Få flere inn på forumet...

Post Reply
Krutov

Få flere inn på forumet...

Post by Krutov »

Mulig det ikke funker, men jeg kunne tenke meg at forumet ble delt opp i flere hoved kategorier. En kategori som tar seg av Fjordkraft-ligaen, 1. divisjon og A-landslaget blir fort rotete og mulig nye besøkende ikke finner tråder de kunne hatt interesse av å bidra i så kunne man ha laget en egen kategori for FK, 1. - 2.div og en for landslag?

johnpx

Re: Få flere inn på forumet...

Post by johnpx »

Hadde kanskje vaert noe det. Er jo ganske dött her.

Svenoss

Post by Svenoss »

Merker det selv. Hvor er det blitt av mange faste som var på puckprat??

nesrene
Site Admin

Post by nesrene »

Krutov wrote:
Thu Mar 25, 2021 9:26 am
Mulig det ikke funker, men jeg kunne tenke meg at forumet ble delt opp i flere hoved kategorier. En kategori som tar seg av Fjordkraft-ligaen, 1. divisjon og A-landslaget blir fort rotete og mulig nye besøkende ikke finner tråder de kunne hatt interesse av å bidra i så kunne man ha laget en egen kategori for FK, 1. - 2.div og en for landslag?
Problemet med det er at man får veldig mange forum, med veldig få meldinger i hvert forum. Med det volumet vi har nå mener i hvert fall jeg at det er oversiktlig...
I am the kind of guy that goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.
- Raymond Chandler

sorum

Post by sorum »

nesrene wrote:
Thu Mar 25, 2021 6:25 pm
Krutov wrote:
Thu Mar 25, 2021 9:26 am
Problemet med det er at man får veldig mange forum, med veldig få meldinger i hvert forum. Med det volumet vi har nå mener i hvert fall jeg at det er oversiktlig...
Her er jeg enig med nesrene (admin). Jeg tror ikke at en annen inndeling av forumet gir flere brukere. De som vet om forumet og besøker det jevnlig vil finne nye poster liggende øverst i underforumene.

Men jeg kan si litt om hva vi har gjort for å flere inn på forumet, og at de skal bli aktive medlemmer. VI har inntrykk at at mange leser her inne uten å være medlemmer. Ditt innlegg fra i formiddag er lest 110 ganger nå i kveld. Det som var dumt med nedleggelsen av Puckprat var at vi ikke fikk varslet om at det ble opprettet et nytt forum i stedet. Derfor har vi mistet mange aktive medlemmer. Vi fikk varslet noen vi kjente navnene til, og vi brukte de to store Facebook-gruppene "Norsk ishockey" og "Tips for norsk hockey". VI kan sikkert prøve å poste innlegg der om igjen. Nå i den senere tid har vi også linket videre til forumet på Twitter ifm debatter der under hashtaggen #2hockey . Har noen av dere tips til hvordan vi ellers kan markedsføre forumet?

Slasher

Post by Slasher »

sorum wrote:
Thu Mar 25, 2021 6:41 pm
Har noen av dere tips til hvordan vi ellers kan markedsføre forumet?
Jeg har ingenting i mot de nevnte face-gruppene, og kan gjerne flire litt av den tullete tonen som ofte råder der. Men når noen klager over useriøsiteten der inne har jeg innimellom pekt disse i denne retningen. Selv om vi har mistet mye aktivitet etter at puckprat gikk ned, og spesielt etter apd-tiden, er det også blitt veldig mye mindre tøysete.

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

Slasher wrote:
Thu Mar 25, 2021 9:48 pm
[quote=sorum post_id=2177 time=<a href="tel:1616694062">1616694062</a> user_id=50]
Har noen av dere tips til hvordan vi ellers kan markedsføre forumet?
Jeg har ingenting i mot de nevnte face-gruppene, og kan gjerne flire litt av den tullete tonen som ofte råder der. Men når noen klager over useriøsiteten der inne har jeg innimellom pekt disse i denne retningen. Selv om vi har mistet mye aktivitet etter at puckprat gikk ned, og spesielt etter apd-tiden, er det også blitt veldig mye mindre tøysete.
[/quote]

Seriøsiteten er høy. Vet om veldig mange som leser, men som ikke skriver. Det er synd.
Har reklamert litt i livestudioet under kampene våre og under oppsummering av sesongen sendingen som kom ut til jul. Tror nok Sørum gjør lurt i å lenke til diskusjonen her inne. Det kan vi bli flinkere til alle sammen.
Samtidig gi en tommel opp eller ned på saker her inne. Er vel bare Slasher som kommenterte noe på sesongoppsummeringen min som et eksempel. Blir det ikke noe diskusjon eller tilbakemeldinger på kall det «stor jobb» så ser ikke jeg vitsen med at jeg skal legge så mye i det heller.

Krutov

Post by Krutov »

[/quote]
Samtidig gi en tommel opp eller ned på saker her inne. Er vel bare Slasher som kommenterte noe på sesongoppsummeringen min som et eksempel. Blir det ikke noe diskusjon eller tilbakemeldinger på kall det «stor jobb» så ser ikke jeg vitsen med at jeg skal legge så mye i det heller.
[/quote]

Jeg leser disse og syns de er veldig bra og er da en av mange som ikke kommenterer, utfordrer eller skryter så prøver meg på en skjerpings her :)

tiger_n

Post by tiger_n »

[/quote]
[/quote]

Jeg leser disse og syns de er veldig bra og er da en av mange som ikke kommenterer, utfordrer eller skryter så prøver meg på en skjerpings her :)
[/quote]
Myself wrote: Ville kanskje vært mer interessant om ikke det var så vanskelig å quote? :lol:

Krutov

Post by Krutov »

Jeg personlig (mulig jeg tar feil) tror det er et potsensiale blandt følgere av både 1. div og kanskje 2. div som fort kan bli mer aktive i forument hvis ting legges til rette for det. La oss si at noen lager en topic med Lagbygge Gjøvik 21/22 og ei uke senere så lager Shadwell en for Haugesund, men mellom disse topic så ligger det 50 topics om alt fra ishall bygging, VM tropp, Kval FKL, oppsummeringer osv.. Alle er fine topics, men det blir rotete.

Tipper hvis det lages en egen kategori for 1. div og det lages en lagbyggetråd for hver klubb så vil det komme innlegg som treffer bredere. Lagbygge tråder er fine å dele på FB osv for folk er jo nyskjerrige på hva som kommer inn og skal ut av sine respektive klubber..
Kanskje vi ender opp med noen flere faste skribenter. Jeg kan ta ansvar for på lage noen lagbygge tråder :)

Krutov

Post by Krutov »

tiger_n wrote:
Fri Mar 26, 2021 8:43 am
[/quote]

[/quote]
Myself wrote: Ville kanskje vært mer interessant om ikke det var så vanskelig å quote? :lol:
[/quote]

:lol: :lol: :lol:

nesrene
Site Admin

Post by nesrene »

Krutov wrote:
Fri Mar 26, 2021 9:08 am
Jeg personlig (mulig jeg tar feil) tror det er et potsensiale blandt følgere av både 1. div og kanskje 2. div som fort kan bli mer aktive i forument hvis ting legges til rette for det. La oss si at noen lager en topic med Lagbygge Gjøvik 21/22 og ei uke senere så lager Shadwell en for Haugesund, men mellom disse topic så ligger det 50 topics om alt fra ishall bygging, VM tropp, Kval FKL, oppsummeringer osv.. Alle er fine topics, men det blir rotete.

Tipper hvis det lages en egen kategori for 1. div og det lages en lagbyggetråd for hver klubb så vil det komme innlegg som treffer bredere. Lagbygge tråder er fine å dele på FB osv for folk er jo nyskjerrige på hva som kommer inn og skal ut av sine respektive klubber..
Kanskje vi ender opp med noen flere faste skribenter. Jeg kan ta ansvar for på lage noen lagbygge tråder :)
Kan vi ikke prøve med en tråd per lag i det eksisterende forumet, og hvis volumet går opp så splitter vi dem?

Dette er basert på erfaringer fra Puckprat, der slo vi sammen på grunn av liten aktivitet.
I am the kind of guy that goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.
- Raymond Chandler

ArenaFredrikstadHåp

Post by ArenaFredrikstadHåp »

Blir lett noe mindre interesse, da det for tiden ikke spilles noe hockey. Pluss at vi må opp i ringa, på rekruttering og talentutvikling. Her føler jeg Norsk hockey har tatt steg bakover, dessverre.

Krutov

Post by Krutov »

Koker jo som aldri før med tanke på at det ikke spilles hockey spør du meg, men folk generelt er kanksje mest happy med at diskusjoner osv skjer på FB der man stort sett for svar på poster ila noen få minutter. Jeg tror ikke løsningnen er å vente å se om det blir fart i tråder som omhandler 1. div og så dele (siden det ikke funker som det er i dag). Da må det en endring til og så se om man får en endring. Hvis det er sånn at dette er prøvd ut tidligere i Puckprat og det ble bare kaos så kjøper jeg den, men det var også langt mer innlegg under puckprat tiden.

Tror også mange ble lei av at 90% av trådene ble drept av at noen alltid dro diskusjon om hvordan Norsk hockey drives, utvikling osv. Veldig viktig tema det, men noen ganger ønsker nok folk å kun diskurere lag, tropp, matcher og muligheter for laget i serie/sluttspill. Så kan man heller ha en egen tråd som går på Forbund, utvikling, veien videre for Norsk hockey mm..

Var en med tips om å dele linker til aktuelle tråder i SoMe og det tror jeg er bra hvis man/vi får til ._/

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

Krutov wrote:
Tue Mar 30, 2021 12:44 pm
Koker jo som aldri før med tanke på at det ikke spilles hockey spør du meg, men folk generelt er kanksje mest happy med at diskusjoner osv skjer på FB der man stort sett for svar på poster ila noen få minutter. Jeg tror ikke løsningnen er å vente å se om det blir fart i tråder som omhandler 1. div og så dele (siden det ikke funker som det er i dag). Da må det en endring til og så se om man får en endring. Hvis det er sånn at dette er prøvd ut tidligere i Puckprat og det ble bare kaos så kjøper jeg den, men det var også langt mer innlegg under puckprat tiden.

Tror også mange ble lei av at 90% av trådene ble drept av at noen alltid dro diskusjon om hvordan Norsk hockey drives, utvikling osv. Veldig viktig tema det, men noen ganger ønsker nok folk å kun diskurere lag, tropp, matcher og muligheter for laget i serie/sluttspill. Så kan man heller ha en egen tråd som går på Forbund, utvikling, veien videre for Norsk hockey mm..

Var en med tips om å dele linker til aktuelle tråder i SoMe og det tror jeg er bra hvis man/vi får til ._/
Når serien starter til høsten kan vi rett og slett ha en post som kalles diskuter runden. Den kan vi dele i SoMe.

sorum

Post by sorum »

Sjefsrøden wrote:
Tue Mar 30, 2021 1:31 pm
Krutov wrote:
Tue Mar 30, 2021 12:44 pm

Når serien starter til høsten kan vi rett og slett ha en post som kalles diskuter runden. Den kan vi dele i SoMe.
Helt enig med siste :-)

Legenden

Post by Legenden »

Snoka i flere år, først på puckprat, så her. Var på tide å lage konto nå og bidra litt. Kjenner flere som er i samme båt som jeg var i.

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

Legenden!
Velkommen skal du være:)
Flott at du ønsker å bidra. Hvilken klubb er ditt hjerte nærmest?

Bilvrag

Post by Bilvrag »

Jeg synes hockeyforum er et bra initiativ og håper det ekspanderer etterhvert som hockeyen starter igjen.

Jeg kan gi mine 3 tanker om hvorfor ikke enda flere bruker dette forumet, bortsett fra at det ikke spilles hockey:

1) Man trenger ingen kunnskap om hockey for å poste her, men man bør ha en bachelor i EDB for å kunne poste som man vil. Jeg hadde satt pris på om ting var fryktelig mye enklere. Det stopper ihvertfall meg fra å poste oftere.

2) VGD

3) For få kjenner til hockeyforum.no. Det tok vel meg 6 mnd. fra puckprat lå dødt før jeg skjønte at det fantes en ny side.

Legenden

Post by Legenden »

Sjefsrøden wrote:
Wed Apr 07, 2021 11:20 pm
Legenden!
Velkommen skal du være:)
Flott at du ønsker å bidra. Hvilken klubb er ditt hjerte nærmest?
Tusen takk for det.
Storhamar!

tiger_n

Post by tiger_n »

Bilvrag wrote:
Thu Apr 08, 2021 12:06 am
men man bør ha en bachelor i EDB for å kunne poste som man vil.
Hmm, hva er det som gjør det så vanskelig? Og hva legges i "poste som man vil"? Eventuelt hva er det andre foraer gjør som ikke er like enkelt å få til her?

Bilvrag

Post by Bilvrag »

For meg er sitering på dette forumet tilnærmet heksekunst. Altså finner jeg det vanskelig å sitere, som gjør det vanskelig å poste som jeg vil. Jeg ønsker å sitere den jeg svarer, og hva jeg svarer på. Sikkert enkelt om man bruker litt tid på det, men dette er et punkt som har gjort at ihvertfall jeg ikke har brukt særlig tid her inne.

Jeg kommer nok til å foholde meg ganske rolig på dette formumet også fremover, da det ikke spilles hockey. Men jeg følger med, og håper å bidra mer når vi engang får spille hockey igjen!

tiger_n

Post by tiger_n »

Bilvrag wrote:
Thu Apr 08, 2021 10:44 am
For meg er sitering på dette forumet tilnærmet heksekunst. Altså finner jeg det vanskelig å sitere, som gjør det vanskelig å poste som jeg vil. Jeg ønsker å sitere den jeg svarer, og hva jeg svarer på. Sikkert enkelt om man bruker litt tid på det, men dette er et punkt som har gjort at ihvertfall jeg ikke har brukt særlig tid her inne.
Hmm, ok. Har du noen eksempler på noen fora der det fremstår enklere? En kan jo slenge på plugins for mer avansert editor for visuelt innhold, men er jaggu ikke sikker på om det er noe for å forbedre quotingen...

nesrene
Site Admin

Post by nesrene »

Bilvrag wrote:
Thu Apr 08, 2021 12:06 am
1) Man trenger ingen kunnskap om hockey for å poste her, men man bør ha en bachelor i EDB for å kunne poste som man vil. Jeg hadde satt pris på om ting var fryktelig mye enklere. Det stopper ihvertfall meg fra å poste oftere.
Det er samme syste her som Puckprat brukte :D
- Raymond Chandler

Bilvrag

Post by Bilvrag »

Jeg kjenner ikke til andre forum enn VGD. Og der er det fryktelig enkelt. Er klar over at det er samme greiene som var på puckprat. Jeg var ikke akkurat en hyppig skribent der heller.

Jeg vet ikke hvorfor andre ikke er mer aktive, men dette er nå èn av grunnene til mitt fravær ihvertfall.

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

Tar meg ikke nær av hvis du klipper og limer og skriver Sjefsrøden jeg altså. Heller det enn stille og rolig :)

sorum

Post by sorum »

Har laget en bruksanvisning, som du finner under Kunngjøringer og hjelp viewtopic.php?f=6&t=202

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

Er det mulig å få en slags liker knapp funksjon? Slik at vi vet at folk er fornøyde lesere? Er jo en form for tilbakemelding det og.

sorum

Post by sorum »

Sjefsrøden wrote:
Thu Apr 08, 2021 9:57 pm
Er det mulig å få en slags liker knapp funksjon? Slik at vi vet at folk er fornøyde lesere? Er jo en form for tilbakemelding det og.
Kanskje vi får det til, har satt ekspertisen på jobben 8-)

Slasher

Post by Slasher »

Sjefsrøden wrote:
Thu Apr 08, 2021 9:57 pm
Jeg ville trykket "liker" til dette!

johnpx

Post by johnpx »

Ja pröv og få til en "like" button. Skulle göre alt bedre :)

Fjella

Post by Fjella »

Eg har ofte sakna ein like-knapp, for her har det vore svært mange gode innlegg. Det har også lege mykje arbeid bak mange av innlegga. Likevel, kanskje det er best at det er som det er, for det kan fort bli eit usunt jag etter likes. Kanskje burde vi heller vera meir aktive med å kommentere innlegga til kvarandre? Sjølv om det berre var for å gje litt ros?

tiger_n

Post by tiger_n »

Sånn på generell basis, er det mulig å ta kontakt med eventuelt nitten.no og f.eks. høre om de kan sette opp en RSS /ATOMfeed? Da kunne en jo f.eks gitt de en egen seksjon her for nitten.no der deres artikler blir postet f.eks. med tittel og første X-ord.

her er en extension for å kunne sette det opp:
https://www.phpbb.com/customise/db/exte ... eedpostbot

Kan muligens være andre feeder som kan være interessante å subscribe på og?

EDIT: Nå vet ikke jeg hvilke versjon av hverken phpBB eller Php dette forumet kjører på dog...

Er dette en ekspertise som gjør at en f.eks. er mottagelige for innspill til extensions som kan være interessante? Om en informerer om hvilken versjon av forumet som kjøres så kan en jo se seg om etter om det er noe interessante å finne der ute... Er jo også en som tilgjengeliggjør flagg i editoren, noe som jo kan være kjekt om en vedlikeholder stallinformasjonen, VM tråder etc...

nesrene
Site Admin

Post by nesrene »

tiger_n wrote:
Fri Apr 09, 2021 11:37 am
Er dette en ekspertise som gjør at en f.eks. er mottagelige for innspill til extensions som kan være interessante? Om en informerer om hvilken versjon av forumet som kjøres så kan en jo se seg om etter om det er noe interessante å finne der ute... Er jo også en som tilgjengeliggjør flagg i editoren, noe som jo kan være kjekt om en vedlikeholder stallinformasjonen, VM tråder etc...
Ja, vi er tilgjengelige for forslag, men er skeptiske til at forumet blir seende ut som et amerkansk juletre :)
- Raymond Chandler

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

nesrene wrote:
Fri Apr 09, 2021 1:40 pm
tiger_n wrote:
Ja, vi er tilgjengelige for forslag, men er skeptiske til at forumet blir seende ut som et amerkansk juletre :)
Ja, det vil vi ikke ha noe av. Ønsker bare en liten tommel opp i hjørnet som man kan trykke på. Her er vi ikke ute ette likes, men en liten annerkjennelse for jobben som blir gjort uten at man må kommentere.

tiger_n

Post by tiger_n »

tiger_n wrote:
Sånn på generell basis, er det mulig å ta kontakt med eventuelt nitten.no og f.eks. høre om de kan sette opp en RSS /ATOMfeed? Da kunne en jo f.eks gitt de en egen seksjon her for nitten.no der deres artikler blir postet f.eks. med tittel og første X-ord.
Ser ut som om nitten.no hostes via Webflow så da er det jo mulig å få satt opp en RSS feed hvor de kunne publisert artikler de ønsker publisere her på forumet også. Burde jo være en driver for både Nitten.no og hockeyforum.no det skulle en tro. Ikke minst om det muligens også ble lagt på noe mer SEO informasjon her på forumet (men det er kanskje ikke ønskelig mtp spam bots o.l?)

Post Reply