Kamptråd lørdag 4.desember

Post Reply
Sjefsrøden

Kamptråd lørdag 4.desember

Post by Sjefsrøden »

04.12.2021 15:30 Sparta Elite - Stavanger Oilers
04.12.2021 16:00 Frisk Asker Elite - Grüner
04.12.2021 18:00 Stjernen Elite - Storhamar Elite
05.12.2021 17:00 Lillehammer Elite - Ringerike

Sjefsrøden

Re: Kamptråd lørdag 4.desember

Post by Sjefsrøden »

04.12.2021 15:30 Sparta Elite - Stavanger Oilers
04.12.2021 16:00 Frisk Asker Elite - Grüner
04.12.2021 18:00 Stjernen Elite - Storhamar Elite
05.12.2021 17:00 Lillehammer Elite - Ringerike

Her er det "De store lukers runde". Her kan det bli en potensiell stor luke opp for både Storhamar og Sparta. Skulle Lillehammer avgi poeng mot Ringerike så er sesongen neste ferdig for deres del.

Hvis Stjernen vinner og Lillehammer taper er det henholdsvis 18 og |6 poeng ned. Da skal de ta igjen antall poeng som er mer enn det Stjernen og Stavanger har avgitt til nå i serien. Da tror jeg de kan kaste topp to i sjøen. For Lillehammer sin del var nok ikke ambisjonene og målsetningen topp 2, men for Storhamar som opplever publikumssvikt i tillegg vil dette være tilnærmet krise.

Vinner de to topplagene vil det mest sannsynlig være 8 poeng ned til Frisk og hele 12 poeng ned til Sparta på 3. og 4. plass.

Med andre ord en svært viktig kamp for de lagene rundt og under midten.

Stjernen er nærmest avhengig av seier for å holde Stavanger unna og for å legge press på de slik at de må vinne de også. Det er invitert til fest i Stjernehallen i morgen og draktene til Erik og Terje Pedersen skal løftes i taket. Det vil også si at nummer 7 og 11 blir fredet i Stjernehallen. Så har det seg sånn at hver gang Stjernen inviterer til fest så pleier det å gå på trynet sportslig. Jeg frykter denne. Storhamar bør være revansjesugne etter fadesen mot Grüner. Ett mål hjemme mot Grûner" holder ikke dersom de har ambisjoner om topp 5.

Frisk kan knappe inn forspranget til 5 poeng og da vil de virkelig ha los på tetlagene. Frisk er i god form og er i kanonform. De vinner lett hjemme mot Grüner.

For min del hører det med til sjeldenhetene at jeg håper Sparta vinner. Nå er det en slik dag. Sparta - Stavanger er en lekkerbit denne lørdagen. Sparta vil med seier vise seg som et skikkelig topplag og vil med tap slå seg inn med de andre lagene rundt midten. Sparta er også revansjelystne etter tapet på Lillehammer sist.

Slasher

Post by Slasher »

Ser for meg at det blir tre hjemmeseiere og én borteseier i dag. Den mest åpne matchen finner sted i Sparta amfi, og jeg tror nok Stavanger trekker det lengste strået der. Stjernen valser over Storhamar, på samme måte som Frisk vil ta seg av Grüner. Lillehammer har tilgode å tape mot Ringerike, og tar nok denne også.

Fjella

Post by Fjella »

Var innom Gjøvik i dag og såg at det vart heimesiger over Nidaros (3-2). Teknisk sett var Nidaros det beste laget, i alle fall 1. rekkja med Bodini Smitt, Hallstrøm og Magnusson. Denne rekkja burde trenaren fått meir ut av. Hallstrøm øydela mykje for dei to andre verd å halde på puck og halde på puck. Til slutt gjekk han tom for krefter, og det vart enda lettare for Gjøvik å forsvara seg. Eg likte best Bodini Smitt.

Dette var ein gratiskamp. Det kom i overkant av 1000 på kampen. Det er slettes ikkje så verst, men dei vart nesten borte i denne arenaen. Det er ein fantastisk arena når han er full. Kapasiteten er om lag som Jordal Amfi. Tenk om Gjøvik hadde hatt eit topplag i hockey og kunne samle 3000 i arenaen. Det hadde vore noko. Gjøvik hadde ikkje noko hockey-miljø før OL. Det viser seg at det ikkje berre er å byggje ein flott arena for snøgt å kunne etablere eit godt lag. Men rett skal vera rett - Gjøvik har dei siste åra gjort store framsteg. Laget har no den siste kvalifiseringsplassen, 4. plass føre Nidaros, og det endatil med to kampar mindre spela. Eller skal vi seia laga i realiteten står likt, for Nidaros har att å møte Narvik to gonger, medan Gjøvik har att å møte Narvik heile fire gonger. Narvik er nokså suverene i divisjonen. Lørenskog ligg svært godt ann for å greie 2. plassen.

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

For en lørdag!

Full kontroll mot et mildt sagt grinete Storhamarlag. To dommere som mistet det fullstendig og det kunne ha ført til skader. Var et par episoder i 3.per som det rett og slett er sinnsykt at det ikke blir dømt på. Powerplayet begynner å sitte for Stjernen sin del i tillegg. Blir spennende fremover nå. Helt sykt å være 5 poeng foran Stavanger (som har en kamp mindre spilt) selv om vi har tapt samtlige 3 kamper mot dem. Skulle ikke ha vært mulig, men vi er gode. Hjelp fra naboen 17km unna gjorde heller ikke noe. Nå venter frisk og Vif borte. Det blir blir mildt sagt tøft.

Slasher

Post by Slasher »

Dagens oppgjør gikk omtrent som forventet. Sterkt av Sparta å vippe det til sin favør. Der tapte Stavanger to poeng som fort kan bli avgjørende når vi setter sluttstrek. For sånn det ser ut nå kan fort Stjernen holde helt inn. De virker knallsterke, og ser ut til å slippe unna de verste skadefrafallene. Jeg tror vi kan avskrive Mjøs-lagene i toppen i kampen om seriemestertittelen, men de kan fort bite fra seg i sluttspill. Vålerenga er ikke et lag som i dag ser ut som en seriemester, men jeg vil ikke avskrive dem helt ennå. Til det er potensiale for stort. Frisk har virkelig fått fyr på lokomotivet, og har nå hele fem spillere som snitter på over et poeng pr spilte match. Når det også viser seg at Frisk besitter ligaens beste keeper, så er det absolutt ikke umulig at Askergutta spiller seg helt opp i tetstriden.

Fjella

Post by Fjella »

Vi får ta med siste kampen i runden også. Lillehammer vann overraskande så mykje som 7-0 over Ringerike. Dette var det 8. møtet mellom laga og Lillehemmer har vunne alle. Ved det siste møtet på Hønefoss måtte Lillehammer avgje eitt poeng, men alle andre sigrane har vore ved full tid. Vi kan prøve å psykologisere noko her. Kanskje topplaga har ein tendens i å ta ein siger over Ringerike for gjeven, medan Lillehemmer ikkje kjenner seg like suverene og møter meir skjerpa?

Slasher

Post by Slasher »

Fjella wrote:
Mon Dec 06, 2021 8:42 am
Vi kan prøve å psykologisere noko her. Kanskje topplaga har ein tendens i å ta ein siger over Ringerike for gjeven, medan Lillehemmer ikkje kjenner seg like suverene og møter meir skjerpa?
I VIF og Storhamar kan det se slik ut ja, men de andre "topplagene" har vel vunnet alle matchene sine mot Ringerike så langt? Frisk avga riktignok ett poeng i det første borteoppgjøret, på tross av at Frisk var klart best, og etter det har det blitt 3-0 og 7-2.

Post Reply