Stjernen - Lagbygger/Rykter 2020/2021

Bekkevold

Re: Stjernen - Lagbygger/Rykter 2020/2021

Post by Bekkevold »

Ny Canadenser i morgen! Ryktes om enda en toppspiller fra ECHL.

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

Ny spiller inn i morgen kl 10.00!

Vet hvem dette er og det gledes virkelig over en klassesignering! Denne personen oser det kvalitet av! Fart, håndledd og oppofrende spillestil er stikkordene for min del. Det powerplayet vi nå setter opp folkens er det bare å glede seg/ grue seg til! Videoer kommer på lørdag da det er fryktelig dårlig nett på hytta her nå :twisted: Har saumfart det som er og det er tydelig hva slags spiller vi får. Darren er rett og slett rett mann på rett plass! For en jobb han gjør og morgendagens signering overgår Daniel Ciampini!

Bekkevold

Post by Bekkevold »

60 poeng i ECHL forrige sesong. Daniel Leavens er siste importsignering for Stjernen!

https://www.eliteprospects.com/player/7 ... el-leavens

Bekkevold

Post by Bekkevold »

Sjefsrøden wrote:
Fri Jul 31, 2020 12:52 am
Ny spiller inn i morgen kl 10.00!

Vet hvem dette er og det gledes virkelig over en klassesignering! Denne personen oser det kvalitet av! Fart, håndledd og oppofrende spillestil er stikkordene for min del. Det powerplayet vi nå setter opp folkens er det bare å glede seg/ grue seg til! Videoer kommer på lørdag da det er fryktelig dårlig nett på hytta her nå :twisted: Har saumfart det som er og det er tydelig hva slags spiller vi får. Darren er rett og slett rett mann på rett plass! For en jobb han gjør og morgendagens signering overgår Daniel Ciampini!
Venter spent på analyse og video!

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

I know! Kommer i løpet av kvelden. Ikke alltid mine planer samsvarer med samboerens. Som forøvrig kan og bør ses på som min bedre halvdel. Så måtte bevare husfreden her.

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

Her kommer videoene og mine betraktninger rundt Daniel Leavens.

Dette er en spiller som publikum i Stjernehallen kommer til å elske. Jeg sammenligner han offensivt med Henrik Høglund. Bruker størrelsen, kommer bakfra i stor fart og har et mildt sagt voldsomt håndleddskudd.
I egen sone er han god til å ta ut mann og kaster seg ned for å dekke skudd når han kan/må det. De tapte 6-0 mot Newfoundland Growlers og han kastet seg ned og dekket skudd på 4-0. Det liker jeg svært godt.
Han er god i powerplay, gjør drittjobben foran kassa samt meget bevegelig. Egoistisk i den grad at han vil score mål, men spiller til de som er i bedre posisjon. Jeg mener han har flere gode egenskaper enn Ciampini og han er en skikkelig sniper. Ciampini hadde 16 mål og 35 assist for Brampton året føre og 1 poeng i snitt. Leavens spilte bare 15 kamper det året for Brampton, men hadde høyere poengsnitt enn Ciampini. Denne sesongen leverte han 26 mål og 34 assist.

Se på dette her: Powerplay med Leavens, McGauley, Thompson, Brown og Haas. Kjører vi denne konstelasjonen så påstår jeg at vi aldri har hatt bedre powerplay i moderne tid. Altså på de siste 20 årene. Dvs at Kariya, Høglund, Hagelin, Rahm og Junti ikke er i nærheten av denne superrekka. Det er store ord, men jeg er helt sikker. 5 store trusler i forhold til skudd, teknikk, overblikk og alle er meget gode til å flytte puck.

Scorer 1 mål og har 2 assist. Scorer det 4 målet til Brampton og den assisten på det siste målet er helt leken.
https://www.youtube.com/watch?v=VWeng_RyW44

Scorer hattrick 2-3, 5-6 og 6-6. Greit håndleddskudd på de to første der.
https://www.youtube.com/watch?v=zrxCxgL1saw

Lykke til! Ca 1,20 ut i videoen. Vet ikke hva jeg skal sammenligne det håndleddskuddet med. Ikke keeperen heller.. Så er spørsmålet hvorfor klubben ikke legger ut disse godbitene eller tar kontakt med meg først så de kan få de. Det er dette her publikum trenger å se. Den videoen de la ut om Leavens er ikke akkurat det som får pølsa til å vokse, men dette skuddet her derimot… olalala..Nyt!
https://www.youtube.com/watch?v=23QxK_9lv50

1 scoring og 2 assist.
https://www.youtube.com/watch?v=KXvPqa3t2Ls

Assist på 1. og 3. målet.
https://www.youtube.com/watch?v=gtBnqyLTbMM

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

Fredrikstadfolk! Ingen kommentar til Leavens? Hva tror vi?

johnpx

Post by johnpx »

Er ikke Stjernenfan men tror han blir god. Han var jo ikke langt fra og vaere helt i toppen i ECHL.

Synes troppen ser bra ut, men det har jeg også sagt för.

Bekkevold

Post by Bekkevold »

Sjefsrøden wrote:
Tue Aug 04, 2020 8:21 pm
Fredrikstadfolk! Ingen kommentar til Leavens? Hva tror vi?
Hvordan setter du importløperne våre opp mot hverandre? McGauley skal utifra statistikken gjøre mer poeng her enn Leavens. Førstnevnte lå #1 på poenglista i ECHL før han ble henta opp til AHL forrige sesong.

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

Jeg skal lage tilsvarende med flere videoer fra McGauley. Har funnet mer, men det kommer ikke før til uka. Kommer litt an på hvordan disponeringen og spillesystemet vil se ut. McGauley er uten tvil en stjernespiller på dette nivået. Jeg mener at McGauley er en bedre spiller og kanskje den beste siden Kariya. Jeg kan se for meg at Leavens vil dra voldsomt nytte av dette i form av en sniperrolle og at McGauley derfor blir mer en tilrettelegger. Som sagt vet ikke hvordan disponeringen blir, men at disse to ikke skal spille sammen vil for meg være galskap. Canadaline var god i fjor, men i år topper vi heile driten. Jeg mener at den pr.nå er den beste rekka i serien. Og som skrevet før så bør powerplayet være meget sterkt.

Bekkevold

Post by Bekkevold »

Thompson/Niskakangas og McGauley/Leavens virker som sannsynlige partnere. Hvor Farrell, Heier og Hermansson skal inn er jeg derimot usikker på. De 7 stikker seg ut som topp 6.

sorum

Post by sorum »

Magnus Eikrem Haugen har skrevet under for franske Cergy, nykommer i topp-divisjonen Ligue Magnus.

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

Bekkevold wrote:
Wed Aug 05, 2020 9:24 pm
Thompson/Niskakangas og McGauley/Leavens virker som sannsynlige partnere. Hvor Farrell, Heier og Hermansson skal inn er jeg derimot usikker på. De 7 stikker seg ut som topp 6.
Jeg vet ikke hva de gjør, men for meg virker Heier-Medhus-Trnavsky som en 3.rekke som både kan produsere og holde tett bakover. Mer usikker på Hermansson der. Det som i hvert fall er sikkert er at vi har muligheter for endringer dersom det går trått. Hallström er jo også en vi vet kan gjøre poeng.

Bekkevold

Post by Bekkevold »

De Haas og Brown har fått klarsignal fra UDI. Flyr over til uka, så 10 dager karantene. Det er gode nyheter - da kommer nok resten etter snart.

sorum

Post by sorum »

Bekkevold wrote:
Mon Aug 10, 2020 9:59 pm
De Haas og Brown har fått klarsignal fra UDI. Flyr over til uka, så 10 dager karantene. Det er gode nyheter - da kommer nok resten etter snart.
Har De Haas og Brown kommet til Norge, og hva med arbeidstillatelsen til de fire andre nord-amerikanerne?

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

sorum wrote:
Mon Aug 24, 2020 12:20 am
[quote=Bekkevold post_id=1199 time=<a href="tel:1597089599">1597089599</a> user_id=87]
Har De Haas og Brown kommet til Norge, og hva med arbeidstillatelsen til de fire andre nord-amerikanerne?
[/quote]

Alle papirer er i orden og samtlige kom til Norge rundt forrige helg. Det betyr at de er spilleklare den uka her.

Bekkevold

Post by Bekkevold »

Importene går på is i morgen etter 10 dager i karantene :D

johnpx

Post by johnpx »

Tenk hvis dere hade fått beholde de beste utenlandske spillerne, for en tropp...

Bekkevold

Post by Bekkevold »

johnpx wrote:
Sun Aug 30, 2020 9:12 pm
Tenk hvis dere hade fått beholde de beste utenlandske spillerne, for en tropp...
Med 11 importer..?

Jeg tror de 5 + Farrell denne sesongen vil utgjøre en bedre total enn de 5 + Farrell som var her forrige sesong.

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

johnpx wrote:
Sun Aug 30, 2020 9:12 pm
Også litt usikker på dette spørsmålet eller påstanden. Defensivt er vi klart forsterket. Det samme offensivt. McGauley og Leavens er i sum bedre enn Christoffer og Ciampini. Thompson kler fullstendig av Coatta. Farrell tar forhåpentlig et steg eller to i sin vante rolle og med bedre spillere rundt seg. I tillegg da Niskakangas som ekstra forsterkning. Vesentlig bedre enn i fjor.

Bekkevold

Post by Bekkevold »

Tror ikke vi er svekket på keepersiden, heller. Rumpel var OK, men ikke noe mer. Arntsen virker ryddig ryddig som backup.

galiani

Post by galiani »

Reichenberg klar for Stjernen , voldsomt god råd borti Fredrikstad plutselig ? Men kjekt med profiler i ligaen , trodde bare LIK / SIL var mest aktuelle for den karen.

tiger_n

Post by tiger_n »

Hmm, nå høres jeg som Frisksupporter sikkert sutrete ut men det er rett og slett noe jeg ikke forstår. Hvor er det pengene til Stjernen kommer fra og hvordan er det en i en sesong som denne rettferdiggjør denne satsningen? (Er vel eksterne midler i en presset økonomi?)

I en sesong der de færreste av de andre lagene velger å satse hardt, utover en del norske spillere som ikke kommer seg uttaskjærs, ser det ut som om Stjerner går all-in med alt hva remmer og tøy har å komme med. Jeg har vrient for å se hvorfor Reichenberg med tilhørighet til Glommadistriktet plutselig skal kaste seg rundt og ta en stint i Stjerner av sin egen generøse godhet.

Om de har sportslige resultater så er det jo ikke noe som bemerker seg i merinntekter om ikke det blir fullt publikumsfrislipp? Det er jo ingen KPIer som tilsier at Stjerner skal kompenseres ytterligere fordi de ligger høyere på tabellen. Ikke som kan forsvares ut fra et teoretisk standpunkt da det er så lenge siden de var med der oppe at de tallene uansett er utdaterte. Tilskuddet en får blir nært sagt garantert basert på tallene fra fjoråret med i beste fall eventuelle marginale justeringer sett ut ifra tabellposisjon.

I bunn og grunn er spørsmålet mitt "Hvorfor? Hva forventer de å få ut av det og er det virkelig verdt de midlene fra eksterne kilder som de må bruke denne sesongen istedenfor å bygge klubb?" Anyone care to enlighten me?

Bloodmoney

Post by Bloodmoney »

Nå hadde Stjernen sitt mest lukrative sluttspill noensinne i vår, så de bruker vel noen midler derfra...?

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

Kommer intervju med daglig leder i Stjernen angående overgangen og økonomien utover kvelden.
Stjernen.no

Pellechinos

Post by Pellechinos »

tiger_n wrote:
Fri Sep 11, 2020 8:36 pm
Hmm, nå høres jeg som Frisksupporter sikkert sutrete ut men det er rett og slett noe jeg ikke forstår. Hvor er det pengene til Stjernen kommer fra og hvordan er det en i en sesong som denne rettferdiggjør denne satsningen? (Er vel eksterne midler i en presset økonomi?)

I en sesong der de færreste av de andre lagene velger å satse hardt, utover en del norske spillere som ikke kommer seg uttaskjærs, ser det ut som om Stjerner går all-in med alt hva remmer og tøy har å komme med. Jeg har vrient for å se hvorfor Reichenberg med tilhørighet til Glommadistriktet plutselig skal kaste seg rundt og ta en stint i Stjerner av sin egen generøse godhet.

Om de har sportslige resultater så er det jo ikke noe som bemerker seg i merinntekter om ikke det blir fullt publikumsfrislipp? Det er jo ingen KPIer som tilsier at Stjerner skal kompenseres ytterligere fordi de ligger høyere på tabellen. Ikke som kan forsvares ut fra et teoretisk standpunkt da det er så lenge siden de var med der oppe at de tallene uansett er utdaterte. Tilskuddet en får blir nært sagt garantert basert på tallene fra fjoråret med i beste fall eventuelle marginale justeringer sett ut ifra tabellposisjon.

I bunn og grunn er spørsmålet mitt "Hvorfor? Hva forventer de å få ut av det og er det virkelig verdt de midlene fra eksterne kilder som de må bruke denne sesongen istedenfor å bygge klubb?" Anyone care to enlighten me?
Vil ikke si bitter. Men derimot så er de fleste hockeysupporterne skeptiske med god grunn når lag begynner å spy ut penger. Det betyr ikke at jeg sier Stjernen ikke har kontroll. Men Norske lag har en lei tendens til å bruke penger de ikke har, og spesielt i et år som dette, burde man være ekstremt gjerrig på penga sine.

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

Pellechinos wrote:
Sun Sep 13, 2020 3:37 pm
[quote=tiger_n post_id=1321 time=<a href="tel:1599849368">1599849368</a> user_id=115]

Vil ikke si bitter. Men derimot så er de fleste hockeysupporterne skeptiske med god grunn når lag begynner å spy ut penger. Det betyr ikke at jeg sier Stjernen ikke har kontroll. Men Norske lag har en lei tendens til å bruke penger de ikke har, og spesielt i et år som dette, burde man være ekstremt gjerrig på penga sine.
[/quote]

Se stjernen.no og opptak av livesendingen. Der svarer daglig leder på spørsmål rundt økonomien. I tillegg et intervju med Glenn Jensen om ståa i VIF og ny arena.

sorum

Post by sorum »

Sjefsrøden wrote:
Sun Sep 13, 2020 9:48 pm

Se stjernen.no og opptak av livesendingen. Der svarer daglig leder på spørsmål rundt økonomien. I tillegg et intervju med Glenn Jensen om ståa i VIF og ny arena.
Jeg finner ikke det skriver om opptak av livesendingen!?

sorum

Post by sorum »

sorum wrote:
Sun Sep 13, 2020 10:21 pm
Sjefsrøden wrote:

Jeg fant det her! https://www.stjernen.no/play/video/Test ... autoplay=1

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

sorum wrote:
Sun Sep 13, 2020 10:37 pm
sorum wrote:
Sjefsrøden wrote:

Og hva synes du? Er det positivt med en slik sending før kamp, i pausene og etter kampen da det er pause på sumo?

tiger_n

Post by tiger_n »

Flott tiltak med den sending! Alt som kan øke dekningen av hockeyen er gode tiltak!

Men registrerer at man både har fått inn eksterne midler og bruker penger man ikke har (flyttet midler fra neste års budsjett) for å finansiere en rimelig Reichenberg...

sorum

Post by sorum »

Sjefsrøden wrote:
Mon Sep 14, 2020 9:38 am
sorum wrote:
Sun Sep 13, 2020 10:37 pm
sorum wrote:

Og hva synes du? Er det positivt med en slik sending før kamp, i pausene og etter kampen da det er pause på sumo?
Veldig bra med denne sendinga. Artig med folk som har peiling på hockey! Fint også å trekke inn folk fra bortelaget i den ene pausen.

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

sorum wrote:
Tue Sep 15, 2020 8:15 pm

Veldig bra med denne sendinga. Artig med folk som har peiling på hockey! Fint også å trekke inn folk fra bortelaget i den ene pausen.
Takker ;)
Det kommer mer fremover. Må reklamere for stjernenhockey podcast også. Ligger på itunes og Spotify. De samme folka som har denne og det ble snakket en hel del om importer til ligaen og div rundt de ulike klubbene.

Sjefsrøden

Post by Sjefsrøden »

tiger_n wrote:
Tue Sep 15, 2020 2:52 pm
Flott tiltak med den sending! Alt som kan øke dekningen av hockeyen er gode tiltak!

Men registrerer at man både har fått inn eksterne midler og bruker penger man ikke har (flyttet midler fra neste års budsjett) for å finansiere en rimelig Reichenberg...
Jeg registrerer at daglig leder sier de har kontroll. Virker som det er god kontroll i hele administrasjonen om dagen.

tiger_n

Post by tiger_n »

Sjefsrøden wrote:
Wed Sep 16, 2020 10:21 pm
Jeg registrerer at daglig leder sier de har kontroll. Virker som det er god kontroll i hele administrasjonen om dagen.
Noe annet ville overrasket stort da du jo er rød. :D

At en daglig leder i hockey sier de har god kontroll er vel omtrent like solid som at Gislefoss sier neste sommer blir varm nå i september. Tror uansett ikke Stjernen er ute å kjører, men setter allikevel spørsmål med om den signeringen der, med bruk av fremtidige midler, i en sesong som denne, virkelig er en smart prioritering for en klubb som bør bygge for langsiktighet inn i en ny hall...

Historisk sett er det sjeldent ett godt tegn når et firma prioriterer å bruke penger de egentlig ikke har på noe som ut fra alle solemerker ikke kommer til å ha noen stor påvirkning på inntjeningen. Du må se poenget mitt i kontekst av det første innlegget mitt der jeg lurte på hvorfor Stjernen har valgt å gå for full maskin denne sesongen med det inntektspotensialet den har.

Hadde det vært overgangssummer i hockey så ville det å signert en Reichenberg, som sannsynligvis har potensiale til å komme seg ut igjen etter denne sesongen, kunnet vært en slags investering. Nå er det jo ikke det og da fremstår det som de bruker penger fra neste års budsjett, på en spiller det er 50/50 om blir værende i den sesongen de henter penger fra, for å forsterke ett allerede sterkt lag, i en sesong med små muligheter for merinntekt som følge av sportslig suksess da publikumspotensialet sannsynligvis vil bli holdt lavt samtidig som økonomien gjør at større sponsormidler sitter lengre inne.

Post Reply