i oktober kan det bli aktuellt og spille for Lillehamer, der han er nå. Ett par kamper iaf.

Post Reply