Stjernen Hockey - Lagbygge og rykter 2021/2022

Post Reply
Bekkevold

Stjernen Hockey - Lagbygge og rykter 2021/2022

Post by Bekkevold »

Keepere :
Jørgen Hanneborg - 21/22
Preben Arntsen - 23/24

Backer :
Magnus Eikrem Haugen - 21/22
Ole Einar Andersen - 22/23
Emil Buksoven - 23/24
Philip Hansen - 24/25
Sander Rønnild - 24/25
Fredrik Holberg

Forwards :
Austin Cangelosi - 23/24
Andreas Heier - 21/22
Mikael Mikalsen - 21/22
Arttu Niskakangas - 21/22
Benjamin Byrkjeland - 22/23
Jonathan Hermansson - 22/23
Stian Nybraaten Hansen - 23/24
Jonathan Asbjørnsen

Ryktes ut :
Magnus Eikrem Haugen - Utlandet.

Ryktes inn :

Bekreftet ut :
David Hallström.
Alexander Reichenberg.
Jonas Medby.
Brett Thompson.
Travis Brown.
Henrik Medhus - Legger opp.

Full oversikt over troppen finner du her : https://www.eliteprospects.com/team/180/stjernen-hockey
Last edited by Bekkevold on Fri Apr 09, 2021 7:59 pm, edited 6 times in total.

Spartaner03

Re: Stjernen Hockey - Lagbygge og rykter 2021/2022

Post by Spartaner03 »

Henrik Medhus legger opp. Synd, synes han er en god spiller selvom han spiller for feil lag.

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

Medby, Reichenberg og Hallström er ferdig i Stjernen. Ponomarenko, Mikalsen og Trnavsky ønsket med videre.

Importer: Thompson og Brown er ferdige. Dehaas, McGauley og Leavens er ønsket med videre. Det skjer nok dessverre ikke da de har vært steike gode og får garantert tilbud fra større ligaer.

F-b meldte dette i kveld.
Podcast om veien videre er like rundt hjørnet.

sorum

Post by sorum »

Sjefsrøden wrote:
Thu Mar 25, 2021 10:50 pm
Medby, Reichenberg og Hallström er ferdig i Stjernen. Ponomarenko, Mikalsen og Trnavsky ønsket med videre.

Importer: Thompson og Brown er ferdige. Dehaas, McGauley og Leavens er ønsket med videre. Det skjer nok dessverre ikke da de har vært steike gode og får garantert tilbud fra større ligaer.

Kan man si det sånn at det er utomsportslige grunner til at Reichenberg ikke er ønsket med videre? Han er heller ikke med i bruttotroppen til Thoresen.

johnpx

Post by johnpx »

sorum wrote:
Thu Mar 25, 2021 11:43 pm
Sjefsrøden wrote:

Kan man si det sånn at det er utomsportslige grunner til at Reichenberg ikke er ønsket med videre? Han er heller ikke med i bruttotroppen til Thoresen.
Tenkte ikke på att han ikke var med i brutto. Hva har skjedd?

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

Jeg synes ikke at han fortjener plass i brutto. Heier er med og det er fortjent. Hermansson langt foran Reichenberg i så måte. Innsatsen til Reichenberg har jevnt over vært for dårlig gjennom sesongen selv om det har blitt en del poeng. Gran er også en spiller som er langt foran i et eventuelt uttak.

tiger_n

Post by tiger_n »

Sjefsrøden wrote:
Medby, Reichenberg og Hallström er ferdig i Stjernen.
Dette er vel litt kjipt når en måtte ta en tur inn i budsjettet for 21/22 for å signere han i første omgang?

Pellechinos

Post by Pellechinos »

Det er faktisk galskap, uansett omstendigheter å begynne å hente penger fra fremtidige budsjetter når man signerer spillere. Iallefall med tanke på hvordan økonomistyring i Norske klubber ofte er. Når man begynner slik , så kommer man fort inn i en vond sirkel økonomisk. Og er det en tid Norske lag bør fokusere på økonomi, så er det nå.

Bekkevold

Post by Bekkevold »

Pellechinos wrote:
Fri Mar 26, 2021 1:43 pm
Det er faktisk galskap, uansett omstendigheter å begynne å hente penger fra fremtidige budsjetter når man signerer spillere. Iallefall med tanke på hvordan økonomistyring i Norske klubber ofte er. Når man begynner slik , så kommer man fort inn i en vond sirkel økonomisk. Og er det en tid Norske lag bør fokusere på økonomi, så er det nå.
Pengene ligger jo der i utgangspunktet. Det er AS som spytter inn kroner i spillerstallen.

Gammel sak, men allikevel : https://www.stjernen.no/artikel/nxd9ajy ... -mot-malet

Klubben gikk 300k i + 2020. Går nok bra.

Pellechinos

Post by Pellechinos »

Jeg er selvsagt glad for Stjernen sin del at det går bra økonomisk. Ingenting er bedre for Norsk hockey en slike positive saker. Men fra et businessperspektiv ( uansett om det er Ishockey, Telenor eller Aker) Så er det dårlig butikk å hente penger fra fremtidige budsjetter selv om pengene er der pdd, i enkelte settinger er det faktisk ulovlig ( selvsagt ikke i dette tilfellet). For det koster om inntektene skulle falle av ukjente grunner i fremtiden. Så det blir å leke med penger man egentlig ikke har i praksis.

Krutov

Post by Krutov »

Sportsjefen i Asker har vel tidligere uttalt at Jonas Medbye var et av de største offensive backtalentene i Norge i perioden Medby var siste års U20 og var på full vei inn på Lillehammer sitt A-lag. Enten har ikke yngste Medby fått ut sitt potensiale eller så har han kanskje stagnert. Kan dette være en offensiv ung back Asker vill få fart på igjen eller er det Lillehammer som henter han hjem igjen? Har en feeling på at Gruner kan være en klubb som plukker opp Medby..

tiger_n

Post by tiger_n »

Bekkevold wrote:
Fri Mar 26, 2021 3:56 pm
Pellechinos wrote:
Fri Mar 26, 2021 1:43 pm
Pengene ligger jo der i utgangspunktet. Det er AS som spytter inn kroner i spillerstallen.
Nå er jo normalt meningen med å bruke penger av egenkapitalen før en egentlig har tenkt å bruke de å investere de for fremtidig gevinst, ikke for å bruke penger før de egentlig skulle vært brukt.

Nå har jeg ingen informasjon om hvor mye penger det er snakk om, så kan jo være en "fis i motvind", men uansett hvor mye så er vel det relativt "kritisk" å velge å gjøre det for så å være den parten som kutter avtalen etter ett år da investeringen vel var nettopp for å sørge for en god base å bygge fra i sesong 2, derav motivasjonen for å bruke penger en egentlig ikke skulle rører prematurt. Men kan jo selvfølgelig være en del kostander med lønn etc som blir frigjort om de får avsluttet avtalen på en minnelig måte. Var det 1+1 eller var det 2 han fikk?

Et AS er vel og bra det, så lenge de fortsetter med emisjoner for å hente inn fler midler eller det stadig vekk er "rike" onkler som er villige til å spytte mer penger inn i kassa. I bunn og grunn er vel dette et prosjekt som er forsøkt noen ganger før rundt om i hockeynorge og det er vel hovedsakelig i Stavanger det har funka og endt opp i noe som kan stå på egne ben. Nå håper jeg jo at Stjernen faktisk lykkes like godt og skaper nettopp det, et AS som kan stå på egne ben etterhvert, vi trenger ikke enda et mageplask og vi trenger proffe klubber med proff organisering og gjennomføringsevne.

Det som jo er interessant i denne casen er jo hvordan har inntektsbildet endret seg i takt med investeringene gjort av ASet og den delen av dets egenkapital som er spyttet inn i Stjernen. Ser en en reell økning i inntektene rundt klubben, eventuelt er midler blitt brukt på ting en kan forvente avkastning av på sikt? Om ikke så er jo de 300k som de gikk i pluss, midt i en sesong hvor inntekter etc. er utenfor normalen og de i tillegg hadde permittering av spillere som kuttet kostnadene en del, noe som må ses i lys av tilskuddet fra ASet. Hvor mye kan en anta at ASets egenkapital ble senket med? Før så "tilbake" de 300k som ble overført da de jo kan brukes neste sesong, om de ikke har forsvunnet på vårparten ref årsregnskap vs sesongbudsjett. Da sitter vi igjen med det egentlig resultatet, for det er jo da de midlene som har blitt tatt ut av den egenkapitalkassa som Stjernen jo får tilskuddene sine fra.

Bekkevold

Post by Bekkevold »

Reichenberg hadde 1+1. Avtalen ble gjensidig sagt opp - grunnene er mange, men det at "de kvittet seg med innvesteringen" er ikke riktig. Nok om det.

Du kan finne papirene fra årsmøtet her : https://stjernenung.no/wp-content/uploa ... -Ny2-3.pdf

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

På Beavers sine sider på facebook har det kommet noen forslag til lag for neste år. Viktig å understreke at jeg har null kjennskap til neste års lagbygge og ikke har hørt et eneste rykte rundt noen av disse spillerne. Her følger mitt forslag til neste års lag. Ja, jeg sikter høyt og laget blir dyrt, men det har vært snakk om en økning på rundt 2.000.000 på neste års spillerbudsjett. Om det blir det eller ikke aner jeg ikke. Tilgjengeligheten til spillerne og om de vil flytte på seg vet jeg heller ikke noe om.
Tar også høyde for at vi ikke klarer å beholde noen av årets importer. Dette laget er etter min mening en soleklar topp 3 kandidat.

Mitt lag for neste sesong:

Heier Joe Gambardella (L) Spencer Smallman (R)
Matt Register (L) Buskoven

Hermansson Huntebrinker (L) Medby
Logan Roe (L) Haugen

Cole Ully (L) Djupvik Løvlie Niskakangas
Ponomarenko Saxrud Danielsen

Trnavsky Mikalsen Nybraaten Hansen
Rønnild Hansen

Stall: Holberg, Asbjørnsen
Keepere: Hanneborg, Arntsen

Slasher

Post by Slasher »

Dette laget er jo knallsterkt, men hvordan stemmer dette med klubbens uttalelser om å gjøre plass i troppen til yngre spillere?

Spartaner03

Post by Spartaner03 »

Ponomarenko har skrevet en 2-årskontrakt med Sparta i dag ;)

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

Slasher wrote:
Fri Apr 02, 2021 3:17 pm
Dette laget er jo knallsterkt, men hvordan stemmer dette med klubbens uttalelser om å gjøre plass i troppen til yngre spillere?
Ponomarenko ble klar for Sparta. Da rykker Rønnild inn der. Her var jeg i tvil om han skulle inn allerede da jeg satt opp laget. At Sparta henter Ponomarenko forteller nok også litt om hvor de legger lista for neste år.
De yngre spillerne pr.dags dato er de som er i stallen. Det legges ned en kjempejobb i yngres om dagen og de skal opp og frem. Det blir sikkert flyttet opp et par til neste år også som får være med å trene. Det blir spennende å se. Det klubben har gjort er å signere Rønnild, Buskoven, Hermansson, Philip Hansen og Nybråten Hansen på langtidskontrakter. Disse spillerne er det udiskutabelt plass til og de vil få mange sjanser til å vise seg. Så handler det om å ta sjansene man får.
Djupvik Løvlie var en spiller jeg kastet ut her, men det er flere andre yngre nordmenn jeg kunne ha tenkt meg i stedet.

sorum

Post by sorum »

Sjefsrøden wrote:
Fri Apr 02, 2021 1:15 pm
På Beavers sine sider på facebook har det kommet noen forslag til lag for neste år. Viktig å understreke at jeg har null kjennskap til neste års lagbygge og ikke har hørt et eneste rykte rundt noen av disse spillerne. Her følger mitt forslag til neste års lag. Ja, jeg sikter høyt og laget blir dyrt, men det har vært snakk om en økning på rundt 2.000.000 på neste års spillerbudsjett. Om det blir det eller ikke aner jeg ikke. Tilgjengeligheten til spillerne og om de vil flytte på seg vet jeg heller ikke noe om.
Tar også høyde for at vi ikke klarer å beholde noen av årets importer. Dette laget er etter min mening en soleklar topp 3 kandidat.

Mitt lag for neste sesong:

Heier Joe Gambardella (L) Spencer Smallman (R)
Matt Register (L) Buskoven

Hermansson Huntebrinker (L) Medby
Logan Roe (L) Haugen

Cole Ully (L) Djupvik Løvlie Niskakangas
Ponomarenko Saxrud Danielsen

Trnavsky Mikalsen Nybraaten Hansen
Rønnild Hansen

Stall: Holberg, Asbjørnsen
Keepere: Hanneborg, Arntsen
Problemet for Stjernen er at de bytter ut alle utlendingene etter hver sesong. Du har funnet frem til gode spillere, men flere nærmer seg 30 år. Hva skal være deres mål for sesongen? Seks nord-amerikanere i troppen tar stor plass, på alle måter. Hadde det vært bedre å satse på 3-4 svenskers som holder greit Allsvenskan-nivå, og så en back og forward som kan være artister fra NA?

Pellechinos

Post by Pellechinos »

Om Gambardella, Register og Smallman kommer til Europa, så kan jeg garantere at de går til større ligaer enn Fjordkraft ligaen vår. Synd, for spesielt Register hadde vært en attraksjon. Men Register virker ikke ha noe ønske om å dra til Europa. Er jo lag i større ligaer som har jaktet han i flere år. Derimot er det vel ikke utenkelig med nok et O'Brien comeback i Stjernen.

tiger_n

Post by tiger_n »

Stjernen.no wrote: Stjernen Hockey ble tirsdag kveld enige med den 22-år gamle backen Ole Einar Engeland Andersen om en avtale for de neste to sesongene.

https://www.stjernen.no/article/amsmakn ... IyohhZ_jlY

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

Pellechinos wrote:
Wed Apr 07, 2021 1:43 pm
Om Gambardella, Register og Smallman kommer til Europa, så kan jeg garantere at de går til større ligaer enn Fjordkraft ligaen vår. Synd, for spesielt Register hadde vært en attraksjon. Men Register virker ikke ha noe ønske om å dra til Europa. Er jo lag i større ligaer som har jaktet han i flere år. Derimot er det vel ikke utenkelig med nok et O'Brien comeback i Stjernen.
Enig med Register. Der virker det som det ikke er ønskelig med tur til Europa. Så lenge vi klarte å få Mcgauley og DeHaas hit så er det ikke utenkelig med de to andre der heller. Jeg tar da høyde for at budsjettet blir økt som tidligere nevnt.

johnpx

Post by johnpx »

Kanskje skall dere pröve og få O´Brien tilbake? Fått sparken av Oskarshamn.

Pellechinos

Post by Pellechinos »

Register er så god at jeg faktisk tror han hadde vært en toppback i SHL. Kanskje en av de bedre også i KHL. Undres på hvorfor han aldri har testet Europa siden han ikke har nådd NHL. Litt uvanlig.

Raftman

Post by Raftman »

Sjefsrøden wrote:
Wed Apr 07, 2021 2:40 pm
Pellechinos wrote:
Enig med Register. Der virker det som det ikke er ønskelig med tur til Europa. Så lenge vi klarte å få Mcgauley og DeHaas hit så er det ikke utenkelig med de to andre der heller. Jeg tar da høyde for at budsjettet blir økt som tidligere nevnt.
Jeg kjenner faren til Spencer Smallman godt. Skal jeg spørre...... 10% fee :lol:

....eller bedre ad nesten tjenestevei: COBA, faren til deres nye back Ole Einar EA, har direkte kontakt til hockeyfolk som kjenner Spencer svært godt.

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

Raftman wrote:
Thu Apr 08, 2021 2:33 pm
Sjefsrøden wrote:
Wed Apr 07, 2021 2:40 pm
Pellechinos wrote:
Jeg kjenner faren til Spencer Smallman godt. Skal jeg spørre...... 10% fee :lol:

....eller bedre ad nesten tjenestevei: COBA, faren til deres nye back Ole Einar EA, har direkte kontakt til hockeyfolk som kjenner Spencer svært godt.
Nesten så jeg får forhåpninger nå jo :lol:

Pellechinos

Post by Pellechinos »

Som Hurricanes supporte ( Smallman tilhører Carolina Hurricanes organisasjonen) kan jeg iallefall si at han ikke får ny kontrakt der. Så blir jo spørsmålet om han får det annet sted i NA. Men tipper han drar til Europa. Nivåmessig tipper jeg han holder EBEL/DEL/AS nivå. Sånn sett gøy om han kommer til Norge, hadde nok vært en attraksjon i Fjordkraft ligaen.

sorum

Post by sorum »

Flott signering av Stjernen i dag. Og slik jeg har påpekt, en utenlandsk spiller på tre-års kontrakt. Klubben kan ikke fortsette med å bytte ut alle importer hver sesong.

Pellechinos

Post by Pellechinos »

Bra for Stjernen uten tvil. Men hva gjør at han velger Stjernen fremfor Lillehammer/utlandet? Er det så voldsomt stor forskjell økonomisk på tilbudene mellom klubber ala Lillehammer, Stjernen etc?

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

Har akkurat snakket med spilleren i forhold til podcast. Han forteller det samme som alle de andre som har signert. Stjernen har veldig gode og klare planer for de neste sesongene. Klubben skal opp og frem og har planen, økonomien, fundamentet og ikke minst en knakende god ledelse som driver klubben fremover. Økonomi er selvfølgelig en viktig årsak og der er alt på stell. Klubben driver sunt og med overskudd. De som lurer på dette får sette seg inn i klubbens femårsplan som også ligger et sted her på forumet. Hvis det er interesse for det så kan jeg finne den frem på forespørsel. Klubben følger planen og hele organisasjonen er i god utvikling. Jeg merker dette som forelder i U-avdelingen og i den rollen jeg har i klubben forøvrig. Jeg var også med rundt klubben 2011-2013 og det er ikke sammenlignbart fra den tiden.

I tillegg opplever jeg i samtaler med utenlandske spillere at Stjernen har et godt rykte i forhold til å utvikle spillere for at de skal ta det neste steget. Eksempel på dette er Dehaas som kom på grunn av opplevelsen til Ciampini. Hadde Ciampini hatt en dårlig opplevelse er det ikke sikkert han hadde kommet.

AMK79

Post by AMK79 »

Veldig positivt med Stjernen. Går det an å si noe om ungdomsarbeidet? Vi trenger talenter fra Fredrikstad!

Slasher

Post by Slasher »

Uten tvil en solid signering for Stjernen. Well played! Alt handler om å komponere det beste laget. Det virker som om Stjernen har flow for tiden, så får vi vel bare se på tabellen hvordan det går denne gangen. For det er vel ikke være en underdrivelse å si at Stjernen har blitt en gjenganger i skuffelses-kolonnen de senere årene?

Matthews34

Post by Matthews34 »

Bekreftet at Gunnarson forlater VIF. På veg til Stjernen?

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

Slasher wrote:
Fri Apr 09, 2021 11:55 pm
Uten tvil en solid signering for Stjernen. Well played! Alt handler om å komponere det beste laget. Det virker som om Stjernen har flow for tiden, så får vi vel bare se på tabellen hvordan det går denne gangen. For det er vel ikke være en underdrivelse å si at Stjernen har blitt en gjenganger i skuffelses-kolonnen de senere årene?
Jeg føler meg ikke skuffet over de to siste sesongene i hvert fall. Realistisk er det der vi har vært de siste årene. Forskjellen nå er en klar og tydelig plan samt forbedret økonomi. Det er sagt at vi skal bli bedre for hvert år og det har vi blitt. Dersom vi ikke blir det blir jeg derimot veldig skuffet nå. Ekstra press til neste år, men foreløpig holder 5 årsplanen det den har lovet.

sorum

Post by sorum »

AMK79 wrote:
Fri Apr 09, 2021 11:29 pm
Veldig positivt med Stjernen. Går det an å si noe om ungdomsarbeidet? Vi trenger talenter fra Fredrikstad!
Håpet at noen fra Fredrikstad skulle si noe her. Jeg vet ikke noe om hvordan det jobbes. Men de har en utfordring med istid som de vil ha i minst tre år til i påvente av Fredrikstad Arena. Kunne de fått opp et enklere anlegg i mellomtiden? Truls Navestad i styret snakket om flere enkle anlegg i byen. Men vi har ikke hørt noe mer. Lite istid gjør at to og to lag trener sammen. Det kan bety at det blir for mange utøvere på is samtidig.

Resultatmessig ser det ikke så bra ut. Siste (nesten) hele sesong i 19/20 endte U-18 og U-21 nesten nederst på tabellen. Samme med inneværende avbrutte sesong. Men U-14 og U-15 har vært midt på treet i respektive A-avdelinger. Så det kan være noe å bygge videre på. Men Stjernen hadde ikke U-16 lag inneværende sesong,

Det er ingen spillere alderen 16 til 19 som utmerker seg noe særlig i Stjernen pr i dag. Klubbens to største talenter nå befinner seg i Sverige hvor de begge holdt U-17 alder inneværende sesong. Kasper Magnussen, sønn av Trond, er i Leksand https://www.eliteprospects.com/player/6 ... -magnussen mens Johannes Løkkeberg er i Mora https://www.eliteprospects.com/player/6 ... -lokkeberg

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

sorum wrote:
Sat Apr 10, 2021 7:50 pm
[quote=AMK79 post_id=2327 time=<a href="tel:1618003789">1618003789</a> user_id=90]
Håpet at noen fra Fredrikstad skulle si noe her. Jeg vet ikke noe om hvordan det jobbes. Men de har en utfordring med istid som de vil ha i minst tre år til i påvente av Fredrikstad Arena. Kunne de fått opp et enklere anlegg i mellomtiden? Truls Navestad i styret snakket om flere enkle anlegg i byen. Men vi har ikke hørt noe mer. Lite istid gjør at to og to lag trener sammen. Det kan bety at det blir for mange utøvere på is samtidig.

Resultatmessig ser det ikke så bra ut. Siste (nesten) hele sesong i 19/20 endte U-18 og U-21 nesten nederst på tabellen. Samme med inneværende avbrutte sesong. Men U-14 og U-15 har vært midt på treet i respektive A-avdelinger. Så det kan være noe å bygge videre på. Men Stjernen hadde ikke U-16 lag inneværende sesong,

Det er ingen spillere alderen 16 til 19 som utmerker seg noe særlig i Stjernen pr i dag. Klubbens to største talenter nå befinner seg i Sverige hvor de begge holdt U-17 alder inneværende sesong. Kasper Magnussen, sønn av Trond, er i Leksand https://www.eliteprospects.com/player/6 ... -magnussen mens Johannes Løkkeberg er i Mora https://www.eliteprospects.com/player/6 ... -lokkeberg
[/quote]

Det kommer et lengre svar fra meg utover kvelden. Har vært full fart her😊

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

Det tar tid å bygge opp en god ungdomsavdeling. Som du sier har klubben slitt med de årgangene du nevner. De beste har valgt å gå på gymnas i Sverige og det kommer til å fortsette. Enn så lenge er tilbudet bedre i Sverige og slik vil det nok være for samtlige norske unggutter i mange år fremover. Stjernen med flere må sørge for å få flere spillere opp på dette nivået slik at flere kommer tilbake igjen dersom de ikke lykkes i utlandet.

Stjernen har på sin side gjort en del grep for å endre en nedadgående trend.

1. Hockeyskolen har økt fra en til to dager i uka.
2. Økt fokus på hockey Sfo. Spillerne får oppfølging av lekser i hallen.
3. Ansatt egen skillscoach i ungdomsavdelingen. Han følger samtlige lag fra u12 og ned til u8 minst en økt i uka. Progresjonen på disse spillerne er intet mindre enn fantastisk. Laget til sønnen min som jeg naturlig nok følger tettest har hatt en enorm utvikling dette året. Treneren har de senere årene hatt privat økter med Tomas Tartar på sommerstid. Kan en Nhl spiller benytte seg av han så kan spillerne i Stjernen det også. Fokus er lagt på disse alderstrinnene da de har hele veien foran seg og lengst tid å bli gode på. Dette koster selvfølgelig en del penger, men det er satsingnivået om dagen.
4. Nytt skillssenter er ferdig og blir tatt i bruk så fort samfunnet åpner opp for trening her. Skyteramper, plast-is, brytematter, parkouranlegg osv osv der spillerne kan komme når de vil for å bruke anlegget.
5. Økt fokus på trenere som ikke er foreldre.
6. Morgenøkter for de yngste spillerne før skolen ( dette kom dessverre ikke i gang pga av Covid). Meningen er muligheter for to morgenøkter i uka for de som det passer for.
Klubben gjør så godt de kan med ting som de får gjort noe med. Drives på en annen måte enn tidligere og resultatene vil komme, men som sagt så er ikke dette gjort på en dag.

AMK79

Post by AMK79 »

Dette er meget bra. Og ny flate og arena vil jo hjelpe veldig. Takk for svar, spennende å følge videre.

sorum

Post by sorum »

AMK79 wrote:
Sun Apr 11, 2021 1:36 pm
Dette er meget bra. Og ny flate og arena vil jo hjelpe veldig. Takk for svar, spennende å følge videre.
Ja, det som blir sagt om egen skillstrener for de yngste og dette off-ice anlegget kommer til å gi resultater. Men mangelen på en isflate nr 2 i minst tre år til hemmer utviklingen. I vinter var det en periode på 6-8 uker med glimrende forhold for naturis på Østlandet, men kanskje ikke like bra ved nedre Glomma? Nå får Moss en fullverdig hall nr 2 fra høsten av da de har kjøpt teltet fra den midlertidige hallen og plasserer den over kunstisbanen på Ørejordet https://g.acdn.no/obscura/API/dynamic/r ... chk=11620D Det er bare 35 km fra Fredrikstad til Ørejordet. Jeg ville gjort det jeg kunne for å få leid timer der for de yngre lagene i Stjernen, slik at alle fikk en istime mer i uka enn de har nå.

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

sorum wrote:
Sun Apr 11, 2021 5:34 pm
[quote=AMK79 post_id=2339 time=<a href="tel:1618141006">1618141006</a> user_id=90]
Ja, det som blir sagt om egen skillstrener for de yngste og dette off-ice anlegget kommer til å gi resultater. Men mangelen på en isflate nr 2 i minst tre år til hemmer utviklingen. I vinter var det en periode på 6-8 uker med glimrende forhold for naturis på Østlandet, men kanskje ikke like bra ved nedre Glomma? Nå får Moss en fullverdig hall nr 2 fra høsten av da de har kjøpt teltet fra den midlertidige hallen og plasserer den over kunstisbanen på Ørejordet https://g.acdn.no/obscura/API/dynamic/r ... chk=11620D Det er bare 35 km fra Fredrikstad til Ørejordet. Jeg ville gjort det jeg kunne for å få leid timer der for de yngre lagene i Stjernen, slik at alle fikk en istime mer i uka enn de har nå.
[/quote]

Det har allerede blitt gjort de senere årene. Flere lag som har trent både i Halden og i Moss. Vinteren var fantastisk her også så eksploderte med barn på løkker og på havisen. Det er ikke gitt at vi får slike vintere så det er helt klart en utfordring med istider. Derfor er dette opplegget med morgentrening veldig bra. Skal sies at min 9-åring har hatt flere uker med 4 økter på is gjennom vinteren her og det er da tider i hallen. Det er litt slitsomt som forelder at man ikke har faste treningstider. Det er en større utfordring. Der fotballen har faste dager og tider varierer det fra uke til uke og det er vanskelig å planlegge.
Som sagt gjør klubben det meste ut ifra de mulighetene de kan gjøre noe med. Så om dagen vil jeg si at det er en klubb i en meget god utvikling.

Post Reply